Turkkilainen olut

Lomakuumeinen

Hei vaan Turkin-matkaajat! Kertokaas minkälaista on paikallinen olut? Miten tällainen supisuomalaisen oluen ystävä siellä viikon pärjää? =) Tuonti-oluethan on toki vaihtoehto, vaan AI-matkalla olisi ihan suotavaa, jos se ilmainen olutkin olisi juomakelpoista =)

27

8946

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • olut...

      Efes on aivan hyvää olutta. Kyllä suomalisen oluen ystävä pystyy sitä juomaan

    • varmastikin......

      Turkkilainen olut on hyvää jopa mun mittapuun mukaan joka ei juuri olutta juo, enempi valkoviinin ystävä. En ole itse juonut AI-ruokiin kuuluvia oluita, mutta hanasta kait ne lasketaan. Sitä en tiedä onko lantrattua. Kait sen maistaa jos on. Hyvin nuo kaverit ainakin niistä päity viime reissulla... =)

    • Agua

      Paikallinen Efes ihan hyvää olutta saa hanasta ja pulloina joko 0.3 tai 0.5 kaupoista myös tölkeissä on 5% olutta,tuonti oluet vähän kalliinpia eli Efestä pöytään....

    • efes-lady

      Efes on HYVÄÄ!!..AI-juomista en tiedä kun en niitä ole käyttänyt..aiai, kylmä efes kuumalla rannalla,namnam:)

    • se Efes on

      Kyllä ainakun Grand Balissa hanaolut oli Efestä ja sitä meni kuin vettä vaan. Samaa tavaraa löytyy myös rannalta ja veneretkiltäkin. Hyvää olutta suomalaiseenkin makuun. Voin myös suositella seuraavaa paikkaa (ei tietenkää AI kamaa):

      http://www.redtowerbrewery.com/

      Hyvä valinta oluen ystäville (oma panimo) ja hyvät näköalat ihan sataman vieressä.

    • Dark.....................

      ja olut ei parempaa voi olla:)

      • Agua

        Jep jos on tumman oluen ystävä niin toimii..Gusta niminen vehnä olut myös ihan ok jos on vehnä oluen ystävä...mut Efes Light ei ollut erikoista..


      • Lomakuumeinen
        Agua kirjoitti:

        Jep jos on tumman oluen ystävä niin toimii..Gusta niminen vehnä olut myös ihan ok jos on vehnä oluen ystävä...mut Efes Light ei ollut erikoista..

        Kuulostaa hyvältä, eiköhän tuolla viikon siis jaksaisi =)


      • Lomakuumeinen
        Lomakuumeinen kirjoitti:

        Kuulostaa hyvältä, eiköhän tuolla viikon siis jaksaisi =)

        Kun Turkissa näyttäisi olevan hyvin yleistä se, ettei hotellihuoneisiin saa viedä omia juomia, niin kuinkahan tarkkaa tämä mahtaa olla? Tutkitaanko jopa ihan laukut? Hotelli Blue Star olisi kiikarissa ja voi jehna, jos niitä ilta-oluita ei saa rauhassa parvekkeella nauttia!!


      • tutkita
        Lomakuumeinen kirjoitti:

        Kun Turkissa näyttäisi olevan hyvin yleistä se, ettei hotellihuoneisiin saa viedä omia juomia, niin kuinkahan tarkkaa tämä mahtaa olla? Tutkitaanko jopa ihan laukut? Hotelli Blue Star olisi kiikarissa ja voi jehna, jos niitä ilta-oluita ei saa rauhassa parvekkeella nauttia!!

        Eihän sitä välttämättä hyvällä katsota, mutta ei nyt tavaroita sentään tutkita. Sehän kuuluu nauttia lomasta, myös virvokkeitten kanssa. :)


      • Lomakuumeinen
        tutkita kirjoitti:

        Eihän sitä välttämättä hyvällä katsota, mutta ei nyt tavaroita sentään tutkita. Sehän kuuluu nauttia lomasta, myös virvokkeitten kanssa. :)

        Ehdin jo huolestua! Jostain foorumilta vaan luin, että joltain oli jopa laukut ratsattu. Kuulostaa hieman tiukkapipoiselta. Naureskeltiin jo, että on se pirskatti kumma, jos tässä iässä pitää vielä alkaa salaa olutta juomaan =)

        Vielä kun kuulisi kokemuksia lisää Deturin Blue Starista. Aika paljon hotelleista löytyy tietoa, mutta jostain kumman syystä juuri tuosta hotellista erittäin vähän. Kai se on vain itse mentävä, nähtävä, koettava.


      • minäpä vaan
        Lomakuumeinen kirjoitti:

        Ehdin jo huolestua! Jostain foorumilta vaan luin, että joltain oli jopa laukut ratsattu. Kuulostaa hieman tiukkapipoiselta. Naureskeltiin jo, että on se pirskatti kumma, jos tässä iässä pitää vielä alkaa salaa olutta juomaan =)

        Vielä kun kuulisi kokemuksia lisää Deturin Blue Starista. Aika paljon hotelleista löytyy tietoa, mutta jostain kumman syystä juuri tuosta hotellista erittäin vähän. Kai se on vain itse mentävä, nähtävä, koettava.

        Kyllä tuo hotelli on tosi passeli. Viime kesänä oltiin ja nyt uudestaan. Ei tarvinnut miettiä kahta kertaa hotellivaihtoehtoa, toi vaan toimi niin hyvin.

        Kirjoitinkin tälle palstalle tuosta hotellista jotain kokemuksia. Toisaalta ei viitti liikaa hehkuttaa, makuja on monia, niin ei turhaan synny pettymyksiä.

        Kiva mennä sinne uudestaan, kun tietää miten homma toimii ja on jo jotain tuttua :)


      • Lomakuumeinen
        minäpä vaan kirjoitti:

        Kyllä tuo hotelli on tosi passeli. Viime kesänä oltiin ja nyt uudestaan. Ei tarvinnut miettiä kahta kertaa hotellivaihtoehtoa, toi vaan toimi niin hyvin.

        Kirjoitinkin tälle palstalle tuosta hotellista jotain kokemuksia. Toisaalta ei viitti liikaa hehkuttaa, makuja on monia, niin ei turhaan synny pettymyksiä.

        Kiva mennä sinne uudestaan, kun tietää miten homma toimii ja on jo jotain tuttua :)

        Itselläni on taipumus ajatella, että hotellissa käydään vain nukkumassa, siksi en ole tätä ennen ikinä oikein satsannut hotellin laatuun ja sangen tyytyväinen olen ollut. Eli luultavasti tämä hotelli tulee minun mittapuulla olemaan ihan luxusta =) Ennen en ole ollut all-inclusive -matkalla, se minua lähinnä kiinnostaa. Pidän sitä jokailtaista ruokapaikan etsimistä ja tavernoissa istuskelua yhtenä parhaimmista ohjelmanumeroista lomalla, nyt mietityttää jäädäänkö jostain paitsi, jos olemme hotellin aikataulujen (ja mahdollisesti yksipuolisten ruokien?) armoilla. Pidätkö Blue Starin ruoka- ja juomatarjontaa niin hyvänä, että tämäkin huoli on turhaa?

        Ja jos nyt saapi alkaa kysymyksiä paukuttaa, niin oliko tallelokerot huoneessa vai respassa? Sisältyykö ilmastointi huoneen hintaan? Onko hotelli nuorison suosima, ts. bailataanko siellä aamuun asti niin, että unet jää vähiin? Miten hotellin hamam, kantsiiko käydä vai pitäisikö mennä johonkin muualle? Ensimmäinen kerta Turkissa, siksi haluaisin sen olevan unohtumaton kokemus! Miten tuo ravintolatarjonta sitten tällaiselle kolmevitoselle pariskunnalle, onko esim. rokkibaaria vai onko kaikki pidempään auki olevat teinihelvetti-diskoja? =)


      • se on kiinni
        Lomakuumeinen kirjoitti:

        Itselläni on taipumus ajatella, että hotellissa käydään vain nukkumassa, siksi en ole tätä ennen ikinä oikein satsannut hotellin laatuun ja sangen tyytyväinen olen ollut. Eli luultavasti tämä hotelli tulee minun mittapuulla olemaan ihan luxusta =) Ennen en ole ollut all-inclusive -matkalla, se minua lähinnä kiinnostaa. Pidän sitä jokailtaista ruokapaikan etsimistä ja tavernoissa istuskelua yhtenä parhaimmista ohjelmanumeroista lomalla, nyt mietityttää jäädäänkö jostain paitsi, jos olemme hotellin aikataulujen (ja mahdollisesti yksipuolisten ruokien?) armoilla. Pidätkö Blue Starin ruoka- ja juomatarjontaa niin hyvänä, että tämäkin huoli on turhaa?

        Ja jos nyt saapi alkaa kysymyksiä paukuttaa, niin oliko tallelokerot huoneessa vai respassa? Sisältyykö ilmastointi huoneen hintaan? Onko hotelli nuorison suosima, ts. bailataanko siellä aamuun asti niin, että unet jää vähiin? Miten hotellin hamam, kantsiiko käydä vai pitäisikö mennä johonkin muualle? Ensimmäinen kerta Turkissa, siksi haluaisin sen olevan unohtumaton kokemus! Miten tuo ravintolatarjonta sitten tällaiselle kolmevitoselle pariskunnalle, onko esim. rokkibaaria vai onko kaikki pidempään auki olevat teinihelvetti-diskoja? =)

        jos jostain jää paitsi. Itse kun olin AI lomalla (en tosin Blue Star), niin ei se mihinkään velvoita. Omassa hotellissa oli AI n. 20 €/päivä. Aampupalallahan tuli toki aina käytyä ja päivälliselläkin 4 kertaa viikon aikana. Lounas jäi joka kerta väliin, kun tuli heiluttua jossain (retkillä, merellä, rannalla jne...). AI:n etu on se, että jos käyt jossain pyörimässä ja tulet hotellille, niin voit vedellä juomia naamaan ja taas jatkaa matkaa. Ei se AI sido sinua siihen, paitsi jos et halua yhtään tuhlata muualle. Itse sen verran paljon juon "virvoitusjuomia", että jo tuo AI:n hinta tuo jo säästöä. Ja ruoka on kyllä riittävän vaihtelevaa. Rohkeasti vaan maistelemaan, koska osa ruoista on "epäilyttävän" näköistä eurooppalaiseen makuun, mutta hyvää! Valinnanvaraa oli aina 10-20 vaihtoehdon välillä. On lihaa, kalaa ja kasviksia ja vaikka mitä lisukkeita.

        P.S. Juomista hotellin AI:sta löytyi rakia, vodkaa, giniä, brandyä, punaviiniä, valkoviiniä, olutta, vettä, teetä ja kahvia. Vesipulloja sai vaan pyytämällä huoneeseen, ei tarvinnut marketista ostaa.


      • kerran käyneenä
        Lomakuumeinen kirjoitti:

        Itselläni on taipumus ajatella, että hotellissa käydään vain nukkumassa, siksi en ole tätä ennen ikinä oikein satsannut hotellin laatuun ja sangen tyytyväinen olen ollut. Eli luultavasti tämä hotelli tulee minun mittapuulla olemaan ihan luxusta =) Ennen en ole ollut all-inclusive -matkalla, se minua lähinnä kiinnostaa. Pidän sitä jokailtaista ruokapaikan etsimistä ja tavernoissa istuskelua yhtenä parhaimmista ohjelmanumeroista lomalla, nyt mietityttää jäädäänkö jostain paitsi, jos olemme hotellin aikataulujen (ja mahdollisesti yksipuolisten ruokien?) armoilla. Pidätkö Blue Starin ruoka- ja juomatarjontaa niin hyvänä, että tämäkin huoli on turhaa?

        Ja jos nyt saapi alkaa kysymyksiä paukuttaa, niin oliko tallelokerot huoneessa vai respassa? Sisältyykö ilmastointi huoneen hintaan? Onko hotelli nuorison suosima, ts. bailataanko siellä aamuun asti niin, että unet jää vähiin? Miten hotellin hamam, kantsiiko käydä vai pitäisikö mennä johonkin muualle? Ensimmäinen kerta Turkissa, siksi haluaisin sen olevan unohtumaton kokemus! Miten tuo ravintolatarjonta sitten tällaiselle kolmevitoselle pariskunnalle, onko esim. rokkibaaria vai onko kaikki pidempään auki olevat teinihelvetti-diskoja? =)

        Mun mielestä toi AI homma on hyvä siinäkin mielessä, että jos ei syystä tai toisesta nappaa, niin lähtee muualle syömään (siinä ei hirveästi mitään menetä). Tosin meillä meni viime kesänä siihen, että käytiin kerran vaan muualla syömässä, niin hyvin homma tuolla pelasi. Ruokia oli mahoton määrä alkupaloista jälkkäreihin. Mun mielestä ruokia ei todellakaan voinut sanoa yksipuolisiksi. Aamupala sisälsi vaikka mitä. Altaalla pojat paisteli munakkaita ja lämpimiä leipiä, pöydät notku kaikkea mahdollista. Lounas ja päivällinen käsitti yleensä noin 5-10 erilaista vaihtoehtoa seisovasta pöydästä ja lisäksi monipuoliset salaattivaihtoehdot ja ne jälkkärit joita oli älytön määrä. Juomaa piisas koko ajan. Toi on kyllä sinänsä pelottavan hyvä, että sitä saattaa jämähtää hotellille. Ja kun menit hotellin omaan rantssuun, siellä sai niitä hamppareita ja virvokkeirta sis. olut.

        Päivällä oli niin kuuma, ettei sitä hotelli-rannan väliltä paljoa muualle poikettu. Iltaisin oli sitten kiva käydä käppäilemässä ympäri alanyaa.

        Huoneessa omat tallelokerot, muistaakseni piti maksaa 20 eur pantti, josta sai 10 eur takaisin lähtiessä. Ilmastointi sisältyy hintaan.

        Me oltiin just em-futiskisojen aikaan ja altaalla tuli katottua screeniltä futista. Hotellilla oli paljon Saksalaisia turisteja ja meno oli aika hurha Turkki-Saksa pelissä :) Toisaalta kun AI juomatarjoilu päättyi klo 24 allasalue hiljeni. Itse en kokenut siellä olleen mitään häiriöitä, tosin pyydettiinkin rauhallinen huone meille.

        Hamam on hotellissa hyvä tosin muusta ei ole kokemusta. Käytiin emännän kanssa heti ekana aamuna ja kahden tunnin saunominen, peseminen, kuoriminen, kasvonaamionti ja hieronta teki gutaa.

        Ravintoloita Alanyassa piisaa. Noista diskoista on paha sanoa kun ei käyty kertaakaan. Itärannalla oli aikamoinen meininki diskoissa kun yhtenä iltanan käväistiin alueella, tosin sisälle ei menty mihinkään. Otettiin drinkit yhessä pikkukuppilassa siinä diskojen lomassa, muita asiakkaita ei ollut ja meitä palveltiin kuin kuninkaita :) Mutta kyllä tuolta löytyy varmasti joka makuun. Itse huidellaan samassa ikäryhmässä ja me kyllä nautittiin lomasta täysin, tuli nollattua itsensä totaalisesti. Mahtavaa, miten hemmetissä sitä jaksaa puoli vuotta odottaa taas...


      • hotellissa
        Lomakuumeinen kirjoitti:

        Kun Turkissa näyttäisi olevan hyvin yleistä se, ettei hotellihuoneisiin saa viedä omia juomia, niin kuinkahan tarkkaa tämä mahtaa olla? Tutkitaanko jopa ihan laukut? Hotelli Blue Star olisi kiikarissa ja voi jehna, jos niitä ilta-oluita ei saa rauhassa parvekkeella nauttia!!

        on tietääkseni pieni kauppa tai respa joka myy juomia huoneeseen vietäväksi
        on vain näin tämä asia että turistit ostavat juomat muualta kun saavat ne muka
        halvemmalla??
        tästä ei aina hotellin pitäjät ole mielissään,
        minulla ei ole ollut koskaan ongelmia moisen asian suhteen,
        olen jopa saanut kantoapua hotellista ostettujen juomien viennissä huoneeseen, vaikka en sitä olis tarvinnutkaan
        tämä kirjoitus varmasti poikii eriäviä mielipiteitä ja sillehän ei voi mitään
        kerroimpa omakohtaisia kokemuksia ko asiasta
        nimimerkki ( viisitoisia kertaa alanyassa ilman olut ongelmia )


      • Lomakuumeinen
        hotellissa kirjoitti:

        on tietääkseni pieni kauppa tai respa joka myy juomia huoneeseen vietäväksi
        on vain näin tämä asia että turistit ostavat juomat muualta kun saavat ne muka
        halvemmalla??
        tästä ei aina hotellin pitäjät ole mielissään,
        minulla ei ole ollut koskaan ongelmia moisen asian suhteen,
        olen jopa saanut kantoapua hotellista ostettujen juomien viennissä huoneeseen, vaikka en sitä olis tarvinnutkaan
        tämä kirjoitus varmasti poikii eriäviä mielipiteitä ja sillehän ei voi mitään
        kerroimpa omakohtaisia kokemuksia ko asiasta
        nimimerkki ( viisitoisia kertaa alanyassa ilman olut ongelmia )

        Kyllä minä sen pullon-kaks per nassu jaksan varmaan kantaa itse =) Mutta hyvä kuulla erilaisista kokemuksista! Känniörvellystä me ei harrasteta, mutta ihan varmasti sitä pitkin päivää lipittelyä, kun kahdenkeskisellä lomalla ollaan


      • mitenkään
        Lomakuumeinen kirjoitti:

        Kyllä minä sen pullon-kaks per nassu jaksan varmaan kantaa itse =) Mutta hyvä kuulla erilaisista kokemuksista! Känniörvellystä me ei harrasteta, mutta ihan varmasti sitä pitkin päivää lipittelyä, kun kahdenkeskisellä lomalla ollaan

        paitsi tykillä ampuvat, kun muslimit saavat alkaa aterioimaan


      • Efes Rotten
        Lomakuumeinen kirjoitti:

        Kun Turkissa näyttäisi olevan hyvin yleistä se, ettei hotellihuoneisiin saa viedä omia juomia, niin kuinkahan tarkkaa tämä mahtaa olla? Tutkitaanko jopa ihan laukut? Hotelli Blue Star olisi kiikarissa ja voi jehna, jos niitä ilta-oluita ei saa rauhassa parvekkeella nauttia!!

        Ja joimme sitä mm. parvekkeella samoin viinejä... Efes on hyvää olutta!


      • tefes
        Lomakuumeinen kirjoitti:

        Ehdin jo huolestua! Jostain foorumilta vaan luin, että joltain oli jopa laukut ratsattu. Kuulostaa hieman tiukkapipoiselta. Naureskeltiin jo, että on se pirskatti kumma, jos tässä iässä pitää vielä alkaa salaa olutta juomaan =)

        Vielä kun kuulisi kokemuksia lisää Deturin Blue Starista. Aika paljon hotelleista löytyy tietoa, mutta jostain kumman syystä juuri tuosta hotellista erittäin vähän. Kai se on vain itse mentävä, nähtävä, koettava.

        toisissa paikoissa ovat tarkkoja altaalla, pitää jopa vedet ostaa niiltä,eivät huoneista; sehän omaa tilaa, mitään asiaa


    • Jotaku

      Olen ollut kaksi kertaa Turkissa AI matkalla ja molemmissa hotelleissa tarjottiin oluena lisenssillä valmistettua tuboria. Hyvää oli olut.

      • EfesMan

        Kusta toi on.
        Monessa ravintolassa myydään nykyään samaa litkua, mutta turisteille sitä mainostetaan Efes oluena


      • Kusetusta

        Tosi on että hanakalja on kaikkialla jotain paikallisen kellarin valmistamaa kusivettä.
        Juokaa ainoastaan hana- ja tölkkiolutta.

        Täyden palvelun hotelleiden hanakaljakusivesissä on alkoholia tuskin prosenttiakaan.


      • Kusetusta

        Pyydän nöyrästi anteeksi ajatusvirhettäni.
        Toisen lauseeni piti kuulua:
        Juokaa ainoastaan pullo- ja tölkkiolutta.


    • PaskatLitkut

      Keväällä joi viikon Kleopatra Beach hotellin terassilla hanaolutta.
      Känniä ei tullut, vaikka kuin veteli "Efes olutta" jonka olis pitäny olla 5 %

      • TunnistanAidonEfesOluen

        Täsmälleen samanlaisia kokemuksia tämän hotellin kaljasta.
        Hotelli on yksi Feria Hotels ketjuun kuuluvista hotelleista.
        Tiedä sit, onko sama juttu firman muissakin hotelleissa.
        Grant Atilla toinen vastaava all inclusive hotelli.
        Mitähän pilsneri olutta täälläkin asiakkaille juotetaan?


    • Anonyymi

      on kun käpyjä ois liuotettu vedessä
      Kyllä tykkään mausteisista mut
      Jos suomalainen mautonta ehkä onkin niin niin tossa kyllä jälkimaku joka ei lähde

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 111
      2188
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      60
      2046
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      1951
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1687
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1618
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      13
      1412
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1353
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      12
      1344
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1337
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1262
    Aihe