Yhtenä päivänä, olen valmis aloittamaan vaikka mitä, mennä uusiin haasteisiin, muuttamaan elämäni parempaan. Tätä voi kestää päivän, viikon, kuukauden, mutta sitten sen jälkeen tulee romahdus. Olen itsesäälissä, ryven siinä..tunnen miten huono olen, minusta ei ole mihinkään, ei ole edes niihin uusiin haasteisiin, olen pettynyt itseeni. Petän läheisiäni sillä, että intona puhun,että hei, nyt olen valmis tekemään sitä ja aloittamaan tuon...konta en sitten olekkaan, joudun syömään sanani.
Joskus pienimuotoinen shoppailu tuo mielihyvää, välillä ei mikään. kun on oikein huono kausi, minulle saisi ostaa vaikka kesämökin, ja en tutnisi onnellisuutta, en mielihyvää.
Välillä tulee tunne, että taas on pakko keksiä jotain uutta tähän elämään, on niin kuivaa....
Rahaongelmissa en ole ostoksieni kanssa, vain pääni kanssa.
Onko tämä kaksisuuntaisuutta vai masennusta?
Ken tietää...
5
799
Vastaukset
- Jokelamaniac
..osaa sanoa. En ole lääkäri, enkä omaa diagnosointivaltuuksia. Mutta kyllähän tuo voisi hyvinkin kaksisuuntaisesta käydä.
- alkaa yleensä
monien vuorokausien valvomisella,ja koko ajantouhuamisella.Puhetta tulee koko ajan aiheet vain vaihtuvat.Usein partneria vaihdetaan usein.Rahat tuhlataan viimeistäkin killinkiä myöden päättömiin ostoksiin,ja haetaan pankista lainaa vaikkei ole maksu valmiutta.Toki kaksisuuntaisia on eri muotoisia.Toiset ovat vauhdissa aikansa ja debiksessä sen jälkeen.Psykiatri vain voi antaa diagnoosin monien käyntikertojen perusteella.Loppuelämän kestävä sairaus.Lääkitys loppuelämän,ja terapia mikäli pääsee sellaiseen.
- kaksisuuntaisesta
alkaa yleensä kirjoitti:
monien vuorokausien valvomisella,ja koko ajantouhuamisella.Puhetta tulee koko ajan aiheet vain vaihtuvat.Usein partneria vaihdetaan usein.Rahat tuhlataan viimeistäkin killinkiä myöden päättömiin ostoksiin,ja haetaan pankista lainaa vaikkei ole maksu valmiutta.Toki kaksisuuntaisia on eri muotoisia.Toiset ovat vauhdissa aikansa ja debiksessä sen jälkeen.Psykiatri vain voi antaa diagnoosin monien käyntikertojen perusteella.Loppuelämän kestävä sairaus.Lääkitys loppuelämän,ja terapia mikäli pääsee sellaiseen.
Kuvauksestasi ei ihan mielialahäiriön merkit tule esiin. En sano ettei sellaista voisi olla. Tuo vuorokausien valvominen ja rahan tuhlaaminen sellaisenkin rahan jota ei edes itsellä ole alkaa vaikuttaa kaksisuuntaiselta.
Minusta on tylsää kun lääkityksen tavoitteena on saada mahdollisimman tasainen olo. Ihmisen luonteen piirteet vaihtelevat. Tiedän joitain tasaisiakin luonteita ne tyypit on minusta tylsiä ja minusta tuntuu että sellaisella heittää päässä enemmän kuin tavallisella ihmisellä jolla mielialatt vaihtelevat.
Aina ei voida erottaa mikä on luonnetta ja mikä sairautta. Varsinkin jo on räiskyvämpi luonne ja omaa diagnoosin, niin on vaikea mistään yksittäisestä asiasta sanoa mikä luonnetta ja mikä sairautta. Ainoa selvä asia ainakin minulla on että jos valvominen menee yli 48 tunnin niin silloin on oikeasti jo kyse sairaudesta.
On sanottu että joku ailahtelevainen olisi saanut diagnoosin ilman sairauttakin, siksi diagnoosia ei kai kirjoiteta ihan kyökäisesti.
Kaksisuuntainen mielialahäiriö on lopullinen diagnoosi. Tai ainakin sairaus on. Taudista ei voi koskaan parantua, oireita voi pitää kurissa lääkityksellä. Ihmeparantumisia on tapahtunut, mutta ne johtuvat ainoastaan väärästä diagnoosista. - kurissa ilman
kaksisuuntaisesta kirjoitti:
Kuvauksestasi ei ihan mielialahäiriön merkit tule esiin. En sano ettei sellaista voisi olla. Tuo vuorokausien valvominen ja rahan tuhlaaminen sellaisenkin rahan jota ei edes itsellä ole alkaa vaikuttaa kaksisuuntaiselta.
Minusta on tylsää kun lääkityksen tavoitteena on saada mahdollisimman tasainen olo. Ihmisen luonteen piirteet vaihtelevat. Tiedän joitain tasaisiakin luonteita ne tyypit on minusta tylsiä ja minusta tuntuu että sellaisella heittää päässä enemmän kuin tavallisella ihmisellä jolla mielialatt vaihtelevat.
Aina ei voida erottaa mikä on luonnetta ja mikä sairautta. Varsinkin jo on räiskyvämpi luonne ja omaa diagnoosin, niin on vaikea mistään yksittäisestä asiasta sanoa mikä luonnetta ja mikä sairautta. Ainoa selvä asia ainakin minulla on että jos valvominen menee yli 48 tunnin niin silloin on oikeasti jo kyse sairaudesta.
On sanottu että joku ailahtelevainen olisi saanut diagnoosin ilman sairauttakin, siksi diagnoosia ei kai kirjoiteta ihan kyökäisesti.
Kaksisuuntainen mielialahäiriö on lopullinen diagnoosi. Tai ainakin sairaus on. Taudista ei voi koskaan parantua, oireita voi pitää kurissa lääkityksellä. Ihmeparantumisia on tapahtunut, mutta ne johtuvat ainoastaan väärästä diagnoosista.lääkkeitä.
kurissa ilman kirjoitti:
lääkkeitä.
jos ihminen hyvin pahasti sairastuu,niin lääkäriin on mentävä..Kyllä tiedän.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta663372Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh453184Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa1222688- 432538
- 311953
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘271860- 481636
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä861487- 391330
- 821199