kuinka kauan krapula kestää

pakko tietää

Kuinka kauan se kestää, jos on juonut parisen viikkoa?Päätin nyt lopettaa ja yöt menee huonosti.Hikoillen.Täristen.Paniikkihäiriökin iskee kaupassa.Tänään en juo mitään, tästä on tultava loppu.Eilen korjasin muutamalla oluella.Tänään ei niin kova krapula, oikeastaan vain käsiä täristää.Onko huomenna parempi päivä?

22

4775

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • menneeseen

      mites sulla oli edellisellä kerralla ?
      siitä vois ottaa pohjaa oletuksille.

    • kohta ohi

      Riippuu millaista ottoo päivässä meni. jos litra, puolitoista tiukkaa joka päivä, niin lievennä vielä parilla keskarilla.

      • vääntänyt niin paljoa

        Nyt tällä viikolla punkkua, olutta, yhtenä päivänä pernodia noin 2 dl.Joka päivä määrät jotain 4-6 olutta ja pari punkku lasia päälle.viikonloppuna olutta saattoi mennä 12.Kauhea vapina vieläkin ja pitäisi kauppaan päästä mutten kykene kun vapisuttaa.Auttaiskohan ulkoilu?


      • sai vaan
        vääntänyt niin paljoa kirjoitti:

        Nyt tällä viikolla punkkua, olutta, yhtenä päivänä pernodia noin 2 dl.Joka päivä määrät jotain 4-6 olutta ja pari punkku lasia päälle.viikonloppuna olutta saattoi mennä 12.Kauhea vapina vieläkin ja pitäisi kauppaan päästä mutten kykene kun vapisuttaa.Auttaiskohan ulkoilu?

        Juomaan jostain syystä joka päivä.Ei mulla tollasia ryyppyputkia oikeastaan ole ollutkaan.Viikonloput on kyllä menneet tissutellen.Onko vaarallista lopettaa ihan kokonaan, kun luin sellaisesta jostain.Mulla on päihderiippuvuus ja haluan irti kokonaan.


    • Kalle.

      ..niin krapula kestää melko tasan tarkkaan yhtä kauan kuin on ryypännytkin. Tässä asiassa vanhat konkarit eivät ole väärässä.
      Itsellä viimeisen armottoman puolen vuoden kännäämisen jälkeen oireilu jatkui puoli vuotta.
      Fyysiset kipuilut loppuvat varsin pian, vaikka niitäkin tulee jälkimaininkeina, mutta saat pari viikkoa huomata mielialavaihteluja ja kiukkujen vuoristorataa.

      • hetkauta eikä

        muutkaan mielialanvaihtelut.Näitten käsien vapina vaan pitäisi saada loppumaan.En tahdo että työkaverit huomaa mussa jotain oireílua.Sit iskee paniikki jos kädet vatkaa.Olen 40vuotias nainen.oksennuskin meinaa välillä tulla.Täytyy yrittää varmaan syödä tänään hyvin, ulkoilla reippaasti ja saunoa illalla(ilman olutta)


      • Olin samassa jamassa
        hetkauta eikä kirjoitti:

        muutkaan mielialanvaihtelut.Näitten käsien vapina vaan pitäisi saada loppumaan.En tahdo että työkaverit huomaa mussa jotain oireílua.Sit iskee paniikki jos kädet vatkaa.Olen 40vuotias nainen.oksennuskin meinaa välillä tulla.Täytyy yrittää varmaan syödä tänään hyvin, ulkoilla reippaasti ja saunoa illalla(ilman olutta)

        Sinun suurin huolesi taitaa olla se että työkaverisi huomaavat et olet juonut ja reippaasti.
        Se on jo todella huolestuttavaa sano minin sanoneeni,tee asialle jotain jos et yksin pääse irti viinasta hae apua.
        Minä elin tuota elämää monta vuotta,kukaan ei oikeasti töissä tiennyt viinan tuskinstani,tai sitten leikkivät tietämättömiä.
        Minä join joka vapailla,tai ensimmäisen päivän toisen aamuna korjailin ja olin töissä ihan skarppina tai ainakin kuvittelin.
        Olin aina meikattuna ja hiukset laitettuna,pukeuduin kauniisti ja olin pidetty työkaveri,työt hoidin hyvin.
        Toinen puoli miusta huuti viinaa,alkon kohdalla oli itku päästä kun ei voinut mennä,työt piti hoitaa ja kukaan ei saanut tietää.
        Tätä elämää jatkui n kolmisen vuotta,valheellista teatteria jonka pääosassa oli minä ja pullo.
        Kesälomat vietin n puolet kanariansaarilla tai jossain lämpöisessä kohteessa,matkustin yksin et saisin juoda ja rentoutua rauhassa.
        Elämässsäni ei ollut parisuhdetta,satunnaisia tuttavuukisia muutama,mutta heidän seurassa esitin fiksua hieman viiniä juovaa naista.
        En käynyt usein samassa alkossa,olin omasta mielestäni täydellisesti käyttäytyvä juoppo.
        En soitellut humalassa,en riehunut kapakassa join yksin kotona ja oikeasti nautin siitä.
        Mutta viime kesänä kulissit kaatuivat,tutustuin todella mukavaan mieheen ja ehkä ihatuinkin.
        Mutta meidän välillä oli pullo,hän olisi halunnut tavata useammin,mutta minä halusin juoda.
        Hän ihmetteli suuresti miksi yksin matkustan ulkomaille,sanoin että haluan olla rauhassa.
        Join todella rajusti koko kaksi viikkoa ja palautuminen kesti pitkään.
        Viime syksynä minulle alkoi ensimmäistä kertaa tulla mieleen että en jaksa tätä kauan,ja kerroin koko elämäni poikaystävälleni.
        Hän sanoi että oli tiennyt jo jonkin aikaa,oli löytänyt jemmapullojani ja nähnyt minut alkossa.
        Hän sanoi ettei tiennyt mtä olisi tehnyt,siihen loppui minun juominen.
        Vaikeata on ollut joka vapailla,ja minusta on tullut kärttyinen ja katkerakin.
        En ole kokenut sitä vapauden tunnetta joka monenlle on tullut,ja en tiedä milloin ratkean.
        Sinulle haluan sanoa älä ole yhtä tyhmä kuin minä.hae apua jos haluat raitistua.
        Minä en ole hakenut,ollut vaan ilman viinaa väkisin kohta viisi kuukautta.


      • Rehellisyys kunniaan.
        hetkauta eikä kirjoitti:

        muutkaan mielialanvaihtelut.Näitten käsien vapina vaan pitäisi saada loppumaan.En tahdo että työkaverit huomaa mussa jotain oireílua.Sit iskee paniikki jos kädet vatkaa.Olen 40vuotias nainen.oksennuskin meinaa välillä tulla.Täytyy yrittää varmaan syödä tänään hyvin, ulkoilla reippaasti ja saunoa illalla(ilman olutta)

        että työkaverit huomaa juomisesi, kun siinä ei tunnu olevan mitään tolkkua ja jos et ymmärrä lopettaa niin ansaitset potkut ilman mitään armoa ja selityksiä.


      • uuqq

        jos juo vuoden niin ei krapula voi kestää VUOTTA


      • yritän kovasti
        uuqq kirjoitti:

        jos juo vuoden niin ei krapula voi kestää VUOTTA

        ja kuten sanoin, ei minulla ole ryyppyputkia tällaisia ennen ollut.Kova kynnys on hakea apua, koska asun pienellä paikkakunnalla.
        Nyt olo on jo kohentunut jonkin verran.Kädet tärrää enää hieman.Työni olen myös minä aina hoitanut ja hyvin.Ensi yö hieman huolettaa, saanko unta.Alkoholia en ota tänään tippaakaan.Kiitos kuitenkin viesteistä.Monet niistä auttoivat kovasti.Moralisoijat tietenkin haluavat vain satuttaa.Mutta on näköjään myös niitä, jotka oikeasti haluavat auttaa.Kiitos heille.


      • kokenut myös
        yritän kovasti kirjoitti:

        ja kuten sanoin, ei minulla ole ryyppyputkia tällaisia ennen ollut.Kova kynnys on hakea apua, koska asun pienellä paikkakunnalla.
        Nyt olo on jo kohentunut jonkin verran.Kädet tärrää enää hieman.Työni olen myös minä aina hoitanut ja hyvin.Ensi yö hieman huolettaa, saanko unta.Alkoholia en ota tänään tippaakaan.Kiitos kuitenkin viesteistä.Monet niistä auttoivat kovasti.Moralisoijat tietenkin haluavat vain satuttaa.Mutta on näköjään myös niitä, jotka oikeasti haluavat auttaa.Kiitos heille.

        Moi,ite oon vasta 22 vuotias,mutta on tässä vuoden aikana tullut hörpittyä...taannoin juurikin pari viikkoa,ja en selvinnyt itse millään,aiemmin oon selvinnyt,mutta kannattaa olla tarkkana noiden putkien kanssa...uskon että sä selviät,itselläni on niin suuri ahdistuneisuus muutenkin etten omin avuin selvinnyt.Kannattaa muistaa että jokainen tunti helpottaa,huomenna on parempi olo,ylihuomenna ok olo,sitten rupee jo olee normaalimpi olo...tää on varmasti niin yksilöllistä...voi olla että jos noin hyvin jo helpottanut niin kun saat nukuttua,tai vaikket saisikaan kovin hyvin unta niin huomenna oot ihan freesi nainen...tsemppiä,tiedän kyllä mitä se tuskailu on..mutta jos et eilenkään paljon ottanut niin ei kannata tänään ottaa ollenkaan,tai korkeintaan illalla 1-2 pulloa keskaria että uni tulee.Mut päivä kannattaa kärvistellä...kuulostaa ainakin että selviät.:)
        Vältä kofeiinia,ulkoilu varmaan auttaa jos vähänkään pystyt käydä..jos kädet tärrää vaan hieman niin ei toi pahalta tunnu,omissa krapuloissani en pysty edes kirjoittamaan...


      • karttaa kofeiinia
        kokenut myös kirjoitti:

        Moi,ite oon vasta 22 vuotias,mutta on tässä vuoden aikana tullut hörpittyä...taannoin juurikin pari viikkoa,ja en selvinnyt itse millään,aiemmin oon selvinnyt,mutta kannattaa olla tarkkana noiden putkien kanssa...uskon että sä selviät,itselläni on niin suuri ahdistuneisuus muutenkin etten omin avuin selvinnyt.Kannattaa muistaa että jokainen tunti helpottaa,huomenna on parempi olo,ylihuomenna ok olo,sitten rupee jo olee normaalimpi olo...tää on varmasti niin yksilöllistä...voi olla että jos noin hyvin jo helpottanut niin kun saat nukuttua,tai vaikket saisikaan kovin hyvin unta niin huomenna oot ihan freesi nainen...tsemppiä,tiedän kyllä mitä se tuskailu on..mutta jos et eilenkään paljon ottanut niin ei kannata tänään ottaa ollenkaan,tai korkeintaan illalla 1-2 pulloa keskaria että uni tulee.Mut päivä kannattaa kärvistellä...kuulostaa ainakin että selviät.:)
        Vältä kofeiinia,ulkoilu varmaan auttaa jos vähänkään pystyt käydä..jos kädet tärrää vaan hieman niin ei toi pahalta tunnu,omissa krapuloissani en pysty edes kirjoittamaan...

        Olin juuri ulkona ja olo vaan paranee.Käsien vapinaa vielä on.En taida illalla edes paria saunaolutta ottaa.Kiitti vielä tsempeistä.Niin tosta kahvista kysyn? olen luullut että auttaa.


      • Kohtaa totuus
        yritän kovasti kirjoitti:

        ja kuten sanoin, ei minulla ole ryyppyputkia tällaisia ennen ollut.Kova kynnys on hakea apua, koska asun pienellä paikkakunnalla.
        Nyt olo on jo kohentunut jonkin verran.Kädet tärrää enää hieman.Työni olen myös minä aina hoitanut ja hyvin.Ensi yö hieman huolettaa, saanko unta.Alkoholia en ota tänään tippaakaan.Kiitos kuitenkin viesteistä.Monet niistä auttoivat kovasti.Moralisoijat tietenkin haluavat vain satuttaa.Mutta on näköjään myös niitä, jotka oikeasti haluavat auttaa.Kiitos heille.

        kaipaat, etkö kestä kohdata totuutta ellet kohtaa totuutta juomisesi jatkuu loputtomiin eli ota kritiikki vakavasti ja ajattele mitä juomisesi aiheuttaa läheisillesi, joilla en tarkoita ryyppykavereita.


      • minuun krapulassa....
        karttaa kofeiinia kirjoitti:

        Olin juuri ulkona ja olo vaan paranee.Käsien vapinaa vielä on.En taida illalla edes paria saunaolutta ottaa.Kiitti vielä tsempeistä.Niin tosta kahvista kysyn? olen luullut että auttaa.

        En tiedä mitään tieteellistä selitystä tuolle kofeiinille. mutta itse olen huomannut, että kofeiinin (kahvin) juominen krapulassa pistää kädet tärisemään vielä enemmän, sekä ahdistuneisuus lisääntyy. Pitää muistaa että kofeiini on myrkky, joka vaikuttaa keskushermostoon.


      • ------+
        minuun krapulassa.... kirjoitti:

        En tiedä mitään tieteellistä selitystä tuolle kofeiinille. mutta itse olen huomannut, että kofeiinin (kahvin) juominen krapulassa pistää kädet tärisemään vielä enemmän, sekä ahdistuneisuus lisääntyy. Pitää muistaa että kofeiini on myrkky, joka vaikuttaa keskushermostoon.

        Krapulakahvi pistää aina kädet suorastaan hillittömäsi vatkaamaan ja olo vaan pahenee.


      • .....
        ------+ kirjoitti:

        Krapulakahvi pistää aina kädet suorastaan hillittömäsi vatkaamaan ja olo vaan pahenee.

        täällä kans sama , join vaan puoli kuppia ja rupes ahdistaan ihan helvetisti. ja se on aina sama juttu krapulassa , vaikka olo muuten oiskin ihan jees ni sit muutama hörppy mustaa ni tuntuu että on helvetti valloillaan.


      • Anonyymi
        uuqq kirjoitti:

        jos juo vuoden niin ei krapula voi kestää VUOTTA

        Krapula on ikuinen, naapurin sedän kädet vapisee, mutta ei se haittaa, kun on kunnan "töissä"


    • alkoholiztia

      kestää saman ajan kuin juominen, eli viikon putki- viikon kankkunen.

      • Se 22vviestittelijä

        No juo vaan kahvia jos se tuntuu hyvältä ja helpottaa...itellä se joskus hermostuttaa,mut juonkin joskus liikaa sitä...tsemppii :)


      • paniikkihäiriöön
        Se 22vviestittelijä kirjoitti:

        No juo vaan kahvia jos se tuntuu hyvältä ja helpottaa...itellä se joskus hermostuttaa,mut juonkin joskus liikaa sitä...tsemppii :)

        Jos sinulla on taipumusta paniikkihäiriöön, niin kaikki kofeiini ja hiilidioksidipitoiset ruoat ja juomat voivat laukaista kohtauksen. Se tapahtuu usein parin tunnin viiveellä, joten sitä ei aina osaa yhdistää asiaan. Toki ryyppääminen on alun alkujaan voinut aiheuttaa paniikkihäiriön mitä kahvi pahentaa.


    • Joka leikkiin ryhtyy

      Moi
      Kädet tärisee ja hikeä pukkaa muutaman päivän.
      Parin viikon kuluttua voi alkaa jo nukuttaa.

    • Nuori lääkäri

      Löylykauha auttaa aina

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Eikö Marin ollut oikeassa kokoomuksen ja persujen toiminnasta

      Ennen vaaleja Marin kertoi mitä kokoomus tulisi hallituksessa tekemään ja tietysti persut suostuu kaikkeen, mitä kokoomu
      Maailman menoa
      223
      1888
    2. Seiska: Konsta Hietanen ja Aami-rakas iltamenoissa - Salkkareista Aami täräyttää: "Sarja oli..."

      Konsta Hietanen jätti Salatut elämät -draamasarjan tänä syksynä. Konstaa kyllä kaivataan vieläkin Salkkareissa! Lue li
      Suomalaiset julkkikset
      2
      1282
    3. Kohuttu Iida Vainio mursi hiljaisuuden -Näin raskaus vaikutti Farmi-kuvauksissa: "Saattoi ruveta..."

      Ihanaa odotusta, tsemppiä ja voimia Iida! Iida Vainio ja Archie Cruz eli Arttu Kuosmanen asuvat yhdessä Helsingissä ja o
      Suomalaiset julkkikset
      12
      1159
    4. Minkälainen ihminen

      kaivattusi on?
      Ikävä
      80
      1113
    5. Avoin kirje sinulle

      Rakas, Kirjoitan sinulle nyt, vaikka sanat tuntuvat niin vaatimattomilta siihen, mitä sydämeni on kantanut sisällään ni
      Ikävä
      28
      872
    6. Mitä mies teet

      näin iltasella? 👾
      Ikävä
      52
      765
    7. Nainen, jos luet kirjoituksiani

      niin sano minulle jotain?
      Ikävä
      49
      756
    8. Numerosi 3. ja 4.

      viimeinen numero. Ei uskalla muuten.
      Ikävä
      38
      716
    9. Sullahan oli ihan valtavat t...., nainen

      Aivan suunnattomat ja hyvin muodostuneet. Luulisi että olisit uskaltanut tehdä selvän aloitteen jos jotain haluat. Miksi
      Ikävä
      53
      709
    10. On ikävä häntä

      Ollut pitkän aikaa
      Ikävä
      37
      694
    Aihe