toyota kiinteä navigaattori

Avensisti

onko kukaan löytänyt netistä avensiksen uusinta karttapäivitystä?
toyota huolto pyytää levystä huimaa 159€ hintaa joka tuntuu vähän liian kovalta

44

15275

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tuota...

      pakko ole käyttää. Ostaa mieluummin samalla rahalla vaikka joka vuosi uuden erillisen navin niin saa paremmat ominaisuudet ja välttyy turhilta päivittämisiltä.

    • Avensis©
      • Avensis 2012

        Ei taida pojun autossa ole kiinteää navia... ei sillon 80-luvulla vielä ollu.


    • järkeä tai ei

      nk. intgroiduissa naveissa on aika vähän järkeä, kalliita, hetkessä vanhoja ja päivitys maksaa maltaita. Hankin joulun alla uuden Navigonin ja täytyy myöntää, että on aivan hemmetin hyvä. Hakkaa mennen tullen integroidut navit, joka suhteessa kaikilla ominaisuuksilla.

      • avensisti

        arvasin vähän, että kun kyselen täällä navigaattorista niin vastausten taso on tuota kopio ja liimaa tyyliä, kertoo aika hyvin mikä taso on vastaajilla :)

        itse en uuteen autoon ikipäivänä ostaisi integroitua, mutta kun oli käytettyä haettaessa niin mikäs siinä mutta tuo päivitysten hinta on kyllä yllätys, ensin laite maksaa hunajaa ja sitten vielä karttojen hinnat.. mutta jos sattuu netistä löytymään oikea dvd niin mikäs siinä :)

        ja kopio liimaa tyypit, ei tarvitse vastata tähän, vetäkää vaikka hanskaan ennemmin kuin vastaatte..


      • Rollaattoristi
        avensisti kirjoitti:

        arvasin vähän, että kun kyselen täällä navigaattorista niin vastausten taso on tuota kopio ja liimaa tyyliä, kertoo aika hyvin mikä taso on vastaajilla :)

        itse en uuteen autoon ikipäivänä ostaisi integroitua, mutta kun oli käytettyä haettaessa niin mikäs siinä mutta tuo päivitysten hinta on kyllä yllätys, ensin laite maksaa hunajaa ja sitten vielä karttojen hinnat.. mutta jos sattuu netistä löytymään oikea dvd niin mikäs siinä :)

        ja kopio liimaa tyypit, ei tarvitse vastata tähän, vetäkää vaikka hanskaan ennemmin kuin vastaatte..

        http://www.iltasanomat.fi/uutiset/ulkomaat/uutinen.asp?id=1631678

        Kämmenet rakoilla, tule sinä vetelemään ennemmin kuin kirjoittelet typeriä...


      • kiinteä

        sen olla pitää, mutta kelvollisen firman tekemä. Audissani on kiinteä ja aivan loistava, iso näyttö, osaa sen minkä Garminin Nuvi 670 mutta paljon helpommin. Karttapäivitys Garminiin maksaa vajaat 150 euroa. Kiinteää ei koskaan tarvitse piilotella ajon jälkeen, on heti valmiina odottamassa käskyjä ja on vielä hyvän näköinenkin.


      • ei mitään
        kiinteä kirjoitti:

        sen olla pitää, mutta kelvollisen firman tekemä. Audissani on kiinteä ja aivan loistava, iso näyttö, osaa sen minkä Garminin Nuvi 670 mutta paljon helpommin. Karttapäivitys Garminiin maksaa vajaat 150 euroa. Kiinteää ei koskaan tarvitse piilotella ajon jälkeen, on heti valmiina odottamassa käskyjä ja on vielä hyvän näköinenkin.

        Nimenomaan, kiinteä on ylivoimainen verrattuna irto-härpättimiin.


      • Sallinette..
        ei mitään kirjoitti:

        Nimenomaan, kiinteä on ylivoimainen verrattuna irto-härpättimiin.

        Navigaattorien tekninen kehitys on tällä hetkellä varsin nopeaa, uusia ominaisuuksia tulee jatkuen. Kiinteä kallis navi edustaa aina auton valmistus ajankohdan mukaista tekniikkaa, ja kuten tiedetään tekniikka vanhenee nopeasti. Tämänhetkinen navigaattori on auttamatta vanha jo muutaman vuoden kuluttua. Mahdollisesti esiintyvän vian korjaaminenkaan ei taida olla kiinteässä kovin edullista, autolle on varattava erikseen huolto jne. ja kuka takaa, että asiantuntevaa huoltohenkilökuntaa on laitetta korjaamassa muutaman vuoden kuluttua.


      • navigaattoreihin
        Sallinette.. kirjoitti:

        Navigaattorien tekninen kehitys on tällä hetkellä varsin nopeaa, uusia ominaisuuksia tulee jatkuen. Kiinteä kallis navi edustaa aina auton valmistus ajankohdan mukaista tekniikkaa, ja kuten tiedetään tekniikka vanhenee nopeasti. Tämänhetkinen navigaattori on auttamatta vanha jo muutaman vuoden kuluttua. Mahdollisesti esiintyvän vian korjaaminenkaan ei taida olla kiinteässä kovin edullista, autolle on varattava erikseen huolto jne. ja kuka takaa, että asiantuntevaa huoltohenkilökuntaa on laitetta korjaamassa muutaman vuoden kuluttua.

        Mitä navigaattoreihin on tullut viimeisen viimeisen 3 vuoden aikana, joita ilman navigaattori on täysin käyttökelvoton?


      • sillä_menään
        navigaattoreihin kirjoitti:

        Mitä navigaattoreihin on tullut viimeisen viimeisen 3 vuoden aikana, joita ilman navigaattori on täysin käyttökelvoton?

        Ei aivan käyttökelvoton, mutta onhan noissa uuttakin. Tomtomin uudet kartat noin puolen vuoden välein, Koko maailman kartat ladattavaksi, tarpeen mukaan, ilman lisämaksua. Hyvä kaistaohjaus, opastus myös maisemaan kamerakuvan päälle, uudet kameratolpat, ajon videotallennus jne. Tuotteen nimi Sygic, ja toimii kännykässä tai tabletissa erinomaisesti. Hinta, minkä tuosta maksoin oli 24,90€. Ei paha. Toimii myös hyvin kävelymoodissa, jos sattuu lomalla eksymään vieraassa kaupungissa.


    • sopivaa
    • tietääks kukaan toyotan navigattoreista,saakos niistä kuljettua jälkeä esille ja ajettuja kilometrejä kaivettua ??

      • perusnavi avessani

        Ei - ei näytä edes todellista ajonopeutta. Vain kartat, puheopastus ja karttaa saatavilla parit huoltsikat ym.


    • tojota on kovin!

      Millä korollaan rattiin saa päivityksen kun haluaisinkin 3 puolasen enkä 4 puolasta. Sitten pitäs saada repsikan paikallekin päivitys kun siinä istuu suatanan ruma eukko jolla on painoa 3 numeroinen lukema.

      • corollajorma

        Laita silmälasit päähän tai älä ole 3promillen humalassa kun otat eukon niin vältyt tuolta ongelmalta :-

        sulla menee sitten repsikan puolelta vuoden välein iskarit ja jouset vaihtoon

        hahahahahah


    • extoyota

      Halpahan toi 159 e on. Volkkarin integroituun naviin päivityslevy maksaa vielä idioottimaisemmat 349 egee...

    • matalapaine

      Itelläni Avessa tuorein versio, mutta aika kallis on päivitys. Navteqin ohjelmistohan siinä on. Erittäin tyytyväinen olen Aven naviin, eikä tartte latailla, tai viritellä tuulilasiin hilavitkuttimia kiinni, näkösuojaksi. Saahan noihin integroituihinkin asennettua sovelluksia, joilla saa esim. kohteen säätietoja, googleen integrointia, jne. Aven navi hälyyttelee kameroista, vaikkei navigointi ole päällä. Lisäksi naisääni napakasti kertoo kun ajan ylinopeutta Kätevää ja nykyaikaista!

      • siitäs saatte

        Ensin hehkutetaan Tojon navia, ihan vakiona jne., sitten alkaa se itku, kun tajutaan, että kusetustahan se oli. Sama sen mainostetun nettiyhteyden kanssa, tavallisen puhelimen ja liittymän kauttahan sitä käytetään eikä sillä vielä tee pas*aakaan.


      • matalapaine
        siitäs saatte kirjoitti:

        Ensin hehkutetaan Tojon navia, ihan vakiona jne., sitten alkaa se itku, kun tajutaan, että kusetustahan se oli. Sama sen mainostetun nettiyhteyden kanssa, tavallisen puhelimen ja liittymän kauttahan sitä käytetään eikä sillä vielä tee pas*aakaan.

        Täähän nyt varsinainen ärripurri on! Koeta vaan hyväksyä, että jotkut ovat tyytyväisiä kiinteään naviin. Se tekee just sen mitä pitääkin. Lisäksi kyseisessä laitteessa on paljon muutakin, navi on vaan yksi osa sitä. Erillisen härveleiden aika vaan on ohi, idiootit vielä asentaa niitä tuulilasiin eli näkökenttään, ja virtajohdot roikuu miten sattuu. NIin mennyttä aikaa!!


      • niinpä niin
        matalapaine kirjoitti:

        Täähän nyt varsinainen ärripurri on! Koeta vaan hyväksyä, että jotkut ovat tyytyväisiä kiinteään naviin. Se tekee just sen mitä pitääkin. Lisäksi kyseisessä laitteessa on paljon muutakin, navi on vaan yksi osa sitä. Erillisen härveleiden aika vaan on ohi, idiootit vielä asentaa niitä tuulilasiin eli näkökenttään, ja virtajohdot roikuu miten sattuu. NIin mennyttä aikaa!!

        ...ja Tojossa se on kaukana näkökentästä eli vaikea seurata ajon aikana etenkään vilkkaassa kaupunkiliikenteessä. Pitäisi kieltää samoin kuin kännykät ilman hand-freetä ja vielä syykin olisi parempi.


      • kyllä se on
        niinpä niin kirjoitti:

        ...ja Tojossa se on kaukana näkökentästä eli vaikea seurata ajon aikana etenkään vilkkaassa kaupunkiliikenteessä. Pitäisi kieltää samoin kuin kännykät ilman hand-freetä ja vielä syykin olisi parempi.

        ...aika hyvin näkökentässä tojos. Tietty sen vois heijastaa tuulilasiin. MItä väliä vaikka näkökenttä pienenee ja esim. pienet kulkijat jää piiloon. Eihän se erillis-navi urpojakaan tunnu huolestuttavan.

        BT HF samassa systeemissä. Hyvä Tojo!


    • Avepappa

      Itselläni on myös Avessani uusi karttapäivitys. Toimii kaupungeissa ihan hyvin, mutta jos ajat maaseudulla, niin navigaattori on ihan pihalla. Jos matkaan osuu pienikin hiekkatieosuus, niin navigaattori ehdottaa vaikka 50 km pidempää reittiä, jos silloin päästää ajamaan vain asfaltilla. Asetuksissa ei ole sellaista vaihtoehtoa, että hiekkatiet sallittuja. Karttaan on myös jotenkin kiinteästi "poltettu" mahdolliset tulevat tietyöt. Kartta vilkuttaa tietöistä ja kapenevasta tiestä, vaikka mitään tietöitä ei ole. Tätätäkään ominaisuutta kartasta ei saa pois.
      Peltipoliisitkaan ei ole ajantasalla, suurin osa puuttuu tai ovat kartassa väärässä paikassa. Itselläni on lisäksi vanha TomTom käytössä, kun ajan vähän pidemmälle ja outoja teitä, joilla en muista peltipoliisien paikkaa. Samoin kartan nopeusrajoitukset ovat aika puutteelliset. Puuttuu suurelta osin maaseuduin teistä ja ovat myös monesti virheelliset.

      • hyvin pelaa..

        Mulla viime vuoden mallin Ave ja ei siinä kyllä noin paljon virheitä ole. Tietöistä ja ruuhkista harvoin varoittaa turhaan. Muuten pelannut hyvin.


      • TMC not good
        hyvin pelaa.. kirjoitti:

        Mulla viime vuoden mallin Ave ja ei siinä kyllä noin paljon virheitä ole. Tietöistä ja ruuhkista harvoin varoittaa turhaan. Muuten pelannut hyvin.

        Yleensä tietyöt yms. ilmoitetaan naveissa vain jos navissa on "TMC", sen toimivuus Suomessa on taas vähän niin ja näin, oman kokemuksen mukaan p*rseestä eli tiedot tulevat viipeellä ja poistuvat viipeellä.


      • Jabas

        Minulla ave 2014 ja karttapäivitys on päiväyksellä ID:EUL20121019. Mikä on siis kartan päivämäärä. Eiköhä ole uudempaa tullut markkinoille???


      • ei kai se ole
        Jabas kirjoitti:

        Minulla ave 2014 ja karttapäivitys on päiväyksellä ID:EUL20121019. Mikä on siis kartan päivämäärä. Eiköhä ole uudempaa tullut markkinoille???

        todellakin 19.10.2012. Aika ihanan vanha. Pakko saada uudempi uuden auton mukana.


    • Papan ohjein

      Tee ite, Corolla pappa on opettanut, että pitää itekkin tehä jotain eikä aina valmiina odottaa kaikkea. Ootko poistattanut työstölastut moottorista ja tuulettanut peräluukun kondensio vedestä.

      • naapurikyttääjä

        Sinun pitäisi mennä oikeinkirjoitus-kurssille ja tarkistaa oma takaluukkusi.
        Sinulta löytyy työstölastuja housuista ja taitaa se lemmentorven valkaisukin kaivata päivitystä.
        Puppeli ja clerasil-boys on beemeri palstalla remuamassa, mene siis sinäkin sinne.
        Muista kysyä myös siltä 55-vuotiaalta iki-teiniltä tuosta peräaukon valkaisusta, saatat saada uusintakäsittelyn huokeammalla hinnalla ja ihan oikealla rahalla.


      • kyttääjähomo
        naapurikyttääjä kirjoitti:

        Sinun pitäisi mennä oikeinkirjoitus-kurssille ja tarkistaa oma takaluukkusi.
        Sinulta löytyy työstölastuja housuista ja taitaa se lemmentorven valkaisukin kaivata päivitystä.
        Puppeli ja clerasil-boys on beemeri palstalla remuamassa, mene siis sinäkin sinne.
        Muista kysyä myös siltä 55-vuotiaalta iki-teiniltä tuosta peräaukon valkaisusta, saatat saada uusintakäsittelyn huokeammalla hinnalla ja ihan oikealla rahalla.

        Oikeinkirjoituskurssi ja ikiteini ovat yhdys sanoja.


    • onniebay

      ebay sieltä löytyy kartat

    • oioioijoi

      Menkääpä My Toyota -sivustolle rekisteröitymään, niin eiköhän sieltä kuulkaa pääse alkuun. ;)

    • 8kahdeksas

      En minä ole tehnyt mitään päivitystä, ja kyllähän tuo pelaa ihan hyvin. Minun Aveen on vissiin laitettu jo liikkeessä, ennen minulle luovutusta.

    • AurisVoittaja
    • defcvfd

      Mulla on 2012 auto, en ole huomannut kartassa mitään vikaa, ei tarvi päivittää. Tietyöt näyttää niinkuin ennenkin.

      • Ave-12

        Minullakin Ave -12. Navigaattori ei aina lähde "tulille". Ilmoittaa vaan, että "Ladataan karttaa".
        Voiko tuon navigaattorin resetoida? Miten se tehdään?


    • Irtoonparempi

      Tuntuu vähän isolta investoinnilta autoln joka saattaa yhtäkkiä ruostua.

    • toyotamies
    • Ave-12

      Voiko Ave-12 navigaattorin resetoida? Miten? Olisiko siitä apua, kun navigaattorijää usein jumiin pöyrittämään "Ladataan karttaa"?

    • ei.ikinä.kiinteää

      Irtonavi tai tabletin softa on parempi, kun reitin voi näppäillä valmiiksi jo kotisohvalla eikä tökkiä sormikkaat kädessä vasta autossa. Mulla on 7 tuuman tabletissa ilmainen navisofta, johon voi ostaa eri maiden karttoja muutamalla eurolla ja päivitykset ovat ilmaisia. Vuokra-autoissa ollut kiinteitä naveja mutta tablettiin olen silti turvannut paremman ja selkeämmän näytön sekä paremman käytettävyyden vuoksi. Autonavit eivät kerro edes tarkkaa nopeutta.

      • peräreiät

        No mulla on ollut erimerkkisissä autoissa kiinteä navi, erittäin tyytyväinen olen ollut.
        Uutena tietenkin olen kaikki autot ostanut ja navi tulee aina päivitettynä ostohetkellä ja mukaan 3v ilmaiset päivitykset, 3v kuluttua auto jo vaihtuukin toiseen uuteen, niin helppoa se on.
        Toki perseaukisille elämä on aina vaikeeta ja jos kaikki asiat pitäisi olla ilmaisia, usein niillä jotka valittavat elämän kalleutta ja nuukailevat jäävät ilman hienouksia.
        Kuka nyt viitsii uuteen autoon ostaa erikseen teini tyylistä irto navia, voi lapsukaisia, menkää töihin niin saatte jotain


      • ei.ikinä.kiinteää
        peräreiät kirjoitti:

        No mulla on ollut erimerkkisissä autoissa kiinteä navi, erittäin tyytyväinen olen ollut.
        Uutena tietenkin olen kaikki autot ostanut ja navi tulee aina päivitettynä ostohetkellä ja mukaan 3v ilmaiset päivitykset, 3v kuluttua auto jo vaihtuukin toiseen uuteen, niin helppoa se on.
        Toki perseaukisille elämä on aina vaikeeta ja jos kaikki asiat pitäisi olla ilmaisia, usein niillä jotka valittavat elämän kalleutta ja nuukailevat jäävät ilman hienouksia.
        Kuka nyt viitsii uuteen autoon ostaa erikseen teini tyylistä irto navia, voi lapsukaisia, menkää töihin niin saatte jotain

        Onko automaattisesti persaukinen, jos ei halua Tojon navigaattoria, jonka käyttöliittymä on antiikinaikainen? Siinä minun köyhän miehen tabletissani on myös 4G-netti (LTE) jolla voin hakea karttoja vaikka ulkomailla tarpeen mukaan plus muuta mielenkiinotoista tietoa netistä jopa kulloiseenkin paikkakuntaan liittyen. Ei tablettia tarvitse tuulilasiin kiinnitellä. Miten sinun Tojossasi nuo hoituvat? Suosittelen sinua liikkumaan vaikka Nizzan kaduille ja sisääntuloväylille sen Toyotasi 3 vuotiaiden karttojen kanssa, voi tulla äitiä ikävä. Näyttö täynnä keltaista viivaa sikin sokin ja karttasi ihan out-of-date. Navi opastaa sinut vielä betoniseinään tai sillankaiteeseen. Toki sillä navillasi Perä-Pöytyälle osaat.


      • aivotkateissa
        ei.ikinä.kiinteää kirjoitti:

        Onko automaattisesti persaukinen, jos ei halua Tojon navigaattoria, jonka käyttöliittymä on antiikinaikainen? Siinä minun köyhän miehen tabletissani on myös 4G-netti (LTE) jolla voin hakea karttoja vaikka ulkomailla tarpeen mukaan plus muuta mielenkiinotoista tietoa netistä jopa kulloiseenkin paikkakuntaan liittyen. Ei tablettia tarvitse tuulilasiin kiinnitellä. Miten sinun Tojossasi nuo hoituvat? Suosittelen sinua liikkumaan vaikka Nizzan kaduille ja sisääntuloväylille sen Toyotasi 3 vuotiaiden karttojen kanssa, voi tulla äitiä ikävä. Näyttö täynnä keltaista viivaa sikin sokin ja karttasi ihan out-of-date. Navi opastaa sinut vielä betoniseinään tai sillankaiteeseen. Toki sillä navillasi Perä-Pöytyälle osaat.

        Meinaatko että jos navi opastaisi betoni seinään sinä ajaisit siihen ja syyttäisit navia.
        Sinun täytyy olla vag auton omista, koska olet jo tehnyt oikein tollon työn ostamalla huijaus auton ja toimminnaltaan markkinoiden huonoimpiin kuuluvan tuotteen.
        Otan osaa.


    • Anonyymi

      Samaa olen kysellyt sain vastauksen 3 v päivitys jopa 300 euroa

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haluaisitko nähdä

      Hänet alastomana?
      Ikävä
      68
      3199
    2. Hilirimpsistä

      Hyvää huomenta ja kivaa päivää. Ilmat viilenee. Niin myös tunteet. 🧊☕✨🍁❤️
      Ikävä
      200
      2811
    3. Nainen lopeta pakoon luikkiminen?

      Elämä ei oo peli 😔😟
      Ikävä
      22
      2628
    4. Älä elättele

      Toiveita enää. Ihan turhaa. Sotku mikä sotku.
      Ikävä
      49
      2598
    5. Olet täällä. Mutta ei minulle.

      Nyt olen tästä 100% varma. Satuttaa. T: V
      Ikävä
      20
      2466
    6. Kuule rakas...

      Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl
      Ikävä
      41
      2315
    7. Miten hitsissä ulosoton asiakas?

      On tää maailma kumma, tässä haisee suuri kusetus ja ennennäkemättömän törkeä *huijaus*! Miten to.monen kieroilu on edez
      Kotimaiset julkkisjuorut
      210
      1753
    8. Törmättiin tänään

      enkä taaskaan osannut reagoida fiksusti. Menen aina lukkoon. Yksi asia on varma: tunteeni sinua kohtaan ovat edelleen v
      Ikävä
      24
      1707
    9. Vieläkö sä

      Rakastat mua?❤️😔
      Ikävä
      37
      1570
    10. Dear mies,

      Hymyiletkö ujosti, koska näet minut? 😌
      Ikävä
      18
      1426
    Aihe