Svenskspråkiga i Finland måste förstås majoriteten lyda,
och ibland våra vilda stolta fäders sinne i oss sjuda.
Även fast vi nog finska fula språket försöker prata,
älskar ändå alla jävla FENNÅN i vårt hemland att oss hata.
Det fula finska språket
10
512
Vastaukset
- Jerker.
Visans vänner i farten..
- siihen
mutta olis voinu kåydå toisinkin eihän hölmöstä tiedä miten se reakoi .
- ööööööö.....
Weska titare paska kokkare.
- onko oikein
RKP sanoo edustavansa vahvaa ruotsalaisuutta mikä merkitsee, että ruotsalaislapset eivät saa puhua suomen kieltä ja ruotsalaislapsille ei saa kylvettää suomen kieltä, mutta suomalaislapsille, nuorille ja virkamiehille pakotetaan ja kylvetetään ruotsin kieli, Suomessa vuonna 2009.
Suomenruotsalaiset sanovat, kun heidän ruotsalaisfundamentalistiset juuret tuodaan päivänvaloon, että historia pitää unohtaa. Kuitenkin vedotaan "1000 -vuotiseen historiaan Suomessa" ja "historiallisiin oikeuksiin", Suomessa vuonna 2009.RKP ei toimi Ahvenanmaalla eivätkä ahvenanmaalaiset pidä itseään suomenruotsalaisina. Kirjoitat väärälle palstalle!
- selvillä
ahvennainen kirjoitti:
RKP ei toimi Ahvenanmaalla eivätkä ahvenanmaalaiset pidä itseään suomenruotsalaisina. Kirjoitat väärälle palstalle!
Ålandsministern Astrid Thors RKP:n nuuskaministeri.
Suomella näyttää olevan ministerit jotka ovatkin vieraan valtion asialla ja unohtaneet oman tarkoituksensa olla hoitamassa Suomen asioita.
Sitä en tiedä mitä Ahvenanmaa edustaa, mutta mitä ilmeisemmin he edustavat ja puoltavat ruotsalaisia. selvillä kirjoitti:
Ålandsministern Astrid Thors RKP:n nuuskaministeri.
Suomella näyttää olevan ministerit jotka ovatkin vieraan valtion asialla ja unohtaneet oman tarkoituksensa olla hoitamassa Suomen asioita.
Sitä en tiedä mitä Ahvenanmaa edustaa, mutta mitä ilmeisemmin he edustavat ja puoltavat ruotsalaisia.Ahvenanmaa edustaa ahvenanmaalaisia, niin yksinkertaista se on.
- selvillä
ahvennainen kirjoitti:
Ahvenanmaa edustaa ahvenanmaalaisia, niin yksinkertaista se on.
Milloin Rkp on ahvenanmaalaisten puolue ja milloin ei se riippuu vain tilanteesta?
Syrjintä
Suomessa yhteiskunnallinen asema määräytyy pitkälti koulutuksen mukaan. Joka vuosi tietyn syntyperän omaaville on varattu kiintiöt yliopistoihin jotka ovat isompia mitä oman syntyperän omaavien määrä.
Sensuuri
Estetään avoin keskustelu. Nimitellään julkisuudessa "häiriintyneeksi fanatikoksi" jos puolueen toimintaa arvostellaan (esimerkki Maija Raskia nimiteltiin henkilöksi joka haluaa hävittää ruotsin kielen kun hän puhui vapaaehtoisesta yo-ruotsista). - minä vaan
selvillä kirjoitti:
Milloin Rkp on ahvenanmaalaisten puolue ja milloin ei se riippuu vain tilanteesta?
Syrjintä
Suomessa yhteiskunnallinen asema määräytyy pitkälti koulutuksen mukaan. Joka vuosi tietyn syntyperän omaaville on varattu kiintiöt yliopistoihin jotka ovat isompia mitä oman syntyperän omaavien määrä.
Sensuuri
Estetään avoin keskustelu. Nimitellään julkisuudessa "häiriintyneeksi fanatikoksi" jos puolueen toimintaa arvostellaan (esimerkki Maija Raskia nimiteltiin henkilöksi joka haluaa hävittää ruotsin kielen kun hän puhui vapaaehtoisesta yo-ruotsista).Rkp ei ole ahvenanmaalasiten puolue milloinkaan, se ei kuulu täkäläiseen puoluekenttään.
Ahvenanmaalla korkeaa koulutusta ei ole koskaan arvostettu (täällä on varmaan pienin osuus korkeakoulututkinnon suorittaneita väestöstä koko maassa), joten yliopistokiintiöt eivät ahvenanmaalaisia kosketa, etenkin kun suurin osa opiskelee Ruotsissa.
Ei kai keskustelua estetä, mutta kovin asiatonta keskustelu ainakin tällä palstalla on. Ahvenamaasta ei tiedetä mitään, eikä halutakaan tietää. - ålanderi
selvillä kirjoitti:
Milloin Rkp on ahvenanmaalaisten puolue ja milloin ei se riippuu vain tilanteesta?
Syrjintä
Suomessa yhteiskunnallinen asema määräytyy pitkälti koulutuksen mukaan. Joka vuosi tietyn syntyperän omaaville on varattu kiintiöt yliopistoihin jotka ovat isompia mitä oman syntyperän omaavien määrä.
Sensuuri
Estetään avoin keskustelu. Nimitellään julkisuudessa "häiriintyneeksi fanatikoksi" jos puolueen toimintaa arvostellaan (esimerkki Maija Raskia nimiteltiin henkilöksi joka haluaa hävittää ruotsin kielen kun hän puhui vapaaehtoisesta yo-ruotsista).om vad du tycker och tror...kör upp en stor gurka i ditt fula feta arsle, nej förresten kör upp två gurkor för säkerhets skull !!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1901965
- 1131063
- 1141052
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa21775- 54741
Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä32673ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann42618Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m175564Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..45528- 9492