Eli autoni tuulilasinpyyhkijät olivat päässeet jäätymään sen verran paljon rassauksestani huolimatta, että kun laitoin pyyhkimet päälle ne liikkuivat ensin hitaasti, mutta pian jämähtivät alas eivätkä enää liikkuneet. Pyyhkijän moottori käy, mutta pyyhkimet eivät liiku mihinkään. Käsillä pyyhkimiä voi liikuttaa eivätkä ne pistä vastaan. Mitäköhän lienee tapahtunut?
Carina -91 tuulilasinpyyhkijä
5
758
Vastaukset
- Nivel irronut
Tai vivuston tai moottorin päästä boorit rikkuneet. Vivusto irto ja tutkimaan...
- ropaaja
mulla ollu sama ongelma..joko lähteneyt joku linkuista irti,eli niistä jotka liikuttaa pyyhkimiä,tai sitteen mutteri joka pitää pyyhkijän kiinni akselilla,siitä on menny kierteet
- öövini
Onko miten iso urakka repiä se auki, jotta pääsee näkemään ne linkut tai akselin. Ei nimittäin kovin mielellään tuolla pakkasessa ala näpräämään.
- irronnut
öövini kirjoitti:
Onko miten iso urakka repiä se auki, jotta pääsee näkemään ne linkut tai akselin. Ei nimittäin kovin mielellään tuolla pakkasessa ala näpräämään.
nivel,joka on keskimmäisen pyyhkijän juuressa,yhteys moottorista.Pyyhkijoiden alla oleva peltiritilä on kiinni muutamalla ruuvilla,helppo ottaa pelti pois.Korjaus joko uusimalla nivelsysteemi(alkuper.osa)tai korjata poraamalla muovikupin keskelle 4mm:n reikä ja pallo-osaan M4 kierre ja kiertämällä niin pitkä kuusiokoloruuvi jossa on prikka että se pohjaa kierteeseen(pituus kokeiltava)pyyhin mekanismistä tulee lähes uuden veroinen koska keskinivel on se joka kuluu.Pelkkä takaisin laitto ei tule kestämään vähänkin jos jäätyy kiinni ni heti on taas irti.poraaminen on hiukan ahdasta,mutta kyllä onnistuu.Näin tein omalleni ja pelittää hienosti
- KaarinaE
öövini kirjoitti:
Itselläni oli samanlainen vika omassa kaarinassani. Todennäköisesti nivel irti kuten täällä on jo ennakoitu. Käytä pyyhkijöitä ja pyyhkijänmoottoria suojaavaa ritilää irti ja yritä saada se takaisin.
Itse patentoin nivelen takaisin laittamalla uros-ja naarasosan väliin kangasta, koska se oli mennyt niin väljäksi. Täytettä väliin ja pysyy hyvin jälleen, mikäli sellainen vika kuin luulen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sä et pääse yli, mä en pääse yli
Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V1281478- 371401
- 671215
Hei sinä nainen
Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa541139- 69994
Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?
Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi254944Kelan perkeleellinen käytäntö
Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei193934- 73911
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää15823Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta
Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps106818