Pikkukoiran vienti ostoskeskukseen?

Nimetön

Saako pientä koira ottaa ostoskeskukseen tai kauppaan, jos koira on kantolaukussa??

49

2747

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pesähän se

      Kyllä eläimet ovat bakteerien pesiä , joten
      samanlainen kielto kun tupakoinnille on paikallaan.

      • on pyllyssäs

        joten sinulle muutama kielto kanssa olisi paikallaan.
        Aloittajalle: Vie pois vaan, niin minäkin teen ja jos joku sanoo jotain, riippuen sanojasta tietenkin, voin poistua koirani kanssa. Vielä ei ole kukaan sanonut mitään, kantokassissa käymme jopa ruokakaupassa, kärryissä koira kassissa istuu kiltisti. Ei siis kaki eikä pissi ympärilleen ja mihin sattuu. Minun koirani varmaan puhtaampi kuin tämä joka näitä bakteereita pelkää.. tosi tyhmä.


      • Huoppisko
        on pyllyssäs kirjoitti:

        joten sinulle muutama kielto kanssa olisi paikallaan.
        Aloittajalle: Vie pois vaan, niin minäkin teen ja jos joku sanoo jotain, riippuen sanojasta tietenkin, voin poistua koirani kanssa. Vielä ei ole kukaan sanonut mitään, kantokassissa käymme jopa ruokakaupassa, kärryissä koira kassissa istuu kiltisti. Ei siis kaki eikä pissi ympärilleen ja mihin sattuu. Minun koirani varmaan puhtaampi kuin tämä joka näitä bakteereita pelkää.. tosi tyhmä.

        Koira levittää hilsettä siellä missä sitä kuljetetaan, ja monilla ihmisillä koira-allergia voi olla hyvinkin vakava. Sinäkö nauttisit, jos joku 40:n asteen kuumeessa oleva tulisi jollakin yleisellä paikalla hökäilemään nokkasi eteen?


      • bakteeripe**e
        on pyllyssäs kirjoitti:

        joten sinulle muutama kielto kanssa olisi paikallaan.
        Aloittajalle: Vie pois vaan, niin minäkin teen ja jos joku sanoo jotain, riippuen sanojasta tietenkin, voin poistua koirani kanssa. Vielä ei ole kukaan sanonut mitään, kantokassissa käymme jopa ruokakaupassa, kärryissä koira kassissa istuu kiltisti. Ei siis kaki eikä pissi ympärilleen ja mihin sattuu. Minun koirani varmaan puhtaampi kuin tämä joka näitä bakteereita pelkää.. tosi tyhmä.

        oletko nähnyt kauppojen, kioskien ja jopa huoltoasemien ovissa kuvaa jossa koira ja punainen rasti päällä? SE ON KIELTOMERKKI


      • jke

        Seuraavan kerran kun käyt vaa'alla, niin mietipä sitä tosiseikkaa, että sen näyttämästä lukemasta 1,5kg tulee sinun elimistössäsi rellestävistä bakteereista.


      • ...
        on pyllyssäs kirjoitti:

        joten sinulle muutama kielto kanssa olisi paikallaan.
        Aloittajalle: Vie pois vaan, niin minäkin teen ja jos joku sanoo jotain, riippuen sanojasta tietenkin, voin poistua koirani kanssa. Vielä ei ole kukaan sanonut mitään, kantokassissa käymme jopa ruokakaupassa, kärryissä koira kassissa istuu kiltisti. Ei siis kaki eikä pissi ympärilleen ja mihin sattuu. Minun koirani varmaan puhtaampi kuin tämä joka näitä bakteereita pelkää.. tosi tyhmä.

        Siis tarkoitatko todella, että koira on kaupassa ostoskärryissä? Täällä Helsinki cityssä kun ei lapsiakaan saa laittaa ruokakaupassa istumaan ostokärryihin muualle kuin siihen istuimeen.
        Ja minkä takia sitä koiraa pitää raahata sinne ruokakauppaan..? Ihan hyvin oma koira saa ainakin liikuntaa, vaikka se ei shoppailua harrastakkaan, joten se on ihan turha peruste. Uusia tilanteita taas voi sitten harjoitella vaikka eläinkaupassa tai torilla, jossain missä koira on tervetullut.


      • sinä siellä
        Huoppisko kirjoitti:

        Koira levittää hilsettä siellä missä sitä kuljetetaan, ja monilla ihmisillä koira-allergia voi olla hyvinkin vakava. Sinäkö nauttisit, jos joku 40:n asteen kuumeessa oleva tulisi jollakin yleisellä paikalla hökäilemään nokkasi eteen?

        koira on omassa kassissaan, ei siis istu siellä korissa sellaisenaan. Vaan kassissaan, ponimaj? Eikä siitä kassista mitään sen kummempaa irtoa kun sulla vaatteistasi. Ei tuo ketään häiritse jos sitä siinä kuljettelee vaikkapa ruokakaupassa. Hiljainenkin se on, ei inahda eikä pukahda mitään.
        Että olette pöljiä, ne merkit on tarkoitettu käveleville koirille. Saahan sokeakin viedä opaskoiransa kauppaan, eikä se sokea näe edes pestä koiraansa jos sitä koskaan edes pesee.
        Kassissa pidettävät koirat pestäänkin aika ajoin. Toisin on monien ihmisten kanssa jotka eivät viitsi itseään edes pestä ja silti juoksevat kaupoissa ja on niitä kuumeisiakin potilaita siellä nähty, ettei sen puoleen. Yskiviä ja pärskiviä on joka puolella ja ei ne kaikki osaa edes käyttää käsiään tai nenäliinoja kasvojensa edessä kun aivastelevat. Lisänä vielä nuo syljeskelevät ulkomaalaiset joilla ei mitään tapoja. Väitän että koirallani on enemmän tapoja kui monella ihmisellä joka käy siellä kaupassa taikka muualla missä ei kuvitella niitä bakteereja olevan... Mikään paikka niiltä suojassa ole edes, ruokakaupoissa taitaa olla kaikkein pahimmat paikat mistä voi tulla jotain. Jo jauhelihat sisältää ties mitä välillä.
        Hilsettä! HAH! Sinä hilseilet kuule enemmän kun minun koirani taikka kolme samankokoista koiraa yhteensä. Juu eikä sun allergisena tartte tulla mun koiran lähelle niin ei tule vaivoja/oireita. Itsekin allergisena tiedän kyllä miten niitä tulee.


      • loistavaa
        sinä siellä kirjoitti:

        koira on omassa kassissaan, ei siis istu siellä korissa sellaisenaan. Vaan kassissaan, ponimaj? Eikä siitä kassista mitään sen kummempaa irtoa kun sulla vaatteistasi. Ei tuo ketään häiritse jos sitä siinä kuljettelee vaikkapa ruokakaupassa. Hiljainenkin se on, ei inahda eikä pukahda mitään.
        Että olette pöljiä, ne merkit on tarkoitettu käveleville koirille. Saahan sokeakin viedä opaskoiransa kauppaan, eikä se sokea näe edes pestä koiraansa jos sitä koskaan edes pesee.
        Kassissa pidettävät koirat pestäänkin aika ajoin. Toisin on monien ihmisten kanssa jotka eivät viitsi itseään edes pestä ja silti juoksevat kaupoissa ja on niitä kuumeisiakin potilaita siellä nähty, ettei sen puoleen. Yskiviä ja pärskiviä on joka puolella ja ei ne kaikki osaa edes käyttää käsiään tai nenäliinoja kasvojensa edessä kun aivastelevat. Lisänä vielä nuo syljeskelevät ulkomaalaiset joilla ei mitään tapoja. Väitän että koirallani on enemmän tapoja kui monella ihmisellä joka käy siellä kaupassa taikka muualla missä ei kuvitella niitä bakteereja olevan... Mikään paikka niiltä suojassa ole edes, ruokakaupoissa taitaa olla kaikkein pahimmat paikat mistä voi tulla jotain. Jo jauhelihat sisältää ties mitä välillä.
        Hilsettä! HAH! Sinä hilseilet kuule enemmän kun minun koirani taikka kolme samankokoista koiraa yhteensä. Juu eikä sun allergisena tartte tulla mun koiran lähelle niin ei tule vaivoja/oireita. Itsekin allergisena tiedän kyllä miten niitä tulee.

        NÄIN ASIA TODELLAKIN ON!!!

        en edes oikein ymmärrä miksi koira-vihaajat viihtyvät tällä palstalla, tulee mieleen naapurin kyylävä mummo joka ei ymmärrä muuttaa metsään!


      • koiraihminen:)
        bakteeripe**e kirjoitti:

        oletko nähnyt kauppojen, kioskien ja jopa huoltoasemien ovissa kuvaa jossa koira ja punainen rasti päällä? SE ON KIELTOMERKKI

        eikös tämä ole enemmänkin sen takia, ettei koira tee tarpeitaan kauppaan? kaikki on tulkittavissa.


      • Chihuuuu

        Luvan kysyin infotiskiltä ja molempiin isoihin kauppoihin sanottiin että saan mennä koirani kanssa kauppaan. Koira chihu ja kantokassissa. Siinä se mukavasti mukana kulki.


    • suomen lain

      mukaan on täysin kielleyttyä, poikkeuksen muodostavat vain opas- tai avustuskoirat.

      Ei ole mitään merkitystä sillä onko se laukussa vai ei, liikkeissä ja kaupoissa on elintarvikkeita. Saati ajattelitko lainkaan allergikkoja?

      Miksi se koira pitäisi saada kauppaan mukaan?

    • Miako008

      laissa kielletty, mutta kuulinpa bussissa, että eräs rouva oli yrittänyt tavalliseen kauppaan mennä koira kantokassissa. Oli vartija häätänyt rouvan pois kaupasta, koska kauppaan ei saanut tulla kuin opas/avustajakoiran kanssa.


      Minkä takia raahata koira ostoskeskukseen tai kauppaan, edes kassissa...?

    • joo...

      En ymmärrä minkä takia koiria täytyy raahata mukaan joka paikkaan. Kaikki ihmiset eivät tykkää koirista, jotkut pelkäävät, jotkut ovat allergisia jne... Koirat kotona ja ihmiset ostoskeskuksissa...!!!!!!!!!

      • liikkeeseen jossa on elinta...

        ei edes vaikka kauppan myyjä sallisi sen.Kauppakeskusten ovissa muuten on kaikissa merkki jotta eläimet keilletty ainakin niissä jossa minäkin käyn.Samoin ravintolat ja kahvilat kuuluu koirilta pääsykielletty alueeseen.Minä otin koirasta kuvan ruokakaupassa ja soitin poliisit.Kauppa sai varoituksen,kun ei vahtinut tarpeeksi.Onneksi on kännyköissä kaikissa kamerat nykyisin.


      • nimetön123gh
        liikkeeseen jossa on elinta... kirjoitti:

        ei edes vaikka kauppan myyjä sallisi sen.Kauppakeskusten ovissa muuten on kaikissa merkki jotta eläimet keilletty ainakin niissä jossa minäkin käyn.Samoin ravintolat ja kahvilat kuuluu koirilta pääsykielletty alueeseen.Minä otin koirasta kuvan ruokakaupassa ja soitin poliisit.Kauppa sai varoituksen,kun ei vahtinut tarpeeksi.Onneksi on kännyköissä kaikissa kamerat nykyisin.

        amrikkassa ollessani sai, mutta onhan sielä erilainen lakikin.. asunu kaun amerikassa joten en tiedä


      • nimetön123gh
        nimetön123gh kirjoitti:

        amrikkassa ollessani sai, mutta onhan sielä erilainen lakikin.. asunu kaun amerikassa joten en tiedä

        ...


    • .......

      koiralla on jalat sitävarten että se voi kävellä. ei koiran ulkoilutusta pitäisi yhdistää shoppailureissuun. kyllä pitää koiran pystyä olemaan sen verta yksin että voi kaupassa käydä

      • Röh-Röh

        ...koiraa ei kannata hemmotella pilalle.


    • ...mutta...

      ...ei ole meidän murheemme, jos sinua siitä sakotetaan.

    • jke

      Kylläpä vastaukset ovat taas kummallista kitinää ja avautumista.

      Koiran saa viedä (ei ole merkitystä onko sylissä, hihnassa tms.) ostoskeskuksen käytäville ja muihin julkisiin tiloihin. Useimpiin liikkeisiin sisälle ei kuitenkaan ole menemistä.

      Ja jokainen fiksu koiranomistajahan vie pentunsa ostoskeskukseen. Ei ole mitään sen parempaa paikkaa sosiaalistaa pentuaan ja totuttaa sitä ihmispaljouteen sekä mitä erilaisempiin ärsykkeisiin. Itse käyn yhä edelleen aikuisen koirani kanssa säännöllisesti "ylläpitääkseni" neutraalia suhtautumista kyseisiin ärsykkeisiin.

      • Heh heh!

        Koiranäyttelyt ja koirapuistot ovat sitä varten, eivät kaupat.


      • jke
        Heh heh! kirjoitti:

        Koiranäyttelyt ja koirapuistot ovat sitä varten, eivät kaupat.

        Missä vaiheessa puhuin sivistämisestä? Miten koiraa, abstraktiin ajatteluun kykenemätöntä otusta, pystyisi edes sivistämään? Kerropa se.

        Koiranäyttelyissä ja koirapuistoissa taas on ihan erilaiset ärsykkeet. Mutta ajattelepa keskustassa sijaitsevaa ostoskeskusta. Ulkona on ohikiitävia autoja ja busseja, jalankulkuvaloja... Sisällä paljon erilaisia ihmisiä, jotka ovat kiireissään sopivan välinpitämättömiä sinua ja koiraasi kohtaan. On kirkuvia lapsia jotka heiluttavat jäätelöitään provosoivasti käsissään. Kaikki mahdolliset hajuärsykkeet tulevat erilaisista liikkeistä ja kuppiloista. Aivan täydellinen paikka sosiaalistaa koiraansa. Kaikki mahdolliset ärsykkeet samassa paikassa. Ei se minulta ole pois jos joku ei tajua käyttää tuota mahtavaa tilaisuutta hyväkseen.


      • Heh heh!
        jke kirjoitti:

        Missä vaiheessa puhuin sivistämisestä? Miten koiraa, abstraktiin ajatteluun kykenemätöntä otusta, pystyisi edes sivistämään? Kerropa se.

        Koiranäyttelyissä ja koirapuistoissa taas on ihan erilaiset ärsykkeet. Mutta ajattelepa keskustassa sijaitsevaa ostoskeskusta. Ulkona on ohikiitävia autoja ja busseja, jalankulkuvaloja... Sisällä paljon erilaisia ihmisiä, jotka ovat kiireissään sopivan välinpitämättömiä sinua ja koiraasi kohtaan. On kirkuvia lapsia jotka heiluttavat jäätelöitään provosoivasti käsissään. Kaikki mahdolliset hajuärsykkeet tulevat erilaisista liikkeistä ja kuppiloista. Aivan täydellinen paikka sosiaalistaa koiraansa. Kaikki mahdolliset ärsykkeet samassa paikassa. Ei se minulta ole pois jos joku ei tajua käyttää tuota mahtavaa tilaisuutta hyväkseen.

        Koiran sivistäminen tai sosiaalistaminen, samaa molemmilla tarkoitetaan.


    • Nimetön

      Koiralleni on oma kantolaukku, ja jos joku käskee minun mennä koiran kansa pois, niin silloin menen. Jenkeissä ongelma ei ollut viedä koiraa kauppaan. Monesti shoppaillessani otin koirani mukaan, eikä siellä montaa kertaa kuittailtu koirasta, mutta onhan Suomi eri maa kuin jenkki. Koirani saa hyvin liikuntaa ja tykkää tulla mukaani, eikä ole vastaankaan laukkua. Se ei äksyile muille koirille eikä ihmisille vaan on rauhallinen ja sopeutuvainen. Mielummin se tulee mukaani kun jää kylmään autoon yksin kyyhöttämään. Ja laukustanikin olen pulittanut montasataa dollaria, joten toivottavasti sille olisi myös käyttöä täälä suomessakin.

      • pahuksen

        liikuntaa se kantokassissa saa?

        ja mitä merkitystä sillä on että kassi maksoi niin ja niin paljon?

        eikä mulla koirat odota edes autossa vaan mukavasti omassa kodissa, omassa pedissä, nukkuen


      • palapala
        pahuksen kirjoitti:

        liikuntaa se kantokassissa saa?

        ja mitä merkitystä sillä on että kassi maksoi niin ja niin paljon?

        eikä mulla koirat odota edes autossa vaan mukavasti omassa kodissa, omassa pedissä, nukkuen

        Itselläni on pieni koira ja joskus teen ikkunaostos-lenkkejä. Minulla on myös kantolaukku mukana ja voi kertoa että koira mielellään siellä välillä oleilee. Ei se tarkoita sitä että koko lenkin ajan se olisi kassissa, hei haloo! Ja toiseksikin vaikka koiralla olisi kuinka mukavat olot kotona, kyllähän se nauttii kun pääsee mukaa!!!


    • Nimetön

      Jos koira on laukussa niin eipä sitä 100m säteelle niitä "bakteereita" lennä ja koirani ei ole mikään kirppukasa. Opaskoirat ovat isompia ja heillä ei ole mitään suojahaalaria ympärillään, joten niistä voi vaikka mitä bakteereita ja kirppuja lennellä. Koirani on kantolaukussa josta ei kyllä kirppuja lentele bakteerikammoisten ihmisten päälle. Jos joku on allerginen niin menen koiran kanssa pois.
      Bussikin on enemmän altis allertikoille kuin iso kauppa missä ilma kulkee paremmin.

      • kyse niistä

        bakteereista, opaskoiralla on lain suoma oikeus, se kun tekee työtä, sun pikkukoiras "on saamassa liikuntaa" (kassissa)....

        Elintarvikehygienian takia sinne kauppaan ei saa niitä koiria viedä. Opaskoiratkin ovat niin harvinaisia, ettei edes kerta viikkoon niitä näe.


      • nimetön123gh
        kyse niistä kirjoitti:

        bakteereista, opaskoiralla on lain suoma oikeus, se kun tekee työtä, sun pikkukoiras "on saamassa liikuntaa" (kassissa)....

        Elintarvikehygienian takia sinne kauppaan ei saa niitä koiria viedä. Opaskoiratkin ovat niin harvinaisia, ettei edes kerta viikkoon niitä näe.

        En nyt sentään koko päivääni koiraa laukussa pidä!! onhan silläkin oikeus liikkua!


    • viedä!

      Saa viedä vaikka koira kävelisi, ei tarvitse olla laukussa. Itse olen käynyt koirani kanssa Tampereella Stocmanilla (en ruokakaupan puolella) sekä Koskikeskuksen käytävillä.

      • kaupungilla..

        Siellä kaupungilla voi myös kävellä ja oleskella ilman että menee mihinkään sisään.Esimerkiksi toreilla on paljon ihmisiä ja ne autojen äänet ja muut kuulluu sinne ulos paljon paremmin kuin kaupan sisään .

        Itse on ymmärrä miksi koiran on pakko päästä mukaan kun menee kauppaan ...En ole pöpö kammoinen mutta on mielestäni aika itsekästä ajattelua "jos kukaan ei minulle sano niin minähän teen " .Voisi ottaa kanssaihmiset ihan oma-aloitteisesti huomioon ...tällä vaan lisätään koiraihmisten huonoa mainetta kun aina ollaan koirinemme tunkemassa joka paikkaan ... ei mielestäni ole keneltäkään pois jos ne koirat eivät tule kanssamme ostoksille.


      • kuin vain ainoastaan lemmik...
        kaupungilla.. kirjoitti:

        Siellä kaupungilla voi myös kävellä ja oleskella ilman että menee mihinkään sisään.Esimerkiksi toreilla on paljon ihmisiä ja ne autojen äänet ja muut kuulluu sinne ulos paljon paremmin kuin kaupan sisään .

        Itse on ymmärrä miksi koiran on pakko päästä mukaan kun menee kauppaan ...En ole pöpö kammoinen mutta on mielestäni aika itsekästä ajattelua "jos kukaan ei minulle sano niin minähän teen " .Voisi ottaa kanssaihmiset ihan oma-aloitteisesti huomioon ...tällä vaan lisätään koiraihmisten huonoa mainetta kun aina ollaan koirinemme tunkemassa joka paikkaan ... ei mielestäni ole keneltäkään pois jos ne koirat eivät tule kanssamme ostoksille.

        tai makuuvauhuun jos varaa koko osaston.Samoin kaukoliikenteen busseista voi joutua jäämään kokonaan pois jos bussissa on jo allergisia ihmisiä jotka estää koiran pääsyn ja ihan lain mukaan oli koira vaikka kirpun kokoinen.Suomessa on lait koirille ja tiukkenee kokoajan ikävä kyllä noiden takia jotka rikkoo määräyksiä koko ajan.


      • nimetön123hg
        kaupungilla.. kirjoitti:

        Siellä kaupungilla voi myös kävellä ja oleskella ilman että menee mihinkään sisään.Esimerkiksi toreilla on paljon ihmisiä ja ne autojen äänet ja muut kuulluu sinne ulos paljon paremmin kuin kaupan sisään .

        Itse on ymmärrä miksi koiran on pakko päästä mukaan kun menee kauppaan ...En ole pöpö kammoinen mutta on mielestäni aika itsekästä ajattelua "jos kukaan ei minulle sano niin minähän teen " .Voisi ottaa kanssaihmiset ihan oma-aloitteisesti huomioon ...tällä vaan lisätään koiraihmisten huonoa mainetta kun aina ollaan koirinemme tunkemassa joka paikkaan ... ei mielestäni ole keneltäkään pois jos ne koirat eivät tule kanssamme ostoksille.

        en koiraanu yksin jätä kaupanulkopuolelle. Jos lähden junalla pienestä kunnasta suurenpaan kaupunkiin koko päiväksi, niin en voi jättää koiraa yksin kotiin, vaan otan sen mukaan. Ja missä kaupungissa koiraa yksin jättäisin odottamaan??


      • koiraa kotiin?
        nimetön123hg kirjoitti:

        en koiraanu yksin jätä kaupanulkopuolelle. Jos lähden junalla pienestä kunnasta suurenpaan kaupunkiin koko päiväksi, niin en voi jättää koiraa yksin kotiin, vaan otan sen mukaan. Ja missä kaupungissa koiraa yksin jättäisin odottamaan??

        Miksi ihmeessä sinun pitäisi kuljettaa koiraasi mukanasi kaikkialle? Kauppaan, naapurikaupunkiin ostoksille jne...? Koira pärjää yksinäänkin kotona, ainakin minun koirani, siihen se on totutettu jo pennusta lähtien. Yksin se on kotona kun olen töissä, yksin se on kotona jos lähden kauppaan (joskus toki lenkillä saatan poiketa ostamaan jotain pientä ja silloin koira odottaa kiltisti sen 5min kaupan ulkopuolella) ja yksin se on kotona kun lähden käymään ostoksilla naapurikaupungissa. Koiran kun käyttää ulkona ja mahdollisesti ruokkiikin ennen lähtöä ja jättää kuppiin raikasta vettä, niin hyvin pärjää yksinään kotona ja riemu on ylimmillään kun omistaja sitten palaa kotiin. Ei sitä koiraa ole pakko viedä jokapaikkaan mukanaan...


      • en jättäis
        koiraa kotiin? kirjoitti:

        Miksi ihmeessä sinun pitäisi kuljettaa koiraasi mukanasi kaikkialle? Kauppaan, naapurikaupunkiin ostoksille jne...? Koira pärjää yksinäänkin kotona, ainakin minun koirani, siihen se on totutettu jo pennusta lähtien. Yksin se on kotona kun olen töissä, yksin se on kotona jos lähden kauppaan (joskus toki lenkillä saatan poiketa ostamaan jotain pientä ja silloin koira odottaa kiltisti sen 5min kaupan ulkopuolella) ja yksin se on kotona kun lähden käymään ostoksilla naapurikaupungissa. Koiran kun käyttää ulkona ja mahdollisesti ruokkiikin ennen lähtöä ja jättää kuppiin raikasta vettä, niin hyvin pärjää yksinään kotona ja riemu on ylimmillään kun omistaja sitten palaa kotiin. Ei sitä koiraa ole pakko viedä jokapaikkaan mukanaan...

        Koiraa yksin kaupan pihalle!! En jättäis edes 5 minuutiksi!!! Ärsyttää kun ihmiset jättää koiran pihalle, miksi ei käy kaupassa erikseen!!! Koirallehan voi käydä ihan mitä vaan siinä yksin odottaessa.


      • ...niin se vain on...
        en jättäis kirjoitti:

        Koiraa yksin kaupan pihalle!! En jättäis edes 5 minuutiksi!!! Ärsyttää kun ihmiset jättää koiran pihalle, miksi ei käy kaupassa erikseen!!! Koirallehan voi käydä ihan mitä vaan siinä yksin odottaessa.

        ...teet koirastasi 100-prosenttisen sylihauvan. Mutta mitäpäs me muut siitä piittaamme, kun toisen koirasta tulee omistajansa lainen vellihousu, jos vain niiden äiti- ja vauvasuhde ei tee rakosia. Se olisi >>taas>> virhe.


      • mitenkähän
        kaupungilla.. kirjoitti:

        Siellä kaupungilla voi myös kävellä ja oleskella ilman että menee mihinkään sisään.Esimerkiksi toreilla on paljon ihmisiä ja ne autojen äänet ja muut kuulluu sinne ulos paljon paremmin kuin kaupan sisään .

        Itse on ymmärrä miksi koiran on pakko päästä mukaan kun menee kauppaan ...En ole pöpö kammoinen mutta on mielestäni aika itsekästä ajattelua "jos kukaan ei minulle sano niin minähän teen " .Voisi ottaa kanssaihmiset ihan oma-aloitteisesti huomioon ...tällä vaan lisätään koiraihmisten huonoa mainetta kun aina ollaan koirinemme tunkemassa joka paikkaan ... ei mielestäni ole keneltäkään pois jos ne koirat eivät tule kanssamme ostoksille.

        käyt ostamassa esimerkiksi Stocmanin koiraosastolta koirallesi takkia jos ei ole koira mukana että saa sovittaa??? Itse olen huomannut että mittojen mukaan ostaminen ei onnistu vaan takkia pitää sovittaa. Enkä todellakaan halua tehdä niin että ostan väärän kokoisen takin sovittamatta ja sitten ravaan edestakaisin monta kertaa vaihtamaan sitä!

        Mietipä sitä että esimerkiksi Wienissä saa viedä koiran hienoimpaankin ravintolaan! Täällä Suomessa ollaan niin helvetin tiukkapipoisia koiranvihaajia!


      • ja paljon
        ...niin se vain on... kirjoitti:

        ...teet koirastasi 100-prosenttisen sylihauvan. Mutta mitäpäs me muut siitä piittaamme, kun toisen koirasta tulee omistajansa lainen vellihousu, jos vain niiden äiti- ja vauvasuhde ei tee rakosia. Se olisi >>taas>> virhe.

        mutta ei todellakaan pilalle, koirani osaa käyttäytyä huomattavasti paremmin kuin monet muut!

        Koiravihaajat ovat ihmeellisiä -> ensin ne valittavat jos koirat haukkuu tms, sitten ne rupeaa valittamaan jos koira onkin "vellihousu" (lue: hyvin käyttäytyvä)


      • kaikki vaan kauppaan!!
        mitenkähän kirjoitti:

        käyt ostamassa esimerkiksi Stocmanin koiraosastolta koirallesi takkia jos ei ole koira mukana että saa sovittaa??? Itse olen huomannut että mittojen mukaan ostaminen ei onnistu vaan takkia pitää sovittaa. Enkä todellakaan halua tehdä niin että ostan väärän kokoisen takin sovittamatta ja sitten ravaan edestakaisin monta kertaa vaihtamaan sitä!

        Mietipä sitä että esimerkiksi Wienissä saa viedä koiran hienoimpaankin ravintolaan! Täällä Suomessa ollaan niin helvetin tiukkapipoisia koiranvihaajia!

        Kaikki vaan kauppaan mitä erilaisimpien eläinten kans.Yksi tulis vaikka hepalla,toisella ois lemmikkipossu valjaissa.Plus kissat ja kanit vielä.lemmikkilinnutkin sopis joukkoon hurjaan lentelemään ;) puhumattakaan hämähäkeistä ja käärmeistä sun muista ötököistä...sekaan vaan!!


    • veeeeera

      Minun mielestä kauppakeskuksetkin on koiralle kiellettyä aluetta, mutta esim. Helsingin Itäskeskuksessa koiria näkyy aika usein... Johtuuko sitten siitä, ettei vartijat kerkiä joka paikkaan vai onko kiellot kauppakeskus kohtaisia... Mene ja tiedä. Vuosaaren kauppakeskuksesta mut häädettiin heti koiran takia ulos, vaikka olinkin vaan läpimeno matkalla... Eli ulos menossa jo muutenkin.. Ärsyttävää, jos ei talvipakkasellakaan saa tulla koiran kanssa tuulikaappiin odottamaan, kun puoliso hoitaa kauppakäynnin. Koiraani en lenkitä kaupalle ja kotiin, en vie koiraani kauppaan, enkä myöskään jätä yksin ulos.. Pieniä koiria on helppo kanniskella paikasta toiseen huomaamattomasti, mutta auta armias, kun menet johonkin keskukseen ihmisen kokoisen koiran kanssa... Koira rasismia sanon minä! Pilke silmäkulmassa..

      Hyvää kevättä kaikille!

    • MasterMeat

      Kantolaukusta se on hyvä ojentaa lihamestarille.

      • riiiikka32

        No itse olen vienyt postiin terrierini jonka vein sylissä..ovella kysäisin haittaako ei haitannut. Olivat iloisia koiran tulosta. Yllättävään moneen paikkaan pääsee.

        Ruokapuolet on eri asia.

        Myös hautausmaalle voi koiran viedä haudalla käydessään. Sielläolevat kieltokyltit on lakia vastaan. Toki hiljaa pitää olla ja jätökset kerätä kuten aina muuallakin ollessaan.


    • laki on sanamme

      En jaksanut lukea kaikkia vastauksia, mutta aloittajalle:

      Koiran saa viedä kaikkiin paikkoihin, missä ei myydä elintarvikkeita tai ovella ei ole koirankieltokylttiä. Että periaatteessa kauppakeskuksiin saa viedä koiran.

    • Heijakoo

      "Myös hautausmaalle voi koiran viedä haudalla käydessään. Sielläolevat kieltokyltit on lakia vastaan. Toki hiljaa pitää olla ja jätökset kerätä kuten aina muuallakin ollessaan. "

      Selitäpä,millä lailla kieltokyltit ovat hautausmaalla lakia vastaan? Ai että saa muka koiran ottaa hautausmaalle ihan tarpeilleen, jos jätökset kerää?? Miten keräät kusen? Tai löysän läjän? Ei koiria hautausmaalle ihmisten haudoille kuseksimaan, ei edes niitä pikkuisia fifejä.

    • merizete

      Höh,, miks ei saa? Koizulin saa viiä mihi vaan. Jos vie vaan. Jos joku uhkailee soittaa poliisit nii ei tarvii pelätä, ei poliisit minkään koirien takia tuu, niillä on muutakin tekemistä. Ja kauppiaat ei heitä ostavia asiakkaita pihalle. Kun vaan osaat olla rauhallinen etkä piittaa tiukkisten huuteluista. Homma menee näin: Meet chihun ja kärryjen kans kauppaan, ostat mitä tarviit ja tuut ulos kun haluut.

      • huonoprovo

        Ei vartijat kysele vaan ohjaa ulos, kiltisti tai vähemmän kiltisti, riippuu ihan rakin omistajasta.


    • einevaivaudu

      Enpä usko että vartijat mitään ulos vie ku on ite vaan iha rauhallinen eikä hermoile koiranvihaajien käytöksestä.

      • vaivautuune

        Siitähän niille maksetaan ja jo elintarvikelaki kieltää tuomasta rakkeja elintarvikeliikkeisiin. Onneksi tuotakin valvotaan ja myös muut asiakkaat pitää huolta ettei rakit pääse levittämään bakteerajaan ruokakaupoissa.


    • Anonyymi

      Eihän se kyllä koiran vika ole jos omistajansa on ääliö. Koirat pois julkisista tiloista, piste.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      133
      5320
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3307
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1867
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1830
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1685
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1531
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1425
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1316
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1307
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1287
    Aihe