9:n päättäjäiset

-Salli90

Haluaisin ajatuksia opinnäytetyöhöni minkälaisena peruskoulun päättävät, siis 9-luokkalaiset, kokevat päättäjäistilaisuuden? minkälainen tilaisuus se on,miten nuoret haluavat pukeutua sinne ym.ym.? vastauksista kiitollinen..

8

6066

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sgsgsgs

      Maillä tilaisuus ei ollut kovin erikoinen... Yhtenä päivänä meille oli jotain erikoisohjelmaa, jokin esitys koulupäivän yhteydessä. Muu asiaan liittyvä juhlallisuus olikin sitten yhteisen juhlan yhteydessä.

      Tavallinen kevätjuhla, mutta loppuvaiheessa meidät kukitettiin ja lauloimme loppulaulun. Siinä se.

      Itse en panostanut omalta osaltani kovinkaan paljon kyseiseen juhlaan... HALUSIN VAAN ÄKKIÄ POIS mahdollisimman "vähin äänin." En todellakaan olisi halunnut mitään gaalailtoja, tanssiaisia, "jee pelleillään yhdessä" -showta... Mutta sitä en voinut olla huomaamatta, että moni pukeutui juhla-asuun erittäin mielellään. Ei siis bileasua, vaan ihan kunnon mekko. Mäkin varmaan pukeutuisin niin jos nyt jälkikäteen sais valita... Mielipiteeni on siis se, että ysiluokkalaisille, POJILLE MYÖS, voisi vihjaista, että "tämä on teille suuri päivä, joten älkää aristelko juhlapukeutumisen kanssa!"

      • ......

        Itsekin pukeuduin ihan arkisesti ysin päättäjäisiin. Melkein kaikilla muilla oli juhla-asut ja olen vasta jälkeenpäin tajunnut, kuinka tärkeä tilaisuus se loppujen lopuksi oli. Päättyihän peruskoulu sentään siihen.

        Eli vinkkeinä kaikille peruskoulunsa päättäville: PUKEUTUKAA JUHLALLISESTI!

        Itseäni on jälkeenpäin kaduttanut, etten suhtautunut peruskoulun päätökseen juuri mitenkään. Itsekin halusin vain päästä äkkiä eroon yläasteesta.


    • Jonttu1991

      Itse pukeutuin ihan asiallisesti, vaikka aluksi oli tarkotus pukeutua ihan normaalisti. Karkea arvio on, että n. 70% oli juhlallisesti pukeutuneet, 25% ja sitten oli se 3-5% ----

      Muistan sen verran, että kyseessä oli ihan tavallinen kevätjuhla ja lopussa jäimme istumaan paikoillemme, reksi puhu pari sanaa (oikeesti pari sanaa vaan) huusi nimemme ja haimme päästötoikkarin, taas pari sanaa ja sitten lähtiimme luokanvalvojan luokkaan

      Luokanvalvojan luokassa, anto opettaja pari viisasta neuvoa ja pakotti meidät laulamaan yhen laulun - halaus ja kotia. (Opettajalla oli kiire ku sen lapsi pääs ylioppilaaks) mutta kevätjuhlan jälkeen meni semmoset 20 min ylimäärästä - en itse muistele tilaisuutta kummoisempana.

      p.s ei tullu tippoja kellään linssiin ku kaikilla oli kiire pois.

    • RasJohnson

      Puku päällä koulussa ja sitte rennoissa vaatteissa juhlan jälkeen ryyppäämään!

    • kouluja käynyt

      Ei ne yhdeksänne luokan päättäjäiset niin hieno toimitus ole, että sinne mitään älyttömän kallista kannattaisi ostaa mitään kovin kallista ja vulgääriä, kun sitä käytetään kerran elämässä sen kahden tunnin ajan, jonka jälkeen kukaan ei muista mitä teillä oli päällä. ja kun elämä jatkuu sen yhdeksännen jälkeenkin, paljon tärkeämmät on ylioppilas juhlat ja ammattiin valmistujaiset, ne sen tää on jotain. yhdeksännen päättäjäisiin voi mennä vaikka perunasäkki päällä, kukaan ei välitä.

      • ihahianojuttuhaseon

        Kyllä musta ysiluokan päättäjäiset on aika hieno juttu, siihen hän huipentuu koko peruskoulu:-)!


    • ggrjtytrej

      PAskajuhla pelleilly ei järkeä omg

    • Anonyymi

      Mustasaaren keskuskoulun niin sanotun pilotin yhdeksännen luokan päättäjäiset eli minkä jälkeen siirrytään joko ammattiopistoon tai lukioon on ollut kiusaamista noin vuonna 2001. Päättäjäiset pidettiin paikallisessa kirjastossa. Menin sinne pyörällä, puku päällä vaikka varmaan autollakin olisi viety.

      Kirjaston edessä oli ruotsinkielinen tumma poika, taitaa olla jostain etelä-amerikasta tai afrikasta, sama on kiusannut aikaisemmin. Tämä tumma poika huusi ruotsiksi "älä mene kirjastoon hinttari" jonkun toisen kanssa. Pelästyin tätä huutoa ja näin en mennyt kirjastoon. Eräs toinen tyttö meni, tälle tämä musta poika sanoi ruotsiksi "tervetuloa kirjastoon". Pian tämän jälkeen nämä kaksi poistuivat ja pääsin menemään kirjastoon.

      Ennen päättäjäisten alkua eräs poikamainen ja aika iso tyttö joka oli kiusannut myös koulussa sanoi kirjastossa jotenkin että "hakataanko tuo hinttari." Pelkäsin että ne oikeasti hakkaisivat. Eräs poika joka oli kiusannut koulussa istui kirjaston salissa, sellainen joka näytti teatterin tai luentosalin salilta, takana ja teeskenteli yskivän ja sen jälkeen sanoi "hintti". Jostain syystä kun todistukset jaettiin tai oli jaettu kaikki oppilaat seisoivat tämän salin edessä.

      Yleistöstä kuului aikuisen miehen ääni joka toisti sanaa "hinttari". Minua oli kutsuttu sillä nimellä joten oletin että se varmaan haukkui siinä minua. Olin saanut jonkun stipendin ja kun mainittiin ne jotka ovat saaneet stipendin katsoin kuoreen mitä siellä on sen vuoksi että näytin että olin yksi niistä jotka sai sellaisen ja myös siksi etten murtuisi tähän nimittelyyn.

      Tämän todistusten jaon jälkeen kaikki jäi vielä jonkinlaiseen aulaan olemaan ja jotkut otti kuvia, taisi olla niin että vanhempani pyysi erästä toista aikuista ottamaan kuvan ja hän sanoi jotenkin että "otan tuosta hinttarista kuvan".

      En tiedä miksi näissä päättäjäisissäkin piti minua kiusata. Eikö olisi voinut olla siellä kiusaamatta edes sen ajan. Pelottavat, ahdistavat, homokammoiset päättäjäiset.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      141
      2092
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1928
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1878
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1690
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1488
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1276
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1180
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1168
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1147
    Aihe