Haukkumisesta

Ystävällinen sivullinen

Meillä on lähitalossa herttainen ja energinen lapinkoira, lienee vasta reilu puolivuotias, eli nuori vielä. Koira on oikein mukava ja oleilee paljon pihalla, mutta on kova haukkumaan ja haukkuu erilaisiin vuorokauden aikoihin välillä häiritsevästikin.

Emme ole tästä raatsineet mitään sanoa, kun koira on vielä niin pentukin. Nyt ovat muutkin naapurit alkaneet asiasta häiriintyä, muttei kukaan ole asiaa vielä ottanut puheeksi. Minkäikäiseltä koiralta voi odottaa itsehillintää tuossa haukkumisessa? Muuten koira on oikein mukava tuttavuus!

6

1035

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • haukkuvaisia

Lapinkoirissa on haukkuherkkyyttä, jota ei saa välttämättä koulutettua pois, eikä ikäkään sitä poista tai vähennä. Itselläni on lapinkoira, joka on paljon koulutettu (tottelevaisuus ja agitityharrastus), ja lisäksi haukkumista vähentävää koulutusta, mutta kyllä se haukkuu todella paljon. Ei sisällä, mutta ulkona pienikin rasaus tai epäilyttävä juttu saa sen haukkumaan innokkaasti, todella kuuluvalla kimeällä haukulla. Vanhemmiten(8v) näytäisi vaan olevan herkempi ilmoittelemaan ympäristön tapahtumista. Onneksi asutaan maalla, ja naapurit ovat tarpeeksi kaukana.

• ...lopetettiin...

...koska se haukunnallaan häiritsi liikaa naapureita, eikä uusia omistajia sille löytynyt.

• haukuttomiksi jos jaksaa ko...
        ...lopetettiin... kirjoitti:

...koska se haukunnallaan häiritsi liikaa naapureita, eikä uusia omistajia sille löytynyt.

penusta tuonne vuoden ikään.Minun lappari ei hauku,kuin ainoastaan autossa parkissa ollessa jos toinen koira ilmestyy sen auton viereen.Ulkona vaeltaessa yöllä murisi matalasti jos jotain outoa sen mielestä,mutta lopetti heti kun sanoin.

• Marika34

Eiköhän kyseessä ole koulutuksen puutetta.
      Jossain tapuksessa koiralle hankitaan kaveri ja taas haukutaan tuplana .
      Jos koira haukkuu pihalla tai taluttimessa niin eiköhän kyseessä ole vain koulutuksen puute ja omistajan osaamattomuus ja välinpitämättömyys ympäristöä kohtaan.

• ^samaa mieltä

Täysin samaa mieltä edellisen kanssa.
        Jos viitsii vaivautua kouluttamaan koiraansa, ongelmia tuskin tulee.

• ei hauku ei hauku

Enpä tiedä mitä sanoisi.Pihamaalla oli ensimmäinen koira jota voisi sanoa
      lapinkoiraksi 50-60uvun vaihteessa.Eipä tuo haukkunut kun tarvittaessa.
      On ollut muutama eikä mitään ongelmaa.Tällä hetkellä 7.5 vuotias narttu
      asun kerrostalossa on haukkunut viimmeisen vuoden aikana 4 kertaa pihalla
      pysäytti kännikalan joka remusi,juoksuaikaan pari kertaa tutulle urokselle ja
      viimmeksi komensi poikaa joka on 11 kuukautta vanha lapinkoira.
      Tuo 11 vanha haukahtelee joskus mutta ei hauku sanottavasti.
      Otapa koira kainaloon kun rupiaa haukkumaan.
      Me ollaan koiran kanssa sovittu minä pidän siitä huolen ja se ei rähjää.
      (jätän sen tehtäväksi eukolle)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 534
      8597
    2. Aamuseuraa/rehevää naista

uhkean rehevät m-xxxl naiset/rouvat/pari 18-80v kutsu luokses 31.1 aamusta päiväpanoille 32v hetero mies.oon innokas nuo
      Keuruu
      5
      3688
    3. 24h Kirppis

Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?
      Jämsä
      7
      2203
    4. Suomessa eletään liian pitkään

"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy
      Maailman menoa
      161
      1203
    5. Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain

Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja
      Joensuu
      17
      846
    6. Sun ulkonäkö on

Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.
      Ikävä
      40
      764
    7. Olen niin haaveillut

Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo
      Ikävä
      57
      752
    8. Oletko koskaan

Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?
      Sinkut
      68
      726
    9. Näyttääkö kaivattusi

Miten hyvältä ❤️
      Ikävä
      46
      715
    10. En voi ottaa

Jos ikinä aiot ottaa yhteyttä, niin tee se nyt. On aika, kun todella todella tarvitsisin sinua. Naiselle.
      Ikävä
      36
      657
    Aihe