kylmä kahvi

jääkahvi

kaunistaa...vai kaunistaako?

Mä olen sellainen kumma muija että kahven pittää olla kylmää,kelpaa vaikka eilinen,isoon mukiin tilkka kahvia,paljon rasvatonta maitoa,ripaus vaniljaa-kaardemummaa-joskus kaneliakin ja jäitä!!

Ainakin kesäkuumalla hyvää(missä on kesä..?)

14

516

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -costa rica-

      ..varmaan se kaunistaa mut niin paljo kylmää kahvia ei ole keksitty vielä.
      Mä taasen tykkään kuumasta kahvista a' la naturel. Siinä sitä jotakin on!

    • Densa

      se kaunistaa,mutta maha ei kestä niin paljon kun naama vaatisi.

    • Olen aina uskonut sananparteen, eikä kukaan ole voinut osoittaa sitä vääräksi. Lapseni kerran yritti väittää, etten kaunistuisi vaikka kuinka paljon joisin. Väitettään hän ei kuitenkaan voinut todistaa oikeaksi eikä voi, koska vertailevaa kaksostutkimusta ei tietääkseni ole tästä aiheesta vielä tehty. - Nautitaan me vaan ihan rauhassa kaunistavaa kylmää kahvia, kunnes toisin todistetaan.;)) Sitä alkaa jo saada Suomessakin melkein joka paikasta, ainakin jos antaa itse ohjeet. Joskus saatan tilata kahvin sijasta jäätelökahvin suureen korkeaan lasiin. Nam. Sellaisella voi siirtää ruokailua tai korvata matkalla lounaan, kun nälkä katoaa samalla.

      • henrii

        taitaa saada maistella kaikkea kahvin makuja, sielä rautsikka-asemalla


    • ent.tehtaantyttö

      ..kesäkuumalla kummasti vie janon. Hyvää kyllä tuo jääkahvikin, mutta ei sitä kärsi paljon kerralla...

      t.friidu

      • aloittaja..

        on tosi hyvää,olen tässä miettinykin kun on noita kaiken maailman latte-paikkoja,löytyisköshän niiden valikoimista toivomaani vai pitäiskös itse ehdottaa...uus myyntiartikkeli!

        Ja mä laitan sen "juomani"usein isoon tuoppiin,juon sieltä jääkaapista vähitellen...nam!


      • ent.tehtaantyttö
        aloittaja.. kirjoitti:

        on tosi hyvää,olen tässä miettinykin kun on noita kaiken maailman latte-paikkoja,löytyisköshän niiden valikoimista toivomaani vai pitäiskös itse ehdottaa...uus myyntiartikkeli!

        Ja mä laitan sen "juomani"usein isoon tuoppiin,juon sieltä jääkaapista vähitellen...nam!

        tuota jääteetä on sitruunan ja persikanmakuista..jäitä vaan harvemmissa paikoissa saa siihen mukaan..hyvä idis olisikin teebaari..Kannatetaan!

        t.friidu


      • ent.tehtaantyttö
        ent.tehtaantyttö kirjoitti:

        tuota jääteetä on sitruunan ja persikanmakuista..jäitä vaan harvemmissa paikoissa saa siihen mukaan..hyvä idis olisikin teebaari..Kannatetaan!

        t.friidu

        piti kirjoittaa..

        t.friidu


      • ent.tehtaantyttö kirjoitti:

        tuota jääteetä on sitruunan ja persikanmakuista..jäitä vaan harvemmissa paikoissa saa siihen mukaan..hyvä idis olisikin teebaari..Kannatetaan!

        t.friidu

        usein kesäjuomaksi kotona jääkaappiin. Voi käyttää erilaisia teelaatuja ja maustaa mielensä mukaan.

        Helpoin versio: kiehauta vesi, heitä teepussi hautumaan, lisää vähän sokeria (tai hunajaa), purista halutessasi sitruunasta, limetistä tms. mehua ja laita jääkaappiin janoa odottelemaan. Jäitä käytän juomissa harvoin, koska viileä juoma maistuu mielestäni paremmalta kuin tosi kylmä. Olen kuullut sen virvoittavan helteessä jäistä paremmin ja olevan tervellisempääkin. Pullotettu jäätee on hyvä korvike, mutta omatekoinen maistuu raikkaammalta.


    • olla vain yksi

      lukuisista säästäväisyyteen, suorastaan nuukuuteen ja tuhlauksen välttämiseen kannustavista sanonnoista. Yhtä lailla se kaunistaa kuin vaikkapa homeisesta leivänkannasta saa lauluäänen ja mitä niitä nyt onkaan.

      • nainen,

        joka korvasi melkein kaikki ateriansa kylmällä kahvilla. Hän hoki alinomaan: kylmä kahvi kaunistaa. Hän oli hoikka, hyvävartaloinen ikäisekseen. Oli tuolloin viisikymppinen. En tiedä mitä hän söi kotonaan, mutta työaikana hän joi aina vain kylmää kahvia. Näin sen omin silmin, koska hän oli työkaverini. Kahdeksan tuntia pelkällä kylmällä kahvilla.
        Eräänä päivänä kesken työpäivän häneltä katkesi verisuoni päästä. Sillä seurauksella, ettei hän siitä enää kuntoutunut. En tiedä oliko vuosikymmenien kylmän kahvin juomisella osuutta asiaan, mutta epäilen suuresti. Sen pituinen se.


      • ent.tehtaantyttö
        nainen, kirjoitti:

        joka korvasi melkein kaikki ateriansa kylmällä kahvilla. Hän hoki alinomaan: kylmä kahvi kaunistaa. Hän oli hoikka, hyvävartaloinen ikäisekseen. Oli tuolloin viisikymppinen. En tiedä mitä hän söi kotonaan, mutta työaikana hän joi aina vain kylmää kahvia. Näin sen omin silmin, koska hän oli työkaverini. Kahdeksan tuntia pelkällä kylmällä kahvilla.
        Eräänä päivänä kesken työpäivän häneltä katkesi verisuoni päästä. Sillä seurauksella, ettei hän siitä enää kuntoutunut. En tiedä oliko vuosikymmenien kylmän kahvin juomisella osuutta asiaan, mutta epäilen suuresti. Sen pituinen se.

        ja ikää oli jotain 24-26v. Ison työpaikan ainoa luottamusmiehenä tuli tuo lounastauko, poikeuksetta, korvattua mustalla kahvilla ja röökillä. Aina kun joku oli "hihassa" kiinni, kun yritti lähteä lounaalle. No, ei siinä kauan aikaa mennyt kun vatsakatarri iski...sen jälkeen kun sen sain hoidettua veks. Niin, tuota kahvinjuontia, varsinkin mustana. Olen vältellyt. Eipä pysty juomaan. Nyt ei uppoa kuin pari kuppia korkeintaan per vuorokausi kahvia ja aina tuota maitoa täytyy joukkoon laittaa..Tuohon teehen enemmänkin olen taas "ihastunut". Eipä tuo kahvi liiallisena nauttina liene kenellekään kovin terveellistä. Luulisin.

        t.friidu


    • tehnyt kylmää

      kahvia siten, että suodatan kahvin kuten ennenkin, sitten siihen sekotan kaakaota tai vaniljaa tai kanelia tai muuta ja maitoa ja hienoa sokeria. Noita saa kyllä kaupastakin valmiina.
      Kesällä hyvää ja nautinnollista, kun on
      jäähtynyt jääkaapissa. Kauneudesta en tiedä, muttei se ole rumentanutkaan, luulisin. Täytyyki kysästä kavereilta. Miehet tietysti kehuu, naisista ei ikinä tiä vaikka oltas hyviäkin kavereita. Määki tämmönen söpönen, enkä kehu.

    • Tai sanonta että kylmä kahvi kaunistaa mutta maha ei kestä niin paljoa kuin naama vaatisi!!!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      127
      1306
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      98
      973
    3. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      934
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      25
      907
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      297
      789
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      95
      748
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      656
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      34
      648
    9. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      140
      589
    10. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      50
      581
    Aihe