Kanadalaisten tietämysSuomesta/ suomalaisista?

Uusi elämä Kanadasta

Haluan kysyä teiltä jotka olette asunneet Kanadassa ja muuten liikunneet Kanadassa kanadalaisten kesken että miten he suhtautuvat suomalaisiin ja miten näkevät suomalaisia entä mitä tietävät Suomesta?

Oli surullista että huomasin joidenkin kanadalaisten kesken keskustellessani että minut lähes haukuttiin kommunistiksi kun tiesivät että olin suomalainen. Luulivat minua joksikin neukuksi ja luulivat että Suomi on joku entinen neuvostoitäblokkimaa. Tämähän oli vasta pieni joukko ihmisiä mutta toisaalta ei ole tullut keskusteltua monenkaan kanadalaisen kanssa.

Suunnittelen matkaa Kanadaan ja ehkä muuttoakin tulevaisuudessa joten olisi mukavaa tietää että miten suomalaiset otetaan vastaan? Entä millainen ilmapiiri Kanadassa muuten on? Suhtaudutaanko siellä hyvin ulkomaalaisia kohtaan, juuri eurooppalaisiin vai onko väliä mistä tulee?

Haluan kuulla kertomuksianne.

5

1125

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • caribianpirate

      Näkemyksesi tämän yhden keskustelun verran vaikuttaa kovin ennakkoluuloiselta ja leimaavalta... Tätä voi verrata samaan ennakkoluuloon ja stereotypiaan että kaikki amerikkalaiset olisivat tyhmiä ja uskonnollisia.

      Olen itse asunut Kanadassa 6kk länsirannikolla ja voin sanoa että minuun suhtauduttiin erittäin postitiivisesti. Kanadassa on maahanmuuttajia erittäin paljon, joten eri kulttuureihin on totuttu samalla tavoin kuin Amerikassakin. Tämä riippuu pitkälti siitä minne päin Kanadaa olet muuttamassa. Toki pienessä kylässä ulkomaalaiset ovat harvinaisempi näky.

      Niin ja kaikkihan riippuu tietenkin ihmisen omasta sivistyneisyydestä. Monelle tulee varmasti yllätyksenä että esim. Vancouverissa englannin lisäksi yleisin kieli on kantonin/mandariini kiina.

      Avarakatseisuutta peliin! Eiväthän kaikki suomalaisetkaan puhu ulkomaalaisista hyvällä. Eikös?

    • tietamys

      Kanadasta? Miksi kanadalaisten pitaisi tietaa Suomesta mitaan kun eivat suomalaiset nayta tietavan Kanadastakaan mitaan.

    • omituista

      mitäkö meistä ajatellaan? vasta yksi kamu kehui, että olen tervetullut kanadaan ihan suomalaisuuteni vuoksi. ihan kuten muutkin pohjoismaalaiset ja saksalaiset.

    • koko Euroopa pienempi

      Vähän avointa mieltä matkaan!
      Miten ajatuksesi muuttuu, kun muistat, että Kanada on maana ismpi kun koko Eurooppa yhteensä!
      Eli Kanada on todella iso maa ja täynnä tuhansia kansallisuuksia, kieliä ja todellista monikulttuurisuutta.
      Mitä itse tiedät vaikkapa Portugalista ja Luxemburgista? Niin - et siis juuri mitään? :D

      Mikä on ihmisen sivistystaso yleensä?

      Kandassakin se vaihtelee, ja jos keskustelet home-schoolia käyneen uskonnollisen kristityn kanssa, ei hän ehkä tiedä edes sitä, ettei Eurooppa ole yksi valtio vaan maanosa.

      Oikeastaan Kanadalaisia ei eds niin jaksa kiinnostaa, mistä olet kotoisin, he kohtaavat joka pvä maahan muualta muuttaneita. olet sitten Kiinasta, Suomesta tai Venäjätä, so what?

      Ja ainahan voit itse antaa lisää infoa ja sivistää. Älä ole kuitenkaan ylimielinen, vaan keskity olemaan kiinnostunut Kanadasta.
      Juttele vaikkapa urheilusta, Kanadalaiset ovat urheilua rakastavaa kansaa.
      Esim jääkiekko on hyvä aihe aloittaa juttelu!
      F1-Formuloita siellä ei juuri seurata, joten tuskin moni tietää kuka on vaikkapa Räikkönen, mutta NHL-pelaaja Koivun voi moni tietää jne jne.

      • lisata

        //// ja jos keskustelet home-schoolia käyneen uskonnollisen kristityn kanssa, ei hän ehkä tiedä edes sitä, ettei Eurooppa ole yksi valtio vaan maanosa. ////

        Vähän avointa mieltä matkaan!

        vain hevoset kulkee laput silmilla???


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      129
      9905
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      52
      2891
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      177
      2687
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      2074
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1834
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      16
      1657
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1562
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      16
      1520
    9. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      13
      1508
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1348
    Aihe