Kaijasista

julia.

Kuinka kaukaa voi lähteä hakemaan lintua?

Kauanko se kestää automatkaa?

Koska olen jo kauan haaveillut ruusukaijasesta ja lähin kasvattaja täältä asuu kahden ja puolen tunnin päässä :( Liian kaukana vai? En millään haluaisi kuitenkaan eläinkaupasta ostaa.. Asun siis Vaasassa.

Ja kysyisin vielä tässä samalla, että pitääkö niitä ostaa kaksi silti vaikka minulla on 2 undulaattia? Pärjäävätkö ne keskenään vai ostanko kaksi kaijasta samantien?

Kiitos jos joku viitsii vastata :)

2

284

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rikiii

      Hienoa että mietit tälläisiä etukäteen.
      Tuo ei minusta ole vielä matka eikä mikään. Olen kuullut että monet ovat hakeneet lintuaan vielä kauempaakin, samoin itse olen hakenut n.4 tunnin ajomatkan päästä. (tällöin oli mukana syötävää)

      Kyllä lintu pärjäisi hyvin sen aikaa kuljetus-tai tavallisessa häkissä. Vielä mukavampaahan olisi jos sinulla on mahdollisuus laittaa häkkiin mukaan syötävää ja juotavaa.

      Tuohon on vaikea vastata tulevatko toimeen keskenään riippuu niin yksilöistä ja olosuhteista. Samaan häkkiinkö ajattelit? Pienillä voi tulla riitaa, kokeilisin ensin pitää eri häkissä ja vaikkapa siitä lähteä tutustuttamaan.

    • -M-

      Tuodaanhan sitä lintuja ihan ulkomailta asti, hyvin ne matkustamista kestää kunhan huolehtii että on sopiva ja turvallisen hämärä kuljetushäkki/laatikko ja sopivan lämmintä ja tarpeeksi usein on ruokailu/juomataukoja.
      Parin -kolmen tunnin matka ei lämmöstä huolehtimisen lisäksi vielä mitään ihmeempiä erityisjärjestelyjä tarvitse ja sen ajan linnut kyllä pärjäävät vielä syömättä ja juomattakin (toki ruoka ja vesi tarjolle heti kun ollaan perillä, ruokakippo tai hirssintähkä voi olla kuljetuskopissa eväänä kunhan ei kolise tai heilu, vesi yleensä vaan loiskuu matkalla ja kannattaa poistaa).

      Undut ja kaijaset eivät samaan häkkiin kuulu, eli kaijaset erikseen ja undut erikseen. Lennätellä voi valvottuna yhtä aikaa, mutta kaijaset ovat sen verran kovaluonteisempia ja reviiritietoisempia, että unduilla voi olla pian varpaat silppuna jos samaan häkkiin tungetaan.
      Yksikin kaijanen voi yksin asustella omassa häkissään näköetäisyydellä unduista (niistä on kyllä hieman virikettä ja seuraa toisilleen vaikkeivät saman häkkiin sovikaan) jos on ihan pakko, mutta aina suositeltavampaa on olla oma lajitoveri kaijasellakin. Ja jossei linnun kanssa ehdi seurustella todella paljon on lintutoveri jo ihan välttämätön.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      296
      3178
    2. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      234
      1723
    3. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      86
      1254
    4. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      85
      1243
    5. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      78
      1149
    6. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1148
    7. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      43
      1020
    8. Onkohan sulla enää tunteita

      kun nähdään seuraavan kerran? Niin hyvä fiilis on ollut viime aikoina, että se on nyt pahin pelkoni. Oletkohan unohtanut
      Ikävä
      36
      954
    9. Kylpyläsaaren Lomakylän kahvilaravintola

      Kävimme syömässä Kylpyläsaaressa. "Naudanliha burgeri" maksoi 18,90 euroa ja lisäksi limsa 4,50 euroa. Annoksen hinnaks
      Haapavesi
      46
      896
    10. Liikennesäännöt

      Uuden ohitustien myötä torkkolantieltä tulevia kuuluu väistää tai ainakin kuuluisi väistää, jos he tulevat ollintielle.
      Pyhäjärvi
      11
      814
    Aihe