Meillä on lähitalossa herttainen ja energinen lapinkoira, lienee vasta reilu puolivuotias, eli nuori vielä. Koira on oikein mukava ja oleilee paljon pihalla, mutta on kova haukkumaan ja haukkuu erilaisiin vuorokauden aikoihin välillä häiritsevästikin.
Emme ole tästä raatsineet mitään sanoa, kun koira on vielä niin pentukin. Nyt ovat muutkin naapurit alkaneet asiasta häiriintyä, muttei kukaan ole asiaa vielä ottanut puheeksi. Minkäikäiseltä koiralta voi odottaa itsehillintää tuossa haukkumisessa? Muuten koira on oikein mukava tuttavuus!
Haukkumisesta
6
1089
Vastaukset 6
- haukkuvaisia
Lapinkoirissa on haukkuherkkyyttä, jota ei saa välttämättä koulutettua pois, eikä ikäkään sitä poista tai vähennä. Itselläni on lapinkoira, joka on paljon koulutettu (tottelevaisuus ja agitityharrastus), ja lisäksi haukkumista vähentävää koulutusta, mutta kyllä se haukkuu todella paljon. Ei sisällä, mutta ulkona pienikin rasaus tai epäilyttävä juttu saa sen haukkumaan innokkaasti, todella kuuluvalla kimeällä haukulla. Vanhemmiten(8v) näytäisi vaan olevan herkempi ilmoittelemaan ympäristön tapahtumista. Onneksi asutaan maalla, ja naapurit ovat tarpeeksi kaukana.
- ...lopetettiin...
...koska se haukunnallaan häiritsi liikaa naapureita, eikä uusia omistajia sille löytynyt.
- haukuttomiksi jos jaksaa ko...
...lopetettiin... kirjoitti:
...koska se haukunnallaan häiritsi liikaa naapureita, eikä uusia omistajia sille löytynyt.
penusta tuonne vuoden ikään.Minun lappari ei hauku,kuin ainoastaan autossa parkissa ollessa jos toinen koira ilmestyy sen auton viereen.Ulkona vaeltaessa yöllä murisi matalasti jos jotain outoa sen mielestä,mutta lopetti heti kun sanoin.
- Marika34
Eiköhän kyseessä ole koulutuksen puutetta.
Jossain tapuksessa koiralle hankitaan kaveri ja taas haukutaan tuplana .
Jos koira haukkuu pihalla tai taluttimessa niin eiköhän kyseessä ole vain koulutuksen puute ja omistajan osaamattomuus ja välinpitämättömyys ympäristöä kohtaan.- ^samaa mieltä
Täysin samaa mieltä edellisen kanssa.
Jos viitsii vaivautua kouluttamaan koiraansa, ongelmia tuskin tulee.
- ei hauku ei hauku
Enpä tiedä mitä sanoisi.Pihamaalla oli ensimmäinen koira jota voisi sanoa
lapinkoiraksi 50-60uvun vaihteessa.Eipä tuo haukkunut kun tarvittaessa.
On ollut muutama eikä mitään ongelmaa.Tällä hetkellä 7.5 vuotias narttu
asun kerrostalossa on haukkunut viimmeisen vuoden aikana 4 kertaa pihalla
pysäytti kännikalan joka remusi,juoksuaikaan pari kertaa tutulle urokselle ja
viimmeksi komensi poikaa joka on 11 kuukautta vanha lapinkoira.
Tuo 11 vanha haukahtelee joskus mutta ei hauku sanottavasti.
Otapa koira kainaloon kun rupiaa haukkumaan.
Me ollaan koiran kanssa sovittu minä pidän siitä huolen ja se ei rähjää.
(jätän sen tehtäväksi eukolle)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ampuminen kylpylässä
Onko vornasen timbe käynyt hiukan kylpemässä vai mikä tämä ampumatapaus on kylpylässä? Tuntuu aika villi meno olevan naa1052290Kemijärvellä vesionnettomuus
Pitkänsillan ja taiteilijanniemen välillä nähty henkilön painuvan veden alle. Mitä on tapahtunut? Onko vesihiisi taas as411564Hei, voitko kuunnella
Voisitko auttaa minua selvittämään asioita? En halua ajaa sinua hulluuteen kanssani, en sitoa sinua, en esittää vaatimu1381114Joku porukka lähtenyt täältä
Ihmeen hiljainen on palsta nyt. Yleensä tänne tulvii aloituksia yms, mutta nyt on kyllä erikoisen hiljaista.2321058- 1031058
- 82876
Costa Rica on tympeän makuinen kahvi
Ostin kahvin hinnan romahduksen kunniaksi Costa Rican "Premium Blendiä". Piti olla sataprosenttista arabialaista. No ain49862- 81791
Se kun olit pitkästä aikaa silmieni edessä
Oli kyllä sykähdyttävää. Tiedätkö, mikä laittaa minut ikävöimään sinua? Kun palautan mieleeni valtavan ihanan olemuksen,53787Olipa yllätys
Kuten hyvin moni tiesi/arvasi että valetta alusta loppuun toi *olemme ystäviä* satu. Instassaan käsi kädessä kuva kertoo215774- 54751
- 93739
- 40686
On todella ikävää
Todella ikävää, että asiat ovat menneet tällaisiksi. Tämä ei ollut missään vaiheessa tarkoitukseni. Olen tehnyt virheit79658Oletteko koskaan torjuneet kaivattuanne?
Minä olen, kun en silloin tajunnut vielä ihastuneeni. Yritin paikata tapahtunutta, mutta ei onnistunut enää.30583- 55527
- 39525
Hämmentävä hetki: TTK:sta pudonnut Johanna Puhakka lataa pettyneenä: "Sitä ei voi kieltää"
Johanna Puhakka ja Jurijs Jurza Trosenko tippuivat Tanssii Tähtien Kanssa -kisasta. Suositussa viihdeohjelmassa nähtiin14500Kai sä mies ymmärrät..
..ettet jättänyt vaihtoahtoa. Tottakai toivon vielä, että pystyisit toimimaan niin että asiat korjaantuisivat. Vahvast28482Onkin niin, että olet hulluna minuun
mutta et uskalla sitä tuoda ilmi. Salaa haaveilet kiihkeästä suhteesta, vaan siihen se jää, ja syyksi esteet ja muut. S25473