Yleinen ilmapiiri Mauritiuksella?

Kooh

Hei vaan!

Suunnittelemme elokuulle häämatkaamme Mauritiukselle. Saari vaikuttaa paratiisilta, mutta minkälaisia paikalliset ihmiset siellä ovat? Onko paikka jo "turistirysä", jossa riittää kaupustelijoita ja sisäänheittäjiä joka liikkeen ovella vai saako kuljeskella ihan kaikessa rauhassa?

7

2758

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kari täs taas

      Kyllä kauppaa koetetaan käydä mutta simppeli "ei" ja hymy riittää, jos ei kiinnosta. Ihan rentoa mun mielestä. Turvallistakin. Kohtuuhintaista. Kyllä
      taksi kuski saattaa viedä "kaverin kaupalle" ostoksille mutta ei kannata hätkähtää :)

    • ihana loma

      Ihmiset ovat mukavia ja rentoja. Taksikuskit vievät paikkoihin, joista he itse saavat provikan, eli siinä täytyy olla kovana, pyytää, että vie sinne, mihin itse haluaa. Mitään sisäänheittäjiä ei oikeastaan ole, kun ei ole niitä paikkojakaan... Rannalla kuljeskelee siellä tällä korujen myyjiä, ei oikeastaan muita. Paitsi hedelmiä kaupataan, ananasta, banaania ja kookosta. Ja niitähän ostaakin ihna mielellään.

      Kaikille myyjille yksinkertainen ei kiitos kelpasi ja vielä sain hyvän päivän toivotukset päälle.

      • Kooh

        Helpottavaa kuultavaa. Oltiin nimittäin pari vuotta sitten Egyptissä ja vaikka monenmoista on tullut matkoilla nähtyä ja koettua niin vähän meinas hermoja tuo matka koetella. Ja häämatkalla ei nyt jaksais stressata mokomista... Onko Mauritiuksella tapana tinkiä vai pyydetäänkö siellä kauppatavarasta kerralla oikea hinta? Osaatteko muuten sanoa minkälaiset kelit mahtaa olla elokuussa? Meidän olis tarkoitus olla reissussa kolmisen viikkoa, riittääköhän koko ajalle nähtävää ja koettavaa vai kannattaisiko matka yhdistää johonkin toiseen kohteeseen tai vaihtaa vaikkapa kaupunkia välillä? Mitä kaupunkeja (tai kyliä) suosittelisitte?


      • KM taas
        Kooh kirjoitti:

        Helpottavaa kuultavaa. Oltiin nimittäin pari vuotta sitten Egyptissä ja vaikka monenmoista on tullut matkoilla nähtyä ja koettua niin vähän meinas hermoja tuo matka koetella. Ja häämatkalla ei nyt jaksais stressata mokomista... Onko Mauritiuksella tapana tinkiä vai pyydetäänkö siellä kauppatavarasta kerralla oikea hinta? Osaatteko muuten sanoa minkälaiset kelit mahtaa olla elokuussa? Meidän olis tarkoitus olla reissussa kolmisen viikkoa, riittääköhän koko ajalle nähtävää ja koettavaa vai kannattaisiko matka yhdistää johonkin toiseen kohteeseen tai vaihtaa vaikkapa kaupunkia välillä? Mitä kaupunkeja (tai kyliä) suosittelisitte?

        TÄSTÄ! http://www.travelmauritius.info/mauritius_general_infos.html Jos itse menisin 3 vkoksi niin ehkä R.Unionilla tai Madakaskarilla kävisin. Lentohintoja voi tsekata airmauritiuksen sivuilta. Ollaan nyt menossa toista kertaa 2 vko matkalle ja meinataa silti vielä pysyä vaan "Murrilla". Otettiin villa (400€ vko/ 130 m2) / 4henkee eli aika koht. hintaa..


      • KM taas
        Kooh kirjoitti:

        Helpottavaa kuultavaa. Oltiin nimittäin pari vuotta sitten Egyptissä ja vaikka monenmoista on tullut matkoilla nähtyä ja koettua niin vähän meinas hermoja tuo matka koetella. Ja häämatkalla ei nyt jaksais stressata mokomista... Onko Mauritiuksella tapana tinkiä vai pyydetäänkö siellä kauppatavarasta kerralla oikea hinta? Osaatteko muuten sanoa minkälaiset kelit mahtaa olla elokuussa? Meidän olis tarkoitus olla reissussa kolmisen viikkoa, riittääköhän koko ajalle nähtävää ja koettavaa vai kannattaisiko matka yhdistää johonkin toiseen kohteeseen tai vaihtaa vaikkapa kaupunkia välillä? Mitä kaupunkeja (tai kyliä) suosittelisitte?

        saa mutta kovin paljon hinnoista ei yleensä saa pois. Isommissa supermarketeissa kiinteät hinnat joita olen tuolla jossain alemmissa keskusteluissa maininnnutkin..


    • ei ole

      paikkoja mihin heitettäisiin sisään! Hotellialueen ulkopuolel ei ole mitään. Ja finmatkojen reissut englanniks. Rannalta, cocobeach, varattiin venereisuja Vicky nimiseltä, luotettava tyyppi, saatiin koko rahalla mitä haluttiin.

    • juuri palannut

      Olen torstaina palannut Mauritiukselta ja ei se vielä ole ihan kokonaan pilattu.
      Tottahan siellä on markkinoilla kaupustelijoita koska he ovat intialaisia, mutta tiukka ei ja pääset irti heistä.
      Itse keksin oivallisen jutun, meillä oli sama taksi kuski koko kaksi viikkoa, joka vei meitä minne ikinä halusimme ja keksimpä jo loman alussa että eiku rafic mukaan shoppailee, sainpa muuten katsella rauhassa kun oli intialainen taksikuski mukana "muka turvamiehenä" oli miten oli rauhoitti kaupustelijoita aika lailla.
      Isoissa kaupoissa on kiinteät hinnat, markkinoilla vähintään 30% tingittävä. Käy tehtaan myymälässä saat varmasti sitä mitä olet ostamassa. Markkinoilta saat kyllä kelloja 100 rupiaa kappale = n. 2 euroa en ostanut, en tiedä onko niissä edes koneistoa.
      Paikalliset asukkaat ovat rehellisiä ja taskuvarkaita et siellä juuri näe kuin ehkä pääkaupungissa, minä en siell nähnyt kuin kaksi kerjäläistä. Ja maan työllisyyshän on korkea, kaikki haluavat tehdä työtä ja elävät turisteilla ja todella ymmärtävät sen.
      Saat kuljeskella rauhassa ja jos joku "yrittää heittää sisään" kiitos ei riittä.
      Mukavaa häämatkaa vain, nauttikaa, muistakaa aurinko rasvaa ja kertoimia riittävästi; ymmärrätte kun olette siellä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      429
      1906
    2. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      198
      1593
    3. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      109
      1441
    4. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      179
      1423
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      45
      1066
    6. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      1050
    7. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      976
    8. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      120
      968
    9. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      96
      948
    10. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      906
    Aihe