kaunistaa...vai kaunistaako?
Mä olen sellainen kumma muija että kahven pittää olla kylmää,kelpaa vaikka eilinen,isoon mukiin tilkka kahvia,paljon rasvatonta maitoa,ripaus vaniljaa-kaardemummaa-joskus kaneliakin ja jäitä!!
Ainakin kesäkuumalla hyvää(missä on kesä..?)
kylmä kahvi
14
487
Vastaukset
- -costa rica-
..varmaan se kaunistaa mut niin paljo kylmää kahvia ei ole keksitty vielä.
Mä taasen tykkään kuumasta kahvista a' la naturel. Siinä sitä jotakin on! - Densa
se kaunistaa,mutta maha ei kestä niin paljon kun naama vaatisi.
Olen aina uskonut sananparteen, eikä kukaan ole voinut osoittaa sitä vääräksi. Lapseni kerran yritti väittää, etten kaunistuisi vaikka kuinka paljon joisin. Väitettään hän ei kuitenkaan voinut todistaa oikeaksi eikä voi, koska vertailevaa kaksostutkimusta ei tietääkseni ole tästä aiheesta vielä tehty. - Nautitaan me vaan ihan rauhassa kaunistavaa kylmää kahvia, kunnes toisin todistetaan.;)) Sitä alkaa jo saada Suomessakin melkein joka paikasta, ainakin jos antaa itse ohjeet. Joskus saatan tilata kahvin sijasta jäätelökahvin suureen korkeaan lasiin. Nam. Sellaisella voi siirtää ruokailua tai korvata matkalla lounaan, kun nälkä katoaa samalla.
- henrii
taitaa saada maistella kaikkea kahvin makuja, sielä rautsikka-asemalla
- ent.tehtaantyttö
..kesäkuumalla kummasti vie janon. Hyvää kyllä tuo jääkahvikin, mutta ei sitä kärsi paljon kerralla...
t.friidu- aloittaja..
on tosi hyvää,olen tässä miettinykin kun on noita kaiken maailman latte-paikkoja,löytyisköshän niiden valikoimista toivomaani vai pitäiskös itse ehdottaa...uus myyntiartikkeli!
Ja mä laitan sen "juomani"usein isoon tuoppiin,juon sieltä jääkaapista vähitellen...nam! - ent.tehtaantyttö
aloittaja.. kirjoitti:
on tosi hyvää,olen tässä miettinykin kun on noita kaiken maailman latte-paikkoja,löytyisköshän niiden valikoimista toivomaani vai pitäiskös itse ehdottaa...uus myyntiartikkeli!
Ja mä laitan sen "juomani"usein isoon tuoppiin,juon sieltä jääkaapista vähitellen...nam!tuota jääteetä on sitruunan ja persikanmakuista..jäitä vaan harvemmissa paikoissa saa siihen mukaan..hyvä idis olisikin teebaari..Kannatetaan!
t.friidu - ent.tehtaantyttö
ent.tehtaantyttö kirjoitti:
tuota jääteetä on sitruunan ja persikanmakuista..jäitä vaan harvemmissa paikoissa saa siihen mukaan..hyvä idis olisikin teebaari..Kannatetaan!
t.friidupiti kirjoittaa..
t.friidu ent.tehtaantyttö kirjoitti:
tuota jääteetä on sitruunan ja persikanmakuista..jäitä vaan harvemmissa paikoissa saa siihen mukaan..hyvä idis olisikin teebaari..Kannatetaan!
t.friiduusein kesäjuomaksi kotona jääkaappiin. Voi käyttää erilaisia teelaatuja ja maustaa mielensä mukaan.
Helpoin versio: kiehauta vesi, heitä teepussi hautumaan, lisää vähän sokeria (tai hunajaa), purista halutessasi sitruunasta, limetistä tms. mehua ja laita jääkaappiin janoa odottelemaan. Jäitä käytän juomissa harvoin, koska viileä juoma maistuu mielestäni paremmalta kuin tosi kylmä. Olen kuullut sen virvoittavan helteessä jäistä paremmin ja olevan tervellisempääkin. Pullotettu jäätee on hyvä korvike, mutta omatekoinen maistuu raikkaammalta.
- olla vain yksi
lukuisista säästäväisyyteen, suorastaan nuukuuteen ja tuhlauksen välttämiseen kannustavista sanonnoista. Yhtä lailla se kaunistaa kuin vaikkapa homeisesta leivänkannasta saa lauluäänen ja mitä niitä nyt onkaan.
- nainen,
joka korvasi melkein kaikki ateriansa kylmällä kahvilla. Hän hoki alinomaan: kylmä kahvi kaunistaa. Hän oli hoikka, hyvävartaloinen ikäisekseen. Oli tuolloin viisikymppinen. En tiedä mitä hän söi kotonaan, mutta työaikana hän joi aina vain kylmää kahvia. Näin sen omin silmin, koska hän oli työkaverini. Kahdeksan tuntia pelkällä kylmällä kahvilla.
Eräänä päivänä kesken työpäivän häneltä katkesi verisuoni päästä. Sillä seurauksella, ettei hän siitä enää kuntoutunut. En tiedä oliko vuosikymmenien kylmän kahvin juomisella osuutta asiaan, mutta epäilen suuresti. Sen pituinen se. - ent.tehtaantyttö
nainen, kirjoitti:
joka korvasi melkein kaikki ateriansa kylmällä kahvilla. Hän hoki alinomaan: kylmä kahvi kaunistaa. Hän oli hoikka, hyvävartaloinen ikäisekseen. Oli tuolloin viisikymppinen. En tiedä mitä hän söi kotonaan, mutta työaikana hän joi aina vain kylmää kahvia. Näin sen omin silmin, koska hän oli työkaverini. Kahdeksan tuntia pelkällä kylmällä kahvilla.
Eräänä päivänä kesken työpäivän häneltä katkesi verisuoni päästä. Sillä seurauksella, ettei hän siitä enää kuntoutunut. En tiedä oliko vuosikymmenien kylmän kahvin juomisella osuutta asiaan, mutta epäilen suuresti. Sen pituinen se.ja ikää oli jotain 24-26v. Ison työpaikan ainoa luottamusmiehenä tuli tuo lounastauko, poikeuksetta, korvattua mustalla kahvilla ja röökillä. Aina kun joku oli "hihassa" kiinni, kun yritti lähteä lounaalle. No, ei siinä kauan aikaa mennyt kun vatsakatarri iski...sen jälkeen kun sen sain hoidettua veks. Niin, tuota kahvinjuontia, varsinkin mustana. Olen vältellyt. Eipä pysty juomaan. Nyt ei uppoa kuin pari kuppia korkeintaan per vuorokausi kahvia ja aina tuota maitoa täytyy joukkoon laittaa..Tuohon teehen enemmänkin olen taas "ihastunut". Eipä tuo kahvi liiallisena nauttina liene kenellekään kovin terveellistä. Luulisin.
t.friidu
- tehnyt kylmää
kahvia siten, että suodatan kahvin kuten ennenkin, sitten siihen sekotan kaakaota tai vaniljaa tai kanelia tai muuta ja maitoa ja hienoa sokeria. Noita saa kyllä kaupastakin valmiina.
Kesällä hyvää ja nautinnollista, kun on
jäähtynyt jääkaapissa. Kauneudesta en tiedä, muttei se ole rumentanutkaan, luulisin. Täytyyki kysästä kavereilta. Miehet tietysti kehuu, naisista ei ikinä tiä vaikka oltas hyviäkin kavereita. Määki tämmönen söpönen, enkä kehu. Tai sanonta että kylmä kahvi kaunistaa mutta maha ei kestä niin paljoa kuin naama vaatisi!!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1271974
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi1001720Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy571370Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?771344Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M311038Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s47936Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm51933Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet44882- 73866
- 109863