Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

ilmalla täytettävät kajakit

löytyykö kokemuksia

kesä tulee ja mieli olisi kajakkiostoksille. Onko nämä "kumivenekajakit" leluja vai onko niistä satunnaiseen meloskeluun merellä? miten moiset käyttäytyvät aallokossa, onko eroja perinteiseen kajakkiin? Ulkomailta noita taitaa saada kaksi yhden hinnalla tullimksujen jälkeenkin, mistäs olette hankineet?

10

5720

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kaksi kesää

      Pari kesää merellä meloneena olen ollut tyytyväinen tähän Air Frame yksikkökajakkiini.
      Kajakkihan on kangasta ja muovia. Jotkut ovat tilanneet Amerkasta ja hyvin homma on toiminut.
      Itse ostin sen aivan Suomesta venemessuilta.

      Jos melot silloin tällöin ja melontamatkan rajoittuu tuonne 10 km paikkeille päivässä ja haluat kuljettaa kajakkisi vaivattomasti auton takakontissa, voisin suositella tätä AdvancedFrame 1 tai 2 kajakkia.
      Kajakki on hyvin vakaa ja aallot ei haittaa, mutta tuuli itsessään vähän saa otetta kajakista ja tahtoo puoltaa, mutta tuommoinen alle 5-7m/ sekunnissa olevaan tuuleen voi aivan hyvin moisella lähteä melomaan, riippunen toki miten aavaa merta aikoo meloa.

      Melominen on jonkunverran hitaampaa kuin kovalla kajakilla, mutta juuri oleiluun merellä tämä sopii oikein hyvin aloittelijalle, joksi itsenikin näissä hommissa luen.

      • Olen kuullut käyttäjältä, että suurin murhe Advanced Elements kajakkien käytössä on käytönjälkeinen kuivaaminen. Ovat painavia ja märkiä kotiin tuodessa ja vaativat isot kuivatustilat etteivät homehdu käyttöjen välissä.

        Muuten ne ovat tukevia, hitaita, vähän tavaratilaa, rauhalliseen virkistysmelontaan, mutta ei retkimelontaan sopivia.


      • Kaksi kesää..
        Yusa kirjoitti:

        Olen kuullut käyttäjältä, että suurin murhe Advanced Elements kajakkien käytössä on käytönjälkeinen kuivaaminen. Ovat painavia ja märkiä kotiin tuodessa ja vaativat isot kuivatustilat etteivät homehdu käyttöjen välissä.

        Muuten ne ovat tukevia, hitaita, vähän tavaratilaa, rauhalliseen virkistysmelontaan, mutta ei retkimelontaan sopivia.

        Kuivatus on oikeastaan sama murhe kuin teltan kanssa, mutta kun kuistaa kuivatuksen ja jos on mahdollista jättää välillä auki, sillä ei ole pakko sitä jokakerta survoa siihen kassiin, mutta itselläni se on pienempi vaiva kuin se, että ripustelisin kajakkia auton katolle ja kuljettelisin sitä siellä, puhumattakaan varastoinnista talven ajaksi.
        Sillointällöin melomista harrastelevalle se onkin oiva ratkaisu päästä vesille.


      • peli on...
        Kaksi kesää.. kirjoitti:

        Kuivatus on oikeastaan sama murhe kuin teltan kanssa, mutta kun kuistaa kuivatuksen ja jos on mahdollista jättää välillä auki, sillä ei ole pakko sitä jokakerta survoa siihen kassiin, mutta itselläni se on pienempi vaiva kuin se, että ripustelisin kajakkia auton katolle ja kuljettelisin sitä siellä, puhumattakaan varastoinnista talven ajaksi.
        Sillointällöin melomista harrastelevalle se onkin oiva ratkaisu päästä vesille.

        Mulla ollut 3 vai 4 vuotta jo AF1:nen. Kuten edellä tuli ilmi : hyvin vakaa, tilava, vesilinjan lyhyys (n. 3 m) lähinnä hidastaa vauhtia (kuntolenkeillä n. 6 km/h keskivauhti), huoleton, pohjaa ei saa puhki, suuntavakaus vähän huono...

        Itse kesällä teen näin : kun nostan sen vedestä, käänän sen vähäksi aikaa nurin jos aukosta on mennyt vettä sisään, otan vähän ilmaa pois, taitan kaksinkerroin ja heitän auton takakonttiin. Sen voi ihan hyvin jättää vaikka sinne takakonttiin, ei homehdu helpolla kun ei ole homehtuvia materiaaleja.

        Älyttömän hyvä ostos !


      • osui silmään
        peli on... kirjoitti:

        Mulla ollut 3 vai 4 vuotta jo AF1:nen. Kuten edellä tuli ilmi : hyvin vakaa, tilava, vesilinjan lyhyys (n. 3 m) lähinnä hidastaa vauhtia (kuntolenkeillä n. 6 km/h keskivauhti), huoleton, pohjaa ei saa puhki, suuntavakaus vähän huono...

        Itse kesällä teen näin : kun nostan sen vedestä, käänän sen vähäksi aikaa nurin jos aukosta on mennyt vettä sisään, otan vähän ilmaa pois, taitan kaksinkerroin ja heitän auton takakonttiin. Sen voi ihan hyvin jättää vaikka sinne takakonttiin, ei homehdu helpolla kun ei ole homehtuvia materiaaleja.

        Älyttömän hyvä ostos !

        maahantuojan "ystävänmyynti" jossa AdvancedFrame 2 Convertible -esittelykajaki myynnissä. Pelkälle kajakille antavat hinnaksi 1039 euroa.

        KVG kertoo kyseisen mallin tarjoushinnaksi amerikassa 544 taalaa elikä euroissa 413 euroa.
        KUINKA TYHMÄ TÄYTYY KULUTTAJAN OLLA ETTÄ OSTAA SUOMESTA NÄITÄ?!?!??!?!

        Ostan kajakin kesäksi, todennäköisesti tälläisen monikäyttöisemmän, mutta en varmasti kotimaasta - vaikka kuinka täytyisi lamaa torjua. Autan mieluummin jenkkejä tai brittejä.


      • kaksi kesää
        osui silmään kirjoitti:

        maahantuojan "ystävänmyynti" jossa AdvancedFrame 2 Convertible -esittelykajaki myynnissä. Pelkälle kajakille antavat hinnaksi 1039 euroa.

        KVG kertoo kyseisen mallin tarjoushinnaksi amerikassa 544 taalaa elikä euroissa 413 euroa.
        KUINKA TYHMÄ TÄYTYY KULUTTAJAN OLLA ETTÄ OSTAA SUOMESTA NÄITÄ?!?!??!?!

        Ostan kajakin kesäksi, todennäköisesti tälläisen monikäyttöisemmän, mutta en varmasti kotimaasta - vaikka kuinka täytyisi lamaa torjua. Autan mieluummin jenkkejä tai brittejä.

        Kiinassa ne on koottu airframet. Tilaa ihmeessä valloista, se onnistuu. Viime talvena tais olla täällä jossain keskustelujakin, kuinka se onnistuu. Tullit ja toimituskulut hilaa vähän hintaa ylös.


      • Advanced Elements
        kaksi kesää kirjoitti:

        Kiinassa ne on koottu airframet. Tilaa ihmeessä valloista, se onnistuu. Viime talvena tais olla täällä jossain keskustelujakin, kuinka se onnistuu. Tullit ja toimituskulut hilaa vähän hintaa ylös.

        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=2000000000000022&conference=4500000000000601&posting=22000000033900226

        Itsellä siis Advanced Elementsin Convertible -malli ja Advanced Elements AE1009 Expedition. Hemmetin tyytyväinen olen ja tässä jo sulaa vettä kiivaasti odotellaan.


      • löytyykö kokemuksia

      • kaksi kesää
        löytyykö kokemuksia kirjoitti:

        erittäin mielenkiintoinen ketju. Tuo Advanced on ilmeisen hyvin myynnyt merkki, miten muut valmistajat, hyviä/huonoja kokemksia?

        Minulla toinen semmoinen Cordova-ilmatäytteinen, mutta ei niin suuntavakaa ja vähän hankalaa kuivatella.

        Pitäytyisin Advancessa mieluummin.

        http://www.melontapiste.fi/kauppa.php?tr=1


      • Advanced Elements
        löytyykö kokemuksia kirjoitti:

        erittäin mielenkiintoinen ketju. Tuo Advanced on ilmeisen hyvin myynnyt merkki, miten muut valmistajat, hyviä/huonoja kokemksia?

        http://www.varuste.net/documents/Vene-lehden testi 2006.pdf

        http://www.varuste.net/documents/Meloja-lehden ltesti.pdf

        Tekniikan Maailma 13/2005

        Joku hitaaksi moitti, mutta itse katsoin joitakin viimekesän melontareissuja, jotka olin tallentanut kännyn Sport Trackeriin (sisäinen GPS), niin maksimivauhti on ollut tuollaista 7,3 km /h, eli vajaa 4 solmua. Tuopa taitaa olla aika lähellä 4,6 metrisen kanootin runkonopeutta. Yleisesti on menty 4 - 6 km/h, eikä kunto ole ollut mikään kova.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      84
      2200
    2. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      49
      1916
    3. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1838
    4. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      72
      1590
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      10
      1578
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1482
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      24
      1393
    8. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1352
    9. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      72
      1311
    10. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1294
    Aihe