lapsi mukaan melontaretkelle

ökkömönkiäinen

nyt tarvis vinkkejä ja kokemuksia lapsen mukanaolosta melontareissulla. poika täyttää kesällä vuoden ja mukava olisi joka kesäistä harrastusta jatkaa. Tiedättekö lapsiystävällisiä koskireittejä, onko olemassa jonkin asteisia "turvaistuimia kanoottiin", saako jostain minikypäriä...kaikki tieto ja kokemukset olisi tevetullutta.

4

3362

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Enpä ottaisi vuoden ikäistä kanoottiretkelle mukaan. Minimivaatimus lapselle olisi, että osaa itse istua ja kävellä ,niin silloin on kohtuulliset selviytymisedellytykset (jos kaikki sattuu menemään pieleen) hyvien pelastusliivien kanssa, joihin lapsen olisi tietysti totuttauduttava esim uimarannassa, aidosti syvässä vedessä. Jos tämä ei onnistu, niin ei kanoottiin mukaan. Ei pitäisi ottaa turhia riskejä. Minä siis ottaisin jonkun 3v minimi-iäksi ja itse asiassa aion kokeilla elokuussa 3v täyttävää tyttöä ensi kesänä kajakin peräaukkoon istumaan ensi kesänä, edellyttäen että hän on itse innostunut ja täyttää em. pelastusliivin kanssa uiskentelukriteerin.

• paraskin tietäjä

Höpölöpö ja lässynlässyn.

Meillä toukka oli mukana puolivuotiaasta lähtien kanootissa joka kesä. Koskia laskettiin ja se nukkui vauvana melkein koko ajan. Siitä pikkuhiljaa se alkoi kiinnostumaan ympäristöstään. 3-vuotiaana se alkoi oma-aloitteisesti meloa jollakin risulla ja 4-vuotiaana sille annettiin oma oikea mela käteen ja se osallistui innokkaasti inkkarin melontaan ja koskenlaskuun.

Koskaan ei nurin menty. Miksi pitäisikään? Nyt neito-iässä se on kokeneempi retkeilijä kuin moni täällä typeryyksiä lässyttävä "konkari".

• lapsia
        paraskin tietäjä kirjoitti:

Höpölöpö ja lässynlässyn.

Meillä toukka oli mukana puolivuotiaasta lähtien kanootissa joka kesä. Koskia laskettiin ja se nukkui vauvana melkein koko ajan. Siitä pikkuhiljaa se alkoi kiinnostumaan ympäristöstään. 3-vuotiaana se alkoi oma-aloitteisesti meloa jollakin risulla ja 4-vuotiaana sille annettiin oma oikea mela käteen ja se osallistui innokkaasti inkkarin melontaan ja koskenlaskuun.

Koskaan ei nurin menty. Miksi pitäisikään? Nyt neito-iässä se on kokeneempi retkeilijä kuin moni täällä typeryyksiä lässyttävä "konkari".

ollut kanooteissa. Nykyisin on kolmiaukkoisia kanotteja, jolloin lapsi voi olla keskimmäisessä aukossa.
        Toisaalta olisi ehkä hyvä jos vauva olisi käynyt ns. vauvauinin jotta ongemia ei tulisi. Pelastusliivit pitäisi olla oikeaa kokoa ja kokoajan päällä- myös rannalla. Ne pienet katoaa niin nopsasti kiven tms. taakse.

Teidän lapsen joka on ollut vauvauimari ja nukkunut pienen ikänsä kaksikon etuaukossa. Seillä on ollut pehmyt alusta ja vauva on käynyt nukkumaan kun siltä on tuntunut. Ehkä jotain puuhaa pitäisi olla omassa aukossakin sillä kesken matkan sieltä taitaa olla vähän hankaa tulla isän tai äidin syliin.

• kanootissa

Itse olin ekan kerran kanoottireissulla perheeni mukana yksivuotiaana. Ja eikä kanoottiretki ollut mikään päivän eväsretki, vaan olimme melkein viikon Lemmenjoella lapissa. Olen melkein 30-v. nyt ja hengissä! Eli huoletta voi yksivuotiaan ottaa kanoottireissulle mukaan.

Meillä oli avokanootti, jossa oli yhteensä 5 ihmistä(vanhemmat ja 3 kakaraa). Minä istuin kanootin pohjalla äitini jaloissa. Aikani kuluksi heitin pieniä kiviä jokeen. Ja kun alkoi nukuttamaan, nukuin päikkärit kanootin pohjalla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kiitos nainen

Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      8
      3296
    2. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      68
      1848
    3. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      540
      1549
    4. Kirjoita yhdellä sanalla

Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      75
      1156
    5. Olet hyvin erilainen

Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      60
      966
    6. Yksi syy nainen miksi sinusta pidän

on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s
      Ikävä
      32
      940
    7. Hyödyt Suomelle???

Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt
      Maailman menoa
      208
      861
    8. Hyvää talvipäivänseisausta

Vuoden lyhyintä päivää. 🌞 Hyvää huomenta. ❄️🎄🌌✨❤️😊
      Ikävä
      170
      813
    9. Hyvää Joulua mies!

Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      59
      796
    10. Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!

Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill
      Suomalaiset julkkikset
      3
      758
    Aihe