Kommentteja Päivämiehestä saksittuun pääkirjoitukseen:
Pääkirjoitus:
>>Loppuyhteenvedoksi 1970-luvustakin jää Jumalan rakkaus ja anteeksiantamus.>Joulukuussa pidetyssä perinteisessä vuodenvaihteen puhujainkokouksessa Oulun rauhanyhdistyksellä sivuttiin eräänä asiana vanhoillislestadiolaisessa kristillisyydessä 1970-luvulla käytyjä sielunhoidollisia keskusteluja.>Niihin kristillisyyden ulkopuolelta kohdistunut kritiikki on saattanut hämmentää varsinkin nuoria.>Keskeisintä 1970-luvun tapahtumissakin on, että Pyhä Henki johti Jumalan seurakunnan elämää myös tuolloin.>Uskonvanhurskaudesta saarnattiin, ja kristillisyydessä koettiin vireää työn ja toiminnan siunauksellista aikaa.>Siioni kasvoi sisältä, ja muun muassa lapsi- ja nuorisotyön uudet toimintamuodot käynnistyivät, toimitaloja rakennettiin, leiritoiminta vilkastui, uudet leirikeskukset hankittiin ja kolmannen opiston valmistelutyöt alkoivat.>Samanaikaisesti yhteiskuntaamme koetteli 1960-luvulla alkanut arvomurros. Erityisesti kristilliset arvot syrjäytyivät, ja syvän murroksen seuraukset heijastuivat myös kristillisyyteen.>Rauhanyhdistyksissä käytiin sielunhoidollisia keskusteluja maallistumisen tuomista ilmiöistä. Niiden aiheina olivat uskon ja Jumalan sanan vastainen elämäntapa.
Tällä tarkoitetaan luultavasti sitä, että -70 luvulla alkoi nuorilla olla varaa ostaa auto, jolla pääsi liikkumaan pois uskonveljien ja sisarten tiukan tarkkailun alaisuudesta.
>> Keskusteluihinsa monet rauhanyhdistykset pyysivät apua keskusyhdistykseltä.>Keskustelujen kautta Pyhä Henki hoiti seurakuntaansa. Evankeliumi auttoi synnin ja taakkojen alta uskomisen iloon ja vapauteen. Jumalan valtakunta oli armon ja anteeksiantamuksen valtakunta.>Erityisesti seurakunnan sisälle tunkeutunut uudenheräyksen hengen vaikutus näkyi kuitenkin eräissä hoitotilanteissa lainomaisena tiukkuutena ja vaativuutena.>Rakkaudessaan Pyhä Henki hoiti senkin.>Se, kuten hoitotilanteissa tehdyt inhimilliset virheet ja ylilyönnitkin tulivat korjatuksi omakohtaisen parannuksen kautta Jumalan iankaikkisella anteeksiantamuksella.>Loppuyhteenvedoksi 1970-luvustakin jää Jumalan rakkaus ja anteeksiantamus. Kun Kristus on saanut hoitaa ja varjella valtakunnassaan, on tahdottu iloita omassa sydämessä koetusta Jumalan armosta. Anteeksiantamuksen valossa on tahdottu tarkastella myös kyseisen vuosikymmenen tapahtumia.>Saamme tarkastella 1970-lukuakin kiitollisina Isän rakkauden, pitkämielisyyden ja kärsivällisyyden vuosikymmenenä. Tuolloin koettu Jumalan suuri siunaus näkyy yhä Siionin elämässä.
VALHEITA PÄIVÄMIEHESSÄ
109
24680
Vastaukset
En ole itse lukenut Päivämies-lehteä eroamiseni jälkeen. Tosin olen tältä palstalta lukenut lainauksia lehden kirjoituksista silloin tällöin. Täytyy tunnustaa, että puistattaa joka kerta noita otteita lukiessa, kun muistaa omakohtaisesti noita 70-luvun asioita ja tapahtumia.
Tuntuu ihan siltä kuin nuo Päivämiehen kirjoitukset kertoisivat joistakin ihan muista tapahtumista ja kokonaan toisesta maailmasta kuin siitä, missä oikeasti elettiin 70-luvulla vl-elämää Pudasjärvellä. Minustakaan nuo kirjoitukset eivät kuvaa todellisuutta lähimainkaan sellaisena kuin sen itse koin. Kaunistelevia valheita ovat Päivämiehen tekstit.
Yhdyn täysin Alpon kommentteihin, jotka vastaavat minunkin omia kokemuksiani 60-70-luvuilta.- aikanaan erotettu....
Mutta se oli totta, mitä päivämiehessä kerrottiin, että nimimerkkien kautta netin keskustelupalstoilla voi suoltaa sellaista valetta, ettei tosikaan. Ei tämä suomi24:kään mikään valheeton paikka ole. Valhetta on valitettavasti kaikkialla, missä ihmisiäkin on. Niin netissä, SRK:lla, kuin vaikkapa sivukylän grillikipsassa. Ihmiset ovat läpeensä valehtelijoita, eikä sille voi oikein mitään. Tietenkin on aina rehellisiä, mutta aika harvinaista, että esimerkiksi viidenkymmenen henkilön ryhmästä jokunen valehtelija löytyis. Saatikka sitten 70 000 ihmisen seasta.
- räsyli
ja Helvetillä pelottelua, kun olin alle rippikoulu iän. Rippikouluun päästyäni, valkeni minulle monta asiaa, eli toisin, mitä olin kuullut. Sain tulla ns herätykseen ja Pastori Lasse Rontu oli silloin oppaanani. Se oli -59-60 luvulla, mutta omakohtaisesti sain tulla uskoon, eli sain uudestisyntyä vasta 1981 vuonna.
Voin vain turvata Jumalan Rakkauteen ja ARMOON jokaisena päivänä. Tiedän tänäpäivänä, että on monia, jotka tulevat ja esiintyvät s.hengessä ja saarnaavat, että Suomeen tulee väkevä herätys. Olen toista mieltä. Jumala lähettää kansansa Baabelin sekoituksen ja silloin alkaa suuri seulonta, jolloin jyvät ja akanat erottuvat. Voi sit ä päivää, löytyykö uskoa maanpäältä. Pidetään Usko Jeesukseen Kristukseen ja odotetaan Lamput palavina. Ei Jumala ole mielistynyt tämän maailman Riitoihin ja lihallisuuteen. Antakaamme toisillemme sydämestämme anteeksi, sillä itse olemme saaneet anteeksi, ei seitsemän kymmentä kertaa, vaan 70 kertaa seitsemän, vuoden jokaisena päivänä.
- Lopetan tilauksen
PM:n 2. pääkirjoituskin on melkoista sillisalaattia.
>>Niihin (hoitokokouksiin) kristillisyyden ulkopuolelta kohdistunut kritiikki on saattanut hämmentää varsinkin nuoria.>>
Vl-kristillisyyden sisältä tullut kritiikki halutaan lakaista maton alle. Uskovainen ei arvostele SRK:ta.
Uskomatonta höpinää Päivämiehessä latelee myös seurakuntapastori Olli Lohi.
>>Olli totesi, että puhujainkokouksen kannanottoja ei ole tarvetta arvostella. Ihmiset ovat virheellisiä ja tekevät virheitä, mutta Pyhä Henki tekee Jumalan seurakunnassa virheettömiä ratkaisuja.>>
Eipä tietenkään tarvise(saa)arvostella.
Mitähän tuolla virheellisyys/virheettömyys höpinällä halutaan sanoa? Onko seurakunta siis erehtymätön vai ei? Vai pitäisikö tuo ymmärtää niin, että vanhoillislestadiolainen seurakunta ei ole Jumalan valtakunta koska siellä tehdään virheellisiä päätöksiä?- latelee
tällä avaajasta lähtien kaikki.
Jos itellä ei ole synnit anteeksi, sen seurauksena on armoton mieli toisiakin kohtaan.
Kuten näistä yllä olevista kirjotuksista huomaa.
Menkää seuroihin ja tehkää parannus.
Päivämies on paras lehti mitä tiedän. - sitten
latelee kirjoitti:
tällä avaajasta lähtien kaikki.
Jos itellä ei ole synnit anteeksi, sen seurauksena on armoton mieli toisiakin kohtaan.
Kuten näistä yllä olevista kirjotuksista huomaa.
Menkää seuroihin ja tehkää parannus.
Päivämies on paras lehti mitä tiedän. - sekä kirjojakn
sitten kirjoitti:
Kyllä Srk:n kirjat ja lehdet on parhaita, mitä olen lukenut.
- alpomurberger
sekä kirjojakn kirjoitti:
...lukenut myös O.H.Jussilan kirjan "Kutsujan armo"?
On tainnut SRK lopettaa sen myynnin, koska siinä kirjassa tuomitaan täysin ja selvin sanoin sellainen usko mihin SRK on ihmisiä vienyt.
Terv. Alpo - alpomurberger
...erittäinn maukasta, kun taas Päivämiehen jutut haiskahtavat hapansilakalle.
Terv. Alpo - todella
hauska veikko...
- rajoittuvat
ilmeisesti SRK:n harharaamattuun ja Aku Ankkaan.
- -sivusta-
alpomurberger kirjoitti:
...lukenut myös O.H.Jussilan kirjan "Kutsujan armo"?
On tainnut SRK lopettaa sen myynnin, koska siinä kirjassa tuomitaan täysin ja selvin sanoin sellainen usko mihin SRK on ihmisiä vienyt.
Terv. AlpoO H Jussilasta väitteli tohtoriksi Posion entinen kirkkoherra Tapaninen. Taisi olla vuosi 2007.
- Tuttu juttu
"VALHEITA PÄIVÄMIEHESSÄ"
oli ensimmäinen kerta. Eikä viimeinen. - Photocopy
kuvateksteissä yleensä paljon valheita?
- ämmä/lyyleri
Alpolla on päällä!!!?????
- alpomurberger
Niin mikä henki?
Kommentoinpahan vain Päivämiehen pääkirjoitusta. Ei sen kummempaa - vai eikö saisi?
Terv. Alapo - tuota PM lehteä
alpomurberger kirjoitti:
Niin mikä henki?
Kommentoinpahan vain Päivämiehen pääkirjoitusta. Ei sen kummempaa - vai eikö saisi?
Terv. Alapoon hyvä lukea, sillätavalla lähetystyötä Jumalan lapset tekevät.
Löysin itse pitkälti PM lehden ansiosta 70-luvulla Jumalan valtakunnan. Lehti tuli kotiini mutta "huomisin" silloin että kukaan muu perheestäni ei sitä lukenut. Nähtävästi se tuli silloin "kannatuksen vuoksi". - Onni Kuusamosta
Totuuden henki.
Mitä arvelet? - Samat asialla
hoitokokouksia koskevat artikkelit kirjoitettiin demoni- ja riivaajahenkien ohjauksessa ja valvonnassa. Samojen henkien, jotka ohjasivat ja valvoivat hoitokokousten toteuttamista.
- lahja,
joten käytä sitä! Osasithan ilmiantaa omat lapsesikin johtokunnalle väärästä hengestä, mikset nyt osaa enää niitä erotella?
- Huh huh
lahja, kirjoitti:
joten käytä sitä! Osasithan ilmiantaa omat lapsesikin johtokunnalle väärästä hengestä, mikset nyt osaa enää niitä erotella?
joka ilmiantaa omat lapsensa vl-inkvisiittoreille.
- niin!
Huh huh kirjoitti:
Jos vanhempi ei ilmiantanut lastaan jostain epäilemästään synnistä tai väärästähengestä johtokunnalle, heitettiin vanhempi saatanalle lapsn kanssa samalla kertaa. Pakkohan se oli alistua.
Nimim: Isä minäkin - Huh huh
niin! kirjoitti:
Jos vanhempi ei ilmiantanut lastaan jostain epäilemästään synnistä tai väärästähengestä johtokunnalle, heitettiin vanhempi saatanalle lapsn kanssa samalla kertaa. Pakkohan se oli alistua.
Nimim: Isä minäkinherätysliike = äärimmäisen sairas yhteisö
- ämmä/lyyleri
Samat asialla kirjoitti:
hoitokokouksia koskevat artikkelit kirjoitettiin demoni- ja riivaajahenkien ohjauksessa ja valvonnassa. Samojen henkien, jotka ohjasivat ja valvoivat hoitokokousten toteuttamista.
Alpo nyt SRK:lle pittää!!!! Onko teidän mielestä "henki" oikea Kristuksen henki???
- Sectori
ämmä/lyyleri kirjoitti:
Alpo nyt SRK:lle pittää!!!! Onko teidän mielestä "henki" oikea Kristuksen henki???
Opettajalla on suurempi vastuu kuin kuulijalla. Tiedät sen.
Syy on perkeleen, mutta pitäisi nyt sen opettajanhuoneenkin pikkuhiljaa herätä katsomaan peiliin, jos kerran oppilaat voivat huonosti. - lyyleri
Sectori kirjoitti:
Opettajalla on suurempi vastuu kuin kuulijalla. Tiedät sen.
Syy on perkeleen, mutta pitäisi nyt sen opettajanhuoneenkin pikkuhiljaa herätä katsomaan peiliin, jos kerran oppilaat voivat huonosti.seuroissa? Sielläkö puhutaan valheita???Ketkä voivat huonosti???Ootko nähny pahoinvoivia Jumalan armolapsia. ?Minä en oo! Liekköhän Sectorilla hengessä jottain häikkiä???
- lyyleri
paikkansa? kirjoitti:
todellakaan. Äläkää menkö lankaan, oottehan omilla aivoilla ajattelevia palstalaisia!!???Vai???
- Sectori
lyyleri kirjoitti:
seuroissa? Sielläkö puhutaan valheita???Ketkä voivat huonosti???Ootko nähny pahoinvoivia Jumalan armolapsia. ?Minä en oo! Liekköhän Sectorilla hengessä jottain häikkiä???
Hopearahoilla on arvo, vaikka ne eivät sattuisi tallessa olemaankaan. Muista sinä tämä, ja paina visusti mieleesi! Ei v a i m o a turhaan ole kehotettu lakaisemaan. Nämä kadonneet hopearahat voivat tässä tapauksessa kaikkein huonoimmin, osa suorastaan henkitoreissaan. Mutta olen myös vakuutettu siitä, että sen lisäksi ry:n seinien sisällä on samaa pahoinvointia, vaikka sinä sanoisit mitä. Moni kysyy äänettömästi, onko tämä hoitokokouspelleily, valehtelu ja omasta kunniasta kiinnipitäminen todellakin oikein. Kun ei uskalla ääneen kysyä. Ja jos uskaltaakin, on katkera, anteeksiantamaton, eriseurainen ja väärissä asioissa valvova langennut kurjimus.
Tiedätkö muuten sellaisen asian, että jo pelkkä toisen uskon epäily, kuten sinä tuossa selkeästi minun hengellistä tilaani kuvasit, on toisen yläpuolelle asettumista, itsensä paremmaksi asettamista ja siten Kristuksen opetuksen vastaista puhetta? Jätä se henkien erottelu tykkänään puheistasi ja myös ajatuksistasi. - täysin
lyyleri kirjoitti:
todellakaan. Äläkää menkö lankaan, oottehan omilla aivoilla ajattelevia palstalaisia!!???Vai???
varma...?
- tottuu?
lyyleri kirjoitti:
seuroissa? Sielläkö puhutaan valheita???Ketkä voivat huonosti???Ootko nähny pahoinvoivia Jumalan armolapsia. ?Minä en oo! Liekköhän Sectorilla hengessä jottain häikkiä???
Vai oletko itse sitä lietsomassa kun sitä niin rakastat ja puolustat?
- ilmiantaman
Huh huh kirjoitti:
herätysliike = äärimmäisen sairas yhteisö
johtokunnalle omat lapsensa. Kuuntelin salaa monet äitini puhelinkeskustelut joissa minunkin kohtalostani päätettiin, että ilmiantaako vai antaako olla... huh huh tosiaan.
- lapsiltani
Huh huh kirjoitti:
paljon; mm. eräs antoi meille vanhemmille ja silloin läsnäoleville neuvon että jos joku kyselee hänen asioitaan niin kyselijälle tulee kehoittaa ottamaan suraan häneen yhteyttä. Tätä neuvoa olemme yrittäneet pitää mielessä, kun lapsistamme kysellään.
Joskus on tullut yököttävä olo kun ihmiset kyselevät toisten asioita, tekisi mieli laukaista päin naamaa nuo lapseni antamat neuvot.
Eikön jokaisen kannattais keskittyä juuri sen lähimmäisen kuuntelemiseen jonka on sanut lähelleen eli mitä hänelle kuuluu, eikä toisten asioita udella.
Hyvä vastaus tosiaan on "mitä kuuluu" -kyselijäille antaa heille vastakysymis: "haluatko kuulla 'kiitos hyvää' vai 'todellisen tilanteen' ?"
- näyttää olleen
farssi koko lehti, varsinainen rimanalitus.
Se kirjoittaa jo niin paksua soopaa, että sen nielee vain osa veeällistä. Toinen osa saa epäluottamuksen SRK:n johtoa kohtaan, jos sillä ei sitä vielä ole ollut.
Johtoporukka ampui nyt omaan nilkkaansa. Se on itse repimässä joukkoaan hajalle.- Emmalia.
"Johtoporukka ampui nyt omaan nilkkaansa. Se on itse repimässä joukkoaan hajalle."
Niin ikävästi käymään, että vl-liike tosiaan jossain vaiheessa hajaantuisi, niin,
Minun neuvoni olisi, että antakaa suosiolla tuon SRK:n ja heidän tukijoukkojensa pitää tuo vl-liikkeen nimi. Vaikka tiedätte, että tuolla vl-liikkeessä voi olla vain ne "ainoat oikeat uskovaiset".
Unohtakaa tuo, ja älkää alkako riitelemään nimestä jos hajaannus tulee, sillä Jumala ei todellakaan katso sitä minkä nimiseen uskonryhmään ihminen kuuluu, sillä Jumala katsoo suoraan ihmissydämeem ja se ratkaisee kaiken. - Oulunsalo
on aina ollut keskeinen osa vl-teologiaa.
- Herttareeti.
ei ole lukijoiden palstaa? Kaikissa avoimin kortein pelaavissa lehdissä sellainen on. Miksi ei Päivämiehessä?
- olisi.
Tässä olisi hyvä kirjoitus lukijoiden palstalle, jos Päivämiehessä sellainen olisi. Kiitos kirjoittajalle! Laitan linkin: http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000000490&posting=22000000040707190
- vl-uskontoon.
Oulun miehet päättävät mitä tehdään, eikä siinä mitään keskustelemista tai omia mielipiteitä tarvita.
- Toinen veli
vl-uskontoon. kirjoitti:
Oulun miehet päättävät mitä tehdään, eikä siinä mitään keskustelemista tai omia mielipiteitä tarvita.
niin kauniilla tavalla vl-uskoa.
- tv kirjoittaja
olisi. kirjoitti:
Tässä olisi hyvä kirjoitus lukijoiden palstalle, jos Päivämiehessä sellainen olisi. Kiitos kirjoittajalle! Laitan linkin: http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000000490&posting=22000000040707190
Kiitos vaan. Vaan eipä taida tekstini kelvata Päivämieheen.
Kirjoittaja
- Mä lehden luin
voi halutessaan aivopestä ja manipuloida lukijoita uskomaan omaan ideologiaansa asioiden vääristelyn ja jopa valehtelun avulla.
Tämän menettelyn hallitsee Päivämies. - Hienoa!
oikea ja totuuden mukainen otsikko avauksella.
- aprikoida
ovatko Päivämiehen kirjoitukset totta vai valhetta?
- Sectori
Et ilmeisesti ole aiemmin miettinyt.
- kun minä
sitä lehteä olen lukenut, se on elänyt kokonaan eri maailmaa kuin tavallinen rivi-vl. Mutta nyt siellä on kyllä ruvettu oikein tosissaan läträämään siirapilla...
- Huussin asiakas
valhelehden eli Päivämiehen vuosikerta maksaa? Voishan sillä vuorata huussin seiniä ja sytytellä takkaa.
- laajalle
Päivämiehen valheet leviävät? Tämä avaus tuli Ruotsista.
- lyyleri
edes suomen kielestä saa oikeaa käsitystä....se on ruåttalainen. Ja tietynväriset silmälasit päässä lukee... Missä muuten lukee Päivämiestä se, joka ei kuulu liikkeeseen??!
lyyleri kirjoitti:
edes suomen kielestä saa oikeaa käsitystä....se on ruåttalainen. Ja tietynväriset silmälasit päässä lukee... Missä muuten lukee Päivämiestä se, joka ei kuulu liikkeeseen??!
silloin tällöin kirjastossa.
- SelmaAnnikki
Melperi1 kirjoitti:
seuroihin.
Sieltä saat rauhan sielullesi kun uskot armoevankeliumin kohdallesi.
Kääntäisit kurssin kuin Saulus konsanaan. SelmaAnnikki kirjoitti:
seuroihin.
Kääntäisit kurssin kuin Saulus konsanaan.Jumalan kanssa.
En halua korottaa itseäni "maailman ainoaksi oikeaksi uskovaiseksi" (minua pidettäisiin hulluna). En halua korottaa itseäni Jumalan yläpuolelle ainoaksi syntien anteeksi antajaksi. Minulle riittää Raamatun totuus tässäkin asiassa.
En kaipaa vl-valheita ja vl-valheoppeja.
Olen käynyt sekä suviseuroissa että tavallisissa vl-seuroissa.- alpomurberger
lyyleri kirjoitti:
>>Niin, liekkö Alpo edes suomen kielestä saa oikeaa käsitystä....se on ruåttalainen. Ja tietynväriset silmälasit päässä lukee...Missä muuten lukee Päivämiehessä se, joka ei kuulu liikkeeseen??!
- yleensä
Melperi1 kirjoitti:
luet...arvostelevalla ja halveksivallko..???? t. lyyleri
- kehottaa
Melperi1 kirjoitti:
Jumalan kanssa.
En halua korottaa itseäni "maailman ainoaksi oikeaksi uskovaiseksi" (minua pidettäisiin hulluna). En halua korottaa itseäni Jumalan yläpuolelle ainoaksi syntien anteeksi antajaksi. Minulle riittää Raamatun totuus tässäkin asiassa.
En kaipaa vl-valheita ja vl-valheoppeja.
Olen käynyt sekä suviseuroissa että tavallisissa vl-seuroissa.etsimään vain SEN OIKEAN Jumalanvaltakunnan...eikä yhtään mitään muuta...Se on oltava se oikea...ei saa tyytyä vähempään..!!!!!t.lyyleri
- kun luet
alpomurberger kirjoitti:
>>Niin, liekkö Alpo edes suomen kielestä saa oikeaa käsitystä....se on ruåttalainen. Ja tietynväriset silmälasit päässä lukee...Missä muuten lukee Päivämiehessä se, joka ei kuulu liikkeeseen??!
Päivämiestä, vaikka halveksit VL:iä. Mitä saa Päivämiehestä irti semmonen....muuta kuin halveksunta lisääntyy..!! Tuntuu pahalta, kun luettelet niin julmia tuomioita!!!! Hyvvie pyhhie kuitenkin!!!!!t. lyyleri
- SRK:n kannanottoa...
kun luet kirjoitti:
Päivämiestä, vaikka halveksit VL:iä. Mitä saa Päivämiehestä irti semmonen....muuta kuin halveksunta lisääntyy..!! Tuntuu pahalta, kun luettelet niin julmia tuomioita!!!! Hyvvie pyhhie kuitenkin!!!!!t. lyyleri
...tässä asiassa.
Toivoisin vain rehellistä ja oikeaa keskustelua.
Mitä SRK pelkää?
Sitäkö, että paljastuisi salassa pidettyjä asioita 70- luvulta?
Terveisin - ymmyrkäinen, ihmettelevä palstan lukija! yleensä kirjoitti:
luet...arvostelevalla ja halveksivallko..???? t. lyyleri
ja katselen kuvat.
Selailullakin voi havaita, että tekstit ovat tulvillaan vl-propagandaa = Jumalan valtakunnan jäsenyys on kaiken A ja O. Jumalan valtakunnalla tarkoitetaan tietenkin pelkkää vl-herätysliikettä.
Omavanhurskaan vl-tallin haju tunkee läpi kirjoituksista.kehottaa kirjoitti:
etsimään vain SEN OIKEAN Jumalanvaltakunnan...eikä yhtään mitään muuta...Se on oltava se oikea...ei saa tyytyä vähempään..!!!!!t.lyyleri
Jumalan valtakunnan jäsen. Sellaisen Jumalan valtakunnan, jonka jäsenet ovat kokeneet kohdallaan Kristuksen veren peson. He ovat avanneet sydämensä elämän herralle Jeesukselle Kristukselle. Tähän Jumalan valtakuntaan kuuluu jäseninä ihmisiä eri maista ja eri kirkkokunnista.
On olemassa myös toinen "Jumalan valtakunta". Siihen kuuluvat ovat nostaneet itsensä koko maailman ainoiksi oikeiksi uskovaisiksi. Tämä korottaminen on tietenkin tapahtunut ilman minkäänlaista Raamattuun pohjautuvaa valtuutusta. Tämän "Jumalan valtakunnan" jäsenet ovat sysänneet Jumalan pois valtaistuimeltaan ja opettavat nöyrästi ja vaatimattomasti: "VAIN ME pystymme antamaan synnit anteeksi".
Viimeksi mainitussa "Jumalan valtakunnassa" ihmisille syötetään pilaantunutta hengellistä homeleipää. Siellä myös vilkutellaan ja tupakoidaan ahkerasti.
Jälkimmäisen "Jumalan valtakunnan" me tunnemme nimellä "Vanhoillislestadiolainen herätysliike".- Anna*
SelmaAnnikki kirjoitti:
seuroihin.
Kääntäisit kurssin kuin Saulus konsanaan.vanhoilliset eivät hyväksu muita kuin itsensä uskovaiseksi ja pelastetuiksi ? Miten he voivat tuomita toiset helvettiin ? Ei raamatussa lue missään kohtaa, että he yksin ovat pelastettuja. Jeesukseen uskominen ja syntien anteeksi antaminen pelastaa, ei vanhoillisten piiriin kuuluminen. Eikä raamatusta löydy sitäkään kohtaa, että vain vanhoillisten syntien anteeksi antaminen pelastaa. Kovasti harhaanjohdetaan ihmisiä vanhoillisten piirissä.
- mm00
Melperi1 kirjoitti:
melperiä kiinostaa uskonasiat kun pitää kirjastoon mennä lukemaan päivämiestä
- Vl-info
on SRK:n julkaisema vanhoillislestadiolaisen herätysliikkeen tabloid-kokoinen sanomalehti. Päivämies ilmestyy kerran viikossa (keskiviikkoisin) Oulussa.
- mm00
päivämies kirjotti täyttä totta,tuo sun kirjotus on puppua
- siellä silo-
siijonisa ja valheen mekassa mikä on aikuisten oikeesti totta ja mikä vl-harhaviestintää?
- kääntää
Päivämiehen vääristelyt ja valheet oikeiksi ja totuudellisiksi?
Se on mahdoton tehtävä. - mm00
siellä silo- kirjoitti:
siijonisa ja valheen mekassa mikä on aikuisten oikeesti totta ja mikä vl-harhaviestintää?
älä lässytä
siellä silo- kirjoitti:
niissä seuroissa tavallinen hengenmies antaa synnit anteeksi.vain jumala pystyy tähän .ei ihminen.ja lapsia säälin ne henkisesti ihan rikki.vain jumala jeesus rakastaa meitä ihmisiä ja on antanut anteeksi.ei ne papit.rakkaus. missä se se puuttuu näiltä vl papeilta.uskoon kuuluu armokin.jumalaa rakastaa sinua vikoinesi puutteinesi.
- Tosifani.
mm00 kirjoitti:
älä lässytä
sinun syvällisiin ja hienosti perusteltuihin kommentteihin.
Innoittaako kova tupakointi sinua noihin suorituksiin?
- totuus ei pala
Kauas olet eksynyt raamatun totuudesta,tutkipa
sisintäsi ja pyydä Jumalalta,että Hän sinunkin
silmäsi avaisi näkemään oman sieluntilasi ja antaisi
sinulle parannuksen armon.Ja teille muille SRK:ta
pilkkaaville,te samalla pilkkaatte Jumalaakin.- Päärlykäinen
"Ja teille muille SRK:ta
pilkkaaville,te samalla pilkkaatte Jumalaakin."
se on Jumalan pilkkaa, jos arvostellaan saatanan Suomen keskustoimistoa eli SRK:ta? - totuus ei pala
Päärlykäinen kirjoitti:
"Ja teille muille SRK:ta
pilkkaaville,te samalla pilkkaatte Jumalaakin."
se on Jumalan pilkkaa, jos arvostellaan saatanan Suomen keskustoimistoa eli SRK:ta?Eipä maailma ole koskaan kiittänyt Jumalan valta-
kuntaa eikä tule kiittämään,koska omassa sokeudes-
saan sielunvihollisen orjina näkevät Jumalan valta-
kunnan halpana ja yksinkertaisena.Sääliksi käy
teitä. - Päärlykäinen
totuus ei pala kirjoitti:
Eipä maailma ole koskaan kiittänyt Jumalan valta-
teitä.on yhtä kaukana Jumalan valtakunnasta kuin itä on lännestä.
Vl-herätysliike = saatanan valtakunta - Tarkkana !
>Ja teille muille SRK:ta
pilkkaaville,te samalla pilkkaatte Jumalaakin. <
Paljastit, että SRK on teidän epäjumalanne.
Heikot on eväät teillä. - !!!!!!"
totuus ei pala kirjoitti:
Eipä maailma ole koskaan kiittänyt Jumalan valta-
teitä.Ei kenenkään uskovaisen kannata kirjoituksiin takertua.On luonnollista,että sielunvihollinen hyökkää uskovaisia kohtaan.Se käyttää sielunvihollisen orjuudessa eläviä ihmisiä työvälineenään.Siitä huolimatta me toivomme,että jokainen näistä ihmisistä ymmärtäisi elämän tärkeimmän ja kalleimman asian.Me emme kanna kaunaa,vaikka ne jatkuvasti meitä solvaa,koska he tekevät sitä ymmärtämättömyyttään.Toki ei uskovaistenkin keskuudessa on hienoja ja sivistyneitä ihmisiä,jotka ei lähde solvaamaan.Jokainen vastaa kirjoituksistaan itse,joten annetaan ihmisten kirjoitella vaan rauhassa.Ei kannata lähteä vastailemaan lainkaan.Tätäkin kirjoitusta vastaan varmaan hyökätään ,mutta minä en niitä vastauksia kommentoi.Kun totesit ,ettei maailma ole koskaan kiittänyt Jumalan valtakuntaa,eikä tule kiittämään.Näin se on. Sielunvihollinen on sokaissut ihmiset pahasti ja se on surullista.
- mieltä
!!!!!!" kirjoitti:
Ei kenenkään uskovaisen kannata kirjoituksiin takertua.On luonnollista,että sielunvihollinen hyökkää uskovaisia kohtaan.Se käyttää sielunvihollisen orjuudessa eläviä ihmisiä työvälineenään.Siitä huolimatta me toivomme,että jokainen näistä ihmisistä ymmärtäisi elämän tärkeimmän ja kalleimman asian.Me emme kanna kaunaa,vaikka ne jatkuvasti meitä solvaa,koska he tekevät sitä ymmärtämättömyyttään.Toki ei uskovaistenkin keskuudessa on hienoja ja sivistyneitä ihmisiä,jotka ei lähde solvaamaan.Jokainen vastaa kirjoituksistaan itse,joten annetaan ihmisten kirjoitella vaan rauhassa.Ei kannata lähteä vastailemaan lainkaan.Tätäkin kirjoitusta vastaan varmaan hyökätään ,mutta minä en niitä vastauksia kommentoi.Kun totesit ,ettei maailma ole koskaan kiittänyt Jumalan valtakuntaa,eikä tule kiittämään.Näin se on. Sielunvihollinen on sokaissut ihmiset pahasti ja se on surullista.
- Mark II
Kukaan ei voi niin paljon pilkata ja loukata SRK:ta, että Jumala siitä välittäisi. Niin kaukana te olette oikeasta.
Mikä on SRK? Liuta vanhoja miehiä (huom. vain miehiä), jos niitä nyt miehiksi voi kutsua. Samanlaisia kiihkoilijoita, kuin muslimimullahit. Ja tätä porukkaa ei sitten pilkata!!!!
- Anna*
kun joku uskaltaa tuoda totuutta esille.
- odottavat
uutisnälkäisinä keskiviikkoa, että voivat avata jälleen Päivämiehen ja lukea, mitä valheita lehti tällä viikolla sisältää.
- väärällä
palstalla? Tämän palstan väkeä tuskin helluntailaisuus kiinnostaa.
- Et oo vl.iä paree
Ootta yhtä sairahia ku lessut.
- Käsi kädessä
Raamatun vastaisia valheoppeja. Vl-herätysliikkeen lehti Päivämies vääristelee asioita ja joskus suorastaan valehtelee.
Kuinkas muuten. - Varmistus
tämän valhelehden eli Päivämiehen päätoimittaja?
- kädessä
Päivämiehen valheet niittaa kiinni.
- hannestapani
Vahvistan Alpon kritiikin.
Sen lisäksi haluan korostaa sitä seikkaa, että puhujainkokouksessa Olavi Voittonen oli jäävi pitämään alustusta hoitokokouksista! Olihan hän itse mitä kiivain hoitomies juuri itse arvioimanaan aikana, kuten täälläkin on monissa viesteissä todistettu. Kuka nyt osaisi arvioida puolueettomasti omia järkyttävän vääriä tekojaan !
OV on aiheuttanut liian monta itsemurhaa, hourulaan joutumista, perheiden hajottamista, sukulaisten elämänikäisiä yhteyksien katkaisua. OV:n toimista on mahdoton löytää rakkautta.- Mark II
Kuvaat todella oikein niitä seurauksia, mitä ns. "hoitokokouksilla" oli. Sitä kärsimyksen määrää on vaikea selittää.
Yksi pääpukareista Pudasjärvellä oli eräs nykyinen pappi ( sukunimi alkaa P kirjaimella ), silloinen opiskelija, joka oli erityisesti perehtynyt mummojen ja pappojen konttauttamiseen ja itkettämiseen. Tästä seurasi, että vanhemmat eivät uskaltaneet tavata lapsiaan, puhumattakaa vierailuista lasten luona. Heillä kun saattoi olla televisio.
En koskaan voi antaa anteeksi tälle henkilölle niitä kärsimyksiä, mitä vanhempani joutuvat kärsimään. Vertaan hänen tekojaa Stalinin tekoihin, hänhän myöskin koulutti "lapsiaan" öisin. Stasi ja Gestapo tulevat myös etsimättä mieleen. Samalla tavalla P pakotti ihmiset ilmiantamaan toisiaan hänelle, "veljespiirin johtajalle". Ette varmasti halua tietää, mitä tämän veljespiirin jäsenille kuuluu.
Sekin on varmaa, että jos olisin ollut kostonhimoinen, niin häntä ei olisi koskaan vihitty papiksi. Siitä Rimpiläinen olisi pitänyt huolen.
Ainoa hyvä asia tästä toiminnasta oli, että pääsin lopullisesti irti tästä "armollisesta ja rakastavasta `jumalan lasten´lahkosta". - etkö olekin
sanomaan mitään koko asiasta: niin paljon olet murhetta sekopäisellä toiminnallasi aiheuttanut.
- hannestapani
etkö olekin kirjoitti:
sanomaan mitään koko asiasta: niin paljon olet murhetta sekopäisellä toiminnallasi aiheuttanut.
mielestäsi sekopäistä touhua, jos kertoo tapahtumista totuuden? Olen perustellut jokaisen kannanottoni Jumalan sanalla. Onko siis Jumalan sanaan turvautuminen sekopäisen hommaa? Jos haluat väitellä kanssani, niin osoita kannanottoni Jumalan sanalla vääriksi. Miksi et edes yritä? Loppuiko ruuti kesken?
- epäonnistunut
On se hyvä, että jossakin on täydellisiä ihmisiä. Tämä palsta tuntuu todella pursuavan niitä. Omasta itsestä ei olla huolissaan, vaan päivä päivän perään sama(t) kirjoittaja(t) aloittavat uudella otsikolla uskontojen/uskovaisten parjauksen. Tutkikaapa joskus tai ottakaa selvää,mitä tarkoittaa rakkauden kaksoiskäsky kristillisessä uskossa. Toinen asia,mitä voisitte tutkia on se, mitä evl.kirkkokin opettaa, mikä on ihmisen tärkein asia täällä maailmassa.Löytyy katekismuksesta. Siinä aluksi pohdittavaa ja opittavaa.
- Uskovainen mies
- epäonnistunut
Uskovainen mies kirjoitti:
Viesti sisältää hyvin sarkastisesti näkemyksen hyvästä ihmisestä, mutta siinä en kutsu ketään miksikään,vaan otan esille kaksi tärkeää asiaa, jotka meidän olisi hyvä sisäistää aina jopa henkilökohtaisella tasolla, myös minun kirjoittajan.
- Uskovainen mies
epäonnistunut kirjoitti:
Viesti sisältää hyvin sarkastisesti näkemyksen hyvästä ihmisestä, mutta siinä en kutsu ketään miksikään,vaan otan esille kaksi tärkeää asiaa, jotka meidän olisi hyvä sisäistää aina jopa henkilökohtaisella tasolla, myös minun kirjoittajan.
et vastannut kysymykseeni? Miksi?
Kysymys ei ollut vaikea. - Oletko heikoilla jäillä ?
Uskovainen mies kirjoitti:
et vastannut kysymykseeni? Miksi?
Kysymys ei ollut vaikea.päivästä toiseen vl:ltä hyväksyntää.
Etkö oo ite varma omasta uskostasi ? - kanttia
epäonnistunut kirjoitti:
vastata yksinkertaiseen kysymykseen?
- epäonnistunut
kanttia kirjoitti:
vastata yksinkertaiseen kysymykseen?
Lutherin vastaus kyselijöille on selkeä ja sisällöltään riemastuttava. Hänestä kuvastuu evankeliumin löydön voima omassa elämässään, minkä tähden hän oli valmis monenlaisiin kärsimyksiin.
"Jeesus Kristus, meidän Jumalamme ja Herramme, on 'kuollut meidän syntimme tähden ja noussut kuolleista meidän vanhurskautemme tähden' (Room. 4). - - -Kaikki he ovat syntisiä, mutta tulevat ilman omaa ansiota vanhurskaiksi hänen armostaan, kun Jeesus Kristus on heidät verellään lunastanut' (Room. 3).
Tämä on otettava uskoen vastaan, mikään teko, laki tai ansio ei tee siitä osalliseksi. Siksi on selvää ja varmaa, että yksin tämä usko tekee meistä vanhurskaita, niin kuin apostoli Paavali sanoo (Room 3): 'Niin päätämme siis, että ihminen vanhurskautetaaan uskon kautta, ilman lain tekoja.' - - - Tästä opinkohdasta ei voi yhtään väistyä tai antaa periksi, vaikka taivas, maa ja kaikki muu katoavainen sortuisivat. Sillä 'ei ole taivaan alla muuta nimeä ihmisille annettu, jossa meidän pitäsi pelastuman', sanoo apostoli Pietari (Ap.t. 4). - - - Tähän opinkohtaan perustuu koko oppimme ja elämämme. - Lutheria
epäonnistunut kirjoitti:
Lutherin vastaus kyselijöille on selkeä ja sisällöltään riemastuttava. Hänestä kuvastuu evankeliumin löydön voima omassa elämässään, minkä tähden hän oli valmis monenlaisiin kärsimyksiin.
"Jeesus Kristus, meidän Jumalamme ja Herramme, on 'kuollut meidän syntimme tähden ja noussut kuolleista meidän vanhurskautemme tähden' (Room. 4). - - -Kaikki he ovat syntisiä, mutta tulevat ilman omaa ansiota vanhurskaiksi hänen armostaan, kun Jeesus Kristus on heidät verellään lunastanut' (Room. 3).
Tämä on otettava uskoen vastaan, mikään teko, laki tai ansio ei tee siitä osalliseksi. Siksi on selvää ja varmaa, että yksin tämä usko tekee meistä vanhurskaita, niin kuin apostoli Paavali sanoo (Room 3): 'Niin päätämme siis, että ihminen vanhurskautetaaan uskon kautta, ilman lain tekoja.' - - - Tästä opinkohdasta ei voi yhtään väistyä tai antaa periksi, vaikka taivas, maa ja kaikki muu katoavainen sortuisivat. Sillä 'ei ole taivaan alla muuta nimeä ihmisille annettu, jossa meidän pitäsi pelastuman', sanoo apostoli Pietari (Ap.t. 4). - - - Tähän opinkohtaan perustuu koko oppimme ja elämämme.lainaa vaan vastaa tähän kysymykseen:
"Olen uskovainen mies, mutta en vanhoillislestadiolainen. Kutsutko sinä vl minua "uskovaiseksi" vai "epäuskoiseksi"?" - epäonnistunut
Lutheria kirjoitti:
lainaa vaan vastaa tähän kysymykseen:
"Olen uskovainen mies, mutta en vanhoillislestadiolainen. Kutsutko sinä vl minua "uskovaiseksi" vai "epäuskoiseksi"?"Minun asia ei ole olla tuomarina. Jumala tuomitsee meidät jokaisen tekojemme mukaan, myös minut. Kun uskovalla ihmisellä on asiat kunnossa kaikkivaltiaan Jumalan ja ihmisten edessä, hänellä on niin suuri pelastusvarmuus, että ei tarvi olla kyselemässä keskustelupalstoilla: Olenko minä uskovainen vai epäuskoinen. Tässä on vastaukseni.
- tuota.
epäonnistunut kirjoitti:
Minun asia ei ole olla tuomarina. Jumala tuomitsee meidät jokaisen tekojemme mukaan, myös minut. Kun uskovalla ihmisellä on asiat kunnossa kaikkivaltiaan Jumalan ja ihmisten edessä, hänellä on niin suuri pelastusvarmuus, että ei tarvi olla kyselemässä keskustelupalstoilla: Olenko minä uskovainen vai epäuskoinen. Tässä on vastaukseni.
Kysyttiin: "Miksi sinä kutsut vl-herätysliikkeen ulkopuolista uskovaista?" Onko noin vaikea vastata yksinkertaiseen kysymykseen?
"Olen uskovainen mies, mutta en vanhoillislestadiolainen. Kutsutko sinä vl minua "uskovaiseksi" vai "epäuskoiseksi"?"
- aloittajalle
Luin lehden kirjastossa eikä mistään valheista ollut puhettakaan: ihan asiallista tekstiä.
Ne valheet taitavat asustella vain SINUN sisimmässäsi?- Mark II
Tämä Päivämiehen pääkirjoitus on todellakin mitä suurimmassa määrin halveksittavaa asioiden valheilla peittelyä ja salailua - siis valhetta, aivan kuten aloittaja kirjoittaa.
Itse nämä "hoitokokoukset" kokeneena voin kertoa, että "armoistuin" oli niistä kokouksista kaukana. Vanhan testamentin laki iski koko voimallaan. Tämän SRK:kin tietää ja yrittää hädissään selitellä ja valehdella, koska nuoret ovat ottaneet nämä salatut , kammottavat asiat esille. Me silloiset "hoidetut" olemme vaienneet ja kärsineet. SRK:n pönäkät ukot ovat olleet siinä uskosssa, että asiat ovat unohtuneet.
Tuntuu todella hyvältä, että näistä asioista lopultakin keskustellaan. Se ei kuitenkaan pelasta mielenterveytensä menettäneitä, eikä oman käden kautta keskuudestamme poistuneita hoidettuja. - hornasta ja perkeleestä
ja tämä on totuus
- valitettavasti
ihan kaikki kotona.
- Just just
valitettavasti kirjoitti:
ihan kaikki kotona.
Vl-herätysliikkeen perkeleellistä talostelua arvostelevilla ei ole "kaikki kotona".
SRK:n psalmi 94 - mm00
hornasta ja perkeleestä kirjoitti:
ja tämä on totuus
ja sinä paljon syvemmältä
- jusu
Oletko KATKERA??
- Just just
ulkopuoliset ovat katkeria.
SRK:n psalmi 55
- jusukka
En ole koskaan käynyt uskontoon liittyviä kommentteja lukemassa mutta nyt luin. Luin tekstisi ja voin vaan kysyä, että oletko katkera? En voi ymmärtää ihmisiä, jotka tuomitsevat toisten uskontoja ja vielä kasvottomasti.
Aikaiset ihmiset, eikö teillä todellakaan ole parempaa tekemistä kuin jauhaa lestadiolaisista paskaa. Tosiasia on se, että sinä Alpo ja muut katkerat, olette vaan kateellisia meille. Pitäkää vain huoli omista asioistanne ja pysykää omissa nurkissanne saatana. Minkä sille tekee että on lessu ja hyvä ammatti ja paljon rahaa ja perhe ja kaikki hyvin. Kaikki ovat vaan niiiiiin kateellisia....hävetkää!!!!!!!!!!!!!- jusu
Nyt ymmärrän miksi alpo kirjoittelee paskaa lestaatiolaisista. kävin tsekkaan kuvat ja ei kyllä kovin hyvältä näytä. liekkö koskaan naistakaan saanu.....
- alpomurberger
jusu kirjoitti:
Nyt ymmärrän miksi alpo kirjoittelee paskaa lestaatiolaisista. kävin tsekkaan kuvat ja ei kyllä kovin hyvältä näytä. liekkö koskaan naistakaan saanu.....
No onpa sinulle hyvä huomiokyky.
Sinulle pettymykseksi voin silti kertoa, että
olen saanut naista - ainakin seitsemän kertaa, koska vaimoni on synnyttänyt meille seitsemän ihanaa lasta.
Kirjaudu sinäkin nimelläsi, että pääsen katsomaan kuvaasi galleriasta.
P.S. Alpo kirjoitetaan isolla alkukirjaimella. Lause aloitetaan aina isolla kirjaimella.
Ketjusta on poistettu 14 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1706804
- 594572
Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s323768- 633081
Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161925Tekis mieli lähestyä sua
Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗271646- 171630
Ajatteletko koskaan
Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹401553- 341419
- 1431187