Laihdutusvinkkejä!

ssanni

Eli tilanne nyt tämä, että parhaimmillani olen painanut joskus noin vuosi sitten jopa 61kg, mutta nyt olen saanut painon putoamaan jo 43 kiloon. Tahtoisin kuitenkin saada painoa vielä putoamaan, en thdo olla enää se sama lihava tyttö, jolle kaikki nauroivat ja jonka kaikki käskivät laihduttaa. Mitat on nyt tosiaan 158/43, mutta jatkuvasti kuulen kaveriporukastakin huutelua ja laihdutuskehoituksia, ja nämä nykyiset "tasapaksu pötkylä" jutut saavat jo riittää!

En tunne oloani hyväksi, mutta en uskalla lähteä ihmisten ilmoille liikkumaan! Lenkillä kyllä käyn silloin tällöin, mutta hävettää se kun muut ihmiset katsovat. Kuntosalikaan ei siksi käy. Kotona mieluusti puuhailen, ja mitä nyt liikun joka paikkaan kävellen/pyörällä, ja tallilla tulee käytyä pari kertaa viikossa.

Ruokailun olen jättänyt kolmelle kerralle päivään, pieniä annoksia kerrallaan. Kunhan alan tottua tähän uokamäärään, jätän korkeintaan kahdelle kerralle, ja nyt olen jättänyt herkut kokonaan pois, ja rasvaakaan en paljoa syö.

Auttakaa ihmiset oikeasti, tiedän että teiltä saan apua tähän ongelmaan! En enää jaksa tällaisena, painon on pudottava!

24

7030

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • persona-non-grata

      kiusaajiesi näkökulmasta sinun painosi, jonka he varmasti tietävät jo olevan liiankin alhainen, vaan siitä, että he ovat saaneet murskattua sinun itsetuntosi ja omassa kierossa julmuudessaan haluavat sen pirstoutuvan kokonaan. Eivätkä he piittaa siitä pätkääkään, miten sinun lopulta käy. Toivon, että ymmärrät sen. Ymmärrän myöskin tunteesi ... sinuun sattuu, eikö vain?

      • ssanni

        Sattuu - ja paljon..


      • persona-non-grata
        ssanni kirjoitti:

        Sattuu - ja paljon..

        jos päätät vielä laihduttaa, pahennat vain omaa oloasi ja tilannettasi. Se ei ole ratkaisu tähän ongelmaan.

        Onko sinulla ketään, jolle voisit konkreettisesti avautua ... vanhemmat, opettaja, terveydenhoitaja, etc.? Näin virtuaaliteitse on auttaminen vähän hankalaa. Kuunnella ja keskustella toki voi.

        Toivon, ettet pilaile kustannuksellani. Älä ymmärrä väärin, mutta täällä netissä kun on liikkeellä paljon ihmisiä, jotka vain huvikseenkin kertovat toisille kaikenlaista ... se tekee välillä epäluuloiseksi.


      • ssanni
        persona-non-grata kirjoitti:

        jos päätät vielä laihduttaa, pahennat vain omaa oloasi ja tilannettasi. Se ei ole ratkaisu tähän ongelmaan.

        Onko sinulla ketään, jolle voisit konkreettisesti avautua ... vanhemmat, opettaja, terveydenhoitaja, etc.? Näin virtuaaliteitse on auttaminen vähän hankalaa. Kuunnella ja keskustella toki voi.

        Toivon, ettet pilaile kustannuksellani. Älä ymmärrä väärin, mutta täällä netissä kun on liikkeellä paljon ihmisiä, jotka vain huvikseenkin kertovat toisille kaikenlaista ... se tekee välillä epäluuloiseksi.

        kenellekkään pysty puhumaan, äiti kuvittelisi heti että mulla olis joku syömishäiriö, koska itsellään se oli erittäin lähellä nuoruudessaan. Isälle en todellakaan puhu, itsehän tuokin on käskenyt laihduttaa.
        Terveydenhoitaja ja opettajat eivät paljoa auta, en pysty heille puhumaan sillä lukion syksyllä aloitettuani ja paljon sairastelleena en ole minkään näköisiä suhteita heihin kerennyt luomaan.
        Ystävillekkään en uskalla puhua, en tiedä mitä ajattelevat ja on aina ollut vaikeaa heille omista asioistani puhua - yleensä se olen minä joka toisia kuuntelee.

        Unohtui mainita, että sekään ei tunnu hyvältä, kun muut tosiaan huomauttelee vatsasta tyyliin "onha sulla kaljamaha" , "tasapaksu pötkö" , "kattokaa ton mahaa" yms. Tahon muuttua - muttua muuttua muuttua!

        Ymmärrän kyllä, että kaikkea netistä lukemaansa on vaikea uskoa, mutta tämä todella tilanne on.


      • persona-non-grata
        ssanni kirjoitti:

        kenellekkään pysty puhumaan, äiti kuvittelisi heti että mulla olis joku syömishäiriö, koska itsellään se oli erittäin lähellä nuoruudessaan. Isälle en todellakaan puhu, itsehän tuokin on käskenyt laihduttaa.
        Terveydenhoitaja ja opettajat eivät paljoa auta, en pysty heille puhumaan sillä lukion syksyllä aloitettuani ja paljon sairastelleena en ole minkään näköisiä suhteita heihin kerennyt luomaan.
        Ystävillekkään en uskalla puhua, en tiedä mitä ajattelevat ja on aina ollut vaikeaa heille omista asioistani puhua - yleensä se olen minä joka toisia kuuntelee.

        Unohtui mainita, että sekään ei tunnu hyvältä, kun muut tosiaan huomauttelee vatsasta tyyliin "onha sulla kaljamaha" , "tasapaksu pötkö" , "kattokaa ton mahaa" yms. Tahon muuttua - muttua muuttua muuttua!

        Ymmärrän kyllä, että kaikkea netistä lukemaansa on vaikea uskoa, mutta tämä todella tilanne on.

        sinulla on nyt tunne siitä, ettei ole ketään kelle puhua tai joka ottaisi asian tosissaan. Sitä ei itsekään ole siinä tilanteessa kovin realistinen omissa ajatuksissaan. Aina löytyy jostain niitä vastuullisia aikuisia, jotka voivat auttaa sinua. Ihan ensimmäisenä voisit myöntää itsellesikin, että sinulla on jo jonkimmoinen syömishäiriö, koska olet laihduttanut jo noin kovasti ja tarkkailet jatkuvasti painoasi ja sitä mitä suuhusi laitat. Naiseksi kasvaminen on vaikeaa omine identiteettiongelmineen ... ei ole vielä oikein sinut oman itsensä ja kehonsa kanssakaan. Saatikka silloin, jos on ikäviä koulutovereita tai kavereita (jotka muuten ei mitään kavereita olekaan) vielä riesana, jotka murentavat jo ennestään haurasta itsetuntoa.

        Onko kiusaaminen jatkunut pitkäänkin ja toistuuko se päivittäin? Alistutko siihen vai kykenetkö puolustautumaan? Ymmärrän, etteivät kaikki saa omaa sisäistä pahaa oloaan puretuksi samalla tavoin ... kaikki eivät ole verbaalisesti lahjakkaita, eivätkä saa oloaan puretuksi toiminnaksi, joka olisi hyvä kanava saada ahdistusta sisältä pois.

        Millaisia asioita odottaisit itse muilta ihmisiltä tässä tilanteessa ja mitä muita toiveita sinulla itselläsi on?

        Onko sinulla vapaa-ajan harrastuksia?


      • Kateellisia
        ssanni kirjoitti:

        kenellekkään pysty puhumaan, äiti kuvittelisi heti että mulla olis joku syömishäiriö, koska itsellään se oli erittäin lähellä nuoruudessaan. Isälle en todellakaan puhu, itsehän tuokin on käskenyt laihduttaa.
        Terveydenhoitaja ja opettajat eivät paljoa auta, en pysty heille puhumaan sillä lukion syksyllä aloitettuani ja paljon sairastelleena en ole minkään näköisiä suhteita heihin kerennyt luomaan.
        Ystävillekkään en uskalla puhua, en tiedä mitä ajattelevat ja on aina ollut vaikeaa heille omista asioistani puhua - yleensä se olen minä joka toisia kuuntelee.

        Unohtui mainita, että sekään ei tunnu hyvältä, kun muut tosiaan huomauttelee vatsasta tyyliin "onha sulla kaljamaha" , "tasapaksu pötkö" , "kattokaa ton mahaa" yms. Tahon muuttua - muttua muuttua muuttua!

        Ymmärrän kyllä, että kaikkea netistä lukemaansa on vaikea uskoa, mutta tämä todella tilanne on.

        Kuulehan nyt, nuo "muut" ovat kateellisia nykymitoistasi. Näytä niille, että olet pystynyt ja laihtumaan ja että myös pysyt noissa mitoissa. Siis ei grammaakaan enää pois, elä muuten normaalia elämää mutta pysyttele nykymitoissasi. Ja hymyile vinosti sisäänpäin niille kateellisille nimittelijöille!


      • ...............
        ssanni kirjoitti:

        kenellekkään pysty puhumaan, äiti kuvittelisi heti että mulla olis joku syömishäiriö, koska itsellään se oli erittäin lähellä nuoruudessaan. Isälle en todellakaan puhu, itsehän tuokin on käskenyt laihduttaa.
        Terveydenhoitaja ja opettajat eivät paljoa auta, en pysty heille puhumaan sillä lukion syksyllä aloitettuani ja paljon sairastelleena en ole minkään näköisiä suhteita heihin kerennyt luomaan.
        Ystävillekkään en uskalla puhua, en tiedä mitä ajattelevat ja on aina ollut vaikeaa heille omista asioistani puhua - yleensä se olen minä joka toisia kuuntelee.

        Unohtui mainita, että sekään ei tunnu hyvältä, kun muut tosiaan huomauttelee vatsasta tyyliin "onha sulla kaljamaha" , "tasapaksu pötkö" , "kattokaa ton mahaa" yms. Tahon muuttua - muttua muuttua muuttua!

        Ymmärrän kyllä, että kaikkea netistä lukemaansa on vaikea uskoa, mutta tämä todella tilanne on.

        "äiti kuvittelisi heti että mulla olis joku syömishäiriö,"

        No kyllä tuo jo pahasti alkaneeltä syömishäiriöltä kuulostaa. Ei pahalla, mutta kannattaisi jo tuossa vaiheessa hakea apua, ettei pahene.


    • Tsiuda

      Voi sinua! Ymmärrään niin hyvin sinua. Itsellä sama ongelma. Kaikki vaan vitsailee aina mun "raskausmahasta" ym. se oikeasti sattuuu. Ja heikentää itsetuntoa. Muita neuvoja en oikein osaa sanoa sinulle kuin liikunta...
      Itsekin mielelläni kuulisin hyviä laihdutusvinkkejä:)

    • teille laihduttajat

      Kattele otsikoita, jos oikein näin, näin iltahämärissä, niin tuolla kuulepa luki LAIHDUTUS. Kipaisepa sinne!

    • laihduttaa...

      No luuletko, että lahduttamalla lisää, saat vartalonmuotosi muuksi kuin tasapaksuksi pötkyläksi. Laihempana olisit edelleen sama pötkö, tosin vähän ohuempi.

      Kyllä se kunnon syöminen kroppaa tehokkaasti muokkaava urheilu ovat parhaita keinoja saada muotoja vartaloon.

      "ja rasvaakaan en paljoa syö."

      Rasvaa ei tarvitse pelätä, sen osuus kokonaisenergiansaannista pitäisi olla n.30%, koska se kuitenkin on elimistölle välttämätöntä.

    • kokemuksella

      Ootko sä puhunu kellekkään läheiselles noista huutelijoista? Niillä taitaa olla melkosia ongelmia ittensä kanssa kun tekee tommosta. Sun painoshan on jo nyt tosi hälyttävän alhainen, etkä sais missään nimessä vähentää syömisiäs enää!!!PÄINVASTOIN
      Mä kaiken syömishäiriöhelvetin kokeneena tiedän oikeesti mitä se on, kun menettää ihan kaiken! Sun pitäis nyt vaan olla sen verran vahva, että hankit ittes hoitoon ennen kun on liian myöhästä! Muista, että paras tapa näyttää noille sun kiusaajille ettet välitä niistä on, että voit olla terve, oma ittes!

    • tyttövainkai

      olen painanut 45kg ja pituutta oli silloin 155! en muiden mielestä ole silloin ollut lihava. toisin en enää muista miltä silloin näytin mutta aivansama. ET OLE LÄSKI!

    • anoreksikko

      oot lihava

    • Ymmärrän hyvin sinua....
      Itse kun olen tälläinen iso läskikasa, 162/64. Hyi minua.

      Mutta varsinkin vatsarasvaan kuulemma tehoavia ovat; kaurapuuro, mantelit, oliiviöljy, kananmunat, heraproteiini (jos Google käänsi oikein), marjat, vähärasvainen liha, täysjyvätuotteet, (tätä en meinannut uskoa!) maapähkinävoi ja vihreät kasvikset.

      Toimivuudesta en ole supervarma, mutta yritys hyvä 10. Tsemppiä teille kaikille!

    • Keizei

      Nuo ihmiset eivät välitä siitä paljonko painat tai miltä näytät, ne kiusaavat sua painostasi ja ulkonäöstäsi sen takia, että ovat huomanneet sun reagoivan siihen heidän toivomallaan tavalla.

      Sun ei tarvitse laihduttaa, kaikki loppuu kun sanot niille pahasti takaisin, älä välitä niiden tunteista, ne ei välitä sunkaan.

      Jos et karista tuota alistuvaa itkupilliasennetta (pahasti sanottu, mutta tämä on sanottava), joudut kärsimään alistamista hautaan saakka. Juuri sinunlaisesi henkilöt joutuvat väkivaltaisiin parisuhteisiin ja työpaikkakiusattaviksi. Tee asennemuutos nyt.

    • Minuasyrjitään

      Anteeksi näin myöhäinen kommentti, mutta olenko lihava: 153cm 43kg. Laihdutan juuri, eikä toimi. Oon 12.

    • lihonnut takaisin

      Olin parhaimmillani paastoaikaan 47kg ja nyt sitten taas lähtöpainossa 49kg pituutta n.162, oloni kyllä tuntuu laihemmalta, mutta samat läskit on mahassa edelleen, neuvoja, aloitanko paaston uudelleen?

    • Coco--

      Aloittajalle: opettaisit ltuon ilman ruokaa nitkuttamisen ja sen sijaan söisit kunnolla ja kiinteyttäisit lihaskunnolla.
      Painoa sun ei tosiaan pitäisi enää pudottaa.
      Suoraan sanottuna saattaa olla niin että olet "laiha läski"
      Siihen ei nälässä oleminen auta, päinvastoin kroppa rumentuu entisestään.

      Itse oon saman pituinen kuin sä, painoa 45kg tällä hetkellä mutta voin sanoo että oon todella hoikka:) Vatsalihakset ja kaikki löytyy joten salitreeni kannattaa.
      Pari vuotta sitten sairastin vielä itsekin anoreksiaa eikä tämäkään tie ole ollut helppo.

      Sulla on selvästi pahaa masennusta ja henkisiä ongelmia joten ymmärrän ettei ole helppoa ja laihduttamisen lopettaminen on tosi vaikeaa, paljon tsemppiä:) Toivon että pääset kuntoon äläkä satuta itteäs turhaan.

      • Coco--

        Lopettaisit* siis:) Pärjäilemisiä


    • ei jouda odottamaan.

      Olen nyt laihduttanut 47painoon, mitä vielä tehdä että laihtuisin muutaman kilon?
      Paljonko laihtuu jos syö aamulla salaattia/omenan, päivällä salaattia tai jäätelöpuikon 190kcal, illalla keksejä ja kahvi?
      Vai onko nopeampaa syödä omena päivässä?
      Liikunta on jäänyt aika lailla hyötyliikuntaan, koska aurinko on paistanut ja on ollut niin kuuma lähteä lenkille.
      Vai laihtuuko nopeammin jos syö näin joka toinen päivä ja joka toinen päivä omenan, kertokaa pian?

    • ratkaisu1

      Urheilet raskasta liikuntaa väh. 2h päivässä ja syöt enintään 300kcal päivässä.
      Itse 15v. Aloitin 158/49 ja nyt, 2kk jälkeen olen n.15kg kevyempi.
      Pitkästä aikaa uskallan käyttää bikineitä ilman että joudun häpeämään itseäni. Tunne on ihana.
      Jos sorrut syömään yhtään enempää, siitä rankaiset itseäsi, vaikka tunti liikuntaa lisää.
      Onnea!

    • kiitos vinkistä.

      Kuulostaa hurjalta, mutta on kai kokeiltava!

    • aaaaaaa2

      Anorektikot ei tarvi vinkkejä laihduttamiseen. :)

    • Anonyymi

      Eihän nuo mitat ole pahoja. Itse olen 157cm pitkä ja painan 59kg

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2530
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      85
      1940
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1479
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Yli puolella maahanmuuttajalapsista ei ole tietoja ja taitoja, joilla selviää yhteiskunnassa

      Miksi Suomeen otetaan väkeä jolla on älyvajetta? https://www.hs.fi/politiikka/art-2000010730220.html
      Maailman menoa
      273
      1018
    6. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      66
      893
    7. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      871
    8. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      850
    9. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      51
      826
    10. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      755
    Aihe