FILIPPIINIT VAI INDONESIA

tyyppihyyppi

Ollaan kahden vaiheilla ja toistaiseksi ilman lentolippujakin..:)

Mm Thaimaassa on tullut käytyä ja vaikka siitäkin kovasti pidämme niin mieli tekee muualle ja erityisesti Aasiasta on tykätty lähes poikkeuksetta.

Haluaisin kuulla molemmissa tai jommassa kummassa käyneiltä joitain kokemuksia. Ja erittäin mielellään vertailua.

Ajankohta hieman arveluttaa. Tarkoitus on lähteä helmikuussa. Mitäköhän keliä on odotettavissa..

Sukelluskokemuksista ollaan myös kiitollisia.

7

2988

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ja huhuja

      Olen Malesiassa ja pohdin samaa. Ja koska olen täälläpäin, niin olen kysellyt ihmisiltä ja lyhyesti tässä vaikutelmia:

      Filippiinit on vain naisenhakupaikka. Jos miehenä menisin sinne, pelkään, etten toisaalta saisi olla rauhassa ja toisaalta kaikki kyselisivät mihin aion mennä naisen perässä. Siellä ei ole oikein mitään muuta.

      Indonesia on kovin tiiviinasuttu ja varsinkin kaupungit. Se taitaa olla maailman neljänneksi väkirikkain ja esim pääkaupunkia kaikki haukkuvat. Se on kuin olisi Intiassa. Mutta maassa on paljon luontoa ja hyvin erilaisia paikkoja ja ihmisiä. Kuulin eilen että vuoria, niin että pääsee kuumuutta pakoon. Monet pitävät tavattomasti maasta. Varmaan riippuu minne päin menee. Vähän epävakaa. Maanjäristyksiä ihan alvariinsa. Halpa turistille.

      • Indonesia on paljon muutakin kuin Jakarta ja muut miljoonakaupungit, joista mekään emme pitäneet. Olemme viettäneet kaksi kuukauden pituista reissua eri puolella Indonesiaa. Vuoristoa, kaunista luontoa ja rantaa löytyy lähes jokaiselta saarelta, me pidimme eniten Sumatrasta. Myös Jaava on hieno, kaupunkikohteista esim. Yogyakarta on mukava kohde. Baliin emme mitenkään ihastuneet, mutta Ubudissa kannattaa käydä. Ja Balilta pääsee helposti Gili-saarille, joita vielä voi verrata paratiisiin.
        Ja edullistahan Indonesiassa on, me saimme kuukaudessa kulutettua yhteensä noin 1000 euroa ( lennot).


      • Luzon-Cebu-Sulawesi

        Molemmissa asuneena voin sanoa, että Filipiinit on paljon muutakin, kuin pelkkä naisenhakupaikka (älä usko kaikkia mitä isoltapojilta kuulet). Filippinien etu on tulet toimeen useasti Englannilla, jolle Indonesiassa on aika vähän käyttöä. Indonesiassa Balin ulkopuolella suurin osa Muslimeja, joten sinulta vaaditut käytöstavat sen mukaiset. Luonnoltaa ja sukellus olosuhteiltaan molemmat ovat yhtä hyviä. Manila ja Jakarta ovat "kalliita". Provinsissa on molemmissa halvempaa. Filippiniläinen ruoka on parempaa mm: Muslimit eivät syö sikaa = Filippiiniläinen Lechon täytyy jokaisen maistaa. Minulta 10-0 Filippiinien eduksi.


      • paljon molemmissa..
        Luzon-Cebu-Sulawesi kirjoitti:

        Molemmissa asuneena voin sanoa, että Filipiinit on paljon muutakin, kuin pelkkä naisenhakupaikka (älä usko kaikkia mitä isoltapojilta kuulet). Filippinien etu on tulet toimeen useasti Englannilla, jolle Indonesiassa on aika vähän käyttöä. Indonesiassa Balin ulkopuolella suurin osa Muslimeja, joten sinulta vaaditut käytöstavat sen mukaiset. Luonnoltaa ja sukellus olosuhteiltaan molemmat ovat yhtä hyviä. Manila ja Jakarta ovat "kalliita". Provinsissa on molemmissa halvempaa. Filippiniläinen ruoka on parempaa mm: Muslimit eivät syö sikaa = Filippiiniläinen Lechon täytyy jokaisen maistaa. Minulta 10-0 Filippiinien eduksi.

        vaan ei enää indoon .. tuo 'vain naisenhakupaikka' on taas niitä jotka eivät tiedä maasta mitään

        Indonesiassa et ole juuri kukaan, samoin kuin muuten Thaimaassakin, niin kauan kun et puhu kieltä. Filippiineillä olet Sire tai Lady ja sitä tarkoitetaan


    • törmää varmemmin

      seksiä myyviin naisiin kuin Filippiineillä. On turha yrittää leimata ketään. Filippiineillä on 45 miljoonaa naista joten varmaan niissäkin on joku joka myy.

      Muuten henk.koht. hygieniasta pitävät paremmin huolta Filippiineillä kuin esim Suomessa!

      • palaillut

        Hei!
        Palasin juuri Filsuista. Manila on näkemisen ja kokemisen arvoinen paikka. Siellä riittää 4-5 päivää. Jos haluat kokea jotain mahtavaa ja hienon sukelluspaikan suosittelen Boracayta joka on saari filsuissa. Halvimmillaan pääset finskillä honkkariin ja sebulla Manilan kautta Boracayhin. Kantsii mennä katiclaniin on lyhyempi laivamatka kun Kalibosta.
        Ja Manila mikään naisen haku oo. Se on Angel ja clarkin kenttä, siellä löytyy. Tosin Manilastakin, mutta aika vähän ja ovat karaoke paikoissa sisällä. Joitakin kadun vieressa sisäänheittäjinä... Ei läheskään niin näkyvää, kun thaimaassa.


      • ei mithään
        palaillut kirjoitti:

        Hei!
        Palasin juuri Filsuista. Manila on näkemisen ja kokemisen arvoinen paikka. Siellä riittää 4-5 päivää. Jos haluat kokea jotain mahtavaa ja hienon sukelluspaikan suosittelen Boracayta joka on saari filsuissa. Halvimmillaan pääset finskillä honkkariin ja sebulla Manilan kautta Boracayhin. Kantsii mennä katiclaniin on lyhyempi laivamatka kun Kalibosta.
        Ja Manila mikään naisen haku oo. Se on Angel ja clarkin kenttä, siellä löytyy. Tosin Manilastakin, mutta aika vähän ja ovat karaoke paikoissa sisällä. Joitakin kadun vieressa sisäänheittäjinä... Ei läheskään niin näkyvää, kun thaimaassa.

        Angelesista löytyy sanoo sälli. No niin löytyykin, mutta jos löytyy 2000 kun samaan aikaan Pattayalta löytyy 40 tuhatta ja siellä vievät sulta kaiken jos et kieltä ymmärrä. Hienoa se taikku english, polttavatkin vaan malboloo. Angelesissa jossa jokainen puhuu englantia, ehkä ainoana 'sellaisena' paikkana koko pallolla joka ainut likka käy kerran viikossa tarkistuttamassa peräsimensä ja jos jotain löytyy tai eivät käy tsekillä, ei ole asiaa töihin. Filipina ei myöskään varasta kuten taikku ammattisisar joka nussii sulta kaiken muun mutta ei sitä mitä pitäisi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1104
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      824
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      18
      649
    4. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      265
      626
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      77
      598
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      104
      574
    7. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      54
      547
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      522
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      513
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      437
    Aihe