Ei helevetti. Tosi paska yhdistelmä.
Ensin oli kovat pakkaset niin, että atopia ylty ja iho kuivu naamasta ja muualtakin. Sit puhkes naamaan tää helvetin rokko. No, eka tietty kortisonit ja muut rasvat naamaan, kun en tajunnu mistä on kyse... siitähän se sitten ylty. Naama ihan järkyttävän turvoksissa ja tulehtunut, valuu koko ajan sellasta keltasta mätää joka kuivuu naamalle. Oon yrittäny pitää puhtaana mut silti vaan vuotaa. Naama on pohjimmiltaan kuiva, mut jos heitän rasvaa niin noi rakon aiheuttamat kellot imee kaiken ja leviää mun naamalle. Lisäks atooppinen ihottuma levinny ja pahentunu kaulassa, niskassa, käsissä, hartioilla, rinnassa, mahassa ja tietty naamassa. Sekä pään jomotus. Tää puhkes lauantaina. Maanantaina aloin soitteleen lääkäreille, kun alko näyttään aika pahalta. Ne sano et, "joo se on varmaan enturorokkoa, siihen ei oo lääkettä. Jos nousee kuume niin mene päivystävälle. Varaa keskiviikkona aika, jos se vielä vaivaa." Ei noussu kuume. Päinvastoin, laski asteella. Kaks päivää kärvistelin ja menin sitten terveyskeskukseen. Hoitaja pelästy kun näki minut. Sai minutkin säikäytetyksi, kun sanoi, ettei tää vaikuta enturorokolta. Aloin miettimään, että mikä helvetin rutto muhun siton iskeny, jos tää ei olekaan enturo. Hoitsu soitti sit lääkärille ja kysy, että mitä hänen pitäisi tehdä, kun mulla ei oo kuumetta ja oon ihan vitun sairaan näkönen (ei nyt ihan näillä sanoilla). Sain sit lääkäriajan heti perään ja se lääkäri onneksi tunnisti enturon. Mut hetken aikaa kerkesin pohtia, että mikä helevetti muhun nyt on iskeny... huh huh! Sain sit lääkäriltä antibiootin tähän naaman tulehdukseen. Voin sanoa, että tämä on perseestä. Jos joku asia on perseestä niin tämä on sitä ihan täpöllä. Nyt on alkanu jo enturo hellittään, turvotus laskenu kurkusta ja naamastakin pikkuhiljaa alkanut laskemaan. Saa nähdä meneekö monta päivää, että kehtaa taas liikkua ihmisten ilmoilla. Kyllä sie terveyskeskuksellakin moni katto silmät pyöreenä. Yritin hupun alle piiloutua. Saa vie nähdä jääkö tästä pahatkin arvet naamaan, kun on sen verran muodottomaks ja muutenkin sairaaks menny. Kunhan nyt pääsen rokosta lopullisesti, niin sit jää vielä tämä rankasti pahentunut atooppinen ihottuma. Onko vastaavia kokemuksia? Eihän toi hemmetin enturo voi enään uudestaan tulla?
Atopia + enturorokko
3
2533
Vastaukset
- googlaamalla
löytyy valtavasti tietoa. Toipumisia!
- atoopikko
itsellä tossa lakusyksystä sama vaiva atopia enterorokko...ei hyvä yhdistelmä. Iho pirun huonossa kunnossa noin viikon, jonka jälkeen parani aika nopeastikkin. selkä, reidet, maha, kädet yms vereslihalla ja kasvot sem näköset ku olis herpes iskeny pahasti. Jälkikäteen mainittakooon, että entero siinä mielessä aika veemäinen ku tauti oli menny ohi, ni kynsiä "lähti" 4 kpl...että sillee...
- atopia+entero
joo mulla ihan sama. oli niin kauheeta kun se iski jouluna ja kun sukulaiset tuli kylään ja olin sen näkönen... mulla ei onneks lähtenyt kynsiä, mutta iottuma oli PAHA! nyt on muutenkin toi iho niin pahassa kunnossa atopian takia., ihan vereslihalla taipeet ja naama turvoksissa, punainen ja kutiseva. Onneks pääsen etelään pian, jos se vaikka auttaisi:))
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!1422453Näetkö feminismin uhkana
Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?1961157Tykkäätkö halaamisesta?
Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo1101067Hinduilu on suurta eksytystä
tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa389930Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi296888- 66858
- 53841
- 89837
- 46829
- 51743