Ei tee ruokaa mieli, vaikka on nälkä

????????

Niin kuten otsikossa on, niin minulla on normaali nälätunne aina silloin tällöin, mutta mitään ruokaa ei tee kuitenkaan yhtään mieli. Varsinkaan mikään lämmin ruoka ei innosta, melkein vain ällöttää. Jugurtit, hedelmät ja sellaiset kyllä menevät, mutta ei niitäkään juuri tee mieli.

Syön melkeinpä väkisin. Pystyn kyllä syömään aika paljon lämmintäkin ruokaa, jos vain aloitan syömään, vaikka ei yhtään tekisikään mieli. Välillä kyllä tulee hetkellisiä mielihaluja jotain syötävää kohtaan, mutta ei todellakaan usein.

Mikähän mahtaisi olla vikana? Tämä alkoi n. 1,5 viikkoa sitten. Stressasin aika paljon kyllä silloin, mutta sekin on mennyt nyt lähes kokonaan ohi. Tämä ruokahaluttomuus kyllä vähän huolestuttaa ja myöskin se, että henkeäni ahdistaa hieman ja alhaalla kurkussa tuntuu pala. (Pystyn siis hengittämään kunnolla, muttakun alan ajattelemaan asiaa, niin ahdistuksen huomaa). Minulla oli myös rytmihäiriöitä viikko sitten (niiden takia olin sairaalassakin, ei löytynyt verikokeissa, sydänfilmissä, eikä keuhkokuvissa mitään, kaikki siis ok), mutta nekin menivät jo ohi, liekö stressistä johtuvia(?). Mutta en kuitenkaan tätä ruokahaluttomuutta välttämättä stressin piikkiin laittaisi..?

45

26172

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Noitaneitonen

      Ihan samoja tuntemuksia mulla! Voi olla vaika ihan hirveä nälkä, että heikottaa ja mahassa kurnii, mutta ei vain halua syödä! Sitten taas välillä ei ole lainkaan nälkä, mutta haluaa vain syödä!

      • Entiiä04

        Oon 13 ja en pysty ayömään vaikka olis kuinka kova nälkä, välillä pakotan itteni syömään


      • Inhoantätä

        Samoin!!


      • Anonyymi
        Entiiä04 kirjoitti:

        Oon 13 ja en pysty ayömään vaikka olis kuinka kova nälkä, välillä pakotan itteni syömään

        Ookko kattonut käsiä tai jotain että näkyykö anoreksian merkkejä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ookko kattonut käsiä tai jotain että näkyykö anoreksian merkkejä

        Lääkäritki joo diagnosoi anoreksian just käsistä xD Luoja näitä neuvoja


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ookko kattonut käsiä tai jotain että näkyykö anoreksian merkkejä

        Kuule, ei se ihan noin toimi.


    • Nimetön

      ahdistaa niin paljon syödä. rupean tekemään ruokaa, mutta sitten en haluakkaan syödä koska haluan laihtua. Yritän siirtää syömistä kokoajan,sitten huomaan etten ole syönyt pariin päivään mitään. Yritän nutrata mutta tuntuu pahalta syödä jotain vanukkaita,pirtelöitä saati sitten suklaata jotka ovat sallittuja siinä,miten voi muka herkutella laihutuskuurilla?

      • Anonyymi

        Ei toi oo ruokahaluttomuutta vaan sulla on vaan haluttomuus syödä siis mielellisesti terveellisintähän olisi syödä minkä verran haluaa ja terveellistä ruokaa mieluiten mutta vitut terveellisellä ruokavaliolla on lähes mahdotonta olla ja nauttia elämästä samaan aikaan


    • adfawefawfawfa

      tuo ei kuulosta normaalilta......siis jos kärsit ruokaHALTTOMUUDESTA se on aina merkki jostakin, yleensä sairaudesta (esim flunssa).

      ovatko oireet jatkuneet, oletko käynyt lääkärissä?

    • Apua-tarvitseva

      Niin mullakin on ihan samanlaisia oireita mutta olen 12-vuotias. Mua alkaa ällöttää kun muut syövät ja meinaan niiku oksentaa. Mutta haluaisin vain syödä mutta mikään ei mene vain alas. Joskus se taas menee ohi ja sitten taas kun näen että joku syö alan mennä kalpeaksi ja alkaa oksettaa. Auttakaa! Mitä teeen? onko tähän lääkkeitä?
      Eilen illalla otin samariinia ja se auttoi mutta aamulla kaikki oli taas samalla tavalla kuin ennen kuin otin samariinia.

      • kamomillas::

        Tuskinpa sinua nyt oikeasti ihan oksettamaan alkaa? Saatko sillonkin jonkun kohtauksen, kun ihminen nukkuu tai vaikka aivastaa? Syöminen on ihan yhtä normaali toiminto.
        Mitä tuohon pahoinvointiin tulee, se tod. näköisesti johtuu siitä, että kun ette ole syöneet, verensokeri menee alas ja se tuo mukanaan, juuri tuollasia oireita, eli pahoinvointia, tuntuu että oksettaa, mahakipua,päänsärkyä, väsymystä yms. Silloin kannattaa yrittää ensin syödä tai juoda jotain pientä, esim tuoremehua tai hedelmiä. Kun verensokeri tasaantuu hetkenpäästä, ruokakin maistuu paremmin.
        Ruokahaluttomuus tosiaan voi olla jokin enne jostain fyysisestä sairaudesta, kuten juuri siitä kovasta stressistä, masennuksesta, flunssasta, unenpuutteesta, jonkin vitamiinin puute tms. Myön monet muutkin "isommat" sairaudet saattavat aikaansaada ruokahaluttomuutta, kuten vaikka munuaisten vajaatoiminta. Kannattaa yrittää miettiä elämäntilannetta, jos tuollaiset oireet vaivaavat, oletko esim. ahdistunut jostain tietystä asiasta.
        Kannattaa opetella syömään säännöllisesti, silloin se verensokeri ei heittele, ja siksi ateriarytmi ja ruokahalu on helppo pitää tasaisena. Silloin kun ei ole syönyt ja on kovin nälkäinen, saattaa alkaa ahmimaan ihan huomaamattaan tai syödä jotain epäterveellistä, ja nämä yhdessä voivat juuri altistaa ylipainolle tai tiettyjen vitamiininen yms. aineiden puutteelle. Aamupala on kaikista tärkein, sillä se auttaa elimistöä lähtemään käyntiin, koska se on ollut levossa ja ilman ravintoa nukkumisen ajan. Jos aamiainen jää välistä, päivällä tulee pahaa olo, stressi, mahakipu yms, koska verensokeri on niin alhaalla.
        Se taas, että ei voi syödä koska alkaa ahdistua ja haluaa laihtua, on selvää oireilua syömishäiriöstä.


      • Sumppi pk-seudulta

        Nyt on joulupyhät ohitse, jolloin yleensä syödään hyvin ja montaa eri sorttia. Pystyitkö syömään ongelmitta joulupöydässä ruokaa, mikä oli tarjolla? Jos et, keskustele äitisi kanssa, sillä sinun ruokailuasi ja oireitasi ei kannata kauaa seurata puuttumatta niiden syihin. Syömishäiriö sairautena on vakava sairaus, ja mitä nopeammin sen hoitamisen alkuun pääsee, sitä parempi. Syöminen on ihmisen elämän perus edellytys. Ilman ravintoa ei ole elämää.

        Olet hyvin nuori vielä, mutta ehkä sen ikäinen jo, että mietit mittojasi, painoasi. Olet aikuistumassa ehkä jo lävivuosien aikana keholtasi. Mielesi hyvinvointi ja ilo tulee elämääsi muista asioista, kuin painoa tarkkailemalla. Ehkä et tarkkailekaan, mutta moni ikäisesi jo sitä tekee.

        Hyvä, että olet aktiivisesti ottanut asian käsittelyyn esim. täällä, olet järkevä nuori!

        Kaikkea hyvää sinulle!


      • Anonyymi

        mulla ihan sama. heti ku nään et joku syö mua alkaa oksettaa ja käännyn pois.oon 13v. oon 162,9cm pitkä ja hetki sit painoin 53kg ja nyt 49 tää paino vaa alkaa tippuman ja en tiiä mitä tehdä. kans viiltelen pahan olon pois mut siir tulee kärsimyst sek jälkeen. haluisin kertoo äitille etten syö ja et haluun lääkäriin verikokeisiin mut en haluu huolestuttaa. n 1kk sit varmaan 2vk aikana oksensin jokaikisen ruoan mitä söin nii ulos.nyt syön päivässä yhen lämpimän ruoan jos ees sitäkään ja juon vettä paljon tietenkin sitä karkkiakin tulee vedetty mut pakko mun jotain on suuhun laittaa jos lämmin ruoka menee just ja just.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        mulla ihan sama. heti ku nään et joku syö mua alkaa oksettaa ja käännyn pois.oon 13v. oon 162,9cm pitkä ja hetki sit painoin 53kg ja nyt 49 tää paino vaa alkaa tippuman ja en tiiä mitä tehdä. kans viiltelen pahan olon pois mut siir tulee kärsimyst sek jälkeen. haluisin kertoo äitille etten syö ja et haluun lääkäriin verikokeisiin mut en haluu huolestuttaa. n 1kk sit varmaan 2vk aikana oksensin jokaikisen ruoan mitä söin nii ulos.nyt syön päivässä yhen lämpimän ruoan jos ees sitäkään ja juon vettä paljon tietenkin sitä karkkiakin tulee vedetty mut pakko mun jotain on suuhun laittaa jos lämmin ruoka menee just ja just.

        Epäilisin syönishäiriötä tai Diabetestä onnea ja jaksua❤️❤️❤️


    • michelin

      Mulla on sama kans. Tosin syömishäiriötaustaa jo 9 vuoden verran (olen 23-vuotias). Vaikka olisi kuinka nälkä, ei tee ruokaa mieli. Mutta sitten joskus saattaa tulla mieletön himo esim. mandariineihin, vaikka ei olisi yhtään nälkä. Tuon ruoanhimon luen siihen, että keho ilmoittaa, mistä on puute, esim. liiallinen kalsiumin puute mulla ilmenee haluna syödä jogurttia, juustoa ja jäätelöä. Magnesiumin puute taas suklaanhimona. Välillä sitten mulla menee suola- ja sokeritasapaino niin sekaisin, että rupean tärisemään, iskee kylmä hiki, huimaa, on hirveän huono olo ja silloin on PAKKO syödä sekä sokeri- että suolapitoista evästä, vaikka kuinka yököttäisi. Muuten tulee shokki, tajuttomuus ja kouristan ja joudun sairaalaan tiputukseen.

      Mutta mulla ainakin on semmoisia lääkityksiä, joilla on sivuvaikutuksena mm. ruokahalun väheneminen.

      • Sumppi pk-seudulta

        Oletko ollut syömishäiriösi vuoksi minkäänlaisessa valvotussa, esim. lääkärin seurannassa? Suosittelisin menemään ravintoaineterapeutille, jos haluat tehdä jotain syömisesi eli sairautesi parantamisen eteen. Samoin olisi syytä tarkastuttaa veriarvosi ja onko painosi pituuteesi suhteen terveillä lukemilla.
        Kirjoituksesi mukaan oireilet edelleen selkeästi syömishäiriösairaudella. Kyse on vakavasta sairaudesta, joten tästä on leikki kaukana.


    • Lih4v4ko?

      Mullakin on nyt nälkä, mutten halua syödä, koska tänään on tullut syötyä jo 4 voileipää ( päällä kinkkua & medfustia ), ja vähän perunoita. Jätin aamiaisen väliin, koska ei tahtonut maittaa. Käyn viellä koulua. Tuntuu että olen lihava: Painan 46 kg ja pituudelta n. 155 cm. Olenko teidän mielestä normaali, vai läski? Sanokaa sitten vain suoraan! :) Kaapista ei tahdo löytyä kuin vain sipsejä ja keksejä ja jtn muuta tälläistä. En halua syödä niitä, koska lihominen pelottaa. Jännitän aina terveystarkastusta, mitä jos minulla on ylipainoa? Olen yrittänyt pysyä sipseistä erossa, ja olen onnistunutkin, pariin viikkoon en sipsejä ole nauttinut. Äiti neuvoo, että tavallinen kotiruoka ei lihota, mutta musta tuntuu että kaikki ruat lihottavat, mua. Suurin osa luokallani olevista tytöistä ovat saman pituisia kuin minä, mutta painavat jotain 36 kg. Se minua ärsyttää. Joskus satumme vain puhumaan painosta, ja kun jos he kysyvät, paljon sinä painat, vastaan, että en halua kertoa. Se nolottaa. Helppiä! Ja vinkkejä tänne näin !

    • mävaa12345

      ihan rupee ärsyttää noi viestit kun jotku 12v laittaa viestii että iik oon läski auttakaa en haluu syyä ku lihon ! ei normaali kotiruoasta liho! ja aamupalaa ei oo järkevää jättää välii, mä tekisin mitä vaa et oisin vähä aika sit syöny senki ja muutenki kunnolla nimittäi nyt kaduttaa.. pituutta 162 ja painoo 37-38..

      • j-amce

        toi menee jo ihan ylite jos 12vuotias sanoo että on lihava jostain kotiruuasta... itse olin pienenä sellainen ihanan pallero, nykyään olen 160 ja painan sen 38-39. käyny terveydenhoitajalla melkeen kokoajan... masennustaki on ollu jo yli vuoden tämän takia kuei paino nouse! vaikka syön kuin MIES.


    • Syömäpuikko

      Itse olen 158cm ja painoin ennen 45,5kg mutta n. 2vk sitten laihduin 43 kiloiseksi, Jatkoin syömistä normaalisti ja luulin että paino palautuu pian. Paino kuitenkin vain laski vaikka söin normaalisti ja ehkä vähän enemmänkin. Nyt painan 42 eikä enää tee mieli lainkaan ruokaa vaikka on nälkä. Yritän syödä banaania ja juoda kahvia kun tuntuu että mikään muu ei pysy sisällä.

      Mielialaanhan tämä vaikuttaa ja päätä särkee jo kolmatta viikkoa. Ongelmanani on vielä että en ole koskaan tykännyt juoda vettä.. se on hyvin vaikeaa koska se maistuu niin hirveän pahalle :D

      • Hyvää

        Kokeile juoda vishyä. Jos siis tykkäät siitä :)


    • 12 vuotias tyttö

      Samoja ongelmia mutta olen 12 vuotias. On ollu heikkoo oloo & nälkää mut sit ei vaan tee mieli syödä. Sitten kun aloitan syömisen ruoka maistuu vähän. on ollu n.2vk tällee. En missään nimessä halua laihduttaa! Haluisin lihoa , koska olen muutenkin hoikka & painoni on tippunut tän syömisongelman kanssa. Mikä avuks?

      • Jokuihmetyyppi9886

        Sun pitää pakottaa ittes syömää
        Myös nukkuminen vaikuttaa ruokahaluun
        Ainakin monella
        Joten nuku sopivasti ja yritä syyä


      • Anonyymi

        Mulla itsellä oli ja on edelleen tää sama tilanne vaikka olenkin 21 vuotias jo, et haluaisi syödä mutta alkaa etoon heti kun on aloittamassa ruokailua ja olen itsekkin hoikka.
        Ja lisä 185cm ja paino peräti 48kg, eräs lääkäri oli sanonut että kohdallani minä kasvan ensin pituuden tappiin ja sen jälkeen alan saamaan painoa lisää että se syöminen ei auttanut siinä kasvu vaiheessa mitään mulle myös mainittiin arvio et 25 alkaisin saamaan lihaa luitten ympärille kunhan vaan syön normaalisti jatkossa ja sattumoisin muillakin teistä saattaa olla sama tilanne koska tää alkoi mulla siinä 12v-14v välillä. Mut toivon et tästä oli jotain apua.


    • ........
    • Jokunenn

      Oon 13-v, ja mulla on myös sama juttu. Hieman paha olo, eikä tee pätkääkään mieli ruokaa. Ja kaiken lisäksi, kun söin kouluruokaa, se olo häipyi. Tulin sitten bussista koulun jälkeen, ja menin kotiin. Me lähdettiin kaupoille, ja tuli taas sama olo. Menin ostamaan heseruokaa, olin kylläkin sitä ennen syönyt jäätelöä, jolloin tämä olo oli lähtenyt. Nyt aamulla on sama olo. Yritän syödä vaikkapa omenan..

    • Vaivainen 14v.

      Sama juttua! Mulla tulee tollanen olo tosi usein.Sitte jos vielä painostaa siinä vieressä sillein "syö nyt,sun pittää syyä jotain että jaksat" mulla tulee myös todella usein sellanen pala kurkkuun ja voi tulla myös paha-olo. Tuntu kuitenkin sinänsä ihan hyvältä tulla tänne kun huomasi ettei ole ainut jolla näitä vaivoja on :) ns.paranemisia.

    • 12-

      Olen 12- vuotias tyttö, ja sama ongelma. Herään aamuisin ja tuntuu siltä, että tekisi mieli oksentaa kaikki sisälmykset ulos. En pysty syömään aamulla mitään, mutta kun koulussa on ruokailu, syön ihan hyvin.. En vain tajua, miksi kotona en pysty syömään.. Sitten aina tulee todella usein sellaisia olo-tilanteita, että tekee mieli syödä muttei teekkään mieli syödä.. Ja sitten taas toisinpäin.. Toivon todella paljon ettei nämä ''syömishäiriöt'' vaikuta kuukautisten alkuun tai murrosikään..

    • apuaah

      12 v poika oon vähä laiha en kovin ja mulla suht samat oireet. mä pystyn syömää jäätelöä , karkkia , mustikoita . sanotaan lähes kaikkea raikasta. ku tulee lämmin ruoka vastaa ja syön sitä ni alkaa vähä olla huono olo tätä on ollu jo jonkun viikon. auttakaa ;(

    • Vitsi

      Oon 11v tyttö, aina aamuisin herään, tunnen kovaa alavatsan kipua ja ei tee yhtään mieli syödä. Kuitenkin yritän syödä jotain. Kasvisruoat menevät esim. suippopaprika, porkkana, tomaatit yms. Mutta kohtahan mulle kasvaa pitkät korvat 😂 Nytkin odotan palavasti koulun alkua jotta voisin taas syödä.

    • Edellinen

      Ja en halua että painoni enää tippuu koska: Pienenä painoni oli normaali, mutta sitten joskus 4vminulle todettiin laktoosiallergia kovien mahakipujen ja mahanpaisumusten takia. Painoni heikentyi huomattavadti monta kiloa allergian oireiden syöntihaluttomuuden takia, ja siitä asti olen ollut laiha. Nykypäivinäkin olen vielä laiha ja lyhyt. Painan näin 11v noin. 25kg vaatteet (farkkushortsit ja toppi) päällä ja olenhan minä tietenkin siinä alle 140cm pitkä. Menen nyt siis vitoselle ja 4lk kouluterveyden tarkastuksessa minulle annettiin lappu jossa päinakäyrässä olin merkintöä: Alipaino, alempanakin.😢 Olen yrittänyt saada vähän enemmän painoa syömällä 4rl enemmän kuin jaksan ja on pari kiloo lisää tullu mutta enää ei onnistu.😔

    • nostan

      Nostan! Mitä tämmöinen aikuisella 160cm reilu 60kg voi olla 😮 . Yököhkö olo alkoi tänään, kun yritin syödä lounasta, jonka jätin kesken, koska en saanut alas kuin noin puolet 😛

    • Moiiiiiiiii

      Mulla on just nyt toi sama tunne ja oon 10 mulle tulisää tota jo 4 v

    • mahassamöyrii

      Itsellä sama tunne, ehkä johtuu siitä että söin munkin ja en normaalisti syö vehnää kuin joskus hyvin pieniä määriä.

    • Help

      Siis mulla tänään tuli yhtäkkiä tämmönen et mulla on iha sairas nälkä mutta ei tee yhtää mitää mieli.. Auttakaa

    • Anonyymi

      Mulla on sellanen kun syön niin en täyty. En syö paljon koska haluun laihtua. Joten ei ainakaa mitää anoreksiaa VIELLÄ ole.

    • Anonyymi

      Kiva,tai siis ei kiva mutta kuitenkin löytää sielu kumppani!!!!!!!Itsekin huolissani tästä!

    • Anonyymi

      oon 12v tyttö ja aamusin oon heränny sillee et on ollu huono olo mut sit se jossaa vaihees lähtee pois. ja jos syön ni mul tulee sillee välil huono olo tai täys olo vaikka en syö paljoo. ja niinku ei tee miel syyä tai mitää. ennen oon syöny hyvän määrän ruokaa mut nyt oon huomannu et oon syöny paljo vähemmä ku ennen??? jos jollaa on ollu tälläst samaa ni voiks joku kertoo et mitä tää on!?

      • Anonyymi

        Oon 11v tyttö (pian 12) ja mulla just oli kuumetta, ja nyt ollu jo pari päivää sillei et kun aloitan syömään, hetken päästä alkaa oksettamaan se ruoka, ja on pakko lopettaa. Huomenna pitäis mennä kouluun, ja en tiiä pärjäänkö ilman kouluruokaa 5h päivää.


    • Anonyymi

      En nyt ihan saanut käsitystä onko sinulla siis jokin syömishäiriö koska kyseiselle palstalle kirjoitat?
      Olet siis huolissasi jaksatko syömättä? Pelkäätkö että alat voida pahoin koulussa?
      Jos pahoinvointi johtuu tuosta sairastumisestasi se kyllä menee ohi. Ei ole mikään pakko syödä mitään tukevaa, vaan voit ottaa vaikka smoothieta tai banaanin ja jogurttia kouluun evääksi. Niillä jaksat koulupäivän ja voit yrittää syödä kotona vaikka keittoa tai muuta kevyempää kunnes olosi paranee.
      Jos sinulla kuitenkin on syömishäiriö hae hyvä lapsi apua ja heti! Et halua joutua siihen kurimukseen mitä sairastuminen oikein pohjimmillaan on! Kun se ihana kuherruskuukausi sairauden kanssa on ohi, se paljastaa teräskyntensä ja olet loukussa. Siitä onkin sitten hyvin vaikea nousta.
      Tiedän mistä puhun, toista kymmentä vuotta takana vaikeaa anoreksiaa, omaisten pelkoa että kuolen, sairaalassa letkuissa ym ym. Nyt olen selvillä vesillä ainakin siltä osin että paino on noussut terveempään ja jaksan elää. Toivon kuitenkin ettet ole sairastunut etkä myöskään halua sitä!

      • Anonyymi

        Siis oon kanssa 11v kohta 12v tyttö eli 08 mut juu nii mullaki on semmosta että mulla on nälkä mutta sitte alan syömään nii ei yhtäkkiä enää ookkaa ja mulla on KOKOAJAN huono olo ja heikottaa mutta ku yritän syödä tulee vielä enemmän huono olo ja sit kans mulla tuntuu että mulla on karva kurkussa joka päivä enkä saa sitä pois!! Lääkäritkin vain nauraa mulle että ei siellä mitään oo! Joten onko jollain muulla tämmöistä?? Vastauksia otan vastaan mielelläni ja myös apuja!!🥺


    • Anonyymi

      Mul on sama. Oon 14, painoo 46-48 ollu mut nyt on ollu jo viikon, 1.5 vk tällänen olo ettei tee mieli syödä ja pelottaa etta oksennan/yökkään ruuan saman tien pois. Kotona on helpompi syödä, koska sillon en oo koulussa/ kaverilla mahollisesti "oksentamassa". Mul on paino tippunu 45.9 kohalle. Eli ei ihan kauheesti vielä, se oli jokin aika sitten jotain 46. Mua huolestuttaa kovasti. On ollu pääsnsärkyä, vähän, ja tää olo on heitelly ettei sitä välillä oo mut sit taas se tulee. Esim. Eilen sain syötyy ihan hyvin koulussa, ja kotona. Ei oikeen ollu huono olo mut sit taas tänään oli pakko lähtee koulusta kotiin.

      Alko heikottaa eikä ruokaa tehny mieli syödä ollenkaan. Oli lempiruokaa JA LETTUJA!
      Anoreksiaa ei oo, koska ei vähempääkään ylipaino kiinnostaisi. Ennemmin vaan pelkään ja odotan et tämmoset olot lähtis.

      Meinaan, mulla joskus nelosella on ollu tätä myös. Se kuitenki lopulta meni ohi, mut nyt on sit taas. Mulla on ollu hiukan, siis tosi vähän ahistava olo kurkussa, ikään kuin kuuma, joka päivä/ ei ihan joka päivä/välillä, mut sekään ei oo niin haitannu. Nyt sit oon taas ihan neuvoton...

    • Anonyymi

      Mulla on nälkä mut en haluu syödä sitä ruokaa mitä meillä tänään on mitä mun pitää tehdä

      • Anonyymi

        Suosittelen käymään lääkärissä. Vatsasyövän merkkejä


    • Anonyymi

      Tein RUOKAA mut ei maistu vaikka nälkä?

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      2
      14881
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3069
    3. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3066
    4. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3065
    5. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3065
    6. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3064
    7. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3064
    8. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3060
    9. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3055
    10. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      3054
    Aihe