Mitsun(FD 25)ulkoyksikön ääni!!!

Ihmettelijä!

Minulla on Mitsubishi FD 25 pumppu ja kysynkin
teiltä joilla sama vehje!?
Kuuluuko teidänkin ulkoyksiköstä välillä sirkuttavaa sirrausta tai vastavaa ääntä?
Ihan kuin jokin metallin osa ei olisi kunnolla
kiinni.Joka tapauksessa tuntuu epämiellyttävältä
toi ääni ja kuuluu ilmeisesti sulatuksen yhteydessä.Tämä viesti ei todellakaan ole provo,
vaan ihmetyttää toi oman ulkoyksikön ääni ja ihan
kuin jokin osa olis irti kun se sirraa välillä?
Kertokaa muut Mitsun FD 25 omistajat,onko teillä
samoja kokemuksia!?Oma ulkoyksikköni lähellä
ulko-ovea,joten tulee seurattua/kuunneltua
kompuraa usein...Muuten tyytyväinen pumppuun,
mutta toi ulkoyksikön sirraava/sirittävä ääni!?

7

5150

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pumpman

...ulkoyksikön suojaritilä, se koneen ja seinänvälin puolella oleva ristikko verkko.
      Kyllä invertteri (taajuusmuuttajalla ohjattava) kompressori aiheuttaa muutoinkin sirisevää ääntä puoliteho alueella.

lisää aiheesta löytyy seuraavasta linkistä paremmin.
      http://lampopumput.info/foorumi/index.php?board=11.0

• ylimääräistä

Tosin kone on FA25, mutta ei varmaan paljon väliä. Joskus kuuluu jonkinmoista ritinää pakkasella, mutta se taitaa johtua sulatuksesta?

• mie täälä

joo se rutinaritina tulee sulatuksen yhteydessä, kun jää sulaa kiivaasti ja sulatuksen loppuessa kennoon jäänyt vesi taas jäätyessä myös ritisee.
        Kompura pyörii kiivaasti sulatuksella sirittävällä äänellä kuumentaen ulkokennoa, eli ok.

• aikana

kuuluu mutta se on varmaan aika normaalia ensin se sirkuttaa ja sit se valuu vettä ja sit toimii taas äänettömästi.mulla naapurilla panasonic pitää vielä kovempaa sirkutusta kun se sulattaa itseään.

• tietysti

se on normaalii.Eihän meijen laitteet voi olla rikki vaan ne naapurin rojut. :)

• Pumppumies
        tietysti kirjoitti:

se on normaalii.Eihän meijen laitteet voi olla rikki vaan ne naapurin rojut. :)

Mitsun FD 25 ulkoyksikön takana on ns.Suojaritilä!Se on alunperin tarkoitettu olevan
        siellä ainoastaan suojaamassa ulkoyksikköä kuljetuksen aikana jne.Suojaritilän kun ottaa
        pois niin se rätinäkin(sulatuksen aikana)loppuu
        välittömästi!!!!
        Asentaja nappasi sen pois ja sanoi,että kaikista
        Panasoniceista se otetaan aina heti jo varmuuden
        vuoksi pois asennuksen yhteydessä,kun pitää muuten epämiellyttävää ääntä muuten...!!!
        Mitsussa se suojaritilä annetaan olla siellä,
        jos ei haittaa ja jos haittaa niin otetaan pois!

• tuttuuuuaaaa

miksi valitset ton jyrisijän!!!!!!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      48
      1558
    2. Sunnuntai terveiset kaivatulle

Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      76
      1355
    3. Kaupan työtekijä

Kyllä on pahaa katsottavaa kun myyjällä on purtu kaula, hyvin epäsoveliasta
      Kuhmo
      26
      1099
    4. Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua

Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊
      Ikävä
      88
      1064
    5. Oletko koskaan suuttunut jostain kaivatullesi?

Mitä hän teki tai mitä tapahtui, mistä suutuit?
      Ikävä
      88
      970
    6. Ai miehillä ei ole varaa maksaa

Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee
      Ikävä
      187
      906
    7. Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta

Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi
      Maailman menoa
      99
      855
    8. Olet mielessäni

viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s
      Ikävä
      20
      851
    9. Olen paremman näköinen kuin sinä

Jos aletaan sille tielle mies.
      Ikävä
      82
      821
    10. 70
      789
    Aihe