Tietoa VVT-i -toimilaitteesta

Tietoa vailla

Nyt tarvittaisiin tietoa VVt-i -toimilaitteesta

1.Mikä on toimilaitteen tarkoitus?
2.Mitkä ovat oireet vikavalon lisäksi, jos toimilaitteessa on vikaa?
3.Mitä viallinen toimilaite voi aiheuttaa jos autolla jatkaa ajamista viasta huolimatta?


Jos jollakulla on kokemusta toimilaitteesta, eli autoonne on tällainen vaihdettu tai muuten vaan tietoa, niin vastailkaa.

Itsellä on vikakoodia P1349 pukannut ja mietinnässä olisi tuon toimilaitteen vaihdattaminen.
Autossa Toyota -03.(1.6) Ajettu n.96TKM. On ongelmana kylmäkäynnistyksen jälkeinen huono (vaeltava)
tyhjäkäynti. Mietin vaan voiko toimilaitteella olla yhteyttä. Huonoon kylmä tyhjäkäyntiin?

Tulpat on vasta vaihdettu.

20

11702

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tuon...

      kyllä pystyvät helposti selvittämään ettei mene arpomiseksi ja turhaksi osien vaihdoksi. Jos haluavat?

    • G(ssj

      Moi, vvt-järjestelmä muuttaa venttiilien ajoitusta riippuen kierrosnopeudesta ja kaasun asennosta. Tarkoituksena lisätä vääntöä alakierroksilla.

      Jos et tiedä vikakoodin merkitystä niin tuskin kannattaa sokkona vaihtaa osia. Pyri selvittämään koodi tai vie pajalle. Jotain vikaa moottorissa on jos tyhjäkäynti vaeltaa kylmänä.

      • Hys hys.

        Kannatta kiertää nämä vvti:t kaukaa,mikäli ei ole takuuta.Pois turhat roippeet.


      • tiu tiu tiu

        Se systeemi toimii kylläkin ihan öljynpaineella, eikä haistele kaauspolkimen asentoa.


      • Anonyymi
        tiu tiu tiu kirjoitti:

        Se systeemi toimii kylläkin ihan öljynpaineella, eikä haistele kaauspolkimen asentoa.

        Ja kyllä haistelee ja paljon muutakin.


    • vikakoodista

      http://www.fintoys.net/cgi-bin/yabb2/YaBB.pl?num=1204382771/150

      Tuolta löytyy jotain kun selaat sivua alaspäin.

    • perskeles

      juu oon ihmetelly samaa asiaa corolla osastolla taitaapi olla toi osa mikä ei pelitä..;(
      oireet on just samat ollu muillakin kuin olis itse kirjottanu niin samat sävelet pakkohan se on uskoo että tojonkin tekniikka ei aina pelitä..;(

      • ****lleen viritetty tojota

        juu menee vvt-i yksikkö vaihtoon. kannataa pitää yksi hanskalokerossa varalla.


      • Tietoa vailla

        Eipä ollut VVTi-toimilaitteen vaihdolla kylmäkäynti ongelmaan vaikutusta. Samanlailla kierrokset vaelti, kun käynnistin auton ilman lämmitystä(-10 astetta) auto olisi varmaan sammunut jos en olisi kaasuttelemaan mennyt.

        Kyllä toimilaitteen vaihdolla silloin tällöin esiintyvistä nykimisistä ja toivon mukaan myös vikakoodista päästiin.

        Nyt on kyllä neuvot tarpeen ja omat lopussa. Ei viitsis korjaamolle viedä autoa ihmeteltäväksi, koska eivät osanneet suoraan sanoa mistä kylmäkäyntiongelmat johtuvat.
        Kevättä ja ilmojen lämpeämistä odotellessa...


      • Maffivikainen tdi
        Tietoa vailla kirjoitti:

        Eipä ollut VVTi-toimilaitteen vaihdolla kylmäkäynti ongelmaan vaikutusta. Samanlailla kierrokset vaelti, kun käynnistin auton ilman lämmitystä(-10 astetta) auto olisi varmaan sammunut jos en olisi kaasuttelemaan mennyt.

        Kyllä toimilaitteen vaihdolla silloin tällöin esiintyvistä nykimisistä ja toivon mukaan myös vikakoodista päästiin.

        Nyt on kyllä neuvot tarpeen ja omat lopussa. Ei viitsis korjaamolle viedä autoa ihmeteltäväksi, koska eivät osanneet suoraan sanoa mistä kylmäkäyntiongelmat johtuvat.
        Kevättä ja ilmojen lämpeämistä odotellessa...

        Volkkarin TDI:ssä ilmamassamittari oikkuili aina ensiksi pakkasella. Toisinaan oli vajaat tehot ja joskus saattoi ajaa 100 km normaalisti kunnes ohittaessa tehot tipahtivat jonnekin 30 hv tasolle. Ilmamassamittarin vaihto korjasi tilanteen normaaliksi.


      • perskeles
        Maffivikainen tdi kirjoitti:

        Volkkarin TDI:ssä ilmamassamittari oikkuili aina ensiksi pakkasella. Toisinaan oli vajaat tehot ja joskus saattoi ajaa 100 km normaalisti kunnes ohittaessa tehot tipahtivat jonnekin 30 hv tasolle. Ilmamassamittarin vaihto korjasi tilanteen normaaliksi.

        Minulla "arvaus" osui oikeaan "mokkula" oli jumissa eli käytännössä ei säätänyt venttiiliajoitusta ollenkaan, nyt kun mokkula on vaihdettu meno on reipastunu muutenkin kone on kierrosherkempi,vääntäää paremmin ja veikkasivat polttoaineenkulutuksen laskevan....jos olisi ajanut toimivaa 1,6vvti-pannua olisi huomanut että joku mättää vaan mistäpä tuota olis voinu arvata kun vertailukohtaa ei ollut.

        Vvt-i mokkulassa on ollut kyllä materiaali/suunnittelu virhe tämä nykyinen palikka on kuulemma jo kolmas versio osasta (oma-auto vm: 2002) joten yritystä tehtaalla on ollut toivottavasti tämä jopa kestää!!!!!

        Olen pitäny tojoo tosi varmana pelinä ja aikasemmat kokemukset on ollu hyviä pakko sanoo että eipä tojokaan erehtymätön ole..;) lisäksi kun noissa vtt-i pannuissa on ollu öljynkulutus ongelmaa niin eipä ole kovin hyvä pata!!!!, minulla öljyy ei tarvi lisätä 15tkm vaitovälillä joten ei sekään kaikkia patoja vaivaa.

        Tosi paha sanoo mikä tuota sun pataa vaivaa pakkohan sinun se on pajalle viedä jos homma selvii ilmottele


      • sorolla
        Tietoa vailla kirjoitti:

        Eipä ollut VVTi-toimilaitteen vaihdolla kylmäkäynti ongelmaan vaikutusta. Samanlailla kierrokset vaelti, kun käynnistin auton ilman lämmitystä(-10 astetta) auto olisi varmaan sammunut jos en olisi kaasuttelemaan mennyt.

        Kyllä toimilaitteen vaihdolla silloin tällöin esiintyvistä nykimisistä ja toivon mukaan myös vikakoodista päästiin.

        Nyt on kyllä neuvot tarpeen ja omat lopussa. Ei viitsis korjaamolle viedä autoa ihmeteltäväksi, koska eivät osanneet suoraan sanoa mistä kylmäkäyntiongelmat johtuvat.
        Kevättä ja ilmojen lämpeämistä odotellessa...

        Selvisikö "tietoa vailla" olevan vika.
        Vastaavia ongelmia 2001 vvt-i moottorissa.

        Tyhjäkäynti heittelee kylmäkäynnistettäessä ensimmäiset kolme minuuttia, tämän jälkeen (lämmittyään) moottori toimii normaalisti.


      • jambalaia88
        sorolla kirjoitti:

        Selvisikö "tietoa vailla" olevan vika.
        Vastaavia ongelmia 2001 vvt-i moottorissa.

        Tyhjäkäynti heittelee kylmäkäynnistettäessä ensimmäiset kolme minuuttia, tämän jälkeen (lämmittyään) moottori toimii normaalisti.

        vaihda imusarjantiiviste, ei oo mahdoton tehdä itse. aikaa menee tunteroinen. osa maksaa 15-20 euroa


      • Anonyymi
        Tietoa vailla kirjoitti:

        Eipä ollut VVTi-toimilaitteen vaihdolla kylmäkäynti ongelmaan vaikutusta. Samanlailla kierrokset vaelti, kun käynnistin auton ilman lämmitystä(-10 astetta) auto olisi varmaan sammunut jos en olisi kaasuttelemaan mennyt.

        Kyllä toimilaitteen vaihdolla silloin tällöin esiintyvistä nykimisistä ja toivon mukaan myös vikakoodista päästiin.

        Nyt on kyllä neuvot tarpeen ja omat lopussa. Ei viitsis korjaamolle viedä autoa ihmeteltäväksi, koska eivät osanneet suoraan sanoa mistä kylmäkäyntiongelmat johtuvat.
        Kevättä ja ilmojen lämpeämistä odotellessa...

        Imusarjan tiivisteessä vuoto.


    • AVe -06

      Vuoden -06 1,8 VVT-i Avensiksessa ilmeni vastikään vikaa, jota veikataan myös vvt-i -laitteen syyksi. Remppa-aika on jo varattu, joten sitte varmaan tiedetään tarkemmin. Toistaiseksi en ole huomannut tyhjäkäynnin vaeltamista, mutta ylimääräinen ruksutus kuuluu jakopään suunnalta. Ensin veikkailin laturia tai vesipumppua, mutta tarkemmin kuunneltuna ääni tulee jakopäästä. Jos se vvt-i -laite on viallinen, niin eikös siitä kuuluisi syttyä moottorin valo? Ainakaan vielä ei ole mitään merkkivaloja syttynyt.

    • korjaaja2

      olisit kysyny multa nii oisin heti tienny vian. oon kaikista paras autonkorjaaja, ja sanon neuvon; ALKÄÄ KOSKAAN OSTAKO TOYOTAA. laittakaa romuttamoon heti sellaiset

    • Anonyymi

      Sorolla nimim. on täysin oikeassa! Vaelteleva tyhjäkäynti johtuu kovettuneesta imusarjantiivisteestä (koostuu siis neljästä o-renkaasta jotka ketjutettu yhteen) Itse joutunut vaihtamaan pariin corollaan 1.4 vvt-i vm - 00 sekä 1.6 vvt-i vm - 02 jolla ongelma poistunut.

    • Anonyymi

      VVT-i vammasessa Auriksessa ei muuta vikaa kuin suorituskyky. Jo muutenkin tuhnusta moottorista oli kateissa se vähäinenkin alavääntö. Sai vinguttaa 4000-5000 rpm taulussa ennenko pääsi jotenkuten kiihtyväksi luokiteltavaan liikkeeseen.

    • Anonyymi

      VVT-i on semmonen härveli joka tekee Tojosta vähemmän tuhnun. Jos se ei pelitä Tojosta tulee janoinen tosituhnu.

      • Anonyymi

        Janoisella tuhnulla nyt ajetaan viel hetki. Osa tilauksessa. Eli Avensis on kyseessä. Kalliiks taitaa tulla. Luulin että tojo on melk ikiliikkuja. No eipä ole.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä kaivatussasi

      Oikein häiritsee?
      Ikävä
      152
      2165
    2. Stubb kävi pelaamassa golfia Trumpin kanssa Floridassa

      Presidentit tapasivat aamiaisella, pelasivat kierroksen golfia ja lounastivat yhdessä. Vierailu oli luonteeltaan epävir
      Maailman menoa
      340
      1391
    3. Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?

      Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.
      Ikävä
      94
      1345
    4. 168
      1265
    5. Hitto että tekis

      Mieli saada sua
      Ikävä
      68
      1051
    6. Minä tiedän sen

      Sinun ei tarvitse nainen sitä sanoa, minä tiedän jo sen.
      Ikävä
      35
      968
    7. Minkä kultakimpaleen

      Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik
      Ikävä
      31
      919
    8. Ikävä on häntä

      Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos
      Ikävä
      59
      910
    9. Joustoasuminen , kyykyttämistä vai ihan vaan mielenvikaisuutta?

      https://yle.fi/a/74-20149669 Kun asumistukia leikataan joittenkin sääntöjen mukaan,olis pakko muuttaa halvempaan. Mutta
      Maailman menoa
      27
      862
    10. Onko kaivattusi

      Työelämässä vai ei? Jo on niin mitä ajattelet hänen ammatistaan? Jos ei ole niin haittaako se sinua?
      Ikävä
      46
      839
    Aihe