Paljonko vaikuttaa verotukseen 100000euron laina.Nyt veroprosentti 19.5 ,mihin pienenee lainan vuoksi? ja pitääkö itse tehdä nyt jotain? vai verottaja huomioi heti?
Paljonko vaikuttaa
3
481
Vastaukset
- ...
Korkovähennys on 28% (ensiasunnon ostajilla 30%) asuntolainen koroista. Jos kyseessä siis 100.000 euron asuntolaina, maksat korkoja siitä noin 5.000 euroa vuodessa ja saat veroissa alennusta 1540 euroa (yhden hengen maksimi korkovähennys taitaa olla itse asiassa 1400 euroa). Eli vähän yli satkun saat enemmän kuussa käteen, olettaen että kyseessä asuntolaina (tai tulonhankkimislaina).
Itse pitää hakea verokortin muutos, jos tämä tai viime vuosi lainan eka vuosi. - mikäli
ei ole kyse asuntolainasta.Silloin pankki ilmoitta korkomenosi verottajalla.Mutta kyllä sinä olet velvollinen katsomaan että sen veroedun saat.
Jos ei tee mitään verokortilleen, niin eikö olisi mukava saada verottajalta joulurahaa vuoden 2010 joulukuussa?
Vuoden 2010 verokorttiin jo laittavatkin tuon asuntolainen koron osuuden näkyviin, jos ei nyt jo ole, ja silloin ei tietysti tuota "joulurahaa" tule.
Silloin olisi syytä tarkistaa, ettei ole liian isoja koron osuuksia ilmoitettu, ettei joudu maksamaan takaisin. Kun lainasumma tietysti pienenee vuoden aikana, jolloin myös koron määrä pienenee.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista857415- 965364
- 2534524
- 444455
- 623227
- 482646
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222328Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘282291- 482240
- 412164