Kuinka kaukaa voi lähteä hakemaan lintua?
Kauanko se kestää automatkaa?
Koska olen jo kauan haaveillut ruusukaijasesta ja lähin kasvattaja täältä asuu kahden ja puolen tunnin päässä :( Liian kaukana vai? En millään haluaisi kuitenkaan eläinkaupasta ostaa.. Asun siis Vaasassa.
Ja kysyisin vielä tässä samalla, että pitääkö niitä ostaa kaksi silti vaikka minulla on 2 undulaattia? Pärjäävätkö ne keskenään vai ostanko kaksi kaijasta samantien?
Kiitos jos joku viitsii vastata :)
Kaijasista
2
297
Vastaukset
- rikiii
Hienoa että mietit tälläisiä etukäteen.
Tuo ei minusta ole vielä matka eikä mikään. Olen kuullut että monet ovat hakeneet lintuaan vielä kauempaakin, samoin itse olen hakenut n.4 tunnin ajomatkan päästä. (tällöin oli mukana syötävää)
Kyllä lintu pärjäisi hyvin sen aikaa kuljetus-tai tavallisessa häkissä. Vielä mukavampaahan olisi jos sinulla on mahdollisuus laittaa häkkiin mukaan syötävää ja juotavaa.
Tuohon on vaikea vastata tulevatko toimeen keskenään riippuu niin yksilöistä ja olosuhteista. Samaan häkkiinkö ajattelit? Pienillä voi tulla riitaa, kokeilisin ensin pitää eri häkissä ja vaikkapa siitä lähteä tutustuttamaan. - -M-
Tuodaanhan sitä lintuja ihan ulkomailta asti, hyvin ne matkustamista kestää kunhan huolehtii että on sopiva ja turvallisen hämärä kuljetushäkki/laatikko ja sopivan lämmintä ja tarpeeksi usein on ruokailu/juomataukoja.
Parin -kolmen tunnin matka ei lämmöstä huolehtimisen lisäksi vielä mitään ihmeempiä erityisjärjestelyjä tarvitse ja sen ajan linnut kyllä pärjäävät vielä syömättä ja juomattakin (toki ruoka ja vesi tarjolle heti kun ollaan perillä, ruokakippo tai hirssintähkä voi olla kuljetuskopissa eväänä kunhan ei kolise tai heilu, vesi yleensä vaan loiskuu matkalla ja kannattaa poistaa).
Undut ja kaijaset eivät samaan häkkiin kuulu, eli kaijaset erikseen ja undut erikseen. Lennätellä voi valvottuna yhtä aikaa, mutta kaijaset ovat sen verran kovaluonteisempia ja reviiritietoisempia, että unduilla voi olla pian varpaat silppuna jos samaan häkkiin tungetaan.
Yksikin kaijanen voi yksin asustella omassa häkissään näköetäisyydellä unduista (niistä on kyllä hieman virikettä ja seuraa toisilleen vaikkeivät saman häkkiin sovikaan) jos on ihan pakko, mutta aina suositeltavampaa on olla oma lajitoveri kaijasellakin. Ja jossei linnun kanssa ehdi seurustella todella paljon on lintutoveri jo ihan välttämätön.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik123710MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar721944Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5421598Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin821243Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja671057Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s33998Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt214898Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o60853- 171844
Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3778