Kilometrikorvaus

Mitenlasketaan

Esim. jos joudun menemään muualle töihin niin lasketaanko km-korvaus kotoa sinne työmaalle vai minun varsinaisesta työpaikasta sinne keikka työmaalle, vaikka menisin kotoa suoraan sinne.

5

949

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • matkalasku

Jos lähdet kotoa käsin, niin sieltä alkaen työnantajan määrämälle matkalle ja kohteseen..

• käviniin

Että esimies vähensi kotoa keikkapaikalle tulevasta matkasta kodin ja varsinaisen työpaikan välisen matkan vaikka vars. työpaikka ei ollut edes matkan varrella. Ja näin saatu lopputulos oli se että kilometrikorvauksesta puuttui n.35km. Minusta aika ihmeellistä logiikkaa, mutta esimiehen mukaan ylemmiltä tahoilta tullut ohje!

• ....
        käviniin kirjoitti:

Että esimies vähensi kotoa keikkapaikalle tulevasta matkasta kodin ja varsinaisen työpaikan välisen matkan vaikka vars. työpaikka ei ollut edes matkan varrella. Ja näin saatu lopputulos oli se että kilometrikorvauksesta puuttui n.35km. Minusta aika ihmeellistä logiikkaa, mutta esimiehen mukaan ylemmiltä tahoilta tullut ohje!

Työnantaja yrittää vedättää sinua. Sinulla on oikeus matkakorvauksiin todelliselta matkalta, eli kotoa alkaen. Vaadi rahasi.

• oikeinn
        käviniin kirjoitti:

Jos on yleisesti sovittu, että ensin tullan työpaikalle ja sieltä lähdetään matkalle.
        Työnantaja voi ajatella asiaa sillä, että voi saada verovähennystä työmatkakuluihin.

• sevielä
        oikeinn kirjoitti:

Jos on yleisesti sovittu, että ensin tullan työpaikalle ja sieltä lähdetään matkalle.
        Työnantaja voi ajatella asiaa sillä, että voi saada verovähennystä työmatkakuluihin.

Kyllä se vielä menettelis että lasketaan työpaikalta keikkapaikalle, mutta että todellisista kilometreistä VÄHENNETÄÄN kodin ja varsinaisen työpaikan kilometrit, vaikka var.työpaikka ei ole edes matkan varrella. Mulla on työmatka meno-paluu n.35km, entä jos menisin keikalle 10km päähän ja eri suuntaan kuin missä työpaikkani on. Silloin tälläisen logiikan mukaan minähän joutuisin maksamaan työnantajalle km korvauksen 15km:ltä!!!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tunniste

Jonka vain sinä ja kaivattusi tietää. ⬇️
      Ikävä
      113
      5263
    2. Ketä julkkista

kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      67
      5064
    3. Miten, milloin

Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      91
      4124
    4. Miten mä olisin

Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.
      Ikävä
      75
      3610
    5. Anteeksi kun käyttäydyn

niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv
      Ikävä
      60
      3218
    6. Haluan huomiota sulta

nainen…tiedoksi. 😥❤️ -M-
      Ikävä
      43
      2801
    7. Kerro kolme huonoa ja

kolme hyvää asiaa kaivatustasi? Än yy tee nyt
      Ikävä
      15
      2297
    8. Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen

Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️
      Ikävä
      52
      1924
    9. Rakastatko mua

Vielä?
      Ikävä
      40
      1800
    10. Onko kaivattusi

kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.
      Ikävä
      37
      1638
    Aihe