Kertokaa mulle

Miten te tunnistatte täällä toisianne heti ateistiksi, leeviläiseksi tai vl-uskovaksi.

Minun ajatusmaailmassani jokainen uusi nimimerkki on ensimmäistä kertaa. En pystyisi sanomaan , että sinäkin olet häiriköinyt täällä jo monta kuukautta.

Kertokaa joku, mä haluaisin oppia tuon tempun.

16

694

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • konstimestari

      Vihne on mukava ja hyväntahtoinen kirjoittaja.
      Nyt hän hiukkasen provosoi, mutta ei se pahaa tee!
      Ateistin tuntee siitä, että hän pilkkaa uskontoa ja uskovaisia. He ovat tämän Suomi24:n todellinen riesa. Vilkaise muille uskonn. palstoille.

      • pilkkaamisen ymmärrän, mutta joskus vauhti kiihtyy niin, etten pysy enää perässä kuka mitäkin kirjoittaa.


      • ateistin vakaumus on,,

        rauhallinen ja uskovia kunnioittava, niinkuin esim appiukolla ja anopilla on. etsivä sielu voi kapinoida ja häiriköidä..


    • teuta

      Se asia ei ole TEMPPU!

      Tuossa joku jo alitti pikkusen aiheesta ateisti, se on osittain noin. Sillä siellä puolella on toisia, jotka osaavat kirjoittaa niin valkoista asiaa kuin vain. Vihollinen on niin monen tuhannen juonen mestari, että kenenkään on turha sanoa minä olen mestari .

      On myös monia jotka ovat liikkeemme piirissä, ja kirjoittavat kärkevästi, panettewlevasti. VL. uskova ja asia tarkemmin vanhollinen, siitä yleensä on kysymys, vaikka nuoremmat rupee sielläkin jo elämään ja olemaan paljolti, kuin meillä siis ovat oppineet .

      Summa summarum. Tämä kysymäsi asia, se on SYDÄMMESSÄ ja siitä on nopea tie aivoihin .
      Tälläinen asia annettiin nyt.
      Morjens tervaksii aurajoen ranttahan.

    • mutta suosittelisin ettet o...

      Vihne kirjoitti:
      "Kertokaa joku, mä haluaisin oppia tuon tempun."

      En tiedä miten tunnistavat, mutta suosittelisin ettet opettelisi samaa temppua. Jokaisesta sanasta tehdään kerran tili Jumalan edessä, ja selviät helpommalla, jos et opettele samaa.

      Minutkin tunnistetaan aina: omavanhurskaaksi, pelastumattomaksi, piruksi, menestys teologiksi, eksyttäjäksi, huuhaaksi, yms.yms. Vaikka en ole.

    • varoittavaesimerkki

      ei tarvitsekaan tunnistaa, koska kukaan ei rekisteröi nikkiä. ehkä täällä on pelkureita? jotka haluaa olla nimettöminä ja estää silti keskustelua. riitaisuus kuvastaa hyvin el liikettä, jolta puuttuu "opinsäännöt" ja johtaja/t. hoetaan että pomo on raamattu, jota ei lue juuri kukaan tai jeesus, joka on aika kaukana antamassa ohjeita.

      • teutatess

        Hän on luvannut olla siinä, missä kaksi tai kolme on tullut Hänen nimeen koolle.


      • Mutta olen lahjaton,
        teutatess kirjoitti:

        Hän on luvannut olla siinä, missä kaksi tai kolme on tullut Hänen nimeen koolle.

        Enkä ymmärrä hänen ääntä. Sitähän me etsimme.


      • ex lessu

        Olet oikeassa, lestadiolaisilla raamatuntuntemus on huonoin, mitä olen tavannut missään seurakunnassa. Muutama paikka tunnetaan ulkoa ja nekin on selitetty tyhjiksi. Raamattutun tuntemisesta antaisin arvosanaksi hylätty.

        Syy on varmaan siinä, että luetaan vanhaa raamatunkäännöstä jota ei ymmärretä, siksi tarvitaan selittäjä joka selittää mitä se tarkoittaa. Valitettavasti silloin ollaan kaikkien opin tuulien riepoteltavina.

        Kun 15 vuotta sitten lähdin pois esikois lestadiolaisuudesta, niin suurin syy oli siinä että tarvitsin elävää Jumalaa. Oli pakko lähteä etsimään sitä muualta. Olin tullut elämäni päätepisteeseen ja kaikki romahti, mikään ei kestänyt koetusta. Kaikki mitä olin oppinut paloi pois.

        Lopulta otin raamatun ja etsin Jumalaa sieltä, ja ensimäinen yllätys oli siinä, ettei siellä puhuttu sanaakaan asioista, joita minulle oli opetettu 25 vuotta lestadiolaisuudessa. Toisena yllätyksenä tuli sama toisinpäin. Se mitä luki raamatussa, ei minulle oltu koskaan opetettu seurakunnassa. Vastaus tuli siinä miksi elämäni ei kestänyt koetusta, en ollut koskaan ruokkinut itseäni Jumalan Sanalla, vaan ainoastaan tulkinnoilla, jotka tekivät Jumalan sanan tyhjäksi.

        En halunut rakentaa enää sen päälle, että se romahtaa, ja siksi harjoittelin raamatun melkein ulkoa. Tuhansia tunteja uudelleen ja uudelleen aloitin lukemisen alusta loppuun asti. Elämääni on silti koeteltu, enemmän kuin silloin kun se romahti, mutta nyt ei ole enää syttynyt kaikki palamaan. Välillä jotain palaa pois, mutta palavan tilalle tulee aina Elävä Jumala, juuri se mitä etsin.


      • äläkäny väitä
        ex lessu kirjoitti:

        Olet oikeassa, lestadiolaisilla raamatuntuntemus on huonoin, mitä olen tavannut missään seurakunnassa. Muutama paikka tunnetaan ulkoa ja nekin on selitetty tyhjiksi. Raamattutun tuntemisesta antaisin arvosanaksi hylätty.

        Syy on varmaan siinä, että luetaan vanhaa raamatunkäännöstä jota ei ymmärretä, siksi tarvitaan selittäjä joka selittää mitä se tarkoittaa. Valitettavasti silloin ollaan kaikkien opin tuulien riepoteltavina.

        Kun 15 vuotta sitten lähdin pois esikois lestadiolaisuudesta, niin suurin syy oli siinä että tarvitsin elävää Jumalaa. Oli pakko lähteä etsimään sitä muualta. Olin tullut elämäni päätepisteeseen ja kaikki romahti, mikään ei kestänyt koetusta. Kaikki mitä olin oppinut paloi pois.

        Lopulta otin raamatun ja etsin Jumalaa sieltä, ja ensimäinen yllätys oli siinä, ettei siellä puhuttu sanaakaan asioista, joita minulle oli opetettu 25 vuotta lestadiolaisuudessa. Toisena yllätyksenä tuli sama toisinpäin. Se mitä luki raamatussa, ei minulle oltu koskaan opetettu seurakunnassa. Vastaus tuli siinä miksi elämäni ei kestänyt koetusta, en ollut koskaan ruokkinut itseäni Jumalan Sanalla, vaan ainoastaan tulkinnoilla, jotka tekivät Jumalan sanan tyhjäksi.

        En halunut rakentaa enää sen päälle, että se romahtaa, ja siksi harjoittelin raamatun melkein ulkoa. Tuhansia tunteja uudelleen ja uudelleen aloitin lukemisen alusta loppuun asti. Elämääni on silti koeteltu, enemmän kuin silloin kun se romahti, mutta nyt ei ole enää syttynyt kaikki palamaan. Välillä jotain palaa pois, mutta palavan tilalle tulee aina Elävä Jumala, juuri se mitä etsin.

        Viestisi on valitettavasti yksioikoinen ja yleistävä, vaikka osasta olenkin samaa mieltä kanssasi.

        On heti muistutettava sinulle, että älä yleistä omien näkemystesi pohjalta. Esikoislestadiolaisissakin on Raamatun tuntevia kristittyjä. Ja toiseksi on hyvä ottaa huomioon että muissakin hengellisissä liikkeissä Raamattua tulkitaan, enemmän taikka vähemmän (ihmisyydestä johtuen) väärin.

        Kaiken puhtaimmin SANAN kristillisyys on käytännössä luterilaisesa kirkossa (tunnustuskirjat), mutta kaikille ei Jumalan lupauksen yksinkertainen sana riitä, moni kaipaa "syvempää" tunteisiin porautuvaa
        "hiihhulointia". Joissakin liikkeissä tunteisiin poraudutaan kauniin orkesteri- ja bändimusiikin avulla.

        Tärkeintähän ei ole se mitä apuneuvoja, TUNTEITA MUSIIKKIA HIIHHULOINTIA JA TRADITIOITA sanan lisäksi tarvitaan, vaan se että USKOTAAN JUMALAN LUPAUSET TODEKSI.


    • Henki tutkii sydämet

      Jos vähänkään tunnet lestadiolaista herätysliikettä ja varsinkin sen el-suuntaa, niin pitäisihän sinun tietää, että juuri näillä todellisilla jumalan lapsilla on HENGENEROTTAMISEN lahja; siinä on se salaisuus, että jotkut pystyvät jo muutamasta sanasta tuntemaan kirjoittajan, eli mistä hengestä kirjoitus on kotoisin! Mutta ymärrät kai sinäkin, että tuo on LAHJA, jonka Herra antaa valituilleen; ei siis kaikille, jotka täällä ajatuksiaan esittelevät.

      • Kaikki sitä ei ole saanut ...

        Kyllä henkien erottamisen lahja tunnetaan, mutta valitettavasti 99% niistä jotka luulevat sen omistavansa, ovat saaneet sen joltain muulta kuin Jumalalta.
        Myös veljiemme syyttäjä tunnistaa oman henkisensä,ja sekin on hengen erottamista.


      • oks se sama kuin

        et, ymmärrän sen näin; "ei korppi korpin silmää puhkaise", tai "samanhenkiset aistii toisensa", joskus olen kuullut vähemmistöistä sanottavan, ns "homotutka", eli näkee "toisen" mitä hetero ei näe. En lähtisi hakemaan asialle mitään erityislahjaa pyhästähengestä. mutta ajatus tyyli on usein es,lest,sama.


      • lahjasta:

        Mistä sitten lähtee tuon lappijumalan kumartaminen, jos kerran omistetaan "hengen eroittamisen lahja"??

        Lampaathan seuraavat selvästi vierasta ääntä.
        Puhut muutamasta sanasta, mutta 1.5 tuntiakaan ei riitä kertomaan että suurin osa on ihmisoppia.
        Mikä selittää ristiriidan? Jumala on siis hylännyt teidät itsevanhurskauteenne, koska ette halunneet kuunnella hänen sanaansa!


      • teutatess
        lahjasta: kirjoitti:

        Mistä sitten lähtee tuon lappijumalan kumartaminen, jos kerran omistetaan "hengen eroittamisen lahja"??

        Lampaathan seuraavat selvästi vierasta ääntä.
        Puhut muutamasta sanasta, mutta 1.5 tuntiakaan ei riitä kertomaan että suurin osa on ihmisoppia.
        Mikä selittää ristiriidan? Jumala on siis hylännyt teidät itsevanhurskauteenne, koska ette halunneet kuunnella hänen sanaansa!

        Et voi jättää ittees ulos jos sinulla olisi ov.
        Se on sitten eriasia ellet ole ov. Mutta luulen että jokaisessa on vähän.
        Kysyit mistä lähtee lappijumalan kumartaminen ?
        Pelkään pahoin, kootanasta santti, ja kun ei ole erottamisen lahjaa, ne menee perässä kuin lammas lamat, en paremmin sano.

        Kysyit miksi lampaat seuraavat vierasta ääntä?
        Se on totta että että heille tuo 1,5h ei riitä alkuunkaan ja selvittelyn tulos on ihmisoppi . Mutta ei tarvitse selittää meille, että Jumala hylkää itsevanhurskauden jokaiselta, onko tiukkisksen henki vallalla kun puhut sävyssä teille ja heidän. Kyllä me kuuntelemme Jumalan sanaa siksi me tiedämmekin .


    • konseptikokonaisuudesta

      Se on se ääni ja äänen sävy, joka paljastaa lähentelevän kirjoittajan.
      Fyysisesti sen eroittaa sitten siitä, että toisilla on punainen nenä, kun ne on ollut punanenä messussa.

      VL taas käyttää kravattia jossa on rautalankaa sisällä,jotta se olisi mahdollisimman suoraan eteenpäin. Se näet tekee ihmisestä coolin.

      Ateisti, se on silmät kierossa, kun se katselee joka suuntaan ihmeissään.
      Hän uskoo siihen että Jumalaa ei ole , joten nyt pitääkin ateistin olla erittäin tarkkana, ettei sitä myöskään sitten ilmaantuisi , uskoa eikä Jumalaa.

      Se on se haju, se on jutun juju.
      Pelon haistaa,hyökkäyksen haistaa, ilkeyden haistaa, panettelun -, vallanhalun - , ihmisen pienuudenkin.
      Oikea uskovainen on pieni ja kaunis.
      Hän on kiitollinen siitä, mitä on saanut ja ylistää Jumalaa kiitollisin mielin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Moi vaan vielä kerran

      Kivaa päivää samalla. Kukaan ei kaipaa eikä rakasta. 💔🐺🌃🌧️☀️
      Ikävä
      348
      4594
    2. Naiselle varatulle

      Jos homma kariutuu kotona, niin saanko sinut ihan omakseni🙂??
      Tunteet
      28
      2875
    3. Naisiin ei ole luottamista

      Ainakaan useimpiin suurin osa hakee vain hyötyä miehistä tavalla tai toisella.
      Ikävä
      93
      1959
    4. Herätys nyt vittu!

      Laihduta hyvänen aika
      Ikävä
      134
      1895
    5. Minun täytyisi lopettaa

      Kaipaaminen. Siksi kun en pysty mihinkään. Tulee vain harmia kun kaipaan. Olen niin väsynyt, ei kiinnosta mikään, enkä e
      Ikävä
      31
      1825
    6. Olet niin lähellä

      .... mutta en tiedä haluatko nähdä tai kuulla minusta. Minulla on ikävä sua, minua nuorempi nainen.
      Ikävä
      39
      1713
    7. Mies miten reagoisit jos

      satuttais näkemään sattumalta?
      Ikävä
      31
      1623
    8. Hävetkäämme!

      Rydman saa jatkaa. Hymyili leveästi haastattelujen aikana. Mikä meissä on vikana kun tuollainen "mies" ministerinä?
      Perussuomalaiset
      110
      1424
    9. Tänään onkin hyvä päivä

      Selata koko päivän Tinderin hunajaisia naisia. Jospa löytyy se rakkaus. Vähän kuin pelaisi hedelmäpelejä. 💘🍑🍍
      Sinkut
      61
      1319
    10. Miksi rikkaiden pitäisi

      maksaa köyhien ja laiskojen verot, en ymmärrä tätä laskuoppia?
      Maailman menoa
      177
      1292
    Aihe