Hei!
Minua kiinnostaisi työskentely television ja radion parissa, ja pohdin, hakisinko Metropoliaan opiskelemaan alaa.
Osaisiko joku (ehkä jo alalla oleva) kertoa hieman kyseisestä työstä, palkkauksesta ja siitä, kuinka helposti tältä alalta nykyään saa töitä?
Metropolian sivuilla lukee näin:
"TV- ja radiotyön ammatillinen suuntautuminen kouluttaa opiskelijan sisältötuotannon tehtäviin televisioon, radioon ja tuotantoyhtiöihin. Koulutuksessa painottuvat journalistiset valmiudet, audiovisuaalisen kerronnan ja ilmaisun suunnittelu ja toteutus, monikameratyöskentely ja työprosessin hallinta."
Millaisiin ammatteihin tästä pääsee, ilmeisesti tästä koulutusohjelmasta valmistutaan medianomeiksi?
Iso kiitos kaikille jotka jaksavat auttaa!!
Televisio- ja radiotyö (Metropolia)
3
2316
Vastaukset
- että näin
Erinomaiset tekniset valmiudet av-alalle saat esim. Heltechin av-viestinnästä, joka on toisen asteen oppilaitos. Sisältöjä taas opetetaan Taideteollisen Korkeakoulun Elokuva- ja lavastustaiteen osastolla.
Metropolian osalta tuo paras osaaminen taitaa sijoittua juuri tuonne "journalistista osaamista" -otsikon alle, joten siltä pohjalta noita asioita kannattaa arvottaa.- werty
olen ymmärtänyt, että Heltechissä av-viestinnän opinnoista valmistuu media-assistentiksi, joka ei kuitenkaan ole aivan sitä mitä haluan.. nimenomaan työskentely radion ja television parissa ja esim. "sisältötuotannon tehtävissä" kiinnostaisi. Ja kun kerran juuri sitä varten on jossain opetusta (Metropoliassa siis), niin ilmeisesti olisi oikeampi paikka minulle :)
En vain tiedä tarpeeksi tuosta paikasta, ja vähän hirvittää, valitsenko oikein.. olen myös kuullut, että Metropolia on parempi oppilaitos kuin Heltech.
Lisää tietoa tarvitsisin myös juuri tuosta televisio- ja radiotyöstä; millaisiin töihin pääsee ym. ja mitä sisältötuotannon tehtäviin kuuluu etc.
Rupeaa aika käymään vähiin! :/ - potsis
werty kirjoitti:
olen ymmärtänyt, että Heltechissä av-viestinnän opinnoista valmistuu media-assistentiksi, joka ei kuitenkaan ole aivan sitä mitä haluan.. nimenomaan työskentely radion ja television parissa ja esim. "sisältötuotannon tehtävissä" kiinnostaisi. Ja kun kerran juuri sitä varten on jossain opetusta (Metropoliassa siis), niin ilmeisesti olisi oikeampi paikka minulle :)
En vain tiedä tarpeeksi tuosta paikasta, ja vähän hirvittää, valitsenko oikein.. olen myös kuullut, että Metropolia on parempi oppilaitos kuin Heltech.
Lisää tietoa tarvitsisin myös juuri tuosta televisio- ja radiotyöstä; millaisiin töihin pääsee ym. ja mitä sisältötuotannon tehtäviin kuuluu etc.
Rupeaa aika käymään vähiin! :/Metropoliasta saat monipuoliset tekniset ja tiomitukselliset sekä taiteelliset valmiudet. Loppu on itsestä kiinni. Radiotelevisiolinjalta on töissä ihmisiä mm. leikkaajana, tuottajana, radiotoimittajana, tv-toimittajana ym. Jos nimenomaan leffapuoli kiinnostaa niin kannattaa pyrkiä sinne leffapuolelle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ajattelit siis löytäneesi onnen minusta
Etkä sitä silloin sanonut. Miksi oi miksi. Olisit avannut suusi. Olisin kääntänyt vaikka minkä kiven, että oltaisiin voi362899Lubondaksentiellä taitaa huomenna tyssätä!
Nyt TAX-1 hakee kolmatta kertaa poikkeuslupaa venevajan muuttamiseksi kesäasuntoon! Sari Paljakka ehdottaa lautakunnalle31741- 1201550
Päivän Teemu Selänne: Köyhät ovat vastuussa köyhyydestään!
https://www.youtube.com/watch?v=2rmgjJAJ7s8 Teemu lyö köyhää oikealla suoralla!2751331Nainen, olen huolissani sinusta
Onko kaikki varmasti hyvin? Minulla on pahoja aavistuksia, mutta toivon olevani väärässä. Toivotan kaikkea hyvää sulle!621114Kun satutin sinua
Niin vihasin itseäni. Kaikki paha minkä sinulle suuntasin oli pahuutta itseäni kohtaan. Puhuttelit sieluani. Tunsin rakk341083- 701033
"Elokapina": "Olemme tyhjentäneet renkaan autostasi
älä ota henkilökohtaisesti." Asialla on ilmastonmuutoksen takia autojen renkaita tyhjentävä Tyre Extinguishers -aktivis1271000- 63932
- 41877