Ei ne peurakolarit vähene ,metsästäjät ajaa rekkakuormittain ruokaa niille ja kaikilla naarailla 2-3 vasaa perässä.Eikö tällainen tarhaus ole kiellettyä?
Metsästäjille lasku kolareista ja kalliista riista-aidasta.
Peurakolarit
12
1629
Vastaukset
- metsästäjiä ole
Teurastusta se on. Ajetaan ruokaa sopiviin paikkoihin syrjäisille pelloille ja kyttäyskoppi siihen lähelle. Sieltä on mukava niitä syömään tulleita peuroja suojasta ampua
- Homoinen Heimo Loimaalta
Ruokintapaikathan ovat molemmin puolin 2. 9. 221. tietä. Tottakai eläimet juoksentelee tien yli, kun ruokaa on reunamilla. Sitten tömähtelee ja poliisi antaa "paikalliselle metsästysseuralle" luvan korjata raato omiin pakastimiin.
Rakentavassa mielessä puhuin tästä jo 90-luvulla nimismies Mäelle, mutta valui sekin järkevyys turhaan, kuten moni muukin asia siellä.
On suorastaan rikollista antaa pitää niitä "ruokintapaikkoja" alle kilometrin tienreunoista! Välinpitämättömyyteen syyllistyy virkakoneisto ja suoranaiseen liikenteen vaarantamiseen "metsästysseuralaiset". - Ysitielle
Homoinen Heimo Loimaalta kirjoitti:
Ruokintapaikathan ovat molemmin puolin 2. 9. 221. tietä. Tottakai eläimet juoksentelee tien yli, kun ruokaa on reunamilla. Sitten tömähtelee ja poliisi antaa "paikalliselle metsästysseuralle" luvan korjata raato omiin pakastimiin.
Rakentavassa mielessä puhuin tästä jo 90-luvulla nimismies Mäelle, mutta valui sekin järkevyys turhaan, kuten moni muukin asia siellä.
On suorastaan rikollista antaa pitää niitä "ruokintapaikkoja" alle kilometrin tienreunoista! Välinpitämättömyyteen syyllistyy virkakoneisto ja suoranaiseen liikenteen vaarantamiseen "metsästysseuralaiset".Olen ihmetellyt sitä, että Mellilässä on ollut vuosikausia ruokintapaikka ihan ysitien varressa. Viime syksynä Kurpan pellolta tuli eteeni neljä hirveä. Ihmeekseni en törmännyt niihin, hirvet jatkoivat rauhallisesti menoaan ruokintapaikalle, joka oli niille ilmeisen tuttu. Karhulan levähdyspaikalla satuin kerran hirvikolarin ajaneen auton taakse. Iso hirvi makasi kaksi tuntia tiellä, välillä se nosti päätään ja yritti ylös. Poliisi ei tainnuttanut hirveä, vaan se sai olla siinä tuskissaan. Metsämies kävi sitten myöhemmin korjaamassa lihat talteen.
- pois...
Homoinen Heimo Loimaalta kirjoitti:
On suorastaan rikollista antaa pitää niitä "ruokintapaikkoja" alle kilometrin tienreunoista! Välinpitämättömyyteen syyllistyy virkakoneisto ja suoranaiseen liikenteen vaarantamiseen "metsästysseuralaiset".kaasulta. Peurojen, hirvien, ym riistan ruokinta on kestävää riistanhoitoa. On totta, että Loimaan alueella on paljon peuroja, mutta kyllä autoilijatkin osansa siitä saavat ja miksi?
Itse olen seudulla asunut nelisenkymmentä vuotta ja en ole ajanut ainuttakaan peurakolaria ja kilometrejäkin tulee nurkka-ajossa kymmenisen tuhatta vuodessa, mutta ei se mikään ihme ole, että kolarit ovat lähes päivittäisiä. Tulin yksi ilta kotiin, synkkää ja sadetta, musta tien pinta ja vauhtia minulla oli 70, niin eikö joku perkele vilkuttele pitkiä takana ja painaa homona ohi, vauhtia arvelisin olleen ohimenijällä ainakin 100 kun perävalot hävisivät nopeasti. Ohitus tapahtui vielä hirvieläinvaroitusalueella. Mielestäni hirvieläinvaroitusalueella nopeusrajoitus pitäisi olla enintään 80 km/h.
Ja mitä niihin raatoihin tulee, laita nimesi tänne palstalle ja yhteystietosi, kyllä niistä varmaan riittää sinullekin, tosin kukaan ei tuo sitä pakistimeesi valmiina, joten teroita lahtiveitsesi valmiiksi ja odota yön pikkutunteina soittoa. Usein käy kyllä niinkin, että lihasta ei ole enää syötäväksi, mutta hyvään riistahenkeen kuuluu korjata raadotkin pois! - rauhallinen naiskuski
pois... kirjoitti:
kaasulta. Peurojen, hirvien, ym riistan ruokinta on kestävää riistanhoitoa. On totta, että Loimaan alueella on paljon peuroja, mutta kyllä autoilijatkin osansa siitä saavat ja miksi?
Itse olen seudulla asunut nelisenkymmentä vuotta ja en ole ajanut ainuttakaan peurakolaria ja kilometrejäkin tulee nurkka-ajossa kymmenisen tuhatta vuodessa, mutta ei se mikään ihme ole, että kolarit ovat lähes päivittäisiä. Tulin yksi ilta kotiin, synkkää ja sadetta, musta tien pinta ja vauhtia minulla oli 70, niin eikö joku perkele vilkuttele pitkiä takana ja painaa homona ohi, vauhtia arvelisin olleen ohimenijällä ainakin 100 kun perävalot hävisivät nopeasti. Ohitus tapahtui vielä hirvieläinvaroitusalueella. Mielestäni hirvieläinvaroitusalueella nopeusrajoitus pitäisi olla enintään 80 km/h.
Ja mitä niihin raatoihin tulee, laita nimesi tänne palstalle ja yhteystietosi, kyllä niistä varmaan riittää sinullekin, tosin kukaan ei tuo sitä pakistimeesi valmiina, joten teroita lahtiveitsesi valmiiksi ja odota yön pikkutunteina soittoa. Usein käy kyllä niinkin, että lihasta ei ole enää syötäväksi, mutta hyvään riistahenkeen kuuluu korjata raadotkin pois!Mellilän Mukkelsin ja Loimaanportin välillä näkyy jatkuvasti peuroja sekä tuttavat puhuvat oikeasta hirvi- ja peuravaarasta eli läheltäpiti-tilanteista. Kyllä peurojen vähentäminen 9-tien vierestä parantaa turvallisuutta! Sitten kun jokin kolari osuu omaan omaiseesi, ajattelet ehkä asiasta toisin kuin nyt. Itse olen rauhallinen ja varovainen pimeällä, mutta kerran ennen Jaakolan museota pomppasi iso hirvi aamulla 7.45 syyskuussa muina miehinä eteen. Ei aamuruuhkassa kukaan voi 50-60 km/h ajaa, se on liikenteen häiritsemistä! Peurat vähemmäksi, me vakuutusfirmojen asiakkaat maksamme kulut lopulta välillisesti vakuutusmaksuissamme.
- sanoin..
rauhallinen naiskuski kirjoitti:
Mellilän Mukkelsin ja Loimaanportin välillä näkyy jatkuvasti peuroja sekä tuttavat puhuvat oikeasta hirvi- ja peuravaarasta eli läheltäpiti-tilanteista. Kyllä peurojen vähentäminen 9-tien vierestä parantaa turvallisuutta! Sitten kun jokin kolari osuu omaan omaiseesi, ajattelet ehkä asiasta toisin kuin nyt. Itse olen rauhallinen ja varovainen pimeällä, mutta kerran ennen Jaakolan museota pomppasi iso hirvi aamulla 7.45 syyskuussa muina miehinä eteen. Ei aamuruuhkassa kukaan voi 50-60 km/h ajaa, se on liikenteen häiritsemistä! Peurat vähemmäksi, me vakuutusfirmojen asiakkaat maksamme kulut lopulta välillisesti vakuutusmaksuissamme.
en väheksy sanomaasi ja olen ollut peurakolarissa, mutta en itse ajanut silloin autoa..noin 35 vuotta sitten. Lisäksi olen väistänyt hirveä kahdesti ja toisella kerralla oli tosi täpärällä ja kroppa hakkasi vitosen katkoa vartti sen jälkeen. Jos vauhtia on 100 km tunnissa tai 80 km tunnissa, on reaktioajassa vissi ero. Miksi autoilijoiden on vaikeaa tajuta, että pieni nopeuden alentaminen vähentää onnettomuusriskiä, mutta kuten itsekin mainitsit, kun se ei satu omalle tai lähimmäisen kohdalle, ei se voi sattua itsellekkään.
- sattunut
sanoin.. kirjoitti:
en väheksy sanomaasi ja olen ollut peurakolarissa, mutta en itse ajanut silloin autoa..noin 35 vuotta sitten. Lisäksi olen väistänyt hirveä kahdesti ja toisella kerralla oli tosi täpärällä ja kroppa hakkasi vitosen katkoa vartti sen jälkeen. Jos vauhtia on 100 km tunnissa tai 80 km tunnissa, on reaktioajassa vissi ero. Miksi autoilijoiden on vaikeaa tajuta, että pieni nopeuden alentaminen vähentää onnettomuusriskiä, mutta kuten itsekin mainitsit, kun se ei satu omalle tai lähimmäisen kohdalle, ei se voi sattua itsellekkään.
kolme peurakolaria tällä vuosikymmenellä, yhtään kertaa en silti ole ajanut tiellä seisovaa peuraa päin. Kaksi niistä on hypännyt metsästä suoraan auton kylkeen ja kolmas loikkasi tien sivusta nokkapelille. Kaikille kerroille yhteistä se että peuran havaitsi vain ruskeana vilahduksena näkökentän laidalla ja sitten tömähti. Mitään mahdollisuutta ei ollut väistää vaikka kaikki tapahtuivat päivänvalolla. On hurskastelua tiehallinnolta ettei hirvivaroitusalueella alenneta nopeusrajoituksia riittävän alas. 100 km tunnissa on kesäkelilläkin hengenvaarallinen nopeus peurakolarissa, 70 km alkaisi olla lähempänä oikeaa tilannenopeutta.
- Autolla
Ysitielle kirjoitti:
Olen ihmetellyt sitä, että Mellilässä on ollut vuosikausia ruokintapaikka ihan ysitien varressa. Viime syksynä Kurpan pellolta tuli eteeni neljä hirveä. Ihmeekseni en törmännyt niihin, hirvet jatkoivat rauhallisesti menoaan ruokintapaikalle, joka oli niille ilmeisen tuttu. Karhulan levähdyspaikalla satuin kerran hirvikolarin ajaneen auton taakse. Iso hirvi makasi kaksi tuntia tiellä, välillä se nosti päätään ja yritti ylös. Poliisi ei tainnuttanut hirveä, vaan se sai olla siinä tuskissaan. Metsämies kävi sitten myöhemmin korjaamassa lihat talteen.
Isännät eivät jaksa kävellä syvälle metsään hirvien perään. Sen vuoksi metsästysmaiden täytyy olla lähellä teitä. Metsissä on paljon ruokintapaikkoja ja nyt kun metsästystä on aikaistettu syksyllä, jää marjat ja sienetkin poimimatta. Metsään ei ilkeä loppusyksystä mennä kun ei tiedä mistä pöheiköstä saa kuulan kalloonsa. Metsät ovat täynnä EU:n isännille rakentamia teurastomoita ja pakastetaloja. Niihin ei muilla ole asiaa. Lihat ovat visusti pakkasessa. Isännillä olisi itselläänkin varaa rakentaa liha-aittansa, mutta EU-anomukset on helppo väsätä samalla kuin muistakin tukiaisista. En osaa keksiä, mitä tavallinen metsätön ja maaton ihminen voisi saada EU:lta. Otamme vastaan ehdotuksia. Minusta on outoa, että ysitien varteenkin saa panna lapun, että paikalla on hirvenmetsästys meneillään. Todella kummallista liikennepolitiikkaa ja vieläpä poliisin silmien alla. Eihän täällä päin ole minkäänlaista liikenneturvallisuuskulttuuria. Mellilän hiekka-autot ajavat jatkuvasti ilman kuormanpeitteitä, hiekka vaan rapisee tuulilasissa jos sattuu perässä ajamaan. Sateellakin hiekka pölisee, koska se ei äkkiä kastu tarpeeksi sateessakaan.
- juusano
Terve tuloa Mellilään! täällä riista maistuu ja hiekka vaihtuu rahaksi!
- syytä
Autoilijoiden kuuluu tarkkailla hämärässä tien sivuja.ja on määrättyjä alueita joista peurat ja hirvet kulkevat tien yli.Aina silloin tällöin kuuluu sanottavan,että kamalaa kun ne sillä tavalla juoksevat yli tai tulevat eteen. Eivät peurat ja hirvet osaa liikennesääntöjä.Kyllä useassa tapauksessa vika on ratin ja penkin välissä jos ajaa peurakolarin
- dance
Turha autoilijoita syyttää,kun peurakanta on syötetty näin suureksi.
- Eimetsästäjä
Samaa mieltä ja sudet tulee peurojen perässä !!!!!!!!!!!!!!!
Metsästäjät syyllisiä!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1302245
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu261958Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin
Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti121489Yritys Kannus
Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett121337Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis701231- 931048
- 17967
- 88913
Kuin sonnilauma
Taas on Virkatiellä kova meteli keskellä päivää. Ei siinä kyllä toisia asukkaita yhtään ajatella. Tullaan yhden asuntoon17800Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa
Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks115752