Onko sikiöiden lukumäärä muuttunu myöh. ultrassa?

7+4

Niin, eka ultra näytti et kaksi sielä olisi..ja nyt sit mietin et onko seuraavissa ultrissa ollutkin sitte vain yksi..?
Ku tuntuu vaan ni uskomattomalta..et sit alkaa miettiä kaikkea mahdollista..:/

Jos joku vois vastata ni kiitos:)

5

1521

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ........

Jostain luin, että kaksoisraskaudet onkin yleisimpiä, mitä luullaan, että varhaisultrassa saattaa näkyä kaksi, mutta toinen häviää pois seuraavaan ultraan mennessä... Ei muistaakseni mitenkään epätavallista tai vaarallista toiselle alkiolle...

vahinko, kun en muista mistä luin jutun... :/

• kaksoset alunperin?

Viikko plussaamisen jälkeen tuli vuotoa useana päivänä, yhtenä päivänä runsaammin. Seuraavana päivänä tuli pieni hyytymä ja erillinen, n. 5 mm pitkä pisaranmuotoinen ihonvärnen "möykky", jossa oli tumma piste sisällä toisessa päässä ja ikäänkuin pientä verisuonta. Lääkäri piti alkion/sikiön näkemistä noin varhaisessa vaiheessa mahdottomana, mutta olen aika varma siitä mitä näin.

Jouduin odottelemaan ultraa vielä pari viikkoa, kun niin varhain mitään ei olisi ultrassa vielä näkynyt.

Ultrassa yksityiselllä rv 6 näkyi yksi syke. Minulle oli tehty kahden alkion siirto. Lääkäri piti vuotoa mahdollisena merkkinä toisen sikiön keskenmenosta, toisaalta saattoi olla vain alkuraskauden "normaalia" vuotoa.

• .....

Kuten yksösraskaudessakin, on tietenkin myös kaksosten kohdalla mahdollista, että sikiö menehtyy kohtuun. Erona yksösraskauteen on kuitenkin, että toinen kaksonen saattaa jäädä henkiin ja kuollut sikiö imeytyä äidin/sisaruksensa elimistöön tai istukkaan. Tämän jälkeen ultrassa löytyy enää yksi elävä sikiö, kuolleesta ei välttämättä jälkeäkään. Äiti saattaa havaita joitakin keskenmenon oireita, muttei aina. Tavallisesti näin käy raskauden ensimmäisellä kolmanneksella, jolloin äiti ja eloonjäänyt sikiö eivät yleensä ole vaarassa. Kahdella viimeisellä kolmanneksella ilmiö onkin jo harvinainen. Googlettamalla "Vanishing Twin Syndrome" löytyy tästä netistä paljonkin tietoa ainakin englanniksi, mutta tietenkin pitää aina varmistaa lähteen luotettavuus, koska huuhaatakin varmasti löytyy paljon. Kuten muistakin kaksosraskauden riskeistä, on tästäkin hyvä olla tietoinen ja hankkia siitä asiallista, tutkittua tietoa, varsinkin kun kaksoset on todettu varhain. Ei kuitenkaan saa antaa ikäville ajatuksille ja huolille liikaa valtaa, vaan odotuksesta pitää voida iloita ja nauttiakin. Todennäköisesti kun kaikki menee kuitenkin ihan hyvin. :)

• _Manna_

Minulla sama tilanne eli alku-ultrassa näkyi kaksi ruskuaispussia joiden sisällä pisteet :) Lääkäri meinasi että kaksoisraskaus. Parin viikon päästä uudestaan ja toivon kovasti näkeväni kaksi sykkivää sydäntä..

• ...

Näkyikö siinä ultrassa siis jo sykkeet?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Onko kaivattusi ulkonäkö

tarpeeksi miellyttävä? 🥕
      Ikävä
      55
      1196
    2. Toivotko koskaan mies...

Että nähtäis ja aloitettais alusta, puhtaalta pöydältä tutustuminen. Olit oikeassa ei me kunnolla tunnettu. Olin hölmö.
      Ikävä
      90
      1167
    3. Tämän päivän puukotusuutinen

Epäillyn tuntomerkit? Nisti vai matu? Laittaisin betsit jälkimmäiselle.
      Seinäjoki
      17
      1040
    4. Svty paska työpaikka

Elekää kukaan hakeku sinne töihin.
      Suomussalmi
      17
      878
    5. Olisin valmis salaisiin tapaamisiin

Juuri sinun kanssasi mies. Olet saanut minun pääni pyörälle ja ajatukseni pyörimään ympärilläsi. Hittoon velvollisuudet
      Intohimo
      45
      793
    6. Kyllä näin 45 vuotiaana miehenä pitää sanoo, että 40-50v naiset näyttää vanhoilta

Niin väsynyttä, silmäryppyä, harmaata hiusta jne jne
      Ikävä
      112
      768
    7. Olisit voinut olla...

....ihan tavallinen ihminen, terve mieleltään ja kropaltaan, hyvä seuraihminen ja luotettava kumppani. Mutta ei, olit n
      Ikävä
      64
      722
    8. Onko viisikko aktivoitunut

Taas ruumis !! Viisikko ryskää kukaan ei pärjää
      Seinäjoki
      12
      707
    9. Olet ihana mies

Mun söpöliini 🙊😘
      Ikävä
      38
      609
    10. YT skoda Transtech

Noin 200 saa potkut. Saksikäsipetturi ajoi suomen konkkaan ja tarkkikselle. Totaalinen Petosjytky..
      Kajaani
      72
      603
    Aihe