Tieetääkö kukaan SS Lonsin kohtalosta Cukshafenin jälkeen.
Raumanmeri Oy
9
1509
Vastaukset
- Vaari Syväraumasta
..ja sitten sekalainen määrä muuta laivaan kuulunutta sälää mm. tammitynnyreitä, joita onnistuin saamaan itselleni kolme kappaletta. Onnettomuus merellä on aina koskettava. Itsekin merillä olleena voin todeta, että siellä ihminen on mitä enimmin Luojansa määräntavallan alaisena. Ja toinen paikkahan on rintama. Mistä kokemusta myöskin ja muistona kranaatinsirpale. Tosin nyttemmin koteloitunut.
- PuoliMatruusi
Toimii nykyjäs kalojen ja muiden syvänmeren nilviäisten kotina. Miehistöstä en tiedä sen enempää, kuin että kaikki eivät siltä tourneelta palanneet. Osa on voinut jäädä viljelemään riisiä tai kookospähkinöitä. Ihmisllä on niin erilaisia kohtaloita osunut osalleen. Unohda sinä SS Lonsi ja keskity uudempiin laivoihin. Ne ovat turvallisempia ja biissä on toimiva sekä monipuolinen TAX-FREE-myymlä. Sitä vartenhan kaltaisesi risteilylle lähtevät. Halpaa viinaa hakemaan.
- Hukkunut merimies
Eikö Raumalaiset tunne menneisyyttään Ennen oli Rauma merenkulkukaupunki.Yksi varustamo oli nimeltään Raumanmeri Oy niillä oli kaksi alusta SS Lonsi ja SS Petäjä.Olin SS lonsissa puolikkaana vuonna 66.SAttui pieni haaveri ja alus hinattiin saksaan Cukshaafeniin.Alus ei suinkaan uponnut vaan se jäi saksaan, ja olis mielenkiintoista tietää miten sille kävi sen jälkeen
- Sam Paanala
Hukkunut merimies kirjoitti:
Eikö Raumalaiset tunne menneisyyttään Ennen oli Rauma merenkulkukaupunki.Yksi varustamo oli nimeltään Raumanmeri Oy niillä oli kaksi alusta SS Lonsi ja SS Petäjä.Olin SS lonsissa puolikkaana vuonna 66.SAttui pieni haaveri ja alus hinattiin saksaan Cukshaafeniin.Alus ei suinkaan uponnut vaan se jäi saksaan, ja olis mielenkiintoista tietää miten sille kävi sen jälkeen
Heillä oli kolme laivaa: s.s. Hakuni, s.s. Petäjäs ja s.s. Lonsi. Hakuni ex. Enso
Lonsi ex. Ansio ja Petäjäs ex. normanni( nimeä en muista). - petajas
Sam Paanala kirjoitti:
Heillä oli kolme laivaa: s.s. Hakuni, s.s. Petäjäs ja s.s. Lonsi. Hakuni ex. Enso
Lonsi ex. Ansio ja Petäjäs ex. normanni( nimeä en muista).Normanni löytyy tästä
http://www.aanimeri.fi/index.php?q=gallery&g2_itemId=30886
- lonsi
Täällä jotakin http://www.aanimeri.fi/index.php?q=gallery&g2_itemId=20703
- skotland
Eikös nämä raummlaiset Fagerströmit omistaneet muitakin laivoja, kuten ANNA, mikä kajahti kiville Skotlandissa?
- dlomgybe
John Nurminen oli myös muutakin kuin puinen kioski satamassa.
- lonsi2
Fagerström omisti laivat AXEL ja OSMO. Fagerströmejä on ollut E ja A kirjaimila alkaneita etunimiä, mitkähän nimet ovat olleet? Puhuttiin konsuli Fagerströmistä? Minkä maan konsuli?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht2063858Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii622446Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava3912306- 472223
Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua321531Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.
Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul5151295Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em931271- 561247
- 711175
Jumala puhui minulle
Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles1251136