Kaijasista

julia.

Kuinka kaukaa voi lähteä hakemaan lintua?

Kauanko se kestää automatkaa?

Koska olen jo kauan haaveillut ruusukaijasesta ja lähin kasvattaja täältä asuu kahden ja puolen tunnin päässä :( Liian kaukana vai? En millään haluaisi kuitenkaan eläinkaupasta ostaa.. Asun siis Vaasassa.

Ja kysyisin vielä tässä samalla, että pitääkö niitä ostaa kaksi silti vaikka minulla on 2 undulaattia? Pärjäävätkö ne keskenään vai ostanko kaksi kaijasta samantien?

Kiitos jos joku viitsii vastata :)

2

364

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rikiii

Hienoa että mietit tälläisiä etukäteen.
      Tuo ei minusta ole vielä matka eikä mikään. Olen kuullut että monet ovat hakeneet lintuaan vielä kauempaakin, samoin itse olen hakenut n.4 tunnin ajomatkan päästä. (tällöin oli mukana syötävää)

Kyllä lintu pärjäisi hyvin sen aikaa kuljetus-tai tavallisessa häkissä. Vielä mukavampaahan olisi jos sinulla on mahdollisuus laittaa häkkiin mukaan syötävää ja juotavaa.

Tuohon on vaikea vastata tulevatko toimeen keskenään riippuu niin yksilöistä ja olosuhteista. Samaan häkkiinkö ajattelit? Pienillä voi tulla riitaa, kokeilisin ensin pitää eri häkissä ja vaikkapa siitä lähteä tutustuttamaan.

• -M-

Tuodaanhan sitä lintuja ihan ulkomailta asti, hyvin ne matkustamista kestää kunhan huolehtii että on sopiva ja turvallisen hämärä kuljetushäkki/laatikko ja sopivan lämmintä ja tarpeeksi usein on ruokailu/juomataukoja.
      Parin -kolmen tunnin matka ei lämmöstä huolehtimisen lisäksi vielä mitään ihmeempiä erityisjärjestelyjä tarvitse ja sen ajan linnut kyllä pärjäävät vielä syömättä ja juomattakin (toki ruoka ja vesi tarjolle heti kun ollaan perillä, ruokakippo tai hirssintähkä voi olla kuljetuskopissa eväänä kunhan ei kolise tai heilu, vesi yleensä vaan loiskuu matkalla ja kannattaa poistaa).

Undut ja kaijaset eivät samaan häkkiin kuulu, eli kaijaset erikseen ja undut erikseen. Lennätellä voi valvottuna yhtä aikaa, mutta kaijaset ovat sen verran kovaluonteisempia ja reviiritietoisempia, että unduilla voi olla pian varpaat silppuna jos samaan häkkiin tungetaan.
      Yksikin kaijanen voi yksin asustella omassa häkissään näköetäisyydellä unduista (niistä on kyllä hieman virikettä ja seuraa toisilleen vaikkeivät saman häkkiin sovikaan) jos on ihan pakko, mutta aina suositeltavampaa on olla oma lajitoveri kaijasellakin. Ja jossei linnun kanssa ehdi seurustella todella paljon on lintutoveri jo ihan välttämätön.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kansalla on oikeus tietää miksi persut pettävät

Koko kulunut hallituskausi on kysytty persuilta, minkä vuoksi he ovat pettäneet käytännössä jokaisen vaalilupauksen, ain
      Maailman menoa
      229
      9134
    2. Venäjän armeijan evp-upseeri: Armeija surkeassa tilassa, jonka läpäisee kaiken kattava

valehtelu. Venäläiset alkaneet pohtia julkisesti maan todellisia tappioita. Z-bloggari ja 3. luokan kapteeni (evp.) Mak
      Maailman menoa
      148
      3330
    3. Kunnissa - siis myös kaupungeissa - viihtyvät ovat kommunisteja

Nehän ovat osa yhteiskunnan tuottamia instansseja, joista on vain haittaa veronmaksajille ja yrittäjlle, kuten ollaan ve
      Kommunismi
      3
      2750
    4. Minkälaisen viestin

Laittaisit ikävöinnin kohteelle, jos rohkenisit?
      Ikävä
      170
      2232
    5. Kansalla on oikeus tietää mikä on SDP:n talousohjelma jolla maan talous

saadaan nousuun? Miksi puolue piilottelee sitä, vai eikö sitä ole? Tähän asti olemme vaan saaneet kuulla hallituksen ha
      Maailman menoa
      103
      1881
    6. Ammattiliitto 900 euroa/vuosi - Työttömyyskassa 72 euroa/vuosi

Ammattiliitosta eroamalla voi säästää jopa 800 euroa vuodessa. Mitä enemmän tienaat, sitä enemmän maksat liitolle. Esim
      Maailman menoa
      174
      1806
    7. Miten voit olla niin tyhmä

että et tajunnut että sua vedätettiin? Tietäisitpä miten hyvät naurut on saatu. Naiselle
      Tunteet
      181
      1686
    8. Missä vaiheessa

Päätit irl luovuttaa minun suhteeni?
      Ikävä
      139
      1351
    9. SDP todellisuudessa pahin pettäjä koskaan - se syyllistyi valtiopetokseen 1918

kun aloittivat kapinan maan laillista valtiojärjestystä vastaan. Punaiset saivat tukea Neuvosto-Venäjän bolsevikeilta,
      Maailman menoa
      59
      1344
    10. Iski taas katumus kun en jutellut sun kanssa

Silloin kun halusit. Mutta en enää voi sille mitään, en saa muutettua sitä hetkeä..
      Ikävä
      115
      1104
    Aihe