Hormonilääkkeet

maija-inkeri

Hei, kuulin juuri TV:stä keskustelua hormonilääkityksestä, miten suurin osa gynekologeista käyttää ja suosittelee sitä menopaussin jälkeen.
Olen itse ollut lääkityksessä ja lopettanut 3 vuotta sitten gynekologin suosituksesta kun äitini kuoli kohtusyöpään lähes 90 vuotiaana.
Pitäisikö minun aloittaa lääkitys uudelleen? Hormonit kuulemma auttavat aivojen toimintaa, luustoa, seksihaluja, mielialaa ym.
Mitä mieltä olette tytöt ja pojat?

98

4303

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tytöt ja pojat

      Ovat meidän lapsiamme. Kysy heiltä.
      Kuuntele itseäsi. Onko tarvetta?

    • ..............

      oli missä nain puhuttiin.Itse olen kans lopettanu 3v sitten,käytin 3vuotta.
      Nyt on tullu mieleen että aloittaisin uudelleen vielä,koska olo on sellanen,että kärsin oireista.

    • käyttäjä

      noin 46 vuotiaana, nyt olen 64 vuotias ja aijon käyttää loppuun asti.

    • ...........

      olen huomannut,että vauhti hidastuu ja ei sitten jaksa yhtään mitään.
      Mielummin sitä on pirteä ja kaikista parasta jos kaikki kolotukset häviää.
      Välillä on vaan niin negatiivisia juttuja hormonihoidoista ,että ei tiedä mikä on hyväksi.
      Mutta jos gynegologitkin käyttää,luulis olevan turvallisia.

      • käyttäjä

        ja tulee kolotuksia. Lähes 20 vuoden estrogenin käytön kokemuksella näin kirjoitan.

        Olen ryppyinen ja paikat jotka on kuluneet niitä myös särkee.
        En juokse miesten perässä eikä jatkuva nai.....en
        huvita.
        Ei mikään ihmelääke, pitää vaan hikoilun pois ja limakalvot kunnossa.


      • mimmi,,
        käyttäjä kirjoitti:

        ja tulee kolotuksia. Lähes 20 vuoden estrogenin käytön kokemuksella näin kirjoitan.

        Olen ryppyinen ja paikat jotka on kuluneet niitä myös särkee.
        En juokse miesten perässä eikä jatkuva nai.....en
        huvita.
        Ei mikään ihmelääke, pitää vaan hikoilun pois ja limakalvot kunnossa.

        Nain on kuin kirjoitit!


    • 1943

      koska en luultavasti ole tarvinnut. Hormonit vaikuttavat niin pieninä annoksina, että voi olla sivuvaikutuksia. En luultavasti olisi suostunut käyttämään, jos olisin ollut huippu-urheilija. Menopaussin aikoihin ei ollut mitään erityistä.

      • .............

        tule vaivoja,kysymys ei ole huippu-urheilusta vaan vaihdevuosista,joista myös miehet kärsii,jos oireita.
        Elämänlaatua voi parantaa,kun itselle parhaaksi sopii.
        Vaikka,kyllä tämä aikamoista urheilua on kun vaihdevuosivaivat on saanut riesakseen,ja hyvä kun siitä jotkin selviää ilman vaivoja.


      • isompiannas

        Miksi en ymmärrä lukemaani?


      • mimmu.b

        Myös äitini väittää nyt vanhana ja nuorempanakin, että ei ole koskaan kärsinyt vaihdevuosivaivoista.
        Kai ihminen muistaa asiat kuten itselle sopii.
        Asuimme lähekkäin äitini kanssa, hän vain makasi, ei tehnyt mitään, oli aivan apaattiinen, tätä jatkui vuosikausia. Näistä oireista sittemmin toipui itsestään.
        Itselläni oli kuumia aaltoja, ja mielalan vaihteluja. Ne korjaantuivat hormonihoidolla. Syön vieläkin estrogeenia olen 68v.

        .


      • yksilöitäkaikki.
        mimmu.b kirjoitti:

        Myös äitini väittää nyt vanhana ja nuorempanakin, että ei ole koskaan kärsinyt vaihdevuosivaivoista.
        Kai ihminen muistaa asiat kuten itselle sopii.
        Asuimme lähekkäin äitini kanssa, hän vain makasi, ei tehnyt mitään, oli aivan apaattiinen, tätä jatkui vuosikausia. Näistä oireista sittemmin toipui itsestään.
        Itselläni oli kuumia aaltoja, ja mielalan vaihteluja. Ne korjaantuivat hormonihoidolla. Syön vieläkin estrogeenia olen 68v.

        .

        Ihan rehellisesti minä ainakin voin sanoa, etten ole koskaan kärsinyt vaihdevuosivaivoista.
        Ainoa havaittava oire, että kuukautiset loppuivat, eikä sekään yhtään pahalta tuntunut.
        Kukin olemme yksilöitä, laidasta toiseen.
        Tässäkin asiassa.

        Ei fyysisiä eikä psyykkisiä oireita, lähimmäistenikään mukaan, sitä tiedustellessani.
        Kymmenisen vuotta olen sinua nuorempi.


    • jos kerta

      halutkin lisääntyvät.Miehet ovat tyytyväisiä kun halukkaita naisia pyörii ympärillä.
      Miten muuten meillä 60 miehillä?Onko meille mitään vastaavaa hormonia?Itselläni ei ole haluista huolta,tarvitsen pari-kolme kertaa viikossa ns tyhjennysharjoituksen ja itse tyhjennyksen kerran kahdessa viikossa.
      Tiedän kuitenkin lähipiirissäni miehiä joilta ovat halut hävinneet,ei heillä mitään sairauksia ole,mutta kun vastapuoli on muuttunut olemukseltaan rusinaksi niin ei ihme.

    • itse tietää

      Tarpeellista tai ei?

      jos ei vaivoja ole en suosittelisi, vaan omapa on päätöksesi, ja seuraamuksesi.

      Käytin 2v joskus 5kymppisenä. Lopetin ja kärvistelin hetken, mutta minulle sopii näin. Kaikista lääkkeistä tulee myös haittavaikutuksia, senhän tiedämme..

      • ...............

        pari vuotta ja nyt ollut kolme vuotta taukoa,aloitan uudelleen.
        Jotenkin on "rusinamainen" olo.
        Mutta,jokainen kyllä itse tietää kun kokeilee,sopiiko.


      • 1945
        ............... kirjoitti:

        pari vuotta ja nyt ollut kolme vuotta taukoa,aloitan uudelleen.
        Jotenkin on "rusinamainen" olo.
        Mutta,jokainen kyllä itse tietää kun kokeilee,sopiiko.

        Puhutaan että naisilta vaihdevuosien jälkeen puuttuu estrogenin lisäksi myös testosteroni, ja tätäkin mieshormonia annetaan naisille. Mitä mieltä olette pitäisikö käydä hormonitasokokeissa?
        Puuttuvatko nämä tärkeät hormonit kokonaan 60 naisilta tai onko henkilökohtaista vaihtelua?


      • En tarvitse!
        ............... kirjoitti:

        pari vuotta ja nyt ollut kolme vuotta taukoa,aloitan uudelleen.
        Jotenkin on "rusinamainen" olo.
        Mutta,jokainen kyllä itse tietää kun kokeilee,sopiiko.

        Kun elää luonnonmukaisesti eikä täytä elimistöään lisäaineisella teollisuusmoskalla ruuaksi selviää vaihdevuosistakin ketterästi kuin koira veräjästä.
        Eipä ole minkäänlaisia vaivoja, vaikka olen yli viisikymppinen.

        Vv-vaivat ovat räjähdysmäisesti lisääntyneet elintason myötä. Minkä virheellinen ravinto, kemikalisoituminen ja liikkumattomuus tuhoaa, sitä paikataan hormoneilla. Ja lääketeollisuus juhlii miljardivoittojaan!

        Ensin tehdään ihmiset sairaiksi, että saadaan heiltä rahat kynittyä. Se on päivän sävel!
        Vrt. mm. turha kolesterolilääkitys, jonka "suositusrajat" aina vain alenevat, kun lääketeollisuuden edustajistoraati niin päättää!


      • .................
        En tarvitse! kirjoitti:

        Kun elää luonnonmukaisesti eikä täytä elimistöään lisäaineisella teollisuusmoskalla ruuaksi selviää vaihdevuosistakin ketterästi kuin koira veräjästä.
        Eipä ole minkäänlaisia vaivoja, vaikka olen yli viisikymppinen.

        Vv-vaivat ovat räjähdysmäisesti lisääntyneet elintason myötä. Minkä virheellinen ravinto, kemikalisoituminen ja liikkumattomuus tuhoaa, sitä paikataan hormoneilla. Ja lääketeollisuus juhlii miljardivoittojaan!

        Ensin tehdään ihmiset sairaiksi, että saadaan heiltä rahat kynittyä. Se on päivän sävel!
        Vrt. mm. turha kolesterolilääkitys, jonka "suositusrajat" aina vain alenevat, kun lääketeollisuuden edustajistoraati niin päättää!

        luin just eri palstalta hyvä jutun.
        Siinä oli,että vaihdevuodet tuo rauhan elämään ja piruilu loppuu.
        Naiset,voivat olla aidosti ystäviä,sillä kilpailu loppuu myös,siis miehistä.
        Hyviäkin puolia on kun hormonitoiminta hiipuu.


      • flirtitön
        1945 kirjoitti:

        Puhutaan että naisilta vaihdevuosien jälkeen puuttuu estrogenin lisäksi myös testosteroni, ja tätäkin mieshormonia annetaan naisille. Mitä mieltä olette pitäisikö käydä hormonitasokokeissa?
        Puuttuvatko nämä tärkeät hormonit kokonaan 60 naisilta tai onko henkilökohtaista vaihtelua?

        jotka eivät osaa flirttailla, puuttuu kuulemma sukupuolihormonit.


      • ..........
        ............... kirjoitti:

        pari vuotta ja nyt ollut kolme vuotta taukoa,aloitan uudelleen.
        Jotenkin on "rusinamainen" olo.
        Mutta,jokainen kyllä itse tietää kun kokeilee,sopiiko.

        vaan hyvä kun menee hyvin,olen huomannut erään jutun.
        Mitä vanhemmaksi tulee,sitä enempi alkaa itse pitämään itseään hyvin säilyneenä,ehkäpä luonto näin on tarkoittanutkin.
        Itse,en kyllä tunne oloani aina hyväksi ja siksi tartun heti aiheeseenjossa keskustellaan vaihdevuosista.
        Tuokin,on varmasti totta,että ei se oireita vie,kun nuuhkii jäävuorisalaattia.
        Onhan niissä vaikka mitä lannotteita käytetty kasvattamiseen,joten terveellistä ei ole sen kummemmin kun mikään muukaan esm.leivässäkin on lisäainaita tämän mukaan ja jostain kumman syystä en usko luomutuotteisiin,jollainhan nekin kasvaa,ihan myyntiin asti saadaan?
        Mutta,parasta näin,eli jokainen tekee niinkun itse parhaimmaksi katsoo.
        Keskustella aina voi :)


      • tässä ajassa
        En tarvitse! kirjoitti:

        Kun elää luonnonmukaisesti eikä täytä elimistöään lisäaineisella teollisuusmoskalla ruuaksi selviää vaihdevuosistakin ketterästi kuin koira veräjästä.
        Eipä ole minkäänlaisia vaivoja, vaikka olen yli viisikymppinen.

        Vv-vaivat ovat räjähdysmäisesti lisääntyneet elintason myötä. Minkä virheellinen ravinto, kemikalisoituminen ja liikkumattomuus tuhoaa, sitä paikataan hormoneilla. Ja lääketeollisuus juhlii miljardivoittojaan!

        Ensin tehdään ihmiset sairaiksi, että saadaan heiltä rahat kynittyä. Se on päivän sävel!
        Vrt. mm. turha kolesterolilääkitys, jonka "suositusrajat" aina vain alenevat, kun lääketeollisuuden edustajistoraati niin päättää!

        Joka ruoka aineessa on EEEtä niin pirhanasti.
        Aika tarkka saa olla mitä ostaa.
        Vaihde vuodet eivät ole ainoa asia mitä hormoneilla hoidetaan.
        Eiköhän ne ole meiltä tämän ikäisiltä jo kaikilla ohi tasan tarkkaan.


      • 1943
        .......... kirjoitti:

        vaan hyvä kun menee hyvin,olen huomannut erään jutun.
        Mitä vanhemmaksi tulee,sitä enempi alkaa itse pitämään itseään hyvin säilyneenä,ehkäpä luonto näin on tarkoittanutkin.
        Itse,en kyllä tunne oloani aina hyväksi ja siksi tartun heti aiheeseenjossa keskustellaan vaihdevuosista.
        Tuokin,on varmasti totta,että ei se oireita vie,kun nuuhkii jäävuorisalaattia.
        Onhan niissä vaikka mitä lannotteita käytetty kasvattamiseen,joten terveellistä ei ole sen kummemmin kun mikään muukaan esm.leivässäkin on lisäainaita tämän mukaan ja jostain kumman syystä en usko luomutuotteisiin,jollainhan nekin kasvaa,ihan myyntiin asti saadaan?
        Mutta,parasta näin,eli jokainen tekee niinkun itse parhaimmaksi katsoo.
        Keskustella aina voi :)

        on ortoreksia. Se on yleistymässä. Ortorektikko haluaa syödä mahdollisimman terveellisesti ja tarkkailee koko ajan syömistään. Yksi tuttu siirtyi kaiken maailman luontaistuotteisiin ja sairastui maksasyöpään ja kuoli. Kasvikunnan tuotteet eivät ole lainkaan vaarattomia kaikki, liiallisuuksiin ei saa mennä. Itse syön tätä mottoa noudattaen: Runsaasti kasvisperäisiä, kohtuudella eläinperäisiä, mahdollisimman vähän puhdistettuja tuotteita, monipuolisesti. Ja ruokailun pitää olla nautinto.


    • käyttänyt

      En ole käyttänyt hormonilääkitystä koska sille ei ole ollut tarvetta. En käytä muitakaan lääkkeitä. Minkäänlaisista vaihdevuosivaivoista en kärsinyt, en kuulu "ainaväsyneisiin", eikä ole edes rusinamainen olo.
      Tuskinpa kolotukset ovat kiinni hormonitoiminnasta. En kärsi kolotuksista mutta tunnen estrogeenihoitoa käyttäviä naisia jotka valittavat kaikkea solkenaan, valituslista on käsivarren mittainen.
      Eiköhän jokainen tunne kehossaan mikä on itselle hyväksi.

      • ...........

        jos on saanut voi olla huoleton.Itse selvästi huomaan kun alkaa särkemään paikkoja enempi kun nuorempana,eli voi olla myös hormonaalista.
        Olisi kyllä hyvä jos kerrankin sais jostain varmaan tietoa,sillä nykyisin se on yksi päivä hyväksi ja toisena päivänä pahaksi,siis hormonikorvauhoidot.


      • En tarvitse!
        ........... kirjoitti:

        jos on saanut voi olla huoleton.Itse selvästi huomaan kun alkaa särkemään paikkoja enempi kun nuorempana,eli voi olla myös hormonaalista.
        Olisi kyllä hyvä jos kerrankin sais jostain varmaan tietoa,sillä nykyisin se on yksi päivä hyväksi ja toisena päivänä pahaksi,siis hormonikorvauhoidot.

        pysyy kauemmin vireillä, kun elimistöön ei tungeta keinotekoisia synteettisiä valmisteita.

        Keski-iässä on virhe myös laihduttaa liikaa, koska kohtuullinen rasvakerros ylläpitää estrogeenituotantoa.

        Perintönä saadut geenit tietenkin myös vaikuttavat nuorekkuuden säilymiseen ja kuukautisten loppumisiän vaihteluihin, jossa haitari on aika iso 40-60 v,

        Itse syön aika lailla kasvispitoista ruokaa, enkä naudanlihaa ollenkaan. Jo vuosia sitten olen jättänyt myös makkaran ja marinoidun lihan syönnin, koska siitä tuli (natriumglutamaatti) mm. niveloireita ja turvotusta (jotka lakkasivat heti kun em. syönnistä luovuin).


      • 1945
        En tarvitse! kirjoitti:

        pysyy kauemmin vireillä, kun elimistöön ei tungeta keinotekoisia synteettisiä valmisteita.

        Keski-iässä on virhe myös laihduttaa liikaa, koska kohtuullinen rasvakerros ylläpitää estrogeenituotantoa.

        Perintönä saadut geenit tietenkin myös vaikuttavat nuorekkuuden säilymiseen ja kuukautisten loppumisiän vaihteluihin, jossa haitari on aika iso 40-60 v,

        Itse syön aika lailla kasvispitoista ruokaa, enkä naudanlihaa ollenkaan. Jo vuosia sitten olen jättänyt myös makkaran ja marinoidun lihan syönnin, koska siitä tuli (natriumglutamaatti) mm. niveloireita ja turvotusta (jotka lakkasivat heti kun em. syönnistä luovuin).

        Olen täysin samaa mieltä ruokavaliosta. Se on A ja O. Minua kiinnostaisi hormonihoidon osalta lähinnä jonkinlainen vanhuusajan hoito ei niinkään vaihdevuosioireiden hoito. Ei minullakaan ole ollut vaihdevuosioireita,en tiedä jos olisi ollut ellen olisi syönyt hormoneja gynekologin tuputtamana. En edes tiedä missä vaihessa minulla on ollut vaihdevuodet. Kun lopetin hormonien syönnin loppuivat kuukautiset niinkuin pitikin. Täämä on ollut ilon aihe, koska nyt voi vapaammin harrastaa uintia ja muuta liikuntaa.
        Kuitenkin minulla on nyt sellainen tunne että iho ohenee, naama rypistyy, alapää on ajoittain kuiva, muisti heikkenee ja tasapainoaisti ei ole ihan kohdallaan, olen varovaisempi liikkuessani jäisillä kaduilla varsinkin mäissä.


      • 1943
        ........... kirjoitti:

        jos on saanut voi olla huoleton.Itse selvästi huomaan kun alkaa särkemään paikkoja enempi kun nuorempana,eli voi olla myös hormonaalista.
        Olisi kyllä hyvä jos kerrankin sais jostain varmaan tietoa,sillä nykyisin se on yksi päivä hyväksi ja toisena päivänä pahaksi,siis hormonikorvauhoidot.

        taitaa olla minullakin. Vaihdevuosien aikaan oli niin paljon tekemistä, etten edes huomannut niitä. Minulla on ollut vähän lihaksista johtuvaa kolotusta, mutta jumppaamalla olen saanut lihakset kuntoon. Ei ole pahaa kolotusta. D-vitamiinia olen nauttinut ravintolisänä joko kalanmaksaöljynä tai tabletteina. Nyt aion katsoa onko estrogeeni steroleja kemiallisesti kuten D-vitamiini. On kulunut yli 40 v siitä, kun noita vitamiinien kemiallisia kaavoja pänttäsin, en enää muista. Voi olla, ettei hyllyssäni ole enää alan kirjallisuuttakaan.


      • käyttänyt
        En tarvitse! kirjoitti:

        pysyy kauemmin vireillä, kun elimistöön ei tungeta keinotekoisia synteettisiä valmisteita.

        Keski-iässä on virhe myös laihduttaa liikaa, koska kohtuullinen rasvakerros ylläpitää estrogeenituotantoa.

        Perintönä saadut geenit tietenkin myös vaikuttavat nuorekkuuden säilymiseen ja kuukautisten loppumisiän vaihteluihin, jossa haitari on aika iso 40-60 v,

        Itse syön aika lailla kasvispitoista ruokaa, enkä naudanlihaa ollenkaan. Jo vuosia sitten olen jättänyt myös makkaran ja marinoidun lihan syönnin, koska siitä tuli (natriumglutamaatti) mm. niveloireita ja turvotusta (jotka lakkasivat heti kun em. syönnistä luovuin).

        Uskon, että ruokavaliolla ja liikunnalla on vaikutusta. Olen itse kasvisruoan ystävä, välillä olin vuosia täysin kasvissyöjä. Raakaravinto olisi sopinut minulle loistavasti, mutta työni oli silloin matkustamista neljänä päivänä viikossa, ja työpäivät yli 12 tuntisia. Pakko oli reissussa syödä muutakin. En kyllä vieläkään syö punaista lihaa tai makkaroita.
        Kala ja helokkiölykapseleita nautin päivittäin niissä on myös E ja D-vitamiinia. Kasvisestrogeenia voisin kokeilla jos löytäisin hyvän tuotteen.


      • lisätään
        1943 kirjoitti:

        taitaa olla minullakin. Vaihdevuosien aikaan oli niin paljon tekemistä, etten edes huomannut niitä. Minulla on ollut vähän lihaksista johtuvaa kolotusta, mutta jumppaamalla olen saanut lihakset kuntoon. Ei ole pahaa kolotusta. D-vitamiinia olen nauttinut ravintolisänä joko kalanmaksaöljynä tai tabletteina. Nyt aion katsoa onko estrogeeni steroleja kemiallisesti kuten D-vitamiini. On kulunut yli 40 v siitä, kun noita vitamiinien kemiallisia kaavoja pänttäsin, en enää muista. Voi olla, ettei hyllyssäni ole enää alan kirjallisuuttakaan.

        meidän ruokiimme, niistä vain ei käytetä nimitystä hormoni, vaan....


      • en käytä
        lisätään kirjoitti:

        meidän ruokiimme, niistä vain ei käytetä nimitystä hormoni, vaan....

        Toki tiedän peltoihinkin ajettavan kaikenlaista .
        Maitotaloustuotteita en käytä.
        Lihaa en käytä.
        Siipikarjaa joskus.
        Kaiken teen itse, luomua useimmiten.


      • 1943
        en käytä kirjoitti:

        Toki tiedän peltoihinkin ajettavan kaikenlaista .
        Maitotaloustuotteita en käytä.
        Lihaa en käytä.
        Siipikarjaa joskus.
        Kaiken teen itse, luomua useimmiten.

        kohtuudella kaikkea. Suosin lähellä tuotettua, ostan käsittelemättömiä raaka-aineita. Yleensä valmistan itse. Myös alkoholia käytän kohtuudella, melko harvoin.


      • ...............
        1943 kirjoitti:

        kohtuudella kaikkea. Suosin lähellä tuotettua, ostan käsittelemättömiä raaka-aineita. Yleensä valmistan itse. Myös alkoholia käytän kohtuudella, melko harvoin.

        uskon,että luonnon keinot auttaa ja ostin tänään jäävuorisalaattia.
        Voi,miten ihana tuoksu siinä oli,tuli ihan hyvä mieli jos siitä :)
        Vaikka,kyllä kokeilen nyt pillereitä,sittenhän sen taas tietää.


      • käyttäja
        ............... kirjoitti:

        uskon,että luonnon keinot auttaa ja ostin tänään jäävuorisalaattia.
        Voi,miten ihana tuoksu siinä oli,tuli ihan hyvä mieli jos siitä :)
        Vaikka,kyllä kokeilen nyt pillereitä,sittenhän sen taas tietää.

        syön salaatit kaupan tiskistä, kesällä omasta pellosta ynnä nokkoset puskista.

        Hikoiluun ja muihin "kuristaviin" tuntemuksiin ei kyllä mitkään jäävuorisalaatin nuuskimet auta.
        Melkoisen kasan lannotteilla kasvatettua jäävuorisalaattia saa syödä, melkein vettä, ennenkuin lääkkeeksi asettuu.

        Olkaa tyytyväisiä jos saatte olla ilman näitä oireita


    • .................

      kyllä uskaltaa käyttää,se on eri juttu kun pillerit tai geeli.
      Se auttaa vaan paikallisesti,ei esm.mielialavaihteluihin.

      • ===========

        Paikallishoito mielialavaihteluihin???
        Mihin kohti se hoito tehdään?


      • ................
        =========== kirjoitti:

        Paikallishoito mielialavaihteluihin???
        Mihin kohti se hoito tehdään?

        kautta otettava hormonihoitopilleri ja iholle laitettava geeli on eri asia kun alapäähän laitettu paikallishoito,joka hoitaa paikallisesti.
        Pillerit hoitaa myös mieltä,samoin geeli joka laitetaan iholle.


      • ==============
        ................ kirjoitti:

        kautta otettava hormonihoitopilleri ja iholle laitettava geeli on eri asia kun alapäähän laitettu paikallishoito,joka hoitaa paikallisesti.
        Pillerit hoitaa myös mieltä,samoin geeli joka laitetaan iholle.

        lukiessa jäi yksi sana pois, sana oli ei, kiitos.


      • ??????mummi

        Silmissäkin on limakalvot.
        Mutta jos haluaa vaan täsmää että yhdytä sujuisi kivutt ja kitkatta , tämä hyvä.


      • sen sanoit
        ??????mummi kirjoitti:

        Silmissäkin on limakalvot.
        Mutta jos haluaa vaan täsmää että yhdytä sujuisi kivutt ja kitkatta , tämä hyvä.

        Kyllä ne limakalvot hoitoa tarvitsevat, vaikka ei olisi minkäänlaista seksielämää. Paikallishoito nimenomaan on tarkoitettu ehkäisemään limakalvojen ärsytystä. Ei minusta ainakaan olisi kovin mukavaa, jos jalkojen välissä olisi raastinrauta! Ei kaikkien naisten koko elämä tähtää pelkkään yhdyntään, vaan siihen että on miellyttävää elää.


      • mutta muuten
        sen sanoit kirjoitti:

        Kyllä ne limakalvot hoitoa tarvitsevat, vaikka ei olisi minkäänlaista seksielämää. Paikallishoito nimenomaan on tarkoitettu ehkäisemään limakalvojen ärsytystä. Ei minusta ainakaan olisi kovin mukavaa, jos jalkojen välissä olisi raastinrauta! Ei kaikkien naisten koko elämä tähtää pelkkään yhdyntään, vaan siihen että on miellyttävää elää.

        Anatomisesti nyt vaan ajattelen asiaa.


    • Mummo vaan

      Missä maassa lääkärit suosittelevat hormooneja,
      kun minä olen kuullut vain päinvastaista?
      Nuo mainitsemasi lääkärit taitavat olla lääketehtaanedustajia.

      Hormoonien haitoista on puhuttu valtavasti ja
      tuttavapiirissäni ei kukaan käytä.
      Tiedän muutaman käyttäjän, mutta he eivät edusta
      hyväkuntoista ja -näköistä yli kuuskymppistä naista.

      • ...............

        yhdessä tän ikäsille tarkotetussa lehdessä,oli juttu hormonien käytöstä.Ja siinä gynegologi kerto,että ei ole vaaraa hormoneista.
        Suositteli niiden käyttöä jopa.
        Nii,kun ei tiedä mikä on totuus sitten kuitenkaan.
        Mutta,kyllä lenkkeily ainakin piristää mieltä kummasti,sen huomasin kun palasin lenkiltä :)


      • ditamiini

        että D-vitamiini on monivaikutteinen hormoni?

        Miltas kuulostais jos maitopurkin kylkeen olis kirjoitettu, lisätty monivaikutteista D-vitamiini hormoonia?
        Maitoon lisätään D- vitamiinia


      • maija-inkeri

        Kuulin tämän Italian TV-kanavalta. Siinä keskustelussa yksi henkilö kovasti suositteli hormonihoitoja, voi olla että todella oli lääketehtaan edustaja.
        Saamistani vastauksista käsitykseni vahvistui että hormoneja ei tarvitse loppuelämää napsia, terveet elämäntavat ovat kyllä valttia tässäkin.


      • 1943
        ditamiini kirjoitti:

        että D-vitamiini on monivaikutteinen hormoni?

        Miltas kuulostais jos maitopurkin kylkeen olis kirjoitettu, lisätty monivaikutteista D-vitamiini hormoonia?
        Maitoon lisätään D- vitamiinia

        on myös hormoni sen vuoksi, että elimistö pystyy sitä itse muodostamaan auringon UV-säteiden avulla ihossa olevasta aineesta. Suomessa tosin vain kolmisen kuukautta vuodessa. Tutkimuksissa on todettu, että suuri osa suomalaisista saa tätä vitamiinia liian vähän. Siksi sitä lisätään maitotuotteisiin ja ravintorasvoihin. Nyt on mietitty, että lisättäisi esim. leipään ja mehuihin myös.


      • Farmasiaa???
        ditamiini kirjoitti:

        että D-vitamiini on monivaikutteinen hormoni?

        Miltas kuulostais jos maitopurkin kylkeen olis kirjoitettu, lisätty monivaikutteista D-vitamiini hormoonia?
        Maitoon lisätään D- vitamiinia

        Kohta ollaan kuin Jenkeissä että jenkka kahvoja ei erotu.
        Haluan valita mitä syön mutta valitettavasti se ei aina onnistu ahneitten tuottajien takia.


      • 1943
        Farmasiaa??? kirjoitti:

        Kohta ollaan kuin Jenkeissä että jenkka kahvoja ei erotu.
        Haluan valita mitä syön mutta valitettavasti se ei aina onnistu ahneitten tuottajien takia.

        ahtaalla, eivät ahneita. Mikähän osa elintarvikeketjusta kahmaisee suurimman osan? Kohta meillä ei ole ruoantuottajia. Hanki mahdollisimman pian siirtolapuutarhapalsta, että on jotain syötävää.


    • hurraa, me

      tällä palstalla kaikki on fiksuja, filmaattisia. Kaikki syö terveellisesti, ulkoilee juuri sopivasti. Eivät tarvitse vitamiinia eikä hormeeneja eikä lääkkeitä.
      Lapset kasvatettu hienosti ja lastenlapset vielä paremmin. Muilla tavalla eläviä halveksitaan.
      Roskalehtiä ei osteta eikä varsikaan lueta, eikä mitään muutakaan.
      Ikinä ei osteta mitään turhaa, aina järkevästi.
      Säästetään ja eletään egologisesti-kenelläkään ei ole mitään sanomista. Me 60 --hurraa!

      • Mummo myös

        Ekologisesti elän - vaan en egologisesti


      • erilainen.

        Jos mulle mussutetaa kerron vaan että latu on auki. Hihtäkää perässä. Annan latua jos huudetaan. Oma on elämäni. Jos ihminen hoitaa itseään niin onko se väärin. Itseriittoiset pullistuu ja halkee omavoimaisuuteensa.


      • pieni osa vain

        täällä kirjoittelee, erittäin pieni.
        Jos ajattelet meidän ikäisten määrää, ja täällä ehkä 20-50 satunnaista, toiset useamman kerran, toiset vain ehkä pari kertaa viikossa kirjoittavat, lukevat., ei se kerro oikeastaan mitään 60 ihmisistä.

        Onhan täälläkin ihmisiä jotka kertovat juomisestaan, syömisestään, sohvaperunana olemisestaan.

        Esimerkiksi en oikeassakaan elämässäni, tunne ketään, joka "ryyppäisi", pari viinilasillista, saunaolut kylläkin, silloin tällöin.
        Ko, lehtiäkään en tiedä kenenkään lukevan, meidän ikäisistä. Olen selannut yhden, silloin kun tuli niitä, joten en kaipaa. Maailmassa on niin paljon hyviä kirjoja, joita en ehdi edes elämäni aikana lukea, siksi luen lehdistä vain aamulla tulevan, ja naapurille tulevan ETn.
        Syön välillä epäterveellisesti, (diabetes) monilla tuttavillani myös erinäisiä rajoitteita (kolestroli, allergiat) joten, jos häluaa pysyä kunnossa, on vaan syötävä terveellisesti.
        Hormooneja en käytä, mutta monethan tässä ketjussa kertoivat käyttävänsä, ja suon sen heille oikein hyvin, joten mihin tuo olettamuksesi perustui?
        On täälläkin käsitelty huonoja suhteita sukuun, lapsiin. Ei kaikilla ole hyvin, mutta pitäisikö valehdella, jos taas on. Monille meidän ikäisille lapsenlapset ovat tärkeitä. Aika vähän niistä täällä kirjoitetaan, ennemminkin tuolla toisella, saitilla.
        Minä en ulkoile, en ole koskaan väittänytkään, eikä moni muukaan, joten mistä tuon sait päähäsi?
        Otsikon mukaista, osin rönsyilevää, ajatustenvaihtoahan tässä vain harrastetaan.
        Voit tehdä aloituksen itsekin, ja jos aihe on kiinnostava, saat vastauksia, niin yksinkertaista.


    • Vuositarkastuksen yhteydessä valitin lekurille suorituskyvyn heikkenemistä.

      Punttitreeneistä, varsinkin tempauksesta ja rinnallevedosta, on kadonnut räjähtävyys.
      Maastavedosta ja kyykystä puuttuu viimeinen,pirunmoinen puristus.

      Kaiken lisäksi palautuminen harjoitteista on hävyttömän hidasta.

      Ehdottelin lekurille testoreseptin kirjoitusta.
      Ei suostunut vaan vetosi ikääni ja ehdotteli harjoituskertojen vähentämistä, intensiteetin pudotusta ja kertakäynnin keston lisäystä.

      Eivät yleislääkärit mitään ymmärrä!
      En saanut rseptiä joten yritän kipristellä tällä vähenevällä luonnontuotannolla.

      Teillä naisilla on helppoa!
      Voitte itse päättää käyttääkö vai ei!
      Pistää katteeks!

      • Valitettavasti...

        Estrogeeneillä ei hoideta lihaksia vaan limakalvoja, hyvä herra.


      • Valitettavasti... kirjoitti:

        Estrogeeneillä ei hoideta lihaksia vaan limakalvoja, hyvä herra.

        Tekstissäni mainitsin TESTOreptin!!
        Aloittaja mainitsi vain HORMOONIN ja pyysi kommentteja molemmilta sukupuolilta.

        Laiskuuttani lyhensin testosteronin koska kuvittelin tyhmemmänkin ymmärtävän estron ja teston eron!

        Estrogeenia et löydä tekstistäni.


      • tyhmäkin vielä
        laiska-lasse kirjoitti:

        Tekstissäni mainitsin TESTOreptin!!
        Aloittaja mainitsi vain HORMOONIN ja pyysi kommentteja molemmilta sukupuolilta.

        Laiskuuttani lyhensin testosteronin koska kuvittelin tyhmemmänkin ymmärtävän estron ja teston eron!

        Estrogeenia et löydä tekstistäni.

        lue uudestaan!!


      • kehon rakennus kuuluu
        laiska-lasse kirjoitti:

        Tekstissäni mainitsin TESTOreptin!!
        Aloittaja mainitsi vain HORMOONIN ja pyysi kommentteja molemmilta sukupuolilta.

        Laiskuuttani lyhensin testosteronin koska kuvittelin tyhmemmänkin ymmärtävän estron ja teston eron!

        Estrogeenia et löydä tekstistäni.

        eri sarjaan mistä puhutaan.
        Et tule sen terveemmäksi vaikka pumppaat täyteen itsesi. "Lihaksien puute ei estä sinua elämästä täyttä elämää.


      • aivan eri asia
        laiska-lasse kirjoitti:

        Tekstissäni mainitsin TESTOreptin!!
        Aloittaja mainitsi vain HORMOONIN ja pyysi kommentteja molemmilta sukupuolilta.

        Laiskuuttani lyhensin testosteronin koska kuvittelin tyhmemmänkin ymmärtävän estron ja teston eron!

        Estrogeenia et löydä tekstistäni.

        Me naiset puhumme vartalon muokkauksesta.
        Stondis on korvien välistä kiinni.


      • kehon rakennus kuuluu kirjoitti:

        eri sarjaan mistä puhutaan.
        Et tule sen terveemmäksi vaikka pumppaat täyteen itsesi. "Lihaksien puute ei estä sinua elämästä täyttä elämää.

        Punttitreeni ei ole = kehonrakennus!!

        Säännöllisellä harjoittelulla pidän itseni terveenä ja kunnossa.
        En ole koskaan bodannut ja myöhäistä olisi 65:na aloittaakaan.

        Napakka treeni ja oman hormonituotannon väistämätön aleneminen ovat johtaneet harjoittelun laadun ja palautumisen heikkenemiseen.

        Naiset saavat halutessaan korvaavaa estrogeenihoitoa.
        Miksi vastaava korvaushoito kielletään miehiltä?
        Viimeinen, alentunut testolukemani vastaa
        ikäisteni keskitasoa.

        Jos lopettaisin kunnostani huolehtimisen niin taso luultavasti nousisi.
        Sen huomaa lepojaksoilla, mutta heikkenevään kuntoon liittyisi mm. verenpainetta ja muutenkin elämisen laatu heikkenisi.

        Siis, kyse ei ole mistään "pumppaamisesta" vaan korvaamisesta!

        Miksi jotkut mammat ottavat hikeä tästä korvaushoidon rinnastuksesta?
        Ei tämä asia ole mustavalkoinen!


      • aivan eri asia kirjoitti:

        Me naiset puhumme vartalon muokkauksesta.
        Stondis on korvien välistä kiinni.

        Jos kyse olisi stondiksesta niin löytäisin kyllä keinot.

        Jos olisit lukenut (ja ymmärtänyt) kirjoitelmasi niin kokemani korvaushoidon tarpeen laatu olisi selvinnyt.
        Sen verran sorruin provoon että tuo karmein vaihtoehto tuli minulle myönteisin tuloksin äskettäin testatuksi.


      • näin se on vaan
        laiska-lasse kirjoitti:

        Punttitreeni ei ole = kehonrakennus!!

        Säännöllisellä harjoittelulla pidän itseni terveenä ja kunnossa.
        En ole koskaan bodannut ja myöhäistä olisi 65:na aloittaakaan.

        Napakka treeni ja oman hormonituotannon väistämätön aleneminen ovat johtaneet harjoittelun laadun ja palautumisen heikkenemiseen.

        Naiset saavat halutessaan korvaavaa estrogeenihoitoa.
        Miksi vastaava korvaushoito kielletään miehiltä?
        Viimeinen, alentunut testolukemani vastaa
        ikäisteni keskitasoa.

        Jos lopettaisin kunnostani huolehtimisen niin taso luultavasti nousisi.
        Sen huomaa lepojaksoilla, mutta heikkenevään kuntoon liittyisi mm. verenpainetta ja muutenkin elämisen laatu heikkenisi.

        Siis, kyse ei ole mistään "pumppaamisesta" vaan korvaamisesta!

        Miksi jotkut mammat ottavat hikeä tästä korvaushoidon rinnastuksesta?
        Ei tämä asia ole mustavalkoinen!

        luullaan,että mies ei tarvitse,kun on näitä ikämiehiä jotka löytää nuoren naisen.

        Yleensä käsitys,että nainen on rusina ja mies charmikas,kun vanhenee,vaikka totuus lienee toinen käytännössä,kyllä voimat hiipuu mieheltäkin.


      • näin se on vaan kirjoitti:

        luullaan,että mies ei tarvitse,kun on näitä ikämiehiä jotka löytää nuoren naisen.

        Yleensä käsitys,että nainen on rusina ja mies charmikas,kun vanhenee,vaikka totuus lienee toinen käytännössä,kyllä voimat hiipuu mieheltäkin.

        Huolimatta vuositarkastuksen yhtedessä hoitsun ja lekurin kehuista, nuorekas ja hyväkuntoinen, näkyy jokainen eletty vuosi ja varsinkin ne värikkäämmät, kasvoissani.

        Vyötärölle hiipivää laardia vastaan saa taistella.

        Teen itse ruuat perusraaka-aineista -> kontrolloin ja tiedän koostumuksen.

        En ole tupakoinut 28:aan vuoteen ja alkoholin käyttöni rajoittuu toisessa ympäristössä oleiluun ja on hillittyä.

        Kotona ollessa käyn punttisalilla ( ei ole = kuntosali) viidesti viikossa.

        Kaikki tämä on viivytystaistelua.
        Terveys on toistaiseksi tallella mutta fyysinen kunto hiipuu hijalleen.
        Pitäisi tehdä pienemmällä intensiteetillä ja enemmän.

        Juuri siksi tökkäsin tuohon hormoniasiaan.
        Tekemisen terävyys ja kuormituksesta palautuminen riippuu testotasosta ja haluaisin rappeutua mahdollisimman hitaasti.

        Osa porukasta ei ymmärrä muuta kuin kehonrakennuksen tai potenssin.
        Kummastakaan ei ole kyse.
        Potenssista siten että terveillä elämäntavoilla ja hyvällä kunnolla se säilyy paremmin.

        Reippaampi alkoholin käyttö on kohdallani potenssimyrkkyä.
        Ajoittaisen tissuttelun sietää kun pitää riittävät kuntoilujaksot välissä.

        Yritän hidastaa hiipumista koska elämä näin on mukavaa.
        Tähän tarpeeseen testot olisivat poikaa!
        En tiedä miten alas testotasoni täytyisi laskea ennen lekurin heltymistä?


      • pikkumummukka

        Kyllä naiset joutuvat käymään vuosittain gynekologilla hakemassa reseptinsä. Yleensä on tarkat tutkimukset ja haastattelut ennekuin saa reseptin vuodeksi.

        On turvallista kun sama lääkäri on hoitanut vuosikymmeniä. Iän karttuessa pillereitä vaihdetaan ikään sopiviksi. Kannatta ottaa selvää gynekologilta eri vaihtoehtoja.

        Olen osallistunut tutkimuksiin naistenklinikalla. Siinä tutkittiin luontaishoitoja joiden on väitetty helpottavan vaihdevuosi oireita. Tutkimuksen tulos oli jotta ei mitään vaikutusta muuta kuin rahapussi oheni.

        Kyllä miehillä on masennusta,unettomuutta ja haluttomuutta ikääntyessään. Kyse on yksilöllisyydestä. Jotkut ovat tosi ärtyneitä jaksamattomuudesta. Miehelle on vaan niin kovin vaikea puhua tästä asiasta. Naiset ovat jo raskauden aikana perehtyneet kehonkieleen.

        Kyllä hormoonikorvaushoidon aloittaminen on jokaisen henkilökohtainen ratkaisu.


      • pikkumummukka kirjoitti:

        Kyllä naiset joutuvat käymään vuosittain gynekologilla hakemassa reseptinsä. Yleensä on tarkat tutkimukset ja haastattelut ennekuin saa reseptin vuodeksi.

        On turvallista kun sama lääkäri on hoitanut vuosikymmeniä. Iän karttuessa pillereitä vaihdetaan ikään sopiviksi. Kannatta ottaa selvää gynekologilta eri vaihtoehtoja.

        Olen osallistunut tutkimuksiin naistenklinikalla. Siinä tutkittiin luontaishoitoja joiden on väitetty helpottavan vaihdevuosi oireita. Tutkimuksen tulos oli jotta ei mitään vaikutusta muuta kuin rahapussi oheni.

        Kyllä miehillä on masennusta,unettomuutta ja haluttomuutta ikääntyessään. Kyse on yksilöllisyydestä. Jotkut ovat tosi ärtyneitä jaksamattomuudesta. Miehelle on vaan niin kovin vaikea puhua tästä asiasta. Naiset ovat jo raskauden aikana perehtyneet kehonkieleen.

        Kyllä hormoonikorvaushoidon aloittaminen on jokaisen henkilökohtainen ratkaisu.

        Nyt vasta humasin että käyttämäni ilmaisun "suorituskyvyn heikkeneminen" ovat jotkut yksisilmäisesti tulkinneet potenssikysymykseksi.

        Jatkossa kyllä ilmenee asian koskeneen fyysistä suorituskykyä punttitreenin muodossa!

        En masennu, ei ole unihäiriöitä, en ole ärtynyt mutta rauta liikkuu aina vaan hitaammin ja hitaammin.
        Pahinta on kun sen itse inhottavan selvästi havaitsee.

        Kohdallani korvaushoidon aloittaminen ei ole minun henkilökohtainen ratkaisuni koska en saanut reseptiä!


      • missä muka mättää
        laiska-lasse kirjoitti:

        Huolimatta vuositarkastuksen yhtedessä hoitsun ja lekurin kehuista, nuorekas ja hyväkuntoinen, näkyy jokainen eletty vuosi ja varsinkin ne värikkäämmät, kasvoissani.

        Vyötärölle hiipivää laardia vastaan saa taistella.

        Teen itse ruuat perusraaka-aineista -> kontrolloin ja tiedän koostumuksen.

        En ole tupakoinut 28:aan vuoteen ja alkoholin käyttöni rajoittuu toisessa ympäristössä oleiluun ja on hillittyä.

        Kotona ollessa käyn punttisalilla ( ei ole = kuntosali) viidesti viikossa.

        Kaikki tämä on viivytystaistelua.
        Terveys on toistaiseksi tallella mutta fyysinen kunto hiipuu hijalleen.
        Pitäisi tehdä pienemmällä intensiteetillä ja enemmän.

        Juuri siksi tökkäsin tuohon hormoniasiaan.
        Tekemisen terävyys ja kuormituksesta palautuminen riippuu testotasosta ja haluaisin rappeutua mahdollisimman hitaasti.

        Osa porukasta ei ymmärrä muuta kuin kehonrakennuksen tai potenssin.
        Kummastakaan ei ole kyse.
        Potenssista siten että terveillä elämäntavoilla ja hyvällä kunnolla se säilyy paremmin.

        Reippaampi alkoholin käyttö on kohdallani potenssimyrkkyä.
        Ajoittaisen tissuttelun sietää kun pitää riittävät kuntoilujaksot välissä.

        Yritän hidastaa hiipumista koska elämä näin on mukavaa.
        Tähän tarpeeseen testot olisivat poikaa!
        En tiedä miten alas testotasoni täytyisi laskea ennen lekurin heltymistä?

        Johan tulee testosteroniresepti, kun hiukan muovailet kuvausta mikä "pumppaus" tarvitsee apuja. Jos siis testosteronia tiedät tarvitsevasi (minä lähinnä ymmärrän miehillä sen potenssilääkkeeksi, ilmeisesti tiedän asiasta liian vähän). Sitten vaan geeliä pintaan, ja ainakin karvat kasvaa.

        Minä muuten luulin olevani niin terve ja hyväkuntoinen ja terveruokavalioinen ja vaikka mitä, ettei minulle vaihdevuosioireita tule, mutta tulipa vaan. Pahus. Hikoilukohtauksia lähinnä. Hormonihoitoa olen saanut, ja elämä on mallillaan.

        Minäkin pistän silloin tällöin rautaa tankoon, vaikkei se niin naisellista olekaan. Vaihteeksi on ihan hyvä vahvistaa lihaksia tosissaan. Yleensä käyn vähän naisellisemmissa muokkaus- ja venytys- ja step-jumpissa sekä tanssia harrastan aktiivisesti myös.

        Tulkaa katsomaan ja arvioimaan ikä ;-D. Ei ole voinnissakaan valittamista.


      • missä muka mättää kirjoitti:

        Johan tulee testosteroniresepti, kun hiukan muovailet kuvausta mikä "pumppaus" tarvitsee apuja. Jos siis testosteronia tiedät tarvitsevasi (minä lähinnä ymmärrän miehillä sen potenssilääkkeeksi, ilmeisesti tiedän asiasta liian vähän). Sitten vaan geeliä pintaan, ja ainakin karvat kasvaa.

        Minä muuten luulin olevani niin terve ja hyväkuntoinen ja terveruokavalioinen ja vaikka mitä, ettei minulle vaihdevuosioireita tule, mutta tulipa vaan. Pahus. Hikoilukohtauksia lähinnä. Hormonihoitoa olen saanut, ja elämä on mallillaan.

        Minäkin pistän silloin tällöin rautaa tankoon, vaikkei se niin naisellista olekaan. Vaihteeksi on ihan hyvä vahvistaa lihaksia tosissaan. Yleensä käyn vähän naisellisemmissa muokkaus- ja venytys- ja step-jumpissa sekä tanssia harrastan aktiivisesti myös.

        Tulkaa katsomaan ja arvioimaan ikä ;-D. Ei ole voinnissakaan valittamista.

        Ei se naislekurikaan ymmärtänyt!
        Ehdotti Viagraa mutta en minä mitään hiton Viagraa tarvitse.
        Ei siitä salilla ole hyötyä.

        Onko mahdoton tajuta että miehen testolla on muutakin tehtävää kuin potenssi?

        Halusin vähenevän tilalle korvavaa testoa nimen omaan saadakseni terävyyttä punttitreeneihin.
        Suorituksen räjähtävyys ja maksimiraudoilla viimeinen puristus ovat hiipumassa.
        Kyse EI ole mistään dopingista vaan luonnollisen tason ylläpidosta.
        Douppaus vaatisi moninkertaisia annoksia.

        Kuka on lutkutellut vain putkipuolen salilla ei ilmeisesti tätä ymmärrä.
        Nuorena kilpailin painonnostossa (siis olympianostoissa, en voimanostossa enkä bodannut) sarjassa 82,5kg.

        Tekemisen laadulla on merkitystä!
        Palautumisen nopeus on myös tärkeä.

        Turhaan yritän selittää.

        Joka tapauksesa eriarvoisuus jyllää.
        Minulle elämän laatu on mm. lihasvoiman säilyttämistä tai ainakin sen katoamisen hidastamista.
        Vaikuttaa kaikkiin muihinkin elämänaloihin.

        Kaikesta toivottomuudesta huolimatta en pidä tilannetta sen arvoisena että hankkisin "lääkkeen" pimeiltä markkinoilta.

        Kysynpä uteliaana
        - mikä on syväkyykkysi suhde painoosi?
        - entä maastavedon?
        - raaka rinnalleveto?
        - montako leukaa menee?
        Kyllä hoikat tytöt näitäkin tekevät.


      • non-rec
        laiska-lasse kirjoitti:

        Ei se naislekurikaan ymmärtänyt!
        Ehdotti Viagraa mutta en minä mitään hiton Viagraa tarvitse.
        Ei siitä salilla ole hyötyä.

        Onko mahdoton tajuta että miehen testolla on muutakin tehtävää kuin potenssi?

        Halusin vähenevän tilalle korvavaa testoa nimen omaan saadakseni terävyyttä punttitreeneihin.
        Suorituksen räjähtävyys ja maksimiraudoilla viimeinen puristus ovat hiipumassa.
        Kyse EI ole mistään dopingista vaan luonnollisen tason ylläpidosta.
        Douppaus vaatisi moninkertaisia annoksia.

        Kuka on lutkutellut vain putkipuolen salilla ei ilmeisesti tätä ymmärrä.
        Nuorena kilpailin painonnostossa (siis olympianostoissa, en voimanostossa enkä bodannut) sarjassa 82,5kg.

        Tekemisen laadulla on merkitystä!
        Palautumisen nopeus on myös tärkeä.

        Turhaan yritän selittää.

        Joka tapauksesa eriarvoisuus jyllää.
        Minulle elämän laatu on mm. lihasvoiman säilyttämistä tai ainakin sen katoamisen hidastamista.
        Vaikuttaa kaikkiin muihinkin elämänaloihin.

        Kaikesta toivottomuudesta huolimatta en pidä tilannetta sen arvoisena että hankkisin "lääkkeen" pimeiltä markkinoilta.

        Kysynpä uteliaana
        - mikä on syväkyykkysi suhde painoosi?
        - entä maastavedon?
        - raaka rinnalleveto?
        - montako leukaa menee?
        Kyllä hoikat tytöt näitäkin tekevät.

        Hei, nämä meni minulta ihan "yli" viestistäsi:

        "Kysynpä uteliaana
        - mikä on syväkyykkysi suhde painoosi?
        - entä maastavedon?
        - raaka rinnalleveto?
        - montako leukaa menee?
        Kyllä hoikat tytöt näitäkin tekevät."

        En todellakaan yritä leikkiä painonnostajaa. Nostelen rinkulapainoja vain ja ainoastaan bodypump-tunneilla silloin tällöin, enkä edes katso paljonko tangon päähän milloinkin tulee laitettua painoa. Siis ihan eri harrastus kuin tuo Sinun. Leuanvetoja en ole vuosiin edes yrittänyt (hyvä kun muistutit, pitääpä alkaa kotitangolla kokeilla), ja syväkyykkykin lienee utopiaa painojen kanssa - polvien vuoksi taitaa parasta olla yrittämättä. En siis ole lajitoveri, en.

        Yritän pitää kroppani kondiksessa (lähinnä shape-puolen) erilaisilla liikuntamuodoilla, joihin bodypump siis pieneltä osaltaan kuuluu. Mielestäni kun naisellakin kauniiseen kehoon kuuluu kiinteät lihakset löllön sijaan.

        Onnea vaan Sinulle ja painonnostotreeneihisi. Koeta kuitenkin olla varovainen näin vanhemmiten, ettei tärvelly paikat. Tsemppiä ;-D


      • non-rec kirjoitti:

        Hei, nämä meni minulta ihan "yli" viestistäsi:

        "Kysynpä uteliaana
        - mikä on syväkyykkysi suhde painoosi?
        - entä maastavedon?
        - raaka rinnalleveto?
        - montako leukaa menee?
        Kyllä hoikat tytöt näitäkin tekevät."

        En todellakaan yritä leikkiä painonnostajaa. Nostelen rinkulapainoja vain ja ainoastaan bodypump-tunneilla silloin tällöin, enkä edes katso paljonko tangon päähän milloinkin tulee laitettua painoa. Siis ihan eri harrastus kuin tuo Sinun. Leuanvetoja en ole vuosiin edes yrittänyt (hyvä kun muistutit, pitääpä alkaa kotitangolla kokeilla), ja syväkyykkykin lienee utopiaa painojen kanssa - polvien vuoksi taitaa parasta olla yrittämättä. En siis ole lajitoveri, en.

        Yritän pitää kroppani kondiksessa (lähinnä shape-puolen) erilaisilla liikuntamuodoilla, joihin bodypump siis pieneltä osaltaan kuuluu. Mielestäni kun naisellakin kauniiseen kehoon kuuluu kiinteät lihakset löllön sijaan.

        Onnea vaan Sinulle ja painonnostotreeneihisi. Koeta kuitenkin olla varovainen näin vanhemmiten, ettei tärvelly paikat. Tsemppiä ;-D

        Kiitoksia toivotuksesta!

        Varoittelusi tulevat hieman myöhässä.
        Tärveltynyt olkapääni leikattiin viime toukokuussa.
        Muuhun kuin sisäfillarointiin tuli ueamman kuukauden tauko.
        Taustalla 40:n vuoden takaiset vauriot joita pitkän tauon jälkeen pahensin tempauksilla ja lisäpainoleuoilla.

        Nyt olka jo liikkuu kuten pitääkin mutta huilikuukausien taantumaa ensaa kiinni, edes testoilla.

        Turhaan härnäsin noilla painonnostaja/ fitness tyttöjen tekemisillä!
        Sorry!

        Naiskuvani.
        En ole aikoihin kiinnittänyt huomiota yksityiskohtiin.
        Kokonaishahmo ja yleisilme miellyttävät silmää, tai sitten ei.
        Jäntevä hahmo, ryhdikäs liikkuminen, hyväntuulinen, itsevarma (ei omahyväinen) ilme.
        Siinä se on!


      • ei mahdollista
        pikkumummukka kirjoitti:

        Kyllä naiset joutuvat käymään vuosittain gynekologilla hakemassa reseptinsä. Yleensä on tarkat tutkimukset ja haastattelut ennekuin saa reseptin vuodeksi.

        On turvallista kun sama lääkäri on hoitanut vuosikymmeniä. Iän karttuessa pillereitä vaihdetaan ikään sopiviksi. Kannatta ottaa selvää gynekologilta eri vaihtoehtoja.

        Olen osallistunut tutkimuksiin naistenklinikalla. Siinä tutkittiin luontaishoitoja joiden on väitetty helpottavan vaihdevuosi oireita. Tutkimuksen tulos oli jotta ei mitään vaikutusta muuta kuin rahapussi oheni.

        Kyllä miehillä on masennusta,unettomuutta ja haluttomuutta ikääntyessään. Kyse on yksilöllisyydestä. Jotkut ovat tosi ärtyneitä jaksamattomuudesta. Miehelle on vaan niin kovin vaikea puhua tästä asiasta. Naiset ovat jo raskauden aikana perehtyneet kehonkieleen.

        Kyllä hormoonikorvaushoidon aloittaminen on jokaisen henkilökohtainen ratkaisu.

        hoitanut vuosikymmeniä?

        Ei liene hyvin monelle tuo mainitsemasi hoitosuhde olla mahdollista.

        Kokemuksesi hormonikorvaushoidosta taitaa olla melko vähäistä, vai?
        Mistä ole luntannut nuo kirjoittamasi asiat?

        Olen käyttäjä, 20 vuosi menossa ja tiedän asiat aivan käytännössä.


      • ......................
        ei mahdollista kirjoitti:

        hoitanut vuosikymmeniä?

        Ei liene hyvin monelle tuo mainitsemasi hoitosuhde olla mahdollista.

        Kokemuksesi hormonikorvaushoidosta taitaa olla melko vähäistä, vai?
        Mistä ole luntannut nuo kirjoittamasi asiat?

        Olen käyttäjä, 20 vuosi menossa ja tiedän asiat aivan käytännössä.

        pelkkää estrogeeniä vai onko mukana myös keltarauhashormoni,sillä ne on kaksi eri asiaa.
        Keltarauhashormoni tekee sitä huonoa oloa.


    • tärkeää on

      puute,aiheuttaa myös naisille vetämättömän olon,luin just yhden jutun eri palstalta.

    • ei mittää hättää :)

      jos rauhottus,luin äsken täältä netistä otsiko,et 107v hakee jossain päin maailmaa miestä.

      • olen vasta 64

        Minä aloin hormonikorvaushoidon jo alle viisikymppisenä.
        Ihan pieniä katkoja lukuunottamatta olen syönyt hormoneja koko ajan.
        Äskettäin kokeilin paikallisesti emättimeen pantavia tabletteja, pitäisivät kuulemma limakalvot kunnossa.
        Kyllä ne siihen auttoivat mutta muuten olo huononi huomattavasti.
        Tuli hikoilua, unettomuutta,jotenkin kutistunut olo.
        Aloin uudelleen hormonihoidon, olen syönyt vasta viikon, vielä ei olo ole ihan ennallaan.
        Aion syödä estrogeenia niin kauan kuin se suinkin on mahdollista.
        Kyllä hormonit vaikuttavat myös seksuaaliseen halukkuuteen aivan merkittävästi, ainakin minulla.


      • maija-inkeri
        olen vasta 64 kirjoitti:

        Minä aloin hormonikorvaushoidon jo alle viisikymppisenä.
        Ihan pieniä katkoja lukuunottamatta olen syönyt hormoneja koko ajan.
        Äskettäin kokeilin paikallisesti emättimeen pantavia tabletteja, pitäisivät kuulemma limakalvot kunnossa.
        Kyllä ne siihen auttoivat mutta muuten olo huononi huomattavasti.
        Tuli hikoilua, unettomuutta,jotenkin kutistunut olo.
        Aloin uudelleen hormonihoidon, olen syönyt vasta viikon, vielä ei olo ole ihan ennallaan.
        Aion syödä estrogeenia niin kauan kuin se suinkin on mahdollista.
        Kyllä hormonit vaikuttavat myös seksuaaliseen halukkuuteen aivan merkittävästi, ainakin minulla.

        En ymmärrä ihan täysin miksi on tärkeää olla seksuaalista halua.Minusta on mukavaa kun ei ole seksihaluja. Elämäanhalun haluan silti säilyttää.


      • uusi suhde
        maija-inkeri kirjoitti:

        En ymmärrä ihan täysin miksi on tärkeää olla seksuaalista halua.Minusta on mukavaa kun ei ole seksihaluja. Elämäanhalun haluan silti säilyttää.

        Olen uusiosuhteessa, mies on nuorempi.
        Pidämme molemmat seksistä.
        Ei kai siinä mitään pahakaan ole.

        Kyllä aika tekee tehtävänsä ja elämä vällyjen alla pikkuhiljaa laimenee.
        Elän päivän kerrallaan, en ajattele millaista olisi tulevaisuudessa.
        Nyt olen onnellinen.


    • kokeiltu on

      olen nyt,kun kokeilin että taitaa käydä päinvastoin.Tulee niin apaattiseksi ja seksi ei kiinnosta saati muukaan enää.
      Ei sovi kaikille,ja en jatkanut enää.Parempi olla ilman ja luonto kyllä hoitaa,luotan siihen.

    • Poikani oli lapsesta alkaen harrastanut mm. painia ja varhaiskypsänä aloitti punttitreenit 15-vuotisena.

      Opiskelemaan lähtiessään oli melko jytäkässä kunnosa.

      Kaverit kysyivät salilla käyttääkö poika hormoneja.
      Yksinkertainen, rehellinen vastaus: En minä mutta äiti.

      Vaimoni yritti olla ilman mutta kyllä hormonien käyttö tasoitti elämää ja antoi siihen sisältöä ja laatua.

      Nyvä niin!

      • ennen.........................

        Miksi entisaikaisilla ihmisillä vaikeat vaihdevuodet olivat harvinaisia? En muista lapsuudestani yhtään naista, joka olisi esimerkiksi lehahdellut punaiseksi, so. kärsinyt kuumista aalloista. Kyllä tarkkasilmäinen lapsi olisi sellaisen ilmiön havainnut.

        Joskus puhuttiin kärttyisistä vanhoista piioista, mutta yhtä hyvin on kyse voinut olla miehen puutteesta.

        Entisaikaiset ihmiset söivät paljon kalaa. Rasvaista silliä (sis. hyödyllisiä rasvahappoja ja hormoneille tärkeää d-vitamiinia) ja järvikalaa syötiin tanakasti meilläkin kotona.

        Olisiko kalassa ja yleensä luonnollisissa rasvoissa yksi syy, että ihmisillä hormonit pelasivat ja aikoinaan hiipuivat sen kummemmitta oireilematta.

        Ja myös liikunnassa, tavan kansahan liikkui koko ajan jo olosuhteiden pakosta ja etenkin maalaisemännillä oli kuusikymppisinäkin hirmuinen kunto.
        Nykyiset sohvallalojujat, puolen tunnin sauvaköpöttelyn päivässä heittävät, ovat siihen verraten ihan köppökansaa!


      • tapauksia
        ennen......................... kirjoitti:

        Miksi entisaikaisilla ihmisillä vaikeat vaihdevuodet olivat harvinaisia? En muista lapsuudestani yhtään naista, joka olisi esimerkiksi lehahdellut punaiseksi, so. kärsinyt kuumista aalloista. Kyllä tarkkasilmäinen lapsi olisi sellaisen ilmiön havainnut.

        Joskus puhuttiin kärttyisistä vanhoista piioista, mutta yhtä hyvin on kyse voinut olla miehen puutteesta.

        Entisaikaiset ihmiset söivät paljon kalaa. Rasvaista silliä (sis. hyödyllisiä rasvahappoja ja hormoneille tärkeää d-vitamiinia) ja järvikalaa syötiin tanakasti meilläkin kotona.

        Olisiko kalassa ja yleensä luonnollisissa rasvoissa yksi syy, että ihmisillä hormonit pelasivat ja aikoinaan hiipuivat sen kummemmitta oireilematta.

        Ja myös liikunnassa, tavan kansahan liikkui koko ajan jo olosuhteiden pakosta ja etenkin maalaisemännillä oli kuusikymppisinäkin hirmuinen kunto.
        Nykyiset sohvallalojujat, puolen tunnin sauvaköpöttelyn päivässä heittävät, ovat siihen verraten ihan köppökansaa!

        että nainen joutui mielisairaalaan, oireet olivat niin pahoja. Luokiteltiin hulluksi kun asiaa ei ymmärretty.


    • syöpä on riski

      Aiankin ystäväni sai rintasyövän, joka kuitenkin parani asianmukaisella hoidolla muita en tiedä ja tunne, mutta lehtikirjoitusten myötä olen tullut siihen tulokseen, että yli 3-vuotta hoitoa saaneet ovat altistuneet syövälle.-

      Mikä on sitten parempi vaihtoehto? Hyvä menopaussi aika ja rankat syöpähoidot sitten pääle. Kaikkiinhan tämä ei kohdistu. kuten ei myöskään tupakan vaarat.

      • .....................

        olen ja ei sopinut,tuli levoton olo,myös nesteet kerty elimistöön,eli olin turvoksissa kuin pieni possu.Myös masennuksen tunteita tuli,ei ollu minun juttu.
        Olen liian herkkä hormonikorvaushoidolle ja huomasin kun lopetin,että parempi olo tuli,lieneekö oireeni sittenkään olleet elämääni haittaavia.
        Kokeilemalla jokainen tietää ja senkin ottaako riskin jos tulee jotain.


    • hormoonilääkkeitä käytäN

      Olen jo toista-10v syönyt hormooninapin päivässä
      ja kysyin lääkäriltäni että voinko jatkaa ja hän
      oli sitä mieltä että ne ovat minulle hyväksi.
      On se pieni riski olemassa että rintasyöpä tulee
      mutta voi tulla muutenki. En kärsi mistään sivu-
      vaikutuksista ja limakalvot pysyvät kunnossa,kuten
      iho ja mielialakin. Turhaan pelätään.
      Terveelliset elämäntavat ovat tärkeämmät sekä
      hyvät ruokailutottumukset.

      • Parempi vaihtoehto

        Minä myös olen käyttänyt lähes parikymmentä vuotta hormonikorvaushoitoa. Viitisen vuotta sitten vaihdoin matalahormoniseen ja aijon jatkaa lääkitystä vaikka toiset parikymmentä vuotta.
        Äitini sairastui rintasyöpään (molemmat rinnat operoitiin) ja ennen kuolemaansa hänellä todettiin myös nopeasti rampauttanut osteoporoosi. Jatkan hormonihoitoa säästyäkseni äitini kohtalolta. Hoidosta ei ole ollut mitään haittaakaan.
        Hormonikorvaushoidon vaikutuksesta luuston kuntoon ei kai ole varmaa tietoa. Kävin kuitenkin mittauttamassa pari vuotta sitten luustotiheyteni ja tulos oli keskitasoa selvästi parempi. D-vitamiinia käytän pimeänä vuodenaikana. Muita lääkkeitä en ole tarvinnut.
        Laiska lassen huolen kunnon säilymisestä ymmärrän täysin. Varmasti monikin lääkäri olisi valmis kirjoittamaan tarvitsemasi hormonikorvauslääkkeen.


      • Parempi vaihtoehto

        Minä myös olen käyttänyt lähes parikymmentä vuotta hormonikorvaushoitoa. Viitisen vuotta sitten vaihdoin matalahormoniseen ja aijon jatkaa lääkitystä vaikka toiset parikymmentä vuotta.
        Äitini sairastui rintasyöpään (molemmat rinnat operoitiin) ja ennen kuolemaansa hänellä todettiin myös nopeasti rampauttanut osteoporoosi. Jatkan hormonihoitoa säästyäkseni äitini kohtalolta. Hoidosta ei ole ollut mitään haittaakaan.
        Hormonikorvaushoidon vaikutuksesta luuston kuntoon ei kai ole varmaa tietoa. Kävin kuitenkin mittauttamassa pari vuotta sitten luustotiheyteni ja tulos oli keskitasoa selvästi parempi. D-vitamiinia käytän pimeänä vuodenaikana. Muita lääkkeitä en ole tarvinnut.
        Laiska Lassen huolen kunnon säilymisestä ymmärrän täysin. Varmasti monikin lääkäri olisi valmis kirjoittamaan tarvitsemasi hormonikorvauslääkkeen.


      • Parempi vaihtoehto

        Minä myös olen käyttänyt lähes parikymmentä vuotta hormonikorvaushoitoa. Viitisen vuotta sitten vaihdoin matalahormoniseen ja aijon jatkaa lääkitystä vaikka toiset parikymmentä vuotta.
        Äitini sairastui rintasyöpään (molemmat rinnat operoitiin) ja ennen kuolemaansa hänellä todettiin myös nopeasti rampauttanut osteoporoosi. Jatkan hormonihoitoa säästyäkseni äitini kohtalolta. Hoidosta ei ole ollut mitään haittaakaan.
        Hormonikorvaushoidon vaikutuksesta luuston kuntoon ei kai ole varmaa tietoa. Kävin kuitenkin mittauttamassa pari vuotta sitten luustotiheyteni ja tulos oli keskitasoa selvästi parempi. D-vitamiinia käytän pimeänä vuodenaikana. Muita lääkkeitä en ole tarvinnut.
        Laiska Lassen huolen kunnon säilymisestä ymmärrän täysin. Varmasti monikin lääkäri olisi valmis kirjoittamaan tarvitsemasi hormonikorvauslääkkeen.


      • Parempi vaihtoehto

        Minä myös olen käyttänyt lähes parikymmentä vuotta hormonikorvaushoitoa. Viitisen vuotta sitten vaihdoin matalahormoniseen ja aijon jatkaa lääkitystä vaikka toiset parikymmentä vuotta.
        Äitini sairastui rintasyöpään (molemmat rinnat operoitiin) ja ennen kuolemaansa hänellä todettiin myös nopeasti rampauttanut osteoporoosi. Jatkan hormonihoitoa säästyäkseni äitini kohtalolta. Hoidosta ei ole ollut mitään haittaakaan.
        Hormonikorvaushoidon vaikutuksesta luuston kuntoon ei kai ole varmaa tietoa. Kävin kuitenkin mittauttamassa pari vuotta sitten luustotiheyteni ja tulos oli keskitasoa selvästi parempi. D-vitamiinia käytän pimeänä vuodenaikana. Muita lääkkeitä en ole tarvinnut.
        Laiska Lassen huolen kunnon säilymisestä ymmärrän täysin. Varmasti monikin lääkäri olisi valmis kirjoittamaan tarvitsemasi hormonikorvauslääkkeen.


      • Parempi vaihtoehto kirjoitti:

        Minä myös olen käyttänyt lähes parikymmentä vuotta hormonikorvaushoitoa. Viitisen vuotta sitten vaihdoin matalahormoniseen ja aijon jatkaa lääkitystä vaikka toiset parikymmentä vuotta.
        Äitini sairastui rintasyöpään (molemmat rinnat operoitiin) ja ennen kuolemaansa hänellä todettiin myös nopeasti rampauttanut osteoporoosi. Jatkan hormonihoitoa säästyäkseni äitini kohtalolta. Hoidosta ei ole ollut mitään haittaakaan.
        Hormonikorvaushoidon vaikutuksesta luuston kuntoon ei kai ole varmaa tietoa. Kävin kuitenkin mittauttamassa pari vuotta sitten luustotiheyteni ja tulos oli keskitasoa selvästi parempi. D-vitamiinia käytän pimeänä vuodenaikana. Muita lääkkeitä en ole tarvinnut.
        Laiska Lassen huolen kunnon säilymisestä ymmärrän täysin. Varmasti monikin lääkäri olisi valmis kirjoittamaan tarvitsemasi hormonikorvauslääkkeen.

        Sinulla vahva rintasyöpäriski.


      • navetan taa kaivelij
        Parempi vaihtoehto kirjoitti:

        Minä myös olen käyttänyt lähes parikymmentä vuotta hormonikorvaushoitoa. Viitisen vuotta sitten vaihdoin matalahormoniseen ja aijon jatkaa lääkitystä vaikka toiset parikymmentä vuotta.
        Äitini sairastui rintasyöpään (molemmat rinnat operoitiin) ja ennen kuolemaansa hänellä todettiin myös nopeasti rampauttanut osteoporoosi. Jatkan hormonihoitoa säästyäkseni äitini kohtalolta. Hoidosta ei ole ollut mitään haittaakaan.
        Hormonikorvaushoidon vaikutuksesta luuston kuntoon ei kai ole varmaa tietoa. Kävin kuitenkin mittauttamassa pari vuotta sitten luustotiheyteni ja tulos oli keskitasoa selvästi parempi. D-vitamiinia käytän pimeänä vuodenaikana. Muita lääkkeitä en ole tarvinnut.
        Laiska lassen huolen kunnon säilymisestä ymmärrän täysin. Varmasti monikin lääkäri olisi valmis kirjoittamaan tarvitsemasi hormonikorvauslääkkeen.

        Vie viestisi seuraavaan ikäpalstaan. He ovat siellä. Me olemme vielä nuoria.


      • xxxxxxxxx
        korppis kirjoitti:

        Sinulla vahva rintasyöpäriski.

        Syopariski on eika vain rintasyovan vaan muidenkin syopien.
        Viimeiset tutkimukset ovat osoittaneet ettei hormoonihoidosta ole juuri apua osteoporoosin hoidossa.
        USA:ssa suositellaan ainoastaan 5vuotta hormooneiden kayttoajaksi ja sitakin vain poikkeustapauksissaa.
        Laakefirmat tietysti yrittavat myyda hinnalla milla hyvansa ja panostavat mainontaan.


    • ?

      Syödäänkö niitä varmuuden vuoksi, vai johonkin vaivaan?
      Onnekseni ei ole aihetta ilmaantunut.

    • Vanhan naiset ja

      Gynekologi suositteli 65-v-ystävättärelle pillereiden lopettamista ja apteekissa vapaasti myytäviä p-puikkoja limakalvojen hoitamiseen. Mietimme yhdessä, kuinka kauan niitä p-puikkoja voi turvallisesti käyttää. Puoliso ja ystävätär ovat tyytyväisiä, mutta ystävätär on alkanut miettiä aiheuttavatko puikot kuumia aaltoja.;)

      • "Vanhan naiset ja"

        Anti lapset asian jo olla, aikanaan teistäkin saattaa tulla alan asiantuntijoita.
        H.


      • kuumataallot
        hunksz kirjoitti:

        "Vanhan naiset ja"

        Anti lapset asian jo olla, aikanaan teistäkin saattaa tulla alan asiantuntijoita.
        H.

        parivuotta käytin hormooneja , kunnes tuli stoppi.
        Sain aivoverenkiertohäiriön..eli tiakohtauksen.siihn loppui hormoonien käyttö,muttei mummotauti.
        on vaan kestettävä.ei auta mikkää.Meikussa olin neurolla kun kohtaus tuli.


      • ei hormooneille...
        kuumataallot kirjoitti:

        parivuotta käytin hormooneja , kunnes tuli stoppi.
        Sain aivoverenkiertohäiriön..eli tiakohtauksen.siihn loppui hormoonien käyttö,muttei mummotauti.
        on vaan kestettävä.ei auta mikkää.Meikussa olin neurolla kun kohtaus tuli.

        Ystäväni/ läheinen sukulainen, jonka kanssa olen keskustellut näinkin intiimistä asiasta, sillä olemme samanikäiset.

        Hän oli käyttänyt hormoonihoitoja, mutta minä en, koska kohtuni oli poistettu myomien takia.

        Hän sai rintasyövän, josta "selvisi" 10-v, mutta sitten syöpä uusi. Nyt hän sai aivoverenvuodon, johon menehtyi, koska syöpähoitojen vuoksi ei voitu aloittaa muita hoitoja.

        Olen usein miettinyt ja myös lukenut, että hormoonihoidoilla on syy-yhteys nimenomaan rintasyöpään, mutta tuo aivoverenkierto häiriö sinulla lisäsi myös epäilyt näihin hormoonihoitoihin.

        ps. vanhat aloitukset on siksi, että arvoisa hunkz ilmoittaa aika pian, että tästä on jo keskusteltu, mutta sitä minä ihmettelen, että hän sekaantuu myös näihin "akkojen" vaivoihin!


      • kuumataallot
        ei hormooneille... kirjoitti:

        Ystäväni/ läheinen sukulainen, jonka kanssa olen keskustellut näinkin intiimistä asiasta, sillä olemme samanikäiset.

        Hän oli käyttänyt hormoonihoitoja, mutta minä en, koska kohtuni oli poistettu myomien takia.

        Hän sai rintasyövän, josta "selvisi" 10-v, mutta sitten syöpä uusi. Nyt hän sai aivoverenvuodon, johon menehtyi, koska syöpähoitojen vuoksi ei voitu aloittaa muita hoitoja.

        Olen usein miettinyt ja myös lukenut, että hormoonihoidoilla on syy-yhteys nimenomaan rintasyöpään, mutta tuo aivoverenkierto häiriö sinulla lisäsi myös epäilyt näihin hormoonihoitoihin.

        ps. vanhat aloitukset on siksi, että arvoisa hunkz ilmoittaa aika pian, että tästä on jo keskusteltu, mutta sitä minä ihmettelen, että hän sekaantuu myös näihin "akkojen" vaivoihin!

        Se on kuulema yleistä nuo aivoverenkiertohäiriöt , kun syö hormooneja.Näin minulle kerrottiin meilahdessa neurologian osastolla,silloin kun sielä olin.
        Koskaan en unohda tunnetta,kun piti puhua,mitään ei tullut puhetta pelkkää sönkötystä.Aivot kirkkaina mitä olisi pitäny sanoo, puhetta vaan ei tullut.
        Hyvää juhannusta..........


      • kynekaisa

        Puikkoja voi turvallisesti käyttää. Kerran viikossa, limakalvojen luonnolliseen iän tuomaan kuivumisen ja ohenemisen ehkäisyyn.


      • kynekaisa kirjoitti:

        Puikkoja voi turvallisesti käyttää. Kerran viikossa, limakalvojen luonnolliseen iän tuomaan kuivumisen ja ohenemisen ehkäisyyn.

        "kynekaisa"

        Ah! kuinka kauniisti kuvasit perimmäisen tarkoituksen sivulauseilla.
        Sopisit hyvin alan mainoksiin!
        Älä suutu, en huvittunut sinusta, vaan kielikuvasta.

        "Etkö enää ylety mökinrappusilta marjapuskaan?
        Tohtori Molosella on siihen ratkaisu:
        www.molo.xxx"

        H.


      • kynekaisa
        hunksz kirjoitti:

        "kynekaisa"

        Ah! kuinka kauniisti kuvasit perimmäisen tarkoituksen sivulauseilla.
        Sopisit hyvin alan mainoksiin!
        Älä suutu, en huvittunut sinusta, vaan kielikuvasta.

        "Etkö enää ylety mökinrappusilta marjapuskaan?
        Tohtori Molosella on siihen ratkaisu:
        www.molo.xxx"

        H.

        Minulla ei ole mökkiä eikä marjapensaita. Puikkoja käytän vaikka en muista miksi niitä käytän.


      • hunksz kirjoitti:

        "kynekaisa"

        Ah! kuinka kauniisti kuvasit perimmäisen tarkoituksen sivulauseilla.
        Sopisit hyvin alan mainoksiin!
        Älä suutu, en huvittunut sinusta, vaan kielikuvasta.

        "Etkö enää ylety mökinrappusilta marjapuskaan?
        Tohtori Molosella on siihen ratkaisu:
        www.molo.xxx"

        H.

        Pahus! Leikkasin ja liimasin liian lyhyesti.
        Tässä loput.

        Sieltä löydät kesätarjouksemme:
        "Opus Dei"- tyylisen pikku kapineen.
        Reitesi yläosaan kiinnitettynä, saa aikaan uskomatonta tuskaa!
        Vannoutuneet vanhatpiiat ovat antaneet meille paljon myönteistä palautetta.
        Meiltä saat myös uudelleen muotoillun, parantavan magneetin kielesi alle.

        H.


      • ei hormooneille...
        kuumataallot kirjoitti:

        Se on kuulema yleistä nuo aivoverenkiertohäiriöt , kun syö hormooneja.Näin minulle kerrottiin meilahdessa neurologian osastolla,silloin kun sielä olin.
        Koskaan en unohda tunnetta,kun piti puhua,mitään ei tullut puhetta pelkkää sönkötystä.Aivot kirkkaina mitä olisi pitäny sanoo, puhetta vaan ei tullut.
        Hyvää juhannusta..........

        @kuumataallot

        Käväisin hakemassa sireenin/syreenin kukkia tuosta autiopihasta ja muistelen nyt lapsuuteni Juhannusta.

        Niin itse muistelen, että minulle ei ollut mitään hoitoja tuon kohdun poiston jälkeen, mutta naapurin utelis ukko oli tietoinen kylämme kaikista naisista, joilla olisi suoritettu jokin operaatio? Tulipa tuosta vain mieleeni tuo hunkz, joka myös kaikkitietävänä tunkee juttunsa akkojen asioihin.

        Tuo osteoporaasi, (tulikohan oikein?) kyllä kiinnostaa sikäli, että tätini sairastui siihen ja näin, kuinka hän oli laihtunut "linnunluuksi", ja niin vetreä kun olikin nuorena.

        Tietääkseni hänen ruokavalionsa oli hyvin harkittua, kaikki vitamiinit täyttävä ja ulkoili paljon. Missä siis oli vika???

        Hänen hormooni käytöstään en tosin tiedä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      53
      5228
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3397
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1532
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      185
      1399
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1056
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      968
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      887
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      816
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      768
    10. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      759
    Aihe