Pinkkivaara!

väririippuvainen

28

1349

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • asiaa....

      kannatetaan !!!

    • minä..

      ostan, jos tyttö haluaa. Käyttää kyllä muitakin värejä.. Ja täytyy sanoa ett tuo pinkki kausi rupee olee ohi meillä.. Tytöille kyllä löytää vaikka minkälaisia ja kaiken värisiä!

      Ennemmin protestoin poikien vaatteita! Siis minua ihmetyttää mielettömästi, miksei pojille ole vaatetarjontaa samalla mitalla kuin tytöille?

      Vauva ikäisille kyllä löytyy, mutta meillä poika on nyt 2.luokalla.. Ja sen ikäinen rupee jo olemaan hiukan vaativampi siitä mitä päällensä laittaa!
      Ja lastani en pakota sellaisiin vaatteisiin, mistä ei hän itse tykkää.
      Ja muistaen oman tuskani siitä kun minua kiusattiin koulussa vaatteiden takia, en anna sen tapahtua omille lapsilleni!

      Siis missä on pojille vaatevalikoimaa? Joka kaupassa tuntuu että tuon ikäiselle löytyy vain paria kolmea erilaista vaihtoehtoa...

      Niin ja onhan se poikienkin värivalikoima vaatteissa melko suppea..

    • Elfarran

      on väri siinä missä muutkin. Meidän tytöllä 2,5v on vaaleanpunaisiakin vaatteita, mutta täytyy myöntää, etten itse sellaisia osta. Mutta lahjoina saatuja toki käytetään. Ei ne käyttämättä jää vain koska äiti ei tykkää siitä väristä.

      Mutta on kyllä tosi ihme miksi juuri vaaleanpunaisesta on tullut tuollainen tyttöjen vaateväri? Viime kesänä etsin lenkkareita tytölle. Suurimmassa osassa vaihtoehdot olivat sininen ja vaaleanpunainen... Löysin lopulta tumman ruskeat, tosi kivat oli, vaikka ihan selvästi samasta mallista oli myös "tyttöjen" versio eli vaaleanpunainen.

      Lindexillä ainakin ennen myytiin Maailman vahvin nalle -vaatteita. Löysin ihanan tumman sinisen puvun ja myöhemmin huvituksekseni hoksasin, että se olikin "poikien" puku. Siinä kun oli sen poikanallen kuva. Tyttöjen puolen vaatteissa oli tyttönallen kuva ja värin arvaattekin. Sen vielä ymmärtää, että tytöt samastuisivat enemmän tyttönalleen, mutta miksi ihmeessä värivalikoima on noin yksipuolinen!

      Tämähän on taas tämä ikuisuusaihe, mutta heitänpä loppuun vielä, että ihan samalla tavalla poikien vaatteiden värivalikoima on sangen suppea. Tosin pojilla on sen sinisen lisäksi paljon vihreitä vaatteita. Tytöillä tuntuu olevan vaan punaisen eri sävyjä... yleistystä, tiedän. Niin ja jos meille tulee joskus vielä poikavauva niin ainakin vauva-aikana saa luvan käyttää samoja vaaleanpunaisia pukuja kuin isosiskonsakin.

      Ruskeita röyhelöitä tytöille ja punaisia henskelihousuja pojille! (toinen aihe onkin taas sitten se, että eikö pojille vois olla niitä röyhelöitä ja mekkoja kun tytöille voi kerta olla henkselihousuja)

      • valois*

        Meillä kun eka oli poika, niin tämä kakkonen, tyttö on saanut tyytyä kaikenvärisiin vaatteisiin. Ei esikoisellakaan ole ollut pelkkää sinistä, joten sopivat oikein hyvin kummallekin. En oikein ole noiden värikoodien päälle ymmärtänyt. Jos jotain vierasta kiinnostaa, kumpaa sukupuolta lapseni on, tulkoot kysymään. Kauppareissulla oli keltaruskea kirtahvi- paita ja ruskeat sammarit, vihreänruskea- fleece- puku...

        Kaikki lahjaksi saadut vaatteet on sitten pinkkejä, aivan kun emme tietäisi, mitä sukupuolta lapsemme on... :)))

        Mä oon samaa mieltä tuosta poikien vaatevalikoimasta. Mä en mielelläni osta pojalle harmaata tai mustaa, enkä mitään irvistäviä hirviöitä tai pääkalloja. Samoin vierastan mainosvaatteita, jotka mainostavat tiettyjä elokuvia tms. asia erikseen, jos lapsi haluaa jotain isompana, niin sitten toki voidaan neuvotella, mutta toistaiseksi minä päätän.

        Mä oon kans ite lapsena kärsinyt siitä, että mulla ei ollut tietynlaisia vaatteita, mutta tuskin rupean ostamaan lapsen tahoessa mitään mielettömän kalliita vaatteita.

        Mulla on lähipiirissä 3 vuotias tyttö, joka ei suostu pukemaan päälle kuin pinkkiä... siitä vanhemmat kyllä voivat syyttää vaan itseään... Hirvee raivo, jos vaatteen väri on väärä... ja sit annetaan periksi ja ostetaan vaan sitä pinkkiä...

        Laitoin meidän pojalle tavalliset siniset farkut, kun lähdettiin anopin luokse... Anoppi heti ihmetteli ääneen, että miten minä olen pukenut tyttöjen housut pojalle, kun housujen lahkeessa oli aivan pieni ja melkeinpä näkymätön kukkabrodeeraus... ja napistakin löytyi kukan kuva :/ voi ei :D


      • niitä poikienkin vaatteita
        valois* kirjoitti:

        Meillä kun eka oli poika, niin tämä kakkonen, tyttö on saanut tyytyä kaikenvärisiin vaatteisiin. Ei esikoisellakaan ole ollut pelkkää sinistä, joten sopivat oikein hyvin kummallekin. En oikein ole noiden värikoodien päälle ymmärtänyt. Jos jotain vierasta kiinnostaa, kumpaa sukupuolta lapseni on, tulkoot kysymään. Kauppareissulla oli keltaruskea kirtahvi- paita ja ruskeat sammarit, vihreänruskea- fleece- puku...

        Kaikki lahjaksi saadut vaatteet on sitten pinkkejä, aivan kun emme tietäisi, mitä sukupuolta lapsemme on... :)))

        Mä oon samaa mieltä tuosta poikien vaatevalikoimasta. Mä en mielelläni osta pojalle harmaata tai mustaa, enkä mitään irvistäviä hirviöitä tai pääkalloja. Samoin vierastan mainosvaatteita, jotka mainostavat tiettyjä elokuvia tms. asia erikseen, jos lapsi haluaa jotain isompana, niin sitten toki voidaan neuvotella, mutta toistaiseksi minä päätän.

        Mä oon kans ite lapsena kärsinyt siitä, että mulla ei ollut tietynlaisia vaatteita, mutta tuskin rupean ostamaan lapsen tahoessa mitään mielettömän kalliita vaatteita.

        Mulla on lähipiirissä 3 vuotias tyttö, joka ei suostu pukemaan päälle kuin pinkkiä... siitä vanhemmat kyllä voivat syyttää vaan itseään... Hirvee raivo, jos vaatteen väri on väärä... ja sit annetaan periksi ja ostetaan vaan sitä pinkkiä...

        Laitoin meidän pojalle tavalliset siniset farkut, kun lähdettiin anopin luokse... Anoppi heti ihmetteli ääneen, että miten minä olen pukenut tyttöjen housut pojalle, kun housujen lahkeessa oli aivan pieni ja melkeinpä näkymätön kukkabrodeeraus... ja napistakin löytyi kukan kuva :/ voi ei :D

        Mä en myöskään pidä painokuvista, enkä poikaa mielelläni mustaankaan pue.
        Mutta aivan hillittömät määrät löytyy hienoja salmiakkikuvioneuleita, raitahuppareita, yksivärisiä huppareita, farkkuja, "reisitaskuhousuja" jne. Bodyjen/sukkisten värillä en pidä niin väliä, vaatteiden alle jäävät kumminkin.
        On harmaata, ruskeaa, sinistä, vihreää, luonnonvalkoista, värikästä kauppojen hyllyt pullollaan.

        Eniten mua ainakin ärsyttää sellaiset lahjavaatteet, joissa on pelkkää vaaleansinistä. Lapsi on lapsi joo, mutta ei niiden mun mielestä ikuisesti tarvi vauvalta näyttää :/


    • mamaliini

      Ei osteta tytöille nukkeja, eikä pojille autoja. Entäs ne barbit ja bratzit. Hei järki käteen, on kaksi sukupuolta ja hyvä niin. Jos tyttö tykkää pinkistä niin antaa tykätä, yleensä se menee ohi murrosiän kynnyksellä ja jos ei mene niin mitä sitten.
      Minulla on 5 tyttöä ja 3 poikaa. Toiset tytöistä tykkää pinkistä ja toiset ei, samalla lailla on värejä pidetty. Yhdellä tytöllä on vielä, kohta 12v., kaikki vaaleanpunaista jopa huone, käyttää kyllä muitakin värejä, mutta vaaleanpunainen on se ykkönen. Mitä haittaa siitä on.
      Taitaa olla se äiti joka ei pinkistä pidä ja lapsikaan ei sitten saisi pitää.

    • Kahden tytön äiti

      Meidän 2-vuotias neiti sanoo vaaleanpunaista "tyttö väriksi", ja ilahtuu jos näkee esim sen värisen kameran. Täytyy myöntää että suurin osa vaatteista on punasävyisiä, mutta löytyy myös paljon violettia, valkoista, ruskeaa, ja jopa vihreää ja sinistäkin.

      Miksi lapsella ei saisi olla lempiväriä? Meillä tuo vaaleanpunainen on yleensä suosikki, mutta muutkin värit kelpaavat. Ja tässä yksi päivä kun katseltiin yhdessä H&M:n kuvastoa ja kysyin eräistä mekoista minkä tyttäreni mieluiten valitsisi, hän yllätti minut osoittaessaan mustaa mekkoa jossa on valkoisia koukeroita.

      Ostin muuten tässä yksi päivä sellaiset aika perus farkut tytöille poikien osastolta. Sovittamatta tietysti. Kun niitä sitten kotona koitettiin päälle, olin tosi yllättynyt niiden väljyydestä Samanmerkkiset, samankokoiset tyttöjen farkut ovat vyötäröltäänkin huomattavasti kapeammat!

      • laihan pojan äiti

        Aikanaan jouduin ostamaan kaikki housut tyttöjen mallia, kun poika on niin laiha.

        Enää ei kyllä kelpaa:D


    • ... jos äiti rakastaa itsekin vaaleanpunaista eli on jo toisin sanoen koukussa. Vanhemmalla lapsellani on kullanvaalea tukka ja puhtaansiniset silmät. Ei hänelle edes sovi esimerkiksi vaikkapa nyt tummanpunainen. Lindexillä oli hiljattain se retro-mallisto, eikä nuo 60-luvun värit sopineet neidin omiin väreihin ollenkaan. Nuoremmalle lapselle sopii taas aivan eri värit.

      Mun mielestä tämäkään ei ole taas niitä elämän ja kuoleman kysymyksiä, josta jaksaisin alkaa vouhkaamaan. Paljon enemmän mua huolestuttaa esimerkiksi aivan holtiton yksityisautoilu ja liikennekäyttäytyminen...

      • äip87

        Aina löytyy joo vakavempia asioita. Pienilläkin asioilla on kuitenkin vaikutusta suurempiin.

        Me äidit puhutaan mm. tasa-arvosta, mutta samalla toimitaan aivan päinvastoin ja luodaan lapsillemme stereotypioita, poikien ja tyttöjen OMAT värit!

        Joku sanoi myös että voidaan alkaa miettimään pojille hameita ja hörhelöitä, kun tytöilläkin on henkselihousut. Noh..ehkäpä mennään ensin tämä yksi askel ja käytetään lapsilla minkä värisiä vaatteita tahansa. Ei ne lapset ihmettele pojalla vaaleanpunaista paitaa jos emme niitä siihen opeta! Kun väriaskel on päästy, niin ehkä nuori ikäpolvi alkaa sitten keskustelemaan niistä mekoista pojilla? Kuulostaa oudolta meidän mielestä, mutta ennenvanhaa ne henkselihousut tytöillä oli yhtä outo asia!

        Tasa-arvo naiset! TASA-ARVO ;)


      • dxxxxxxxxna
        äip87 kirjoitti:

        Aina löytyy joo vakavempia asioita. Pienilläkin asioilla on kuitenkin vaikutusta suurempiin.

        Me äidit puhutaan mm. tasa-arvosta, mutta samalla toimitaan aivan päinvastoin ja luodaan lapsillemme stereotypioita, poikien ja tyttöjen OMAT värit!

        Joku sanoi myös että voidaan alkaa miettimään pojille hameita ja hörhelöitä, kun tytöilläkin on henkselihousut. Noh..ehkäpä mennään ensin tämä yksi askel ja käytetään lapsilla minkä värisiä vaatteita tahansa. Ei ne lapset ihmettele pojalla vaaleanpunaista paitaa jos emme niitä siihen opeta! Kun väriaskel on päästy, niin ehkä nuori ikäpolvi alkaa sitten keskustelemaan niistä mekoista pojilla? Kuulostaa oudolta meidän mielestä, mutta ennenvanhaa ne henkselihousut tytöillä oli yhtä outo asia!

        Tasa-arvo naiset! TASA-ARVO ;)

        Tasa-arvon vaillinaisuus tässä yhteiskunnassa ei valitettavasti johdu siitä,että tytär käyttää pinkkiä puseroa..JOS se olisikin niin helppoa,niin kyllä kiellettäisiin pinkkien vaatteiden käyttö.
        Pitäisi siis kieltää kaikki tyttömäisyys,nuket,mekot, värit. Äitiä ei saa leikkiä,se ei tasa-arvoista?Vääristelään hieman sukupuolirooleja,niin saadaan tasa-arvoisesti tytöt ja pojat epäilemään seksuaalisuuttaan..
        Minä olen syntynyt 70-luvulla,ja käynyt läpi kaikki mahdolliset väriskaalat,myös sen pinkin ja sinappipaskan värisen ruskean.Silti uskon naisen olevan samalla tasolla miehen kanssa,ne sukupuolen väliset erot huomioonottaen..

        Sitäpaitsi,henk.koht. toivonkin,että tyttäreni tykkäisi enemmän kirkkaista väreistä,eikä pukeutuisi pelkkään mustaan..


      • äip87
        dxxxxxxxxna kirjoitti:

        Tasa-arvon vaillinaisuus tässä yhteiskunnassa ei valitettavasti johdu siitä,että tytär käyttää pinkkiä puseroa..JOS se olisikin niin helppoa,niin kyllä kiellettäisiin pinkkien vaatteiden käyttö.
        Pitäisi siis kieltää kaikki tyttömäisyys,nuket,mekot, värit. Äitiä ei saa leikkiä,se ei tasa-arvoista?Vääristelään hieman sukupuolirooleja,niin saadaan tasa-arvoisesti tytöt ja pojat epäilemään seksuaalisuuttaan..
        Minä olen syntynyt 70-luvulla,ja käynyt läpi kaikki mahdolliset väriskaalat,myös sen pinkin ja sinappipaskan värisen ruskean.Silti uskon naisen olevan samalla tasolla miehen kanssa,ne sukupuolen väliset erot huomioonottaen..

        Sitäpaitsi,henk.koht. toivonkin,että tyttäreni tykkäisi enemmän kirkkaista väreistä,eikä pukeutuisi pelkkään mustaan..

        Pinkin käyttämättä jättäminen ei lisää tasa-arvoa VAAN muiden värien mukaan ottaminen. Nimittäin silloin emme luo pikkutytölle mitään turhia stereotypioita, että tytöt käytävät vain pinkkiä ja se on nimenomaan vain tyttöjen väri, pojat ei sitä käytä.

        Muu "tyttömäisyys" kuten mainitsemasi esimerkki NUKET, kuuluvat toki myös pojille, niinkuin tytöille autot. Eli ei tarvitse ottaa tytöltä nukkea, vaan lisätä auto tytön leikkeihin.


      • mamaliini
        äip87 kirjoitti:

        Pinkin käyttämättä jättäminen ei lisää tasa-arvoa VAAN muiden värien mukaan ottaminen. Nimittäin silloin emme luo pikkutytölle mitään turhia stereotypioita, että tytöt käytävät vain pinkkiä ja se on nimenomaan vain tyttöjen väri, pojat ei sitä käytä.

        Muu "tyttömäisyys" kuten mainitsemasi esimerkki NUKET, kuuluvat toki myös pojille, niinkuin tytöille autot. Eli ei tarvitse ottaa tytöltä nukkea, vaan lisätä auto tytön leikkeihin.

        Lisätä tytöille auto ja pojille nukke. Poikani, esikoinen, sai nukenvaunut pienenä, oli nukkekin ja pehmoleluja, mutta niitä ei työntänyt vaunuissaan vaan autoja.
        Seuraavaksi syntyi kaksoistytöt joilla oli kyllä autojakin tarjolla vaan eivät kelvanneet, nuket olivat tärkeämmät.
        Mielestäni se ei ole tasa-arvoa että tytöt eivät saa olla tyttöjä ja pojat poikia vaan muka kaikkien olisi oltava samanlaisia, sukupuolettomia.
        Luonto on tehnyt meistä erilaisia ja naiset synnyttävät edelleen lapset ja kyllä tyttöjä täytyy tukea myös naiseuteen ja äitiyteen. Ja sallia heille hoivaamisvietti.


      • äip87
        mamaliini kirjoitti:

        Lisätä tytöille auto ja pojille nukke. Poikani, esikoinen, sai nukenvaunut pienenä, oli nukkekin ja pehmoleluja, mutta niitä ei työntänyt vaunuissaan vaan autoja.
        Seuraavaksi syntyi kaksoistytöt joilla oli kyllä autojakin tarjolla vaan eivät kelvanneet, nuket olivat tärkeämmät.
        Mielestäni se ei ole tasa-arvoa että tytöt eivät saa olla tyttöjä ja pojat poikia vaan muka kaikkien olisi oltava samanlaisia, sukupuolettomia.
        Luonto on tehnyt meistä erilaisia ja naiset synnyttävät edelleen lapset ja kyllä tyttöjä täytyy tukea myös naiseuteen ja äitiyteen. Ja sallia heille hoivaamisvietti.

        Tottakai tyttöjen hoivaamisviettiä pitää tukea, mutta niin myös poikien, heistä tulee isona isejä ja hoitavat jälkikasvuaan.

        Mutta pointti oli se että lapsille on annettava MAHDOLLISUUS kokeilla eri asioita ja käyttää sen värisiä vaatteita kuin ITSE haluavat. Kun olemassa on tosiaan sellaisia vanhempia, jotka noudattavat näitä vaaleanpunaisia stereotypioita pilkun tarkasti.

        Se on totta, että hyvin usein tytöt valitsevat nuket ja pojat autot, mutta ei niin aina ole. Itse tykkäsin pikkutyttönä leikkiä autoleikkejä ja vanhempani sen sallivat, eivätkä välittäneet kritiikistä.


      • dxxxxxxxxna
        äip87 kirjoitti:

        Tottakai tyttöjen hoivaamisviettiä pitää tukea, mutta niin myös poikien, heistä tulee isona isejä ja hoitavat jälkikasvuaan.

        Mutta pointti oli se että lapsille on annettava MAHDOLLISUUS kokeilla eri asioita ja käyttää sen värisiä vaatteita kuin ITSE haluavat. Kun olemassa on tosiaan sellaisia vanhempia, jotka noudattavat näitä vaaleanpunaisia stereotypioita pilkun tarkasti.

        Se on totta, että hyvin usein tytöt valitsevat nuket ja pojat autot, mutta ei niin aina ole. Itse tykkäsin pikkutyttönä leikkiä autoleikkejä ja vanhempani sen sallivat, eivätkä välittäneet kritiikistä.

        aloittajahan haki nimenomaan seurakuntaa siihen,että pinkkien vaatteiden osto on lopetettava!
        Minulla on ollut itselläni pinkki kausi,vaikka samalla poltin naapurin poikien kanssa 10 aaria metsää ja vetelin isompia poikia korville,kun haukkuivat tytöksi.
        Omalla tytöllä(7v) oli pinkki prinsessa -kausi,kesti n.2 vuotta ja nyt kaiken pitäisi olla mustaa ja rajua rock-henkistä.
        Tasa-arvoa ei edelleenkään ole se,että yritetään tehdä pojista ja tytöistä androgyyneja,vaan se että tyttö saa olla tyttö,poika saa olla poika, ja silti SUKUPUOLESTA HUOLIMATTA OVAT SAMANARVOISIA!!


      • -tuutikki-
        dxxxxxxxxna kirjoitti:

        aloittajahan haki nimenomaan seurakuntaa siihen,että pinkkien vaatteiden osto on lopetettava!
        Minulla on ollut itselläni pinkki kausi,vaikka samalla poltin naapurin poikien kanssa 10 aaria metsää ja vetelin isompia poikia korville,kun haukkuivat tytöksi.
        Omalla tytöllä(7v) oli pinkki prinsessa -kausi,kesti n.2 vuotta ja nyt kaiken pitäisi olla mustaa ja rajua rock-henkistä.
        Tasa-arvoa ei edelleenkään ole se,että yritetään tehdä pojista ja tytöistä androgyyneja,vaan se että tyttö saa olla tyttö,poika saa olla poika, ja silti SUKUPUOLESTA HUOLIMATTA OVAT SAMANARVOISIA!!

        Tasa-arvoon ei mielestäni kuulu näyttää samalta vastakkaisen sukupuolen kanssa! Saa toki näyttää jos itse tahtoo..
        Välillä vedän päälleni verkkarit, välillä jotain naisellisempaa.. Ja mielestäni olen ihan yhtä tasa-arvoinen, oli päälläni mitä tahansa! Miksei siis lapseni saisi pukeutua pinkkiin, jos niin tahtoo.
        Tietenkään en osta kaikkea mitä lapset saavat päähänsä, mutta vaate ostoksilla minä katson käytännöllisyyden ja hinnan, lapset saavat valita värin.

        Jos rupeamme protestoimaan pinkkiä lasten vaatteissa, niin eikö meidän aikuisten naistenkin silloin kuuluisi pukeutua erilailla? Miksi me ostamme mitään naisellisuutta korostavaa?
        Kyllä minusta ainakin on mukavaa joskus tälläytyä ja näyttää "naiselliselta"!


      • annette28
        mamaliini kirjoitti:

        Lisätä tytöille auto ja pojille nukke. Poikani, esikoinen, sai nukenvaunut pienenä, oli nukkekin ja pehmoleluja, mutta niitä ei työntänyt vaunuissaan vaan autoja.
        Seuraavaksi syntyi kaksoistytöt joilla oli kyllä autojakin tarjolla vaan eivät kelvanneet, nuket olivat tärkeämmät.
        Mielestäni se ei ole tasa-arvoa että tytöt eivät saa olla tyttöjä ja pojat poikia vaan muka kaikkien olisi oltava samanlaisia, sukupuolettomia.
        Luonto on tehnyt meistä erilaisia ja naiset synnyttävät edelleen lapset ja kyllä tyttöjä täytyy tukea myös naiseuteen ja äitiyteen. Ja sallia heille hoivaamisvietti.

        Allekirjoitan täysin viestisi.

        Ainakin minulle naisellisuus ja siihen perinteisesti mielletyt asiat ovat nautinto. Miksi siis alkaisin muuttaa tieten tahtoen käyttäytymistäni, ulkoista olemustani ym. maskuliinisempaan suuntaan vain sen takia, etten mahdollisesti tulisi tallatuksi työelämässä.

        Mä ajattelin huolehtia tuosta tasa-arvoasiasta ihan siten, että tarjoan samanlaiset mahdollisuudet tytöilleni ja kuvitelluille pojilleni elämää varten. Rohkaisen molempien sukupuolten edustajia opiskelemaan, harrastamaan, etsimään mielekkäitä ratkaisuja ja kokeilemaan siipiään samalla tavalla.

        Ja tuohon tasa-arvoisuuteen vielä, että minä olen meidän talossa pääasiallinen kokki ja pyykinpesijä. Mieheni hoitaa taas täysin remonttityöt, autonhuollon ja fyysisemmät työt. Olemme mielestäni kuitenkin erittäin tasa-arvoisia. Tasa-arvo parisuhteessa on ennen kaikkea molemminpuolista tyytyväisyyttä ja onnellisuutta ilman että kumpikaan joutuu alistetuksi ja kuormitetuksi - ulkoisilla tuntomerkeillä ei ole niin väliä. Miten sen sitten kukanenkin ratkaisee, on eri juttu.


      • ++++
        dxxxxxxxxna kirjoitti:

        aloittajahan haki nimenomaan seurakuntaa siihen,että pinkkien vaatteiden osto on lopetettava!
        Minulla on ollut itselläni pinkki kausi,vaikka samalla poltin naapurin poikien kanssa 10 aaria metsää ja vetelin isompia poikia korville,kun haukkuivat tytöksi.
        Omalla tytöllä(7v) oli pinkki prinsessa -kausi,kesti n.2 vuotta ja nyt kaiken pitäisi olla mustaa ja rajua rock-henkistä.
        Tasa-arvoa ei edelleenkään ole se,että yritetään tehdä pojista ja tytöistä androgyyneja,vaan se että tyttö saa olla tyttö,poika saa olla poika, ja silti SUKUPUOLESTA HUOLIMATTA OVAT SAMANARVOISIA!!

        Ja kun ihmiset ymmärtäisivät vielä sen, että VÄREILLÄ EI OLE SUKUPUOLTA.


    • EI PINKKIÄ KIITOS!!

      MUUTENKIN VANHANAIKAISTA JA TYYLITÖNTÄ PUKEA LAPSENSA VAALEANPUNAISEEN!!! YÖK!

      • muatia, siältä sais

        uusimmat pikku-pissis vinkit.


    • MURRMARR

      joopa joo. mulla yks tuttu joka lasten tarhassa töissä, hänellä ei ole omia lapsia. ja joka saamarin kerta kun näemme niin tää ihminen alkaa jankuttamaan väreistä. tasaarvo sitä tasaarvo tätä. voi vittu koko tasaarvo-ei saa pukea pinkkiin. minä puen tytöille pinkkiä vaikka päästä varpaisiin ja opetan siinä sivussa miten fiksut tytöt käyttäytyy. lapset käyttäytyvät todella huonosti nykyään ja se on sen takia että vaatteissa on vaaleanpunaista. xD

      kun olin pieni niin vääriskaala oli sinapinkeltainen, sininen, ruskea ja vihreä ja minä rakastan pinkkiä =)

      • äiti -71

        Rakastan vaaleanpunaista omissa vaatteissani ja niitä vaaleanpunaisia ihannukksia ostelen myös tytöllenikin.
        Itse pukeuduin pienenä poikatyttömäisesti mustaan ja valkoiseen ja usein ostinkin vaatteeni poikien vaateosastolta.
        Joten en allekirjoita tuota tutkimusta ainakaan omalta osaltani.


      • valois*
        äiti -71 kirjoitti:

        Rakastan vaaleanpunaista omissa vaatteissani ja niitä vaaleanpunaisia ihannukksia ostelen myös tytöllenikin.
        Itse pukeuduin pienenä poikatyttömäisesti mustaan ja valkoiseen ja usein ostinkin vaatteeni poikien vaateosastolta.
        Joten en allekirjoita tuota tutkimusta ainakaan omalta osaltani.

        Mun 2v4kk poika ei tiedä tyttöjen ja poikien väreistä mitään... Sitä aikaa odotellessa, voin vielä pukea lapsen päälle melkein mitä vaan.
        Enimmäkseen ovat kyllä ihan poikamaisia vaatteita, mutta värejä tykkään käyttää...

        No ostin sitten kirpparilta siniset sukkahousut joissa oli punaisia kukkia ja perhosia. Anoppi nauroi sukkahousuille ja sanoi, että onneks poika ei oo tarhassa, ettei lapset pääse poikaa kiusaamaan, kun sillä on tyttöjen vaatteita, kylmäkiskoisesti sanoin, että onneks pojalla on mummi, joka hoitaa sen puolen oikein hyvin. Ei oo tullu enää kommentteja vaatteista sen koommin...


    • 4:n äiti

      Kyllä vain 3-6 vuotiaat tykkäävät pinkistä, niin tytöt kuin pojatkin. Pojat vaan yleensä pakotetaan käyttämään rumia vaatteita.

      Meidän 7v ei huoli mitään pinkkiä päällensä. Suosikkivärejä ovat oranssi, ruskea ja keltainen. Vielä pari vuotta sitten hän ei huolinut muuta kuin pinkkiä. Ja poika, kohta 3v, oli aivan myyty, kun hän sai siskon vanhan pinkin muumipaidan. Myös vaaleanpunaiset housut joissa on perhosten kuvia, ovat "ihanat kärpiäishousut".

    • ja pinkin puolesta

      Meidän pian 2v tytöllä on väriskaalaa laidasta laitaan vaatetuksessa. Lällystä kokopinkistä en pidä, päästä kantapäihin pinkkiin tai vaaleanpunaiseen pukeutuminen on mielestäni höntin näköistä. En pukeutuisi itsekään siniseen paitaan, sinisiin housuihin, sinisiin kenkiin ym.

      Väkisin pinkin maailman ja maun rakentaminen lapselle on mielestäni pöhköä. Mutta pinkki ja vaaleanpunainen yhdistettynä muihin väreihin on ok, eikä pyri muokkaamaan tytöstä vaalenpunaisten hörhelöiden perään olevaa pikkuprinsessaa.

      Tasa-arvo tulee enempi mielestäni muusta kasvatuksesta. Meillä tyttö leikkii yhtä paljon autoilla kuin nalleillakin (nukeista ei oikein vielä perusta) ja ohimeneviä autoja ja kuorma-autoja ihmetellään yhtälailla kuin hauvojakin.

      Tyttömme saa pikkuveljen parin kuukauden kuluttua ja tarkoituksena on antaa molemmille mahdollisuus leikkiä autoilla ja nukeilla, omien halujen mukaan. Isommat lelut, kuten leikkikeittiö ja autorata ovat yhteisiä. Tasa-arvoisiksi kansalaisiksi pyrin heidät kasvattamaan kannustamalla molempia reippauteen ja oma-aloitteisuuteen, ei ole kategorisointia "kiltit tytöt" ja "reippaat pojat" vaan reippaat ja kiltit lapset. Molempia kannustetaan samanlaisiin harrastuksiin, mikäli sellaisiin innostuvat. Mekin isin kanssa harrastamme paljon samanlaisia harrastuksia, eikä edes ajatella harrastuksia tyttöjen tai poikien lajeina.

      Stereotypioita en voi sietää, joten niitä ei istuteta lapsiemmekaan mieliin. Niiden välttäminen nykyään on vaikeaa, koska rooleja tuputetaan joka paikassa, mutta ainakin aion yrittää.

    • koskaan ostanutkaan,

      mutta kaikki tuovat meille aina pinkkiä. Itse olen inhonnut sitä väriä koko elämäni, mutta nyt tyttäreni todella näyttää marsipaanipossulta, kun hänen suunnilleen kaikki vaatteensa ovat vaaleanpunaisia, kiitos kavereiden ja suvun. Oma taloudellinen tilanne ei oikein sietäisi sitä, että ostan uudet vaatteet vain värin takia, vaikka kaapit ovat täynnä pinkkiä.

    • Miukuli00

      Meidän tyttö 4vee rakastaa pinkkiä, ja sen värisiä suurinosa hänen vaatteistaan on. Muita päävärejä ovat violetti, keltainen, vihreä ja punainen. Mustaa en lapselleni pukisi ikinä.
      Mikä hitto tässäkin on saivartelemisen arvoista? Eikö se ole pääasia että lapsella on nätit ja ehjät vaatteet päällä?
      Meidän tytölle ei edes kelpaisi mikään sininen päälle, joten suottapa niitä on ostellakaan.
      Antaa tyttöjen olla tyttöjä ja poikien poikia. Ainakaan minun käsitystäni tasa-arvosta ei loukkaa vähäpätöiset asiat.

    • Anonyymi

      Miksi pinkki on nykyään lukioikäisten tyttöjen trendiväri.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      456
      3346
    2. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      438
      3158
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      131
      2876
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      164
      2222
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      8
      2070
    6. 182
      1420
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1357
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      97
      1226
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      81
      1210
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1050
    Aihe