Munista...

Help4

Meillä on ollut lehtikaloja jo vaikka kuinka kauan. Nyt pitkästä aikaa lehtikala pariskunta teki munia. Seuraavana päivänä munista yli puolet oli poissa. Nyt niitä ei ole enää jäljellä ollenkaan. Mistä tämä voisi johtua? Akvaariossa on myös monneja (joita epäilen muniensyönnistä) ja rapuja (aika pieniä, eivätkä yllä kohtaan jossa munia oli).

5

2010

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fish KING

Lehtikalat syö omiaan... myös tietyt ravut syö kalojen munia, mitähän rapuja sulla siellä on?

Akvan tilavuudenkin voisit kertoa... onko muuta kalaa kuin monnit ja lehtikalat?

• Help4

Joo, noi tiedot oli kyl aika puutteelliset. Akvaario on kyll aika pieni, en tiedä mikä sen tilavuus tarkalleen on.
        Ainoot kalat akvaariossa on monnit ja lehtikalat, tietysti siellä on yks ihan sikavanha piikkisilmä. Rapujen lajista en oo kovin varma, mutta ne on joko sini- tai marmorirapuja. Taitaa olla marmorirapuja, koska akvaariossa ei oo enää kasvin kasvia. Tiedän, että marmorirapuja ei kannattais olla kalojen seurassa, mutta aika hyvin ne tulee toimeen.

Luin jostain sivulta, että lehtikalat syö munansa, jos esim. yöllä akvaariossa ei ole valoa päällä (eivät näe puolustaa munia). Ajattelin, että näin ois voinu käydä.

• Help4
        Help4 kirjoitti:

Joo, noi tiedot oli kyl aika puutteelliset. Akvaario on kyll aika pieni, en tiedä mikä sen tilavuus tarkalleen on.
        Ainoot kalat akvaariossa on monnit ja lehtikalat, tietysti siellä on yks ihan sikavanha piikkisilmä. Rapujen lajista en oo kovin varma, mutta ne on joko sini- tai marmorirapuja. Taitaa olla marmorirapuja, koska akvaariossa ei oo enää kasvin kasvia. Tiedän, että marmorirapuja ei kannattais olla kalojen seurassa, mutta aika hyvin ne tulee toimeen.

Luin jostain sivulta, että lehtikalat syö munansa, jos esim. yöllä akvaariossa ei ole valoa päällä (eivät näe puolustaa munia). Ajattelin, että näin ois voinu käydä.

Joo, tosiaan pienoinen korjaus rapujen lajista. Ravut eivät olekaan marmorirapuja eivätkä sinirapuja. Ne ovat kuulemma jotain 2 eri lajin risteytystä, jota ei tavata luonnossa. En muista minkä lajien risteytyksiä, toinen lajeista oli kuitenkin läpinäkyvä ja kasvoi vain noin 4 cm pitkäksi. Yksilöt voivat olla erivärisiä (meillä akvaariossa 1 sininen, 3 vihreää, 2 pientä läpinäkyvää).

• ABUVA

Hei kuule me oltas hankkimas kaloja mejän akvaarioon ja se haluis lehtikalaoja ja mä taskuravun. Onkos ne mitenkää mahdollista pitää samassa akvaariossa vai syökös se murhaaja monsteri lehtikala sen mun pikku rapuseni sitte D: ?

• akvaristi2

Tuskin kala rapua syö... Ja muistathan,et lehtikalan poikaset on parvikaloja ja aikuisia lehtilkaloja voi pitää pareittain. Ja akvaarion tilavuus niille pitää olla vähintään 200 litraa ja veden lämpötila n. 25 astetta. :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli

Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei
      Kauhava
      183
      6642
    2. Ootko rakastunut?

Kerro pois nyt
      Ikävä
      152
      1867
    3. Onhan sulla nainen parempi mieli

Nyt? Ainakin toivon niin.
      Ikävä
      113
      1608
    4. Ujosteletko tosissaan vai mitä oikeen

Himmailet???? Mitä pelkäät?????
      Ikävä
      51
      1330
    5. Suureksi onneksesi on myönnettävä

Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️
      Ikävä
      49
      1073
    6. Möykkähulluus vaati kuolonuhrin

Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢
      Kauhava
      41
      991
    7. Älä mies pidä mua pettäjänä

En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu
      Ikävä
      98
      962
    8. Reeniähororeeniä

Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?
      Kouvola
      5
      899
    9. Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.

Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan
      Maailman menoa
      248
      881
    10. Kävit nainen näemmä mun

Facessa katsomassa....
      Ikävä
      41
      849
    Aihe