Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Riikan kahvilat?

Peter Patter Bitter

Moro,

olen helmikuussa menossa Riikaan ensimmäistä kertaa. Googlella löysin joitakin kahviloita keskustan ja vanhan kaupungin alueella, mutta olisiko teillä kokemuksia kahviloista, joissa myydään laadukasta kahvia kuppiin tai papuja mukaan? Etsin eritoten sellaista kahvikauppaa joissa olisi alkuperäismaa -kahvipapuja myynissä eri puolilta maailmaa.

Ja säästä sen verran että millaista helmikuussa tapaa olla?

kiitos

16

2513

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Peter Patter Bitter

      Ei tietoa?

      • ei tietoa

        ehkä Riiassa käyvät turistit eivät ole niin kiinnostuneita kahviloista ja niiden valikoimista, mutta kun tulet takaisin, niin laitappa rapoa. Jospa se kahvihammas alkaisi muillakin kolottamaan.


      • Madam
        ei tietoa kirjoitti:

        ehkä Riiassa käyvät turistit eivät ole niin kiinnostuneita kahviloista ja niiden valikoimista, mutta kun tulet takaisin, niin laitappa rapoa. Jospa se kahvihammas alkaisi muillakin kolottamaan.

        No kuule,täällä ei ole ollenkaan sellaista keski euroopan tyylistä kulttuuria kahviloiden suhteen.
        Yleisesti ottaen ravintoloissa tarjoiltava kahvi on huonoa.

        Ainoa paikka missä olen saanut juotavaksi kelpaavaa kahvia on ollut Emils Gustavs "kahviloissa".

        Emils Gustavs on vanha yritys joka valmistaa käsintehtyä suklaata ja konvehteja,heidän myymälöiden yhteydessä on myös kahviloita ja tarjolla myös suolaisia ja makeita kahvileipiä.

        Mikäli haluat esim. ostaa tuliaisiksi konvehteja tms. kannattaa ostaa ne Emils Gustavilta.

        Löytyy myös Laima suklaa,jolla myös omia "kahviloita", en suosittele. Laatu ei ole hyvä,esim. Laima suklaa maistuu perinteiseltä itä eurooppalaiselta suklaalta.

        Kahvipapuja myy Stockmann ...heh heh hee,mutta totta se on.

        Vanhassa kaupungissa on Galerijas Centrs ostoskeskuksen katutasossa myymälä joka myy irto teetä ja kahvia....papuina ja myös jauhettuna.
        Liike löytyy Villeroy&Boch liikkeen vierestä ja viistosti vastapäätä löytyy lähin Emils Gustavs liike.

        Eikös sinun majapaikka ollutkin vanhassa kaupungissa Audeju ielalla? Eli samalla kadulla on Galerijas Centrs....jos sillä bussilla 22 tulet Stockmannin pysäkille niin se on suoraan edessäsi 200m päässä kun tulet kadun alittavasta tunnelista ylös vanhan kaupungin puolelle.


      • Riganieki
        Madam kirjoitti:

        No kuule,täällä ei ole ollenkaan sellaista keski euroopan tyylistä kulttuuria kahviloiden suhteen.
        Yleisesti ottaen ravintoloissa tarjoiltava kahvi on huonoa.

        Ainoa paikka missä olen saanut juotavaksi kelpaavaa kahvia on ollut Emils Gustavs "kahviloissa".

        Emils Gustavs on vanha yritys joka valmistaa käsintehtyä suklaata ja konvehteja,heidän myymälöiden yhteydessä on myös kahviloita ja tarjolla myös suolaisia ja makeita kahvileipiä.

        Mikäli haluat esim. ostaa tuliaisiksi konvehteja tms. kannattaa ostaa ne Emils Gustavilta.

        Löytyy myös Laima suklaa,jolla myös omia "kahviloita", en suosittele. Laatu ei ole hyvä,esim. Laima suklaa maistuu perinteiseltä itä eurooppalaiselta suklaalta.

        Kahvipapuja myy Stockmann ...heh heh hee,mutta totta se on.

        Vanhassa kaupungissa on Galerijas Centrs ostoskeskuksen katutasossa myymälä joka myy irto teetä ja kahvia....papuina ja myös jauhettuna.
        Liike löytyy Villeroy&Boch liikkeen vierestä ja viistosti vastapäätä löytyy lähin Emils Gustavs liike.

        Eikös sinun majapaikka ollutkin vanhassa kaupungissa Audeju ielalla? Eli samalla kadulla on Galerijas Centrs....jos sillä bussilla 22 tulet Stockmannin pysäkille niin se on suoraan edessäsi 200m päässä kun tulet kadun alittavasta tunnelista ylös vanhan kaupungin puolelle.

        Olet Madam näemmä hyvin hyvin kriittinen Riian suhteen. Älä ota negatiivisesti, en tarkoita niin. Ihan hyvä, että ei anneta liian positiivista kuvaa täältä.
        Itse en niin laajalti yleisesti tiedä sanoa tämän paikallisen kahvin laadusta, mutta maultaan se on samanlaista kuin keski-Euroopassakin. Eli hemmetin tujua suomalaiseen perus kahvimakuun verraten.
        Ei mikään vain ja ainoastaan kahvipaikka, mutta hyvää kahvia sain "Coffee and lunch" -ravintolassa Antonijas ielalla. Kaleju ielalla on "Monte Kristo", siellä on monenlaista ihan hyvää kahvia (minun makuuni).
        K.Barona ielalla Barona centerissä on tunnettu kahvila Segafredo Zanetti Espresso, mutten tiedä sanoa heidän kahveistaan. Käy testaamassa.


      • Expat
        Madam kirjoitti:

        No kuule,täällä ei ole ollenkaan sellaista keski euroopan tyylistä kulttuuria kahviloiden suhteen.
        Yleisesti ottaen ravintoloissa tarjoiltava kahvi on huonoa.

        Ainoa paikka missä olen saanut juotavaksi kelpaavaa kahvia on ollut Emils Gustavs "kahviloissa".

        Emils Gustavs on vanha yritys joka valmistaa käsintehtyä suklaata ja konvehteja,heidän myymälöiden yhteydessä on myös kahviloita ja tarjolla myös suolaisia ja makeita kahvileipiä.

        Mikäli haluat esim. ostaa tuliaisiksi konvehteja tms. kannattaa ostaa ne Emils Gustavilta.

        Löytyy myös Laima suklaa,jolla myös omia "kahviloita", en suosittele. Laatu ei ole hyvä,esim. Laima suklaa maistuu perinteiseltä itä eurooppalaiselta suklaalta.

        Kahvipapuja myy Stockmann ...heh heh hee,mutta totta se on.

        Vanhassa kaupungissa on Galerijas Centrs ostoskeskuksen katutasossa myymälä joka myy irto teetä ja kahvia....papuina ja myös jauhettuna.
        Liike löytyy Villeroy&Boch liikkeen vierestä ja viistosti vastapäätä löytyy lähin Emils Gustavs liike.

        Eikös sinun majapaikka ollutkin vanhassa kaupungissa Audeju ielalla? Eli samalla kadulla on Galerijas Centrs....jos sillä bussilla 22 tulet Stockmannin pysäkille niin se on suoraan edessäsi 200m päässä kun tulet kadun alittavasta tunnelista ylös vanhan kaupungin puolelle.

        "Yleisesti ottaen ravintoloissa tarjoiltava kahvi on huonoa."
        Nooh, Suomessa yleisesti kahvin nimellä myytävään litkuun verrattuna Riian kahviloiden kahvi on suorastaan erinomaista. Toki jos Italian kahvitarjontaan vertaa, niin huonoahan se tämä Riiassakin tarjottava kahvi on. :)

        Alkuperäiselle kysyjälle: varsinaisten kahvikauppojen tarjonta on suht heikkoa, itse ostan ruokakaupasta Lavazza ja Segafredo -kahvipapuja ja valmistan espressoni itse. Latvia kun ei ole varsinaisesti kahvimaa (tosin Suomeen verrattuna voittaa 6-0). ;)


      • Madam
        Expat kirjoitti:

        "Yleisesti ottaen ravintoloissa tarjoiltava kahvi on huonoa."
        Nooh, Suomessa yleisesti kahvin nimellä myytävään litkuun verrattuna Riian kahviloiden kahvi on suorastaan erinomaista. Toki jos Italian kahvitarjontaan vertaa, niin huonoahan se tämä Riiassakin tarjottava kahvi on. :)

        Alkuperäiselle kysyjälle: varsinaisten kahvikauppojen tarjonta on suht heikkoa, itse ostan ruokakaupasta Lavazza ja Segafredo -kahvipapuja ja valmistan espressoni itse. Latvia kun ei ole varsinaisesti kahvimaa (tosin Suomeen verrattuna voittaa 6-0). ;)

        Siinä olen samaa mieltä että monesta paikasta suomessa saa aika huonoa kahvia....varsinkin hotellien aamiaisilla,sellaista laihaa suodatinkahvia joka on jo kauan seisonut pannuissa ja keittimissä, se on ns. "kyrpiintyneen" makuista.

        Täytyy myöntää että olen liiankin kriittinen kahvin maun suhteen,johtuu ehkä siitä että olen asunut maissa missä kahvi valmistetaan kuppi kerrallaan taidolla.

        Kotona teen itse kahvin Nespresso automaatilla johon voi tilata netin kautta kahvipatruunoita, sille löytyy myös oikein hyvä vaihtoehto Nescafen Espresso pikakahvi,myydään mustissa lasipurkeissa ja sitä kuumaa vettä niin valmista on.
        Purkin koko on 100g ja äsken maksoi 3,26 LVL Rimissä Galerijas Centrsissä.Huomattavasti halvempaa kuin suomessa missä maksoin siitä viime käynnillä melkein 10€ Kampin keskuksen K-Kaupassa.

        Täällä kun ei aina tuo paikallinen posti ole kaikista nopein....joskus tulee saman päivän aikana 3 saapumisilmoitusta Nespressolta..heh hee.
        Ja patruunat matkanneet 2-3 viikkoa joko suomesta tau sveitsistä....nyt maistuukin espresso pikakahvi..ciao ciao


      • Expat
        Madam kirjoitti:

        Siinä olen samaa mieltä että monesta paikasta suomessa saa aika huonoa kahvia....varsinkin hotellien aamiaisilla,sellaista laihaa suodatinkahvia joka on jo kauan seisonut pannuissa ja keittimissä, se on ns. "kyrpiintyneen" makuista.

        Täytyy myöntää että olen liiankin kriittinen kahvin maun suhteen,johtuu ehkä siitä että olen asunut maissa missä kahvi valmistetaan kuppi kerrallaan taidolla.

        Kotona teen itse kahvin Nespresso automaatilla johon voi tilata netin kautta kahvipatruunoita, sille löytyy myös oikein hyvä vaihtoehto Nescafen Espresso pikakahvi,myydään mustissa lasipurkeissa ja sitä kuumaa vettä niin valmista on.
        Purkin koko on 100g ja äsken maksoi 3,26 LVL Rimissä Galerijas Centrsissä.Huomattavasti halvempaa kuin suomessa missä maksoin siitä viime käynnillä melkein 10€ Kampin keskuksen K-Kaupassa.

        Täällä kun ei aina tuo paikallinen posti ole kaikista nopein....joskus tulee saman päivän aikana 3 saapumisilmoitusta Nespressolta..heh hee.
        Ja patruunat matkanneet 2-3 viikkoa joko suomesta tau sveitsistä....nyt maistuukin espresso pikakahvi..ciao ciao

        Nespresso? Nescafe?
        Ethän puhu noista sotkuista samana päivänä kahvin kanssa... Tulipa taas ikävä Italiaa, siellä kun saa loistavan ruuan lisäksi erinomaista kahvia. :)


      • Jens
        Expat kirjoitti:

        Nespresso? Nescafe?
        Ethän puhu noista sotkuista samana päivänä kahvin kanssa... Tulipa taas ikävä Italiaa, siellä kun saa loistavan ruuan lisäksi erinomaista kahvia. :)

        Riippuu mistä tykkää. Ihan sama kyselläänkö makuasioita sitten kahvista tai oluesta. Toisen mielestä kaikki on perseestä, toinen ei voi elää ilman.


      • piikalikka
        Jens kirjoitti:

        Riippuu mistä tykkää. Ihan sama kyselläänkö makuasioita sitten kahvista tai oluesta. Toisen mielestä kaikki on perseestä, toinen ei voi elää ilman.

        Riian posti toimi kyllä minun kohdallani IHAN hyvin.Käytinkin lentopostia,en kyyhkyjä enkä soutupostia.
        Ja postit palvelevat lauantaisinkin ja jopa klo 7 alkaen.


      • Expat
        piikalikka kirjoitti:

        Riian posti toimi kyllä minun kohdallani IHAN hyvin.Käytinkin lentopostia,en kyyhkyjä enkä soutupostia.
        Ja postit palvelevat lauantaisinkin ja jopa klo 7 alkaen.

        Juu, Latvian posti toimii ihan hyvin, valitettavasti. Hyvin se ei toimi, mutta ehkäpä tuo ihan hyvin on oikea adjektiivi sen kuvaamiseen.

        Yrityksena emme lähetä enää mitään Riian sisällä postitse, koska lähetyksen perillemeno on vähintäänkin epävarmaa. Onneksi kaupunki on täynnä nopeita ja luotattavia kuriirifirmoja.


      • Peter Patter Bitter
        Madam kirjoitti:

        No kuule,täällä ei ole ollenkaan sellaista keski euroopan tyylistä kulttuuria kahviloiden suhteen.
        Yleisesti ottaen ravintoloissa tarjoiltava kahvi on huonoa.

        Ainoa paikka missä olen saanut juotavaksi kelpaavaa kahvia on ollut Emils Gustavs "kahviloissa".

        Emils Gustavs on vanha yritys joka valmistaa käsintehtyä suklaata ja konvehteja,heidän myymälöiden yhteydessä on myös kahviloita ja tarjolla myös suolaisia ja makeita kahvileipiä.

        Mikäli haluat esim. ostaa tuliaisiksi konvehteja tms. kannattaa ostaa ne Emils Gustavilta.

        Löytyy myös Laima suklaa,jolla myös omia "kahviloita", en suosittele. Laatu ei ole hyvä,esim. Laima suklaa maistuu perinteiseltä itä eurooppalaiselta suklaalta.

        Kahvipapuja myy Stockmann ...heh heh hee,mutta totta se on.

        Vanhassa kaupungissa on Galerijas Centrs ostoskeskuksen katutasossa myymälä joka myy irto teetä ja kahvia....papuina ja myös jauhettuna.
        Liike löytyy Villeroy&Boch liikkeen vierestä ja viistosti vastapäätä löytyy lähin Emils Gustavs liike.

        Eikös sinun majapaikka ollutkin vanhassa kaupungissa Audeju ielalla? Eli samalla kadulla on Galerijas Centrs....jos sillä bussilla 22 tulet Stockmannin pysäkille niin se on suoraan edessäsi 200m päässä kun tulet kadun alittavasta tunnelista ylös vanhan kaupungin puolelle.

        Joo, majapaikka on Audeju ielalla. Varasin sen jo hyvissä ajoin kun tuntui olevan sijainniltaan ainakin loistava.

        Joku mainitsi Monte Criston Kaleju ielalla. Onko tämä siis se hotelli/hostelli "Monte Kristo"? Sellaisen muistan nähneeni hostelbookersin kautta kun kaivelin majapaikkoja..

        Joo tottakai konvehteja. Kiitos vihjeistä! :)

        Ja mitä kahviin vielä, niin kaikkein eniten kinnostaa ostaa papuja ja sitten kotona jauhaa ne suodatin käyttöön.. Eli ilmeisesti tämä Vanhassa kaupungissa olevan Galerijas Centrs ostoskeskuksen katutason myymälä on varmasti listalla minne mennä. Varmaan kierrän nämä kaikki mitä tässä nyt kerroitte kun melkein viikko tulee oltua.. Kyllästyykö Riikaan jo parissa päivässä?


      • Expat
        Peter Patter Bitter kirjoitti:

        Joo, majapaikka on Audeju ielalla. Varasin sen jo hyvissä ajoin kun tuntui olevan sijainniltaan ainakin loistava.

        Joku mainitsi Monte Criston Kaleju ielalla. Onko tämä siis se hotelli/hostelli "Monte Kristo"? Sellaisen muistan nähneeni hostelbookersin kautta kun kaivelin majapaikkoja..

        Joo tottakai konvehteja. Kiitos vihjeistä! :)

        Ja mitä kahviin vielä, niin kaikkein eniten kinnostaa ostaa papuja ja sitten kotona jauhaa ne suodatin käyttöön.. Eli ilmeisesti tämä Vanhassa kaupungissa olevan Galerijas Centrs ostoskeskuksen katutason myymälä on varmasti listalla minne mennä. Varmaan kierrän nämä kaikki mitä tässä nyt kerroitte kun melkein viikko tulee oltua.. Kyllästyykö Riikaan jo parissa päivässä?

        "Kyllästyykö Riikaan jo parissa päivässä?"

        Minä olen ollut jo vuosikymmenen, mutta kyllästymisen merkkejä ei näy. :)


      • Peter Patter Bitter
        Peter Patter Bitter kirjoitti:

        Joo, majapaikka on Audeju ielalla. Varasin sen jo hyvissä ajoin kun tuntui olevan sijainniltaan ainakin loistava.

        Joku mainitsi Monte Criston Kaleju ielalla. Onko tämä siis se hotelli/hostelli "Monte Kristo"? Sellaisen muistan nähneeni hostelbookersin kautta kun kaivelin majapaikkoja..

        Joo tottakai konvehteja. Kiitos vihjeistä! :)

        Ja mitä kahviin vielä, niin kaikkein eniten kinnostaa ostaa papuja ja sitten kotona jauhaa ne suodatin käyttöön.. Eli ilmeisesti tämä Vanhassa kaupungissa olevan Galerijas Centrs ostoskeskuksen katutason myymälä on varmasti listalla minne mennä. Varmaan kierrän nämä kaikki mitä tässä nyt kerroitte kun melkein viikko tulee oltua.. Kyllästyykö Riikaan jo parissa päivässä?

        Joku mainitsi Monte Criston Kaleju ielalla. Onko tämä siis se hotelli/hostelli "Monte Kristo"?


      • Madam
        Peter Patter Bitter kirjoitti:

        Joku mainitsi Monte Criston Kaleju ielalla. Onko tämä siis se hotelli/hostelli "Monte Kristo"?

        Luulen että se on sama,en ole kuitenkaan 100% varma.
        Ainakin sellaiset valomainokset näkyy kun tulet sieltä Stockmannin pysäkiltä,tunnelin jälkeen rappuja ylös niin siinä se on heti vasemmalla ja ulkona olevassa isossa puussa paljon valoja.
        Varmasti huomaat paikan.
        Ja säästä,nyt sataa suht märkää lunta ja kaupunki aivan kuollut...mutta kello onkin 03.40 aamulla.


      • Riganieki
        Peter Patter Bitter kirjoitti:

        Joku mainitsi Monte Criston Kaleju ielalla. Onko tämä siis se hotelli/hostelli "Monte Kristo"?

        Toivottavasti vastaus ei tule liian myöhään.
        Tarkoitin aiemmin Monte Kristo kahvilalla nimenomaan Gertrudes kadulla (27) tai Elizabetes 10
        olevia kahviloita.
        Pahoittelen, että mainitsin tuon vanhan kaupungin hotellin. Olen vaan ollut sen kanssa muuten tekemisissä eli tuli ikäänkuin automaattisesti. Voi olla, että heilläkin on hyvää kahvia. Ainakin viihtyisä paikka.
        www.montekristo.lv löydät varmaan enemmän. Tosin taitaa olla vain paikallisella kielellä, mutta kokeile.


      • ja leivonnaisia
        Peter Patter Bitter kirjoitti:

        Joo, majapaikka on Audeju ielalla. Varasin sen jo hyvissä ajoin kun tuntui olevan sijainniltaan ainakin loistava.

        Joku mainitsi Monte Criston Kaleju ielalla. Onko tämä siis se hotelli/hostelli "Monte Kristo"? Sellaisen muistan nähneeni hostelbookersin kautta kun kaivelin majapaikkoja..

        Joo tottakai konvehteja. Kiitos vihjeistä! :)

        Ja mitä kahviin vielä, niin kaikkein eniten kinnostaa ostaa papuja ja sitten kotona jauhaa ne suodatin käyttöön.. Eli ilmeisesti tämä Vanhassa kaupungissa olevan Galerijas Centrs ostoskeskuksen katutason myymälä on varmasti listalla minne mennä. Varmaan kierrän nämä kaikki mitä tässä nyt kerroitte kun melkein viikko tulee oltua.. Kyllästyykö Riikaan jo parissa päivässä?

        Ei todellakaan kyllästy parissa päivässä. Parissa päivässä ei ehdi nähdä kuin vasta pienen osan kaupungista... Kannattaa lähteä sitä ydinkeskustaa ja vanhaakaupunkia kauemmaksikin.

        Hyvää kahvia olen saanut kahviloissa ja kahvileipääkin vielä kyytipojaksi. Hajamielinen kun olen en muista nimiä enkä osoitteita (riittää että minä löydän ne -heh), mutta hyvää kahvia saa. Teenjuojalle myös Riika on hyvä paikka, mutta ne on taas eri paikkoja mistä sitä hyvää teetä saa.

        Säästä vielä sen verran, että minusta siellä on talvella aika raaka viima, eli kunnon päähineet mukaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      83
      2122
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1808
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      31
      1781
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      21
      1530
    5. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      67
      1496
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      76
      1402
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      20
      1364
    8. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1322
    9. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1284
    10. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      72
      1271
    Aihe