Erosin luterilaisesta kirkosta reilun parikymmentä vuotta sitten, silloin kun kirkossa käytiin kuuminta keskustelua naispappeudesta, se ei ollut suurin syy eroamiseen, vaan antoi sysäyksen erota kirkosta jossa riidellään ja kinastellaan maallisista asioista, eikä homoseksuaalisuutta silloin hyväksytty ollenkaan. Löysin rauhallisen sataman ortodoksisesta kirkosta, joka oli kiinnostanut minua lähes koko aikuiselämän ajan. Ortodoksisen kirkon näkemys naispappeuteen on kirkas, siitä ei edes tarvitse kirkossa keskustella; nainen ei sovi papiksi, naisella on kirkossa omat tehtävänsä mm. kanttorina, opettajana jne..Edes naiset eivät ole vaatimassa pappeutta itselleen, se on selvästi kirkon alkuperäisen opetuksen ja uskonkäsityksen vastainen ajatuskin. Kirkko ei kannusta tietenkään julkisesti homoseksuaalisuutta, mutta ei sitä jyrkästi kielläkkään, kirkko ei myöskään edes ajattele siunaamista parisuhteen solmineita liitoja, koska sellainen ei kuulu kristilliseen perinteeseen, siinä olen samaa mieltä kirkon kanssa vaikka itse olenkin homoseksuaali. Mielestäni ihmisen seksuaalisuudella ja uskonnolla/uskomisella ei ole mitään tekemistä keskenään ja niin kauan kun kirkkoni ei kiellä homoseksuaaleja jäseninään, niin kauan kirkolla saa olla traditionsa ja perinteensä, kunnioitan niitä, koska kirkko on kunnioittanut myös minua minun homoudestani huolimatta, yrittämättäkään käännyttää, olen saanut olla tasavertaisena kirkon jäsenenä yhteisellä ehtoollis-aterialla. Piispa Leon sanat palveluksen loputtua; "mene rauhassa, Herra on kanssasi", antavat voimaa kestää joidenkin heteroiden loukkaavat sanat arjen keskellä.
sisäinen rauha
normigay
1
542
Vastaukset
- selibaatti vakio-olotilana
Buddhalaisuus on ok koska heidän keskuudessaan voi olla huoleti täydellisessä selibaatissa. Voi unohtaa vähitellen kaikki homoasiat ja muunkin seksin toteuttamisen. Toki selibaatti ei ole välttämätöntä. Sopii radikaaleille jotka uskovat että ihminen voi muuntua toisenlaiseksi. Vastuun kantaa itse sitä jumalalle/jumalille vierittämättä.
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1181157
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89874Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede18699- 74674
Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat276655- 88653
- 107604
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.49533- 26532
Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet102473