emätin kutisee/sattuu..

mikä tämä on??

Minulla on ollut joskus hiivatulehdus,mutta kipu ei ole ollut samanlaista,kuin nyt.silloin kutina on ollut ulkoisissa sukupuolielimissä ja se kutina on ollut kamalan tuntuista.

nyt kipu on emättimen reunoissa, ehkä sisälläkin? kipu tuntuu sinne koskettaessa, esim. pyyhkiessä ja mieheni kanssa rakasteltessa. myös silloin kun istun suorassa, emättimeen saattaa "vihlaista".koskaan ennen minulla ei ole tämmöistä.

tämä on kestänyt nyt jo pari viikkoa. olen sen aikana käyttänyt canesten voidetta n.kerran päivässä. kahtena viime päivänä laitoin myös ruiskulla sitä emättimen sisälle. kipu ei kuitenkaan ole helpottanut.

mikä avuksi? gynelle varmaan pitäisi varata aika, vai käynkö ostamassa lisää voidetta? (canesten paketissa lukee,että voidetta pitäisi käyttää 2-3krt./päivässä,mutta olen käyttänyt yleensä vain kerran päivässä...)

kiitos äärettömästi neuvoja antaville!tällaista kipua on vähän hankala selittää:)

17

16900

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei prinsassa, ei noitakaa

      olet käyttänyt noin vähän niin voi olla että se ei ole tehonnut. Kannattaisi kokeilla emätinpuikkoaja sisäiseen hoitoon ja ulkoiseen voidetta. Myös partnerisi tulee käyttää voidetta, vaikkei hänellä olisi tuntemuksia niin kasvustoa voi olla iholla. Ja tietysti hyvä hygienia. Paripäivää olisi hyvä olla ilman yhdyntää. Jos tämä ei auta niin kyse ei varmaankaa ole hiivasienestä, vaan todennäköisesti jostakin sukupuoli taudista. Jolloin yhteys tartuntatautien lääkäriin, joka yleensä toimii myös virkalääkärin nimikkeellä ja vastaan otto tietääkseni maksuton ja ilman ajan varausta.

      • ........

        yhdyntää ei voi nyt edes ajatella, kun sattuu liikaa. joten niin kauan ilman, ennenkun olen terve.
        sukupuolitautia ei voi olla,koska molemmat olemme käyneet testeissä ja yhdessä ollaan oltu jo parisen vuotta.eikä kumpikaan ole pettänyt,voin varmuudella sanoa:D
        pitää käydä sitten ostamassa lisää rasvaa..jospa se auttaisi.:)


      • Ei prinsassa, ei noitakaa
        ........ kirjoitti:

        yhdyntää ei voi nyt edes ajatella, kun sattuu liikaa. joten niin kauan ilman, ennenkun olen terve.
        sukupuolitautia ei voi olla,koska molemmat olemme käyneet testeissä ja yhdessä ollaan oltu jo parisen vuotta.eikä kumpikaan ole pettänyt,voin varmuudella sanoa:D
        pitää käydä sitten ostamassa lisää rasvaa..jospa se auttaisi.:)

        myös niitä emätin puikkoja ja laita yötävasten. Ei mukava, mut kyl se parinpäivän sisää alkaa vaikuttaa. Jos ei tule muutosta niin sitte lääkäriin.


    • poif

      Kokeile tuota sibicort -voidetta. Itselläni oli myös emättimen suulla/hieman sisäpuolella kutinaa ja kirvelyä. Ensin kokeilin hiivalääkkeitä mm. tuota canesten voidetta. Se auttoi vähän kun levitin sitä pari kertaa päivässä viikon ajan, mutta kutina palasi melkein saman tien. Kävin gynellä ja papassa, mutta mitään vikaa ei löytynyt. Minulle määrättiin tuota sibicortia ja pienellä voitelukuurilla vaiva hävisi eikä palannut :)

      Tuota voidetta saa apteekista ilman reseptiä. Sitä säilytetään jääkaapissa, joten ei löydy hyllystä vaan pitää kysyä.

      • Ei prinsassa, ei noitakaa

        ei auta jos kyseessä on hiivasieni. Se on myös kortisooni pitoinen voide, joten ohentaa limaalvoja eikä muutenkaan suositeltava.


      • poif
        Ei prinsassa, ei noitakaa kirjoitti:

        ei auta jos kyseessä on hiivasieni. Se on myös kortisooni pitoinen voide, joten ohentaa limaalvoja eikä muutenkaan suositeltava.

        mutta aloittajahan totesi, ettei usko kyseessä olevan hiivatulehduksen. Mielestäni kannattaa kokeilla kyseistä voidetta, sillä se auttaa esim. allergiaan ja yleensa muustakin kuin hiivasta johtuvaan ärtyneisyyteen.

        Ja tietenkään mitään kortisonia sisältävää ei voi käyttää pitkäaikaisesti vaan kuuriluontoisesti.


      • ..aloittaja
        poif kirjoitti:

        mutta aloittajahan totesi, ettei usko kyseessä olevan hiivatulehduksen. Mielestäni kannattaa kokeilla kyseistä voidetta, sillä se auttaa esim. allergiaan ja yleensa muustakin kuin hiivasta johtuvaan ärtyneisyyteen.

        Ja tietenkään mitään kortisonia sisältävää ei voi käyttää pitkäaikaisesti vaan kuuriluontoisesti.

        hiivaa olen kuitenkin alkanut epäilemään, koska valkovuoto on hajutonta. onko olemassa muita tulehduksia, joissa näin käy??


      • I hate hiivatulehdus

        Mihin laitatte tota sibicortia alapäässä?? onko vaarallista laittaa?
        Need some answers ... :) tPr


    • diudiudiu

      hei! mulla oli just vähän aikaa sitten ihan sama ongelma. Kuten yleensä, luulen sitä aina hiivatulehdukseksi, jolloin aina tungen sitä helvetin canesten-voidetta, joka saattaa ärsyttää häpyhuulia jos kyseessä ei ole hiivatulehdus.

      luulen, että sulla on vaan ph-arvot vähän sekaisin, ja tuo canesten voide ja turha stressaaminen vaan pahentaa asiaa! mutta mahdollisuuksia on ehkä tasan miljoona, voihan se olla papilloomavirus, herpes yms...

      mutta sen voiteen käyttämisen lopettaisin, koska jos se auttais, se olisi auttanut jo kauan sitten!

    • 13

      oon vast kolmetoist vuotias tyttö, ja mulla on tismalleen samanlainen ongelma ollu jo viikon :( tosi kiusalista kun istuu ni välillä parkasee ''au!'' ja kaverit ihmettelee mitä tapahtui ://

      • Mie kans 13

        Mulla on sama juttu ollut n 4 päivää! Sattuu ihan mielettömästi alapäähän ja äitini kehotti sivelemään sinne bepanthenia sinne, mutta ei ole alkanut auttamaan. Mitä voisin siis tehdä? Lääkärillekkään en mitenkään mielelläni menis ; en halua että joku sorkkii kipeitä paikkoja, varsinkaan mies.
        Kuuluuko tämmöinen kipu ja kutina hiivasieneen? Eikai se voi mikään sukupuolitautikaan olla, koska en ole ollut koskaan yhdynnässä kenenkään kanssa.

        Apua? :(


      • visitorrrrrrrrrrrrr
        Mie kans 13 kirjoitti:

        Mulla on sama juttu ollut n 4 päivää! Sattuu ihan mielettömästi alapäähän ja äitini kehotti sivelemään sinne bepanthenia sinne, mutta ei ole alkanut auttamaan. Mitä voisin siis tehdä? Lääkärillekkään en mitenkään mielelläni menis ; en halua että joku sorkkii kipeitä paikkoja, varsinkaan mies.
        Kuuluuko tämmöinen kipu ja kutina hiivasieneen? Eikai se voi mikään sukupuolitautikaan olla, koska en ole ollut koskaan yhdynnässä kenenkään kanssa.

        Apua? :(

        Hei, jos on vain pH arvot sekaisin niin piimä auttaa yllättävän paljon. siis ei juotuna vaan sinne...


    • Nainen 31vee

      Jos hiivavoiteet eivät auta, on kyseessä jokin sekabakteeritulehdus (tai sukupuolitauti), moni luulee aina että on hiivaa, ja sitten kierrättävät itseään eri voiteissa, joka ei ole hyväksi. Jos olisi hiivaa, hiivalääke auttaisi. Saattaa aluksi vähän hämätäkin ja auttaa. Ei auta kun mennä lääkäriin.

    • visitor5_

      e-pillerit. jätä ne, niin asia paranee.

      • joedkmfvmfcn

        Hei ! tuli vaa mielee kun ite käytän e-pillereitä ja mullaki kutisee alapää ja se halkaloittaa seksiä ni voiko se johtuu pillereistä? ku ei mulle aiemmi oo näi käyny, mut toisaalta syön vasta toista liuskaa :D

        Vastatkaa !!


      • heodc
        joedkmfvmfcn kirjoitti:

        Hei ! tuli vaa mielee kun ite käytän e-pillereitä ja mullaki kutisee alapää ja se halkaloittaa seksiä ni voiko se johtuu pillereistä? ku ei mulle aiemmi oo näi käyny, mut toisaalta syön vasta toista liuskaa :D

        Vastatkaa !!

        e-pillerit, piste. Jätä ne pariksi kuukaudeksi, käytä toista ehkäisyä, ja katso miten käy.


    • Apua!

      Oon 13-vuotias tyttö ja mulla on sama ongelma ! :(
      Apua!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1831
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      22
      1749
    3. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      108
      1662
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      69
      1541
    5. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      72
      1528
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      23
      1426
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      58
      1405
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1222
    9. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1150
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1145
    Aihe