Nyt kun

On talvi ja pakkanenki,
sitä luulee, et kaikki on jäässä.
Alko joku kumma kutkuttaan,
eläs nyt niin luule.

Uteliaisuus
See kuules semmonen
ei koskaa oo jäässä
pitkä juna siinä on
monta vaunua.

Tungokseen
asti uteliaisuutta
vaunut pullollaan.

Katse kiikarilla
sillä tähyileepi
mites kellä yllä.

Onko viksu lukenu
voi onkos niikuin
sanottu maalaistollo.

Silmäparit
uteliaat seuraa
käy kova suukopu
pitkäleukasten nokkasten
kaakatusta
kuin suuressaki kanalassa.

Uteliaisuus
semmosta kummaa nälkää
ei kylläänsä saa.

Mitäs see vielä näkee,
50vuoden villityksen,
uskoo nuoruuteenki
enhän oo yhtää vanhentunnu.

Silittelee poskiaan
silkinpehmeen tunnen
sisällä juoksee see
ikuisesti nuori
menossa hurmamaan,
halua tulla hurmattavaks.

Loputon juna jatkaa matkaa,
pakko vauhdissa hypätä kyydiltä.
Tämä nyt huumorkukkaa
päivään tähän,,,,hymyy.

8

305

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lindalinda1

      kiitos tästä ojentamastasi huumorinkukasta, joka
      Sinusta aina silloin tällöin puhkeaa.

      Pakkanen paukkuu, mutta sydän tuntee ja haluaa
      kokea vielä sen hurmatuksi tulemisen riemun.

      Ihana runo !

      • Minussa kuin kieroks kasvaneita
        oksia ja niillä noita
        jotka saapi välillä rooliin
        ties mihin?

        Huumorkukkaa
        olla pitää onhan aiheita sille,
        eihän tämä elämä oo
        ykstotista pelkkää synkkyyttä.

        lindalindal1
        hyvä sain Sinut nauramaan
        päivä pelastettu,
        tästä on hyvä jatkaa.....Liisa


    • mies-v57

      Vuan ko teällä hetekolla makkoo
      kupu pönnääkkänä pystysä. Uamusella
      kettelin oikoon lihhaasta soppoo neäs.
      Ja vie ko teällä peräkammarissansa nii
      ko sanotaans: tupa runnoilee.

      Jotta ussein miättii nuorruuttansa.
      Se oll mennoo, eikes meinikii. Ja
      jalkasenpohjaset terevatunnaa ko
      kesää tunkes peälle. Ei kerennä
      juorruumaan taekka arvostelleen.

      Ja kaekki likat oll just ko hunajallansa
      mualattuja. Ja naaru herekässä.
      Mut nytten, sammoot likat leukoo
      väkäsellänsä valittoo, jotta onpi
      kippee ja kolloottaa jokkaasta paekkaa.

      Hymmyy eipi näynnä suatika naarua.
      Perskutarallaa, minnes on kajonnu
      illooset päevät. Onkos toi sittenkii
      asenteissa jummiissa toi naarun
      koohotus. Ikkää tulloo eipä sua naaraa.

      Ei perskuta, meekäläänen ainaskin
      pyyhkäsee männeen persauket pihkoosena
      ja hymmyy reättää. Vakavoijutaa sit ko
      rintoo repäsee. Ellee pittee nyttennä, sit
      ko onpi koipeliinit oikoosena, myöhäästä on.

      Vuan nyttennä pittee keäntää
      kylykee ja ottoo unta peähän.


      http://www.youtube.com/watch?v=UmB0mbJUniM


      Kiitos vuan runnoostas.

      Naatintaa pittee olla
      vaekka ois kylymä ja
      villityksensä jos iskeepi
      selekään, tulloopi reuhkaan
      hikkee.

      Mukavee vuan, jos tulloo
      kutkaa..ja oikeeseen kohotaan..

      Vuan olipa hyvvee runnoo
      ja viihjyttävvää.

      Naaratti oikeensa ja
      taetaa tulla hyvvää päevää
      tännään.

      Kiitos vuan ja ei ko etiä peän
      ja naarussa naamanen.

      • Oottpas sääki sillee kivast venkulii,
        minkä runon aiheest lykkäs, niin.
        Soo sitä lahjoo ihan ilimasta,
        ossoo vuan niist vähist kii kunnon
        soppoo suaha aikaseks.
        Katos nyttee miunkii kielkii viäntyy
        vänkyrälle meil kun onnii kaanis
        tuo äidinkiel.
        Viskoon soppoos miekii jotakii,
        suatkohaa ees selevee,
        noo kyssyy ain voipii, eihän noist
        liäkäreittenkään käsalasta sua tolokku,
        hulluu viisaammaks,siin jääp vuan.

        Älä vain nyt pyörry!!!

        Nyt asiaan
        oii taivas "nuoruudenaika valssi
        sielä haitari ja viulu soi.
        Minun het teki mieli tanssiin,
        rakastan valssia tanssien kuningatarta.
        Joha lämpenin kerrassaan,
        pakkasesta kun tulin ja olit
        aimoannokset tuon huumorkukkaa.

        Tuoki kiitos sekii jo tuntuu niin lattealta.
        Paan vielä nuoruudenajan soimaan ja
        tanssin sielullani ja kaikilla tunteillani.
        Liisa ,h-m-y-i-l-e-e...ei oo jäässä


    • kaaru

      Haukoin henkeäni
      aivan ihana
      ja loppu

      • Het vastaan,kun justiin kirjoitin,
        niin totisena jo muuta.
        Minuu kuules kiehtoo junat,
        ennen joskus oli junissaki tunnelmaa.
        Nyt ne on muuttunnu hyvin jäykiks,
        tiukkapiposena istutaan
        eikä pahemmin puhuta mitää.

        Heh,Sinäki oot huomannu
        uteliaisuus see ei kaihda.
        Energinen kaveri se on ja
        haluu luuta myöten kaivaa.

        Äsken vielä itkin
        nyt kyyneleet silmissä nauran.
        Voi tätä elämän kevättä
        niin se vaan nostaa päätään.

        kaaru.
        utelias olit uskalsit tulla kyytiin,
        ettei nyt ihan tyhjillään sentäs.
        Sinun päivääs paljon iloisia hetkiä
        runosuonen virrata omia teitään.

        Liisa kiittelee


    • ja kevät tulloo

      Voi mahotonta, viksulla taetaa olla luvut vielä kesken. Kiirusta vuan pittää.
      -lämpöä ootellen- ; )

      • Naurunarusta sopivasti,
        uteliaisuus taas kummasti herää.
        Kasvukipuuki sitäki kun tuppaa oleen,
        opiskele siinä sitte?
        Elämäähän tää on, nenä pois kirjoista,
        eihän se kaikki tieto oo kansien sisällä.
        Jos vaikka sanos muutaman lämpimän sanan,
        joha vois tuntea,lämpöä omassaki povessaan.

        Sinulle ken lienee, eilen nousit junaan.
        Savon suunnalta jostai, oiskoha Mikkelistä?
        Hyvää lepopäivää kiiruski nurkkaan,kiitos käynnistäs..Liisa hymyn kera


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      113
      1218
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      119
      1062
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      132
      948
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      96
      802
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      299
      763
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      81
      676
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      616
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      579
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      514
    Aihe