Valkoinen Sokeri - Roskaa/Valinta?

oct

Mitä mieltä olette valkoisesta sokerista, onko se kemikaalina jo täyttä roskaa vaikka miten eläisin,

vai teemmekö sen roskaksi valinnoillamme, ts. puudutamme itsemme siihen, levitämme sitä yhdessä roska-aineiden kanssa joka paikkaan ym.

Minun mielestäni ainakin tuo jälkeinen, mutta ei se ole myöskään kemikaalina täydellinen.

Usein kuulee perusjutut ettei valk.sokerissa ole ravinteita ja se turmelee hampaat, mutta nämä ei riitä minulle nämä perusteet.

Voidaanko siis sakkaroosia käyttää milloinkaan hedelmällisesti?

Mistä johtuu että sakkaroosi taipuu niin monenlaisella eri tavalla psyykeelle kuten jäisessä limonaadissa, leivonnaisessa, karamellissa, jäätelössä?

Se ikäänkuin imeytyy placeboon tai tunteisiin eri tavalla riippuen lähteestä johon sitä on tyrkätty.

Kuulin myös että on monta eri vaihetta jolla tämä kide saadaan tehtyä, mm kasvista keltaisen väriseksi aineeksi johon lisätään sinisävyä (akryyliamidia), tämä kaikki kuulosti niin jännältä jotenkin.

Kommenttia..

6

856

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • oct

      Pohdiskelin että ehkä siksi valkoinen sokeri vaikuttaa eri lähteissä eri tavalla tunteisiin, koska se on pohjimmiltaan huumetta joka vaikuttaa vahvasti mielikuvitukseemme. Jolloin kuvittelemme jäätelön pehmeyden korostuneesti ym ym, ja limonaadin jäätävyyden melkein huumaantuneesti, jne

      • oct

        Se sen sekä teho että roskaisuus perustuu siihen myrkylliseen ominaisuuteen joka siinä kemikaalissa jo on, jota yhdistämällä muihin aineksiin ja lopulta kulttuuriimme, tekee siitä sen mitä se on.


      • oon ,mik' pp
        oct kirjoitti:

        Se sen sekä teho että roskaisuus perustuu siihen myrkylliseen ominaisuuteen joka siinä kemikaalissa jo on, jota yhdistämällä muihin aineksiin ja lopulta kulttuuriimme, tekee siitä sen mitä se on.

        eikö se ole sanomatta selvää että sokeri ei ole terveydelle hyväksi. sitähän tulee monissa muodoissa muutenkin ihmisen kehoon, pysy pois valkoisesta sokerista, myrkkyä sano minun sanoneen


      • koukuttavaa kamaa
        oon ,mik' pp kirjoitti:

        eikö se ole sanomatta selvää että sokeri ei ole terveydelle hyväksi. sitähän tulee monissa muodoissa muutenkin ihmisen kehoon, pysy pois valkoisesta sokerista, myrkkyä sano minun sanoneen

        Sokeri lienee tupakan ohella ainoa huume, jonka valmistukseen on aikoinaan hankittu orjia. :)


    • hiilihydraatti.

      Hiilihydratteja on nopeammin ja hitaammin imeytyviä. Ihminen tarvitsee molempia, ja molempia esintyy myös luonollisessa muodossa. Toivottavaa olisi että ravinnosta ei kovinkaan merkittävä osa olisi ns puhdistettua sokeria( valkoista), mutta kokonaisuus ratkaisee. Jos muuten syöt suht monipulisesti ei valkoisesta sokerista osana ruokavaliota ole mitään erityistä haitta jos olet perusterve. Ns hyper super intiaaniskori on kutakuinkin vaikutuksuiltaan valkoisen sokerin luokkaa. Huno rasva yhdistettynä sokeriin on paljon pahempi kuin puhdas sokeri, tämä selviää ihan kalorimääristäkin. Sokerissä ei ole juurikaan ravinteita, se on puhdasta polttoainetta. Ravinteet saatava muusta ruuasta. Siksi tuon sokerin ossuus ei sais olla kovinkaan iso. Sokeri on niin paljon käytetty tuote että tuskinpa sinnä kohtuudella nautittuna mitään terveysvaaraa piilee. Makeutusaineet on asia erikseen. Muista perussäntö, älä syö enemmän kuin kulutat. Relax, no worry....

    • tuunari_mikko

      Sokeri puhtaana pitäis kieltää. Veikkaan, että se yhtä haitallista kuin viina tai tupakka..

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      90
      1260
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      1056
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      63
      797
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      14
      750
    5. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      290
      706
    6. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      60
      694
    7. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      688
    8. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      39
      661
    9. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      60
      648
    10. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      42
      634
    Aihe