RICA-puulämmitys kattilat

onko kukaa

Sattuisko oleen sellaista joka olisi ostanut esim: DC 30 GSE puukattilan. Riihimäen metalli näyttäis myyvän.
Vai onko viisaampi vaan pysyä Suomalaisissa tuotteissa?
Tuntuu että arimax 35 on kova luu?
Kertokaa jos on tietoa!

7

2337

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • .......

Kyllä oita muitakin kaupan on ja jos ergonomiset seikat painavat, ei nuo päältä ladattavat ole mukavammasta päästä.
      Rican kattilat sisltävät paljon keraamisia osia, joten hyötysuhde parempi.
      Ehkä vierailu eri valmistajien, siis Kaukora(jäspi), Vedan ja Aritermin sivuilla hieman valaisee asiaa.Mikä kattila sopii pannuhuoneeseen ja minkäkokoinen on varaaja ja tietenkin pitkäkö on piippu.Lyhyeen piippuun ei noita alapalotyyppisiä voi pistää.

• auttaisko

Voiko piipun pituudesta tinkiä jos laittaisi savukaasuimurin piipun päähän?

• ja laittaa
        auttaisko kirjoitti:

ejektorityyppinen savukaasuimuri niin kestää vielä kauemmin kuin "vippuri".
        Vieraile pelletikeskustelu.net sivuilla siellä on pajon tietoa.

• ....
        auttaisko kirjoitti:

Siinä on kyse ja puhallin ja imurityyppisissä kattiloissa( esim. Veda ja Rica), on aika helppo liittää se savukaasuimuri samaan järjestelmään kuin kattilakin, siis samaan aikaan lähtevät päälle ja sammuvat. Kun kattila ja hormi lämpiävät, niin myös veto paranee, pahempi vaihe on, kun kattilaa sytytetään.

• puukattilat

Toiminnallisesti Kaukora, Veda ja Ariterm eivät pärjää Rican kattiloille. Kotimaisia pitäisi tietysti suosia mutta minkäs teet jos niiden tuotekehitys on viime vuosituhalta.

- Rica Atmos DC 50 SE lämmittäjä -

• lämmitystä

....parasta puukattilaa mun mielestä ole vielä tehtykään ;-)
        Käyttäjillä on kuitenkin erilaiset vaatimukset kattilan suhteen..

• vetää Rica

Jos 200mm hormia tarvitaan 7-8 metriä ja vieläkin pitää puhaltimilla avittaa puun polttoa. Tarttis olla 3 kerroksinen talo että tuollasen kattilan vois laittaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua

Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä
      Äänekoski
      92
      1939
    2. Euroopan lämpöennätys, 48,8, astetta, on mitattu Italian Sisiliassa

Joko hitaampikin ymmärtää. Se on aivan liikaa. Ilmastonmuutos on totta Euroopassakin.
      Maailman menoa
      278
      1771
    3. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      307
      1575
    4. Martina lähdössä Ibizalle

Eikä Eskokaan tiennyt matkasta. Nyt ollaan jännän äärellä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      183
      1455
    5. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      89
      1040
    6. Määpä tiijän että rakastat

Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      51
      1007
    7. Avustikset peruttu.

Aettokosken ampuraan rahat otettu poekkeen valtiolle.
      Suomussalmi
      56
      977
    8. Se nainen näyttää hyvältä vaikka painaisi 150kg

parempi vaan jos on vähän muhkeammassa kunnossa 🤤
      Ikävä
      56
      968
    9. 67
      944
    10. Miksi mies tuntee näin?

Eli olen mies ja ihastuin naiseen. Tykkään hänestä ja koskaan hän ei ole ollut minulle ilkeä. Silti ajoittain tunnen kui
      Ikävä
      40
      941
    Aihe