Tietoa VVT-i -toimilaitteesta

Tietoa vailla

Nyt tarvittaisiin tietoa VVt-i -toimilaitteesta

1.Mikä on toimilaitteen tarkoitus?
2.Mitkä ovat oireet vikavalon lisäksi, jos toimilaitteessa on vikaa?
3.Mitä viallinen toimilaite voi aiheuttaa jos autolla jatkaa ajamista viasta huolimatta?


Jos jollakulla on kokemusta toimilaitteesta, eli autoonne on tällainen vaihdettu tai muuten vaan tietoa, niin vastailkaa.

Itsellä on vikakoodia P1349 pukannut ja mietinnässä olisi tuon toimilaitteen vaihdattaminen.
Autossa Toyota -03.(1.6) Ajettu n.96TKM. On ongelmana kylmäkäynnistyksen jälkeinen huono (vaeltava)
tyhjäkäynti. Mietin vaan voiko toimilaitteella olla yhteyttä. Huonoon kylmä tyhjäkäyntiin?

Tulpat on vasta vaihdettu.

23

13016

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tuon...

      kyllä pystyvät helposti selvittämään ettei mene arpomiseksi ja turhaksi osien vaihdoksi. Jos haluavat?

    • G(ssj

      Moi, vvt-järjestelmä muuttaa venttiilien ajoitusta riippuen kierrosnopeudesta ja kaasun asennosta. Tarkoituksena lisätä vääntöä alakierroksilla.

      Jos et tiedä vikakoodin merkitystä niin tuskin kannattaa sokkona vaihtaa osia. Pyri selvittämään koodi tai vie pajalle. Jotain vikaa moottorissa on jos tyhjäkäynti vaeltaa kylmänä.

      • Hys hys.

        Kannatta kiertää nämä vvti:t kaukaa,mikäli ei ole takuuta.Pois turhat roippeet.


      • tiu tiu tiu

        Se systeemi toimii kylläkin ihan öljynpaineella, eikä haistele kaauspolkimen asentoa.


      • Anonyymi
        tiu tiu tiu kirjoitti:

        Se systeemi toimii kylläkin ihan öljynpaineella, eikä haistele kaauspolkimen asentoa.

        Ja kyllä haistelee ja paljon muutakin.


    • vikakoodista
    • perskeles

      juu oon ihmetelly samaa asiaa corolla osastolla taitaapi olla toi osa mikä ei pelitä..;(
      oireet on just samat ollu muillakin kuin olis itse kirjottanu niin samat sävelet pakkohan se on uskoo että tojonkin tekniikka ei aina pelitä..;(

      • ****lleen viritetty tojota

        juu menee vvt-i yksikkö vaihtoon. kannataa pitää yksi hanskalokerossa varalla.


      • Tietoa vailla

        Eipä ollut VVTi-toimilaitteen vaihdolla kylmäkäynti ongelmaan vaikutusta. Samanlailla kierrokset vaelti, kun käynnistin auton ilman lämmitystä(-10 astetta) auto olisi varmaan sammunut jos en olisi kaasuttelemaan mennyt.

        Kyllä toimilaitteen vaihdolla silloin tällöin esiintyvistä nykimisistä ja toivon mukaan myös vikakoodista päästiin.

        Nyt on kyllä neuvot tarpeen ja omat lopussa. Ei viitsis korjaamolle viedä autoa ihmeteltäväksi, koska eivät osanneet suoraan sanoa mistä kylmäkäyntiongelmat johtuvat.
        Kevättä ja ilmojen lämpeämistä odotellessa...


      • Maffivikainen tdi
        Tietoa vailla kirjoitti:

        Eipä ollut VVTi-toimilaitteen vaihdolla kylmäkäynti ongelmaan vaikutusta. Samanlailla kierrokset vaelti, kun käynnistin auton ilman lämmitystä(-10 astetta) auto olisi varmaan sammunut jos en olisi kaasuttelemaan mennyt.

        Kyllä toimilaitteen vaihdolla silloin tällöin esiintyvistä nykimisistä ja toivon mukaan myös vikakoodista päästiin.

        Nyt on kyllä neuvot tarpeen ja omat lopussa. Ei viitsis korjaamolle viedä autoa ihmeteltäväksi, koska eivät osanneet suoraan sanoa mistä kylmäkäyntiongelmat johtuvat.
        Kevättä ja ilmojen lämpeämistä odotellessa...

        Volkkarin TDI:ssä ilmamassamittari oikkuili aina ensiksi pakkasella. Toisinaan oli vajaat tehot ja joskus saattoi ajaa 100 km normaalisti kunnes ohittaessa tehot tipahtivat jonnekin 30 hv tasolle. Ilmamassamittarin vaihto korjasi tilanteen normaaliksi.


      • perskeles
        Maffivikainen tdi kirjoitti:

        Volkkarin TDI:ssä ilmamassamittari oikkuili aina ensiksi pakkasella. Toisinaan oli vajaat tehot ja joskus saattoi ajaa 100 km normaalisti kunnes ohittaessa tehot tipahtivat jonnekin 30 hv tasolle. Ilmamassamittarin vaihto korjasi tilanteen normaaliksi.

        Minulla "arvaus" osui oikeaan "mokkula" oli jumissa eli käytännössä ei säätänyt venttiiliajoitusta ollenkaan, nyt kun mokkula on vaihdettu meno on reipastunu muutenkin kone on kierrosherkempi,vääntäää paremmin ja veikkasivat polttoaineenkulutuksen laskevan....jos olisi ajanut toimivaa 1,6vvti-pannua olisi huomanut että joku mättää vaan mistäpä tuota olis voinu arvata kun vertailukohtaa ei ollut.

        Vvt-i mokkulassa on ollut kyllä materiaali/suunnittelu virhe tämä nykyinen palikka on kuulemma jo kolmas versio osasta (oma-auto vm: 2002) joten yritystä tehtaalla on ollut toivottavasti tämä jopa kestää!!!!!

        Olen pitäny tojoo tosi varmana pelinä ja aikasemmat kokemukset on ollu hyviä pakko sanoo että eipä tojokaan erehtymätön ole..;) lisäksi kun noissa vtt-i pannuissa on ollu öljynkulutus ongelmaa niin eipä ole kovin hyvä pata!!!!, minulla öljyy ei tarvi lisätä 15tkm vaitovälillä joten ei sekään kaikkia patoja vaivaa.

        Tosi paha sanoo mikä tuota sun pataa vaivaa pakkohan sinun se on pajalle viedä jos homma selvii ilmottele


      • sorolla
        Tietoa vailla kirjoitti:

        Eipä ollut VVTi-toimilaitteen vaihdolla kylmäkäynti ongelmaan vaikutusta. Samanlailla kierrokset vaelti, kun käynnistin auton ilman lämmitystä(-10 astetta) auto olisi varmaan sammunut jos en olisi kaasuttelemaan mennyt.

        Kyllä toimilaitteen vaihdolla silloin tällöin esiintyvistä nykimisistä ja toivon mukaan myös vikakoodista päästiin.

        Nyt on kyllä neuvot tarpeen ja omat lopussa. Ei viitsis korjaamolle viedä autoa ihmeteltäväksi, koska eivät osanneet suoraan sanoa mistä kylmäkäyntiongelmat johtuvat.
        Kevättä ja ilmojen lämpeämistä odotellessa...

        Selvisikö "tietoa vailla" olevan vika.
        Vastaavia ongelmia 2001 vvt-i moottorissa.

        Tyhjäkäynti heittelee kylmäkäynnistettäessä ensimmäiset kolme minuuttia, tämän jälkeen (lämmittyään) moottori toimii normaalisti.


      • jambalaia88
        sorolla kirjoitti:

        Selvisikö "tietoa vailla" olevan vika.
        Vastaavia ongelmia 2001 vvt-i moottorissa.

        Tyhjäkäynti heittelee kylmäkäynnistettäessä ensimmäiset kolme minuuttia, tämän jälkeen (lämmittyään) moottori toimii normaalisti.

        vaihda imusarjantiiviste, ei oo mahdoton tehdä itse. aikaa menee tunteroinen. osa maksaa 15-20 euroa


      • Anonyymi
        Tietoa vailla kirjoitti:

        Eipä ollut VVTi-toimilaitteen vaihdolla kylmäkäynti ongelmaan vaikutusta. Samanlailla kierrokset vaelti, kun käynnistin auton ilman lämmitystä(-10 astetta) auto olisi varmaan sammunut jos en olisi kaasuttelemaan mennyt.

        Kyllä toimilaitteen vaihdolla silloin tällöin esiintyvistä nykimisistä ja toivon mukaan myös vikakoodista päästiin.

        Nyt on kyllä neuvot tarpeen ja omat lopussa. Ei viitsis korjaamolle viedä autoa ihmeteltäväksi, koska eivät osanneet suoraan sanoa mistä kylmäkäyntiongelmat johtuvat.
        Kevättä ja ilmojen lämpeämistä odotellessa...

        Imusarjan tiivisteessä vuoto.


    • AVe -06

      Vuoden -06 1,8 VVT-i Avensiksessa ilmeni vastikään vikaa, jota veikataan myös vvt-i -laitteen syyksi. Remppa-aika on jo varattu, joten sitte varmaan tiedetään tarkemmin. Toistaiseksi en ole huomannut tyhjäkäynnin vaeltamista, mutta ylimääräinen ruksutus kuuluu jakopään suunnalta. Ensin veikkailin laturia tai vesipumppua, mutta tarkemmin kuunneltuna ääni tulee jakopäästä. Jos se vvt-i -laite on viallinen, niin eikös siitä kuuluisi syttyä moottorin valo? Ainakaan vielä ei ole mitään merkkivaloja syttynyt.

    • korjaaja2

      olisit kysyny multa nii oisin heti tienny vian. oon kaikista paras autonkorjaaja, ja sanon neuvon; ALKÄÄ KOSKAAN OSTAKO TOYOTAA. laittakaa romuttamoon heti sellaiset

    • Anonyymi

      Sorolla nimim. on täysin oikeassa! Vaelteleva tyhjäkäynti johtuu kovettuneesta imusarjantiivisteestä (koostuu siis neljästä o-renkaasta jotka ketjutettu yhteen) Itse joutunut vaihtamaan pariin corollaan 1.4 vvt-i vm - 00 sekä 1.6 vvt-i vm - 02 jolla ongelma poistunut.

    • Anonyymi

      VVT-i vammasessa Auriksessa ei muuta vikaa kuin suorituskyky. Jo muutenkin tuhnusta moottorista oli kateissa se vähäinenkin alavääntö. Sai vinguttaa 4000-5000 rpm taulussa ennenko pääsi jotenkuten kiihtyväksi luokiteltavaan liikkeeseen.

    • Anonyymi

      VVT-i on semmonen härveli joka tekee Tojosta vähemmän tuhnun. Jos se ei pelitä Tojosta tulee janoinen tosituhnu.

      • Anonyymi

        Janoisella tuhnulla nyt ajetaan viel hetki. Osa tilauksessa. Eli Avensis on kyseessä. Kalliiks taitaa tulla. Luulin että tojo on melk ikiliikkuja. No eipä ole.


    • Anonyymi

      Paljonko tämä hupi tuli maksamaan, ja saitko auton kuntoon?

      • Anonyymi

        Osa maksaa 2025 Toyotan Autocenterissä 1400, työ 1,5 h. Käyttäkää 0 - 20 öljyä, kenellä vikaa ei vielä ole. Tuo osa ei kestä 5-30 öljyä. Moottori sinänsä kyllä kestäisi. Osan sisällä on hammasrattaista jotka kuluvat. Kirottua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Osa maksaa 2025 Toyotan Autocenterissä 1400, työ 1,5 h. Käyttäkää 0 - 20 öljyä, kenellä vikaa ei vielä ole. Tuo osa ei kestä 5-30 öljyä. Moottori sinänsä kyllä kestäisi. Osan sisällä on hammasrattaista jotka kuluvat. Kirottua.

        Minun Tojoon käytetää 0-16 öljyä. Miksi pitäisi käyttää jotain muuta kuin mitä tehdas suosittaa?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Sannan kirja USA:n bestseller!

      "Congratulations to Sanna Marin's HOPE IN ACTION, officially a USA TODAY bestseller!" Kertoo Scribner. Mitäs persut tä
      Maailman menoa
      206
      11881
    2. Oikeistolainen luki Med mod att leda : en biografi

      ...ei tykänny Sanna Marinista
      Maailman menoa
      29
      8218
    3. Metsäalan rikolliset

      Jokohan alkaa vähitellen kaatua kulissit näillä ihmiskauppaa harjoittavilla firmoilla.
      Sotkamo
      59
      6303
    4. Ruotsalaistoimittaja: "Sanna Marinin saunominen saa minut häpeämään"

      Sanna Marinin kirja saa täyslaidallisen ruotsalaislehti Expressenissä perjantaina julkaistussa kolumnissa.....voi itku..
      Maailman menoa
      176
      5221
    5. Hyvää syntymäpäivää Sanna 40 vee!!!!

      ᕼᗩᑭᑭY ᗷIᖇTᕼᗞᗩY Sister ❣️🥰 🎉🎂✨🍰🥳 🥳🎂🥂 🎉🎊🎁🎈🎂
      Maailman menoa
      56
      4967
    6. Suomen kaksikielisyys - täyttä huuhaata

      Eivätkö muuten yksilöt pysty arvioimaan mitä kieliä he tarvitsevat? Ulkomaalaiselle osaajalle riittää Suomessa kielitai
      Maailman menoa
      50
      4508
    7. Työeläkeloisinta 27,5 mrd. per vuosi

      Tuo kaikki on pois palkansaajien ostovoimasta. Ja sitten puupäät ihmettelee miksei Suomen talous kasva. No eihän se kas
      Maailman menoa
      116
      4418
    8. Missä vaiheessa

      Päätit luovuttaa suhteeni?
      Ikävä
      119
      3916
    9. Juuri muiston ne

      Rakastuneet katseesi. Huh
      Ikävä
      82
      3415
    10. Miten paljon

      Olet halunnut mun kanssa?
      Ikävä
      53
      1957
    Aihe