Marinat ja Larissat

Ihailen suuresti venäläisiä naisia. He ovat kauniita ja osaavat pukeutua. Ei silti kyllä miehissäkin silmä lepää ; ) Entäs lapset, heidät on puettu kuin nelkytluvun muistokirjan sivuilta lainattuihin vaatteisiin.

Tänään Korven Sanomien etusivulla oli kuva venäläisen junan vaunupalvelijoista, junan joka vei pois perukasta venäläisiä uuden vuoden lomalaisia. Mitkä upeat uniformut heillä olikaan yllään. Vain venäläiset osaavat viehättämisen salat.

Mieleeni nousi muistot lapsuudesta. Noin kahdeksan vuotiaana sain kauniin sammaleenvihreän villakangastakin, jossa oli harmaa lampaanturkisreunus hartioille laskeutuvan kauluksen reunoissa ja taitetuissa hiansuissa, sekä hatussa. Hattu sidottiin leuan alle vihreillä silkkinauhoilla.

Minua viehättää kolkyt- ja nelkytluvun muoti. Kun niiden aikojen naisellisuutta korostavat linjat osataan yhdistää tänän päivään saadaan aikaan hienoja kokonaisuuksia.

Mikä on sinun näkemyksesi muodista. Vanhat linjat vai uudet tuulet?

68

2352

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mitä milloinkin on,

mutta venäläisistä en pidä.
      Pukeutuvat kuin.....

• viivatiina

venäläisiä naisia ovat todella aina pukeutuneita siistejä hillittyjä herttaisia nyt puhun sellaisista jotka ovat suomalaisen kanssa naimisissa löytyyhän heistäkin poikkeuksia mutta suomalaisista löytyy paljon enemmän sellaisia jotaka eivät paljoa ulkoiseen olemukseensa satsaa.

• Enkeli-trio

eivä taatust men eres ruakakauppaa missää tuulipuvus
        ja lenkkareis.Sen vähä mitä olen nähny.Sama pätee virolaisiinki.Pikkuse ainaski tarttee laittautua ku
        toril tai kauppaa lähtevä.
        Laste hiukse kammataa nätiks kylä-tai kauppareissuu
        varte jne.Ihailtavaa.

• Enkeli-trio kirjoitti:

ja lenkkareis.Sen vähä mitä olen nähny.Sama pätee virolaisiinki.Pikkuse ainaski tarttee laittautua ku
        varte jne.Ihailtavaa.

Muistan aikoja kun venäläiset alkoivat saada viisumia ulos silloisesta Neuvostoliitosta naureskeltiin heille, vaan ei naureta enää. Suomalaisista naisista on tullut nuita tuulipukupylleröitä kun taas venäläiset naiset ovat kirmaisseet hetkessä ohi meikäläisten. Lapsetkin kuten sanoit ovat tosi sievästi puettu lapsiksi eikä pikku aikuiseksi kuten meillä tehdään.

• Täällä korvessa vierailee paljon maksukykyisiä venäläisiä turisteja. Hattuhulluna voin vain huokailla sillä naisilla on aivan ihania hattuja. On ikävä, että Suomesta on kadonneet modistit ja pienet hattukaupat. Minulla on muutama hassu ihanuus ; )

• Enkeli-trio
        korpikirjailija kirjoitti:

Täällä korvessa vierailee paljon maksukykyisiä venäläisiä turisteja. Hattuhulluna voin vain huokailla sillä naisilla on aivan ihania hattuja. On ikävä, että Suomesta on kadonneet modistit ja pienet hattukaupat. Minulla on muutama hassu ihanuus ; )

kui somaa oli ku lährettii sen tutun perheen kans vähä toril,ni vanha muariki asetti kukkahattuu päähäs,peilas,kampas hiuksii ja asetteli nätisti.
        Perheen tytöl oli nätti mekko pääl,ei puhettaka mistää napapairast,niinku meil monil pikkuteineil jo.Tyttö oli 12v sillo.Meikkii laittoi.Huulirasvaa.
        Se oli siin.Sit mentii.

• Enkeli-trio kirjoitti:

varte jne.Ihailtavaa.

Mitäs ne "maatuskat" sit on jos ei venäläisiä naisia! Kyllä suomalaiset nuoret naiset ovat ihan yhtä kauniita kuin muunkin maalaiset ja pukeutuvat kauniisti, meikkaavat jne.Suomalainen on vielä neljä- viiskymppisenä ihan ookoo näköinen, käy jumpassa ja kuntosalilla. Vaikka onkin joskus se tuulipuku päällä. Mutta miltä näyttää saman ikäinen venäläinen nainen?!? Ylipaino on huomattava, vaatteet... ei kehtaa edes sanoa.Miksi näette vain ne nuoret ja kauniit ulkomaalaiset? Suomen neidon ei tarvitse hävetä yhtään. Me olemme kauniita ja tiedämme sen!

• Enkeli-trio
        piive kirjoitti:

Mitäs ne "maatuskat" sit on jos ei venäläisiä naisia! Kyllä suomalaiset nuoret naiset ovat ihan yhtä kauniita kuin muunkin maalaiset ja pukeutuvat kauniisti, meikkaavat jne.Suomalainen on vielä neljä- viiskymppisenä ihan ookoo näköinen, käy jumpassa ja kuntosalilla. Vaikka onkin joskus se tuulipuku päällä. Mutta miltä näyttää saman ikäinen venäläinen nainen?!? Ylipaino on huomattava, vaatteet... ei kehtaa edes sanoa.Miksi näette vain ne nuoret ja kauniit ulkomaalaiset? Suomen neidon ei tarvitse hävetä yhtään. Me olemme kauniita ja tiedämme sen!

mut mää olen kyl naine,enkä eres miäsmäine.
        Taik oikeastas sun vastaus tuli muutenki "väärää"
        kohtaa.Taik sää ymmärsi jottai vääri.Emmää ainaska puhunu nuarist,vaa kaike ikäsist.Erityisest siit,n.70v mummost,joka nii nätiks laitti itteäs kauppareissuu varte.
        Samate toi korpikirjailija,oli vaa mun kans samaa miält,eikä taatust me väheksytty suamalaissii.
        Pikkutyttöje,ns.varhaismurkkuje vaatetust arvostelin kyl,eli esim.niit napapairoi koulus.
        Eikä muute oma äitikää koskaa menny kauppaa tuulipuvus ja lenkkareis.Eikä käyttäny ikinä t-paitaa,eikä polvisukkii.
        Tosi on...mul o ittelki nätti tyttö.

• Laivat
        piive kirjoitti:

Kävin ottamassa uutta vuotta vastaan Valko-Venäjällä, ja kyllä pisti silmään suomalaisten ja venäläisten naisten ero. Siellä naiset näyttävät naisilta, pakkasellakin on ulkonäkö tärkein ja lämpimyys ei sen rinnalla paljoa paina. Hoikkiakin olivat. Erityisesti sen huomasi Uudenvuodenjuhlassa ravintolassa. Ison peilin ääressä oli vietetty pitkät tovin, muotoja ei peitelty, kiilsi ja kimalsi, hiukset oli upeasti kammattu. Ja illan kaunottaret asettuivat mieluusti ja ylpeästi poseerausasentoon kuvattaviksi. Kyllä me suomalaiset olimme kuin maalaishiiriä heidän rinnallaan.

• nämä kuvien

naiset otos kaikista venäläisistä naisista?

Taitaisimme saada lievästi erilaisen näkemyksen, jos tekisimme ekskursion Venäjän maaseudulle, todellisen kansan pariin.

• olen heitä nähnyt

eivät tule Suomeen hienoissa vaatteissaan, meikattuina ja ostokiaan tekemään.
        He ovat paksuja, huonosti pukeutuneita, köyhissä oloissa eläviä, toisin kuin nämä mafiosojen rouvat, joita täällä näkee.

• Enpä ole venäjän maaseutuja kolunnut, mutta Moskova on tuttu paikka.

Jatkoa pohdintaasi jos vaikka menisit Somalian maaseudulle saisit varmaan aivan eri kuvan paikallisten pukeutumisesta kuin mitä Suomessa hengailevien sieltä tulleiden "turistien" päällä näet.

• pohtimaasi

Enpä ole venäjän maaseutuja kolunnut, mutta Moskova on tuttu paikka.

Jatkoa pohdintaasi jos vaikka menisit Somalian maaseudulle saisit varmaan aivan eri kuvan paikallisten pukeutumisesta kuin mitä Suomessa hengailevien sieltä tulleiden "turistien" päällä näet.

pukuasiaan eräänä suurena tekijänä on erilainen ilmasto?

• pohtimaasi kirjoitti:

pukuasiaan eräänä suurena tekijänä on erilainen ilmasto?

Venäjän syrjäseutujen muodin erilaisuuden syynä ja suurena eriarvoisuutena on taloudellinen tilanne. Näillä saloillamme vierailevilla Moskovalaisilla rikkailla on yksi yhtäläisyys solalien kanssa vain rikkaat saavat nauttia maamme hyvistä palveluista ja puhtaasta lumesta ; )

• sulta tulee

jatkuvasti. Koska et avaa linkkejä kopioin tähän.

Univormu
      Wikipedia
      Loikkaa: valikkoon, hakuun

Univormu, aiemmin uniformu (latinan sanasta yksi muoto) on esimerkiksi sotilaan yhdenmukainen puku. Alun perin univormu tarkoitti sotilasyksikön yhdenmukaista vaatetusta ja aseistusta. Myös muiden ammattikuntien edustajien yhdenmukaisia virkapukuja kutsutaan univormuiksi, esimerkiksi poliiseilla, junan konduktööreillä tai monien yritysten edustajilla.

Univormu on yleensä merkki järjestäytyneestä armeijasta. Kurinalaiset roomalaiset käyttivät univormuja, keskiaikana taas sotilaiden varustus oli vaihtelevaa.

• Kerro lisää ; )

• Eipä tahdo löytyä minun mieleisiä vaatteita helpolla. Joskus jöytyy toki nuortenkin nykymuodista jotain, tykkään esim. goottityyppisistä. Ja myös orientaalisesta muodista otan joskus virikkeitä. Vanha hippi kun olen.

Naruja, huiveja, samettisia helmikoristeltuja ponnareita yms. pitkiin hiuksiin. Ja tykkään pussihihoista ja pitkistä nappilistoista ranteissa, olkapäissä rypytys...

Siis silkkiä, samettia pitsiä mulle kiitos. Romanttinen ja värikäs on minun mieleen juuri mustan kanssa yhdistettynä esim violetti ja vihreä.

Kolkyt luvun muoti on ollut aivan ihanaa, tykkään kovasti. Ja ne talvitakin turkis reunukset helmassa tosi ihanat ja se kellohelma sellaisessa villakangastakissa naisilla, tosi ihana. Toki hippiaikana käytin itse myös sellaisia.

• ....olen tosi nirso vaatteitten kanssa. Rahaa vaatisi mielihaluni, mutta kun ei ole niin on käytettävä mielikuvitusta ja tehtävä omia versioita. Muistan tuon hippimuodin. Salsahameet ovat mieluisia oikeastaan ainuita hameita, jotka sopivat tyyliini.

Hiukseni vedän arkielossa ylös ponnarille ja pöyhötän villiksi häkkyräksi. Lieko se sitä ihteensä hippiä ; )

On minulla yksi venäläistyylinen turkki ja sitä käytän kovilla pakkasilla. Ihana ja lämmin nilkkoihin ulottuva kultalammasturkki. Äidin peruja. Olen tehnyt muutoksia pituuteen, johon olen lisännyt nahkaa helmaan turkiksen väliin kolmeen kerrokseen.

• korpikirjailija kirjoitti:

....olen tosi nirso vaatteitten kanssa. Rahaa vaatisi mielihaluni, mutta kun ei ole niin on käytettävä mielikuvitusta ja tehtävä omia versioita. Muistan tuon hippimuodin. Salsahameet ovat mieluisia oikeastaan ainuita hameita, jotka sopivat tyyliini.

Hiukseni vedän arkielossa ylös ponnarille ja pöyhötän villiksi häkkyräksi. Lieko se sitä ihteensä hippiä ; )

On minulla yksi venäläistyylinen turkki ja sitä käytän kovilla pakkasilla. Ihana ja lämmin nilkkoihin ulottuva kultalammasturkki. Äidin peruja. Olen tehnyt muutoksia pituuteen, johon olen lisännyt nahkaa helmaan turkiksen väliin kolmeen kerrokseen.

Osaan kuvitella sen sun päälläsi, sopii sulle hyvin. Harmi kun täällä Suomessa ei oikein uskalla turkiksissa kulkea, kun ne kettutytöt voi käydä kimppuun...

Teen itse erikoisia letityksiä hiuksiin mielellään. Ei sitä kalanruotolettiä, vaan sen tyyppinen mutta, niin että aloitetaan letittää aina allepäin ja lisätään joka kerralla vähän lisää hiusta mukaan. Ja ei letitetä kuin alkuun ylhäällä joten loput hiukset jää auki sen huivin rusetin jälkeen. Siitä saa myös sellaista itämaisuutta. Satsaan aika paljon päähän.

Tykkään helmistä ja koruista ne helmet olikin kesällä muotia, toivottavasti pysyy kauan muodissa.

Minä en löydä mieleisiä vaatteita rahallakaan, jos niitä pitäis mennä ostamaan sinne Venäjälle.

• Pyhmää

ei säästä vaan ostaa heti kun kaunista näkee.
      Kerran kahta venäläisnaista haastatetiin tv:ssä ja ne sano etteivät he osaa säästää niin kun suomalainen nainen, vaan kun kaunista näkee on se heti ostettava.
      Mulla on kallis maku jos kaiken mistä tykkäisin ostaisin ei olis rahaa.
      Yks venäläinen sano suoraan että mies käy töissä jotta hän saa tuhlata.
      En osaa arvostaa tollaista ajatusmaailmaa.

Ja mun lapsuuden muisto on kamalasta housupuvusta jonka äiti teetti naapurilla joka oli ompelija. Se kangas oli kauhea ja koko luomus, ei koskaan sellaista, ei ikinä.

Vanhoissa on hyvää niinkuin on uusissakin se on aina vaatekohtanen, ei muotikohtanen kysymys.

• Iltaa pohojanmaalta.
        Nua vaattehet on vaimoosillehengille ja niiren mallit tärkiämpiä ku meille äijille. Itte pirän parhaaten sellaasista kamppehista mikkä ei purista ja mihinä tarkenoo talavenaikahan. Voi ku saiski vetää oikeen uuret lämpööset kotikutooset villasukat jalakoohinsa, ku ei oo enää ketään kuka niitä kutoisi. Äite on jo pois ja vaimo ja vaimon äite. Enkä itte osaa sellaasia teherä.
        Musta on kivaa kattella ku naisilla on mekko päällä, se teköö naisen näkööseksi. Vaikka tottahan talaven aikahan pitää ajatella jotta missä parhaaten tarkenoo. Mutta kesällä ku on lämmin sää, niin ainaki silloon.
        Vaikka kyllähän kaikki tämän palstan likaat on kauniita oli sitten kamppehet minkälaasia hyvänsä.
        terv. seppä ja Tiitu kulta pohojanmaalta.

• Enkeli-trio
        seppäpohojanmaalta kirjoitti:

Iltaa pohojanmaalta.
        Nua vaattehet on vaimoosillehengille ja niiren mallit tärkiämpiä ku meille äijille. Itte pirän parhaaten sellaasista kamppehista mikkä ei purista ja mihinä tarkenoo talavenaikahan. Voi ku saiski vetää oikeen uuret lämpööset kotikutooset villasukat jalakoohinsa, ku ei oo enää ketään kuka niitä kutoisi. Äite on jo pois ja vaimo ja vaimon äite. Enkä itte osaa sellaasia teherä.
        Musta on kivaa kattella ku naisilla on mekko päällä, se teköö naisen näkööseksi. Vaikka tottahan talaven aikahan pitää ajatella jotta missä parhaaten tarkenoo. Mutta kesällä ku on lämmin sää, niin ainaki silloon.
        Vaikka kyllähän kaikki tämän palstan likaat on kauniita oli sitten kamppehet minkälaasia hyvänsä.

ainaski ajatuksis lupaan:
        kutoa sulle tillukkaat.
        Semmoset harmaat,tummasinisil rairoil.
        Muutama pari tuli taas syksyn aikana kudotuksi.
        Sukat vanttuut ova mun vaki joululahja.Miälissäni olen ku net kelpaa.Pienet pojatki käyttää iha kotonas saunan jälkeenki tillukkai.Liukkaat net ova,mut lämpöse.Vähä saa toppuutella tota juaksemist :)

Onkos teil päi mittää kirpputorii ? Siält saisit käsinkurotu sukat.Ainaski tääl Turuuuus o melkest joka kirppiksel niit myytävinä.Ai,mut,tais ollakki vaa joulun aikoihi.Siis uussii,ei niit ol kukkaa käyttäny.Kutonu vaa ja lahjottanu taik laittanu myytäväks.

• seppäpohojanmaalta kirjoitti:

Iltaa pohojanmaalta.

Muistuupa tuosta mieleen, että kun ennen vanhaan lähdettiin tanssitalolle oli aina hameet yllä, mutta tarettiin mennä koska meno- ja tulomatkalle vedettiin paksut villasukat ja -housut jalkaan ja huopatossuilla pärjäsi pakkasilla. Sitten tanssipaikan vessassa riisuttiin kaikki ylimääräinen ja pistettiin tanssikengät jalkoihin.

Tehtiin muuten kaikki hameet ja puvut itse. Siskoni oli hyvä ompelemaan ja minä kutomaan. Kudoin jakkupuvunkin kerran. Mitä tulee niihin villasukkiin niin minulla on yksi vanha mummo ystävänä, hän kutoo sellaisia kivoja hiippatossuja. Villasukkia voit löytää naisten messuilta kun sellaiset sinne lakeudelle ilmaantuu ; ) Tiitulla ei onneksi ole noita naisten pukeutumishuolia ; )

• Laivat
        seppäpohojanmaalta kirjoitti:

Iltaa pohojanmaalta.

Osoitetta vaan kehiin, niin eiköhän niitä itsekudottuja villasukkia ala tulla postipaketeissä joka puolelta Suomea:)

• ja huopikkaat

teitä miehiä : ) sielläkö sinä Moskovassa olet torivahtina naisia katsellen.

• sellaiset

mitkä päälle mahtuu joulun ja syksyn jälkeen jotka eivät ole kaapissa kutistuneet:)
      totta puhuen pidän sellaisesta ajattomasta muodista - musta vaate on ykis hyvä esimerkki.

• Pidän mustaa ja ruskeaa pääväreinäni. Muistatko OP-muodin? Sellaisia mustavalkoisia vaateyhdisteitä. Sellaisia myös suosin, että en olisi aina kuin hautaisiin menossa ; )

• OP-muodin

Pidän mustaa ja ruskeaa pääväreinäni. Muistatko OP-muodin? Sellaisia mustavalkoisia vaateyhdisteitä. Sellaisia myös suosin, että en olisi aina kuin hautaisiin menossa ; )

ja twiggy-lookin mutta en puhuis enää siitä twiggylookista, valkoisista vinyylisaappaista, minihameista ja kaiknvärisitä verkkosukista.

• Mandi/KK
        OP-muodin kirjoitti:

ja twiggy-lookin mutta en puhuis enää siitä twiggylookista, valkoisista vinyylisaappaista, minihameista ja kaiknvärisitä verkkosukista.

Oli suuri idolini. Valkeat vinyylisaappaat ja roiskeläpät voi kuinka lämpimät muistot vierivät läpi harmaiden aivosolujeni. Silloin kauan sitten kun kehoni suhteet olivat 63kg /175 cm. Kaunistus kuinka paksu olenkaan, nyt tuli ongelma ; )

• sovitella
        Mandi/KK kirjoitti:

Oli suuri idolini. Valkeat vinyylisaappaat ja roiskeläpät voi kuinka lämpimät muistot vierivät läpi harmaiden aivosolujeni. Silloin kauan sitten kun kehoni suhteet olivat 63kg /175 cm. Kaunistus kuinka paksu olenkaan, nyt tuli ongelma ; )

huomenissa rippimekkoa päälle ja masentua lisää:)

• sovitella kirjoitti:

huomenissa rippimekkoa päälle ja masentua lisää:)

Oletko saanut pidettyä rippipukusi koilta piilossa? Oliko sinulla valkea vai kuuluitko mustiin enkeleihin? Me saimme valita ja minulla oli musta klassinen puku jolla oli myöhemmin muutakin käyttöä. Ei sopisi sekään enää vaikka teini-iässä olikin pulleampi kuin Wiggyä-iässä ; )

No, tuo huomautuksesi laski masennukseni tasoa aivan eri tasoille aloin jopa hyväksyä kehoni nykyiset mitat ; )

• päällä*

Oletko saanut pidettyä rippipukusi koilta piilossa? Oliko sinulla valkea vai kuuluitko mustiin enkeleihin? Me saimme valita ja minulla oli musta klassinen puku jolla oli myöhemmin muutakin käyttöä. Ei sopisi sekään enää vaikka teini-iässä olikin pulleampi kuin Wiggyä-iässä ; )

No, tuo huomautuksesi laski masennukseni tasoa aivan eri tasoille aloin jopa hyväksyä kehoni nykyiset mitat ; )

se oli sellainen valkea jakkupuku lyhyellä hameella.
        Haikeudella katselen sen ajan kuvia, taidankin liimata jääkaapin oveen muistutukseksi ruuan tarpeellisuudesta.

• Tosi kiva aihe, tykkään jutella muodista ja vaatteista. Harmi, kun en voi jatkaa kommenttien seuraamista. Kun nyt täytyy alkaa niitä vaatteita vaan vähentämään. Ammulla kello soi klo 5.55, öitä kaikille.

• Hyvää yötä! Kevät on kohta ei ihan vielä, mutta tulossa kuitenkin ja meikäläinen koettaa epätoivoisesti lenkkeillä ja päästä sopimaan viime kesän leninkeihin, eiköhä se onnistune ; )

• Olen huomannut

etteivät tarvi kaksisia asusteita, kun saavat ne näyttämään päälllään kauniilta, jopa sopivasti korostaen heidän seksuaalista naisellisuuttaan.
      Osaavat ja hallitsevat tyylitajun.
      Olen useasti reissuilani siellä, ja vähän muuallakin pannut merkille, ettei nuo vaatteet ole mistään muotiliikkeistä ostettuja hepeneitä, vaan hyvällä silmällä vanhoista entrattuja.
      Turkiksijakin käyttävät sopivasti niinkuin asiaan kuuluukin.

Ei tarvi olla kaksinen rätti, kun he saavat siitä tehtyä tyylikkään.
      Oliskohan Suomessa tuo kierrätys liian nopeaa?
      Eli ostetaan turhaa kakkosluokan rättiä ykkösluokan hinnalla, ja heitetään roskiin.

Suomi on monessa suhteessa sarvikuonojen maa.
      Pitäis kansalaisten käydä muuallakin "opintomatkoilla", kuin aurikorannoilla lomailemassa.(kännäämässä)

• Olimme Lapissa samoilemassa ja illalla lähdimme tanssimaan. Laitoin päälleni sametista ja vanhanaikaisesta kapeasta käsintehdystä pitsista kootun salsahameen jonka olin löytänyt kirpparilta ja maksanut siitä kolme euroa. Kokonaisuuteen istui hyvin ruskeat nilkkuri ja pleiseri.

Eräs nainen tuli ja kysyi työskentelenkö muotialalla. Miestäni hymyilytti.

On uskomatonta mitä löytöjä kirppikseltä voi löytää. Ulkomailla ollessani kierrän jos mahdollista paikalliset kirppikset.

Tukholmassa viime syksynä Högtorilla oli suuri kirppistapahtuma. Löysin nelkyt-, viiskyt- ja kuuskytluvun muotilehtiä ja luonnollisesti ne lähtivät matkamuistoina mukaani.

• Venäläinen?

Olimme Lapissa samoilemassa ja illalla lähdimme tanssimaan. Laitoin päälleni sametista ja vanhanaikaisesta kapeasta käsintehdystä pitsista kootun salsahameen jonka olin löytänyt kirpparilta ja maksanut siitä kolme euroa. Kokonaisuuteen istui hyvin ruskeat nilkkuri ja pleiseri.

Eräs nainen tuli ja kysyi työskentelenkö muotialalla. Miestäni hymyilytti.

On uskomatonta mitä löytöjä kirppikseltä voi löytää. Ulkomailla ollessani kierrän jos mahdollista paikalliset kirppikset.

Tukholmassa viime syksynä Högtorilla oli suuri kirppistapahtuma. Löysin nelkyt-, viiskyt- ja kuuskytluvun muotilehtiä ja luonnollisesti ne lähtivät matkamuistoina mukaani.

Vai mistä syystä aloit kehumaan taas itseäsi?
        Onko nars... jälleen nostamassa päätään.
        Mihinkäpä se koira karvoistaan pääsee.

• Venäläinen? kirjoitti:

Vai mistä syystä aloit kehumaan taas itseäsi?
        Onko nars... jälleen nostamassa päätään.
        Mihinkäpä se koira karvoistaan pääsee.

En voi sanovani, että olen venäläinen vaikka sukujuuret äidin puolelta Karjalaan vievätkin. Monet ovat minua venäläiseksi luulleet. Ei kai kukaan ulkonäölleen mitään voi. Tyypillinen suomalainen en tosin ole. Esimerkiksi Hollannissa ihmiset luulevat, että olen hollantilainen.

Kukas se kissan hännän nostaa jos ei kissa itse. Siinä sitä on opettelemista jos et vielä osaa. Ole ylpeä itsestäsi ; )

• mimmimus

on nilkkurit ja muhvi sellainen kiharakarvainen.
      Kyllä oli mukava tepastella, ihka oikealta naiseltä tuntui.
      Nuorena teininä muistan ajan, jolloin löytyi hyvinkin erilaista tarjontaa vaatteissa. Sait sporttia, klassista tai hippityyliä saman kaupan katon alta. Hintakin oli ihan aisoissa niin sanotusti.
      Nykyään ruokakaupan yhteyteen on sullottu epämääräinen kasa vaatteita rekille asetettuna... ja ei mitään, mitä päälle laittaisi. Kummallisia toppiluomuksia kaikkinen liuhukkeineen ja napapaitoineen ja sitten se toinen ääripää- Isoille tytöille rekki.

• Muhvit tekivät uuden tulon joskus kuuskytluvulla. Äidilläni oli musta kettupuuhka (vai miten sitä kutsuttiin) se asetettiin hartioille.

Hän ei enää käyttänyt sitä ja antoi sen minulle. Tein siitä muhvin. Nyt jälkikäteen harmittaa sillä se kettu oli tosi upea ilmestys. Voisi tosin olla, että sitä ei enää voisi käyttää koska se saataisi aiheuttaa mielipahaa joidenkin eläinaktivistien mielissä.

• enään

Suomesta tarvitse avustaa noita venäläisiä?
      Kun heillä on paremmat kledjut kun meirän siskoilla.

Tosin mulla ei ole intin vanhoja pussihousuja,
      kuten joillakin veli venäläisellä on vielä, kai isältä peritty..

• kuin koru, pukeutui

kauniisti ja tyylikkäästi. Oli oppinut nainen, en muista mikä, mutta hyvässä työssä kulki.
        Niin hiekkalaatikon paksut kateelliset naiset leimasivat heti "sen" alan ammattilaiseksi. Nyt sitten naapurissani asuu tavallinen venäläinen perhe, iosä, ja äiti ja montamonta ppiperoa ja mummu, niin se on venäläinen gangsteri!
        Eikö ole kummallista kuinka ne juuri tänne änkeää!
        ;D

• kuin koru, pukeutui kirjoitti:

kauniisti ja tyylikkäästi. Oli oppinut nainen, en muista mikä, mutta hyvässä työssä kulki.
        Niin hiekkalaatikon paksut kateelliset naiset leimasivat heti "sen" alan ammattilaiseksi. Nyt sitten naapurissani asuu tavallinen venäläinen perhe, iosä, ja äiti ja montamonta ppiperoa ja mummu, niin se on venäläinen gangsteri!
        ;D

Asun rajan läheisyydessä joka on otollinen paikka viipurilaisten ja pietarilaisten käydä sankoin joukoin päivittäis tavara ostoksilla.
        Datsoja ja maita on ostettu pilvin pimein kauniin vesistön ympäriltä.
        Ihka uusi venäläinen koulukin avautui kaikilla "mausteilla" koulukeskukseen. Tämä tästä, voitte kuvitella miten paljon naapurimaan kansalaisia täällä asuu ja päivitttäin liikkuu.

Kauppa käy ja raha siirtyy ostajilta kauppojen kassoihin. Kaupunki on Suomen ulkomaalaiskaupan kärki paikka.

Nuorehkot naiset ovat pukeutuneet viimeisen päälle, näyttävät upeilta daameilta, karvat somistavat asukokonaisuutta poikkeuksetta.
        Lantin on toinenkin puoli, keski-ikäiset naiset pukeutuvat kuten kuka tahansa tavallinen ostoksien tekijä, mies maailmassa sama sääntö.

Rekat tukkivat tiet Vaalimaalla, Nuijamaalla ja Imatralla ja saammepa mekin välikaupunkina osamme rekkajonoista.

Runsas päivittäis matkailijoiden määrä tuo ilmeisesti rajakaupunkiin muitakin lieve ilmiöitä.

LÄhikylpylä vieraat ovat pääsääntöisesti naapurimaan asiakkaita. Perheittäin viihdytään kylpylän "Taikametsässä" joko päivä käynnillä tai sitten vietetään aikaa pidempään.

Paikkakuntalaiset ovat sopeutuneet tähän trafiikkiin, joten eivätpä lomalaiset paikkakuntalaisia paljon häiritse.

Näin ne ajat ovat muuttuneet ja me ajan mukana.

• Sinä et taida seurata aikaasi. Sarkapussihousuja käyttävät etelän herrat metsästysreissuilla. Lämpimiä ja käytännöllisiä ovat hirvijahdissa. Kalliitakin ruojat ei niitä köyhät eläkkerahoilla saa hankittua.

• kuin koru, pukeutui kirjoitti:

;D

Kun mieheni joskus 80-luvun alussa ensimmäistä kertaa ajeli avopemarillaan perukan raitilla alkoi tapahtumaan. Kylän ukot kerääntyivät äimistelemään tuota ulkomaan ihmettä. Kiikarin kanssa pusikoista seurasivat tuon miehen lomaa ja naisseikkailuja. Naiset puolestaan ujosti hymyillen ja kiihkeästikilpaillen pyrkivät seuraksi ulkomaanelävän auton etupenkille.

Ei aikaakaan kun eräs miellyttävä poliisimies otti yhteyttä tuohon outoon mieheen ja pyysi tulemaan laitokselle. Oli lähtenyt lentämään huhu, että huumekuriiri on saapunut perukkaan ; )

Olisiko niin, että me naiset olemme avoimempia ja suvaitsevaisempia kun ulkomaalainen mies suo meille katseen, mutta nuo ulkomaalaiset naiset, mitä lie jonninjoutavia ; )

• Toppa-akka.

50-luvun alussa, kun kouluun, 5 km/sivu, piti kävellä/hiihtää/pyöräillä/potkukelkkailla tavalla millä hyvänsä, kun mitään koulukyytejä ollut. Talvet olivat kylmiä, vaatteet onnettoman kehnoja. Pässinpökkimät kutittivat kinttuja, laamapaitakaan ei pitänyt lämpimänä, ei villasukatkaan, kun viimat purivat tuultapitämättömien kankaitten läpi. Miten ihania ovatkaan toppavaatteet, tuulipuvut, tukevat, lämpimät talvilenkkarit, kylmässä ilmanalassa. Minua ei saa talvipakkasissa keikistelemään sukkahousuissa ja hameissa, saapikkaisissa ym. Kyl sikseen reumatismi muistuttaa säryillään, jos vähänkin kylmä käy käsivarsiin, jalkoihin. Ja ne lapsuudenajan kylmät hytistävät vieläkin. Hemmettiin turhat muodit ja lämmintä päälle, ei turkiksia vaan toppavaatetta. Hieno keksintö talvipukeutumiseen.

• Totta puhut, kylmiä olivat villasukat kun oikein tuuli ja pyrytti. Toppavaatteet ovat tosi lämpimiä ja ihania. Onneksi nykyään myös sangen muodikkaita. Jokainen löytää omaan tyyliin sopivat varmasti ilman ongelmia.

Aina on ensiksi otettava huomioon käytännöllisyys ja sitten muu hömppä. Lenkille lämpimässä tuulipuvussa ja lenkkareilla.

Ostoksille voi hieman itseään duunata ja juhlat onkin sitten asia erikseen.

• Dammer
      • Olen monesti yrittänyt tuoda julki, että tämä on keskustelupalsta eikä linkkipalsta joillekin sivustoille. Turhia ovat ketjuuni lähetetyt linkitykset en avaa niitä ; )

• kawe

Olen monesti yrittänyt tuoda julki, että tämä on keskustelupalsta eikä linkkipalsta joillekin sivustoille. Turhia ovat ketjuuni lähetetyt linkitykset en avaa niitä ; )

on kuitenkin *henkilökohtainen asia, johon vaikuttaa *eniten se onko varaa ostaa ne 4-sesongin garderobit vuodessa, pysyäkseen coolina.
        Katson vain hautajaisissa ovatko ihmiset suunnilleen oikein sonnustautuneet, toinen joka nostattaa kulmakarvojani on h....n näköiseksi puetut pikku-tytöt.
        "tunne oma rohkea tyylisi, hieno nainen ei lähde minnekään ilman hattua, sukkia ja käsineitä.....

• kawe kirjoitti:

on kuitenkin *henkilökohtainen asia, johon vaikuttaa *eniten se onko varaa ostaa ne 4-sesongin garderobit vuodessa, pysyäkseen coolina.
        Katson vain hautajaisissa ovatko ihmiset suunnilleen oikein sonnustautuneet, toinen joka nostattaa kulmakarvojani on h....n näköiseksi puetut pikku-tytöt.
        "tunne oma rohkea tyylisi, hieno nainen ei lähde minnekään ilman hattua, sukkia ja käsineitä.....

Pukeutuminen on henkilökohtainen asia, tuohan on ihan itsestään selvyys kaikille, eikö?

Olin vasta joku aika sitten hautajaisissa ja täytyy sanoa, että ei pelkkä musta väri tee hautajaisasua.

Käytän aina kertakäyttöhanskoja kun perkaan kalaa ; ) Eli voin siis laskea itseäni kuuluvaksi hienoihin naisiin ; )

Olen paremminkin kokeilijatyyppi. Rakastan kuitenkin kaikkea hyvän näköistä, hyvännäköisten ihmisten yllä.

• kawe

Pukeutuminen on henkilökohtainen asia, tuohan on ihan itsestään selvyys kaikille, eikö?

Olin vasta joku aika sitten hautajaisissa ja täytyy sanoa, että ei pelkkä musta väri tee hautajaisasua.

Käytän aina kertakäyttöhanskoja kun perkaan kalaa ; ) Eli voin siis laskea itseäni kuuluvaksi hienoihin naisiin ; )

Olen paremminkin kokeilijatyyppi. Rakastan kuitenkin kaikkea hyvän näköistä, hyvännäköisten ihmisten yllä.

lankaan.
        Tuo naisten pukeutumissääntö on varmaan 100-v vanha.
        Olen pukenut ylioppilaita, kuorolaisia, urheilijoita, duunareita, surevia vanhempia, väitöstilaisuuteen menijöitä, muutamia kansanedustajia ja hautajaisiin menijöitä, miehiä kaikki. Eli tiedän etikettipukeutumisen säännöt ja meidän tapakulttuurimme on muodostunut vuosisatojen aikana, pukeutumisella *kunnioitetaan juhlaa ja juhlittavaa.
        Nyt teen ihan muuta................

• kawe kirjoitti:

lankaan.
        Tuo naisten pukeutumissääntö on varmaan 100-v vanha.
        Olen pukenut ylioppilaita, kuorolaisia, urheilijoita, duunareita, surevia vanhempia, väitöstilaisuuteen menijöitä, muutamia kansanedustajia ja hautajaisiin menijöitä, miehiä kaikki. Eli tiedän etikettipukeutumisen säännöt ja meidän tapakulttuurimme on muodostunut vuosisatojen aikana, pukeutumisella *kunnioitetaan juhlaa ja juhlittavaa.
        Nyt teen ihan muuta................

Selvennäpä minulle lanka johon kuvittelit minun menneen? Johan se sanoo pöljemmänkin järki, että tuo sääntö on vanha. Menitköhän itse "lankaan" kun et ymmärtänyt huumoria kalanperkuuhanskoista? ; )

• kawe

Selvennäpä minulle lanka johon kuvittelit minun menneen? Johan se sanoo pöljemmänkin järki, että tuo sääntö on vanha. Menitköhän itse "lankaan" kun et ymmärtänyt huumoria kalanperkuuhanskoista? ; )

minulla on varaa antaa periksi. Eiköhän me tiedetä molemmat missä mennään kun pitää osata käyttäytyä ja olla fiksusti......
        Luen oikein mielelläni (kirpsakoitakin) mietteitäsi, siispä täällä tavataan........

• jo vanhat linjat, saisiko niitä uusilla tuulillakaan muuksi muutettua..:)

No jaa, ihan oikkeesti, - tämän päivän mekkomuoti/kin on aika kivaa..isoja kuvioita ja levveitä helemoja..kivoja kelle käy semmoiset..

• Vanhat on linjat täälläkin vaan uusia on kiva kokeilla. Olen sellainen otan tuon ja sillä siisti. Eli kun lähden hakemaan jotain se malli ja tyyli on jostain napattu aivosoluihin ja sitä etsin kunnes nappaa. Tänään sauvakävelylenkillä ohitin Lindexin kaupan ja voi kuinka ihastuttavan kukkaretongin näin ikkunassa. Nyt vaan sauvat viuhtomaan ja kalorit minimiin jos vaikka kesäksi saisi puettua päällensä sen sievän unelman.

Olen toivoton tapaus ; )

• Pirre*

Vanhat on linjat täälläkin vaan uusia on kiva kokeilla. Olen sellainen otan tuon ja sillä siisti. Eli kun lähden hakemaan jotain se malli ja tyyli on jostain napattu aivosoluihin ja sitä etsin kunnes nappaa. Tänään sauvakävelylenkillä ohitin Lindexin kaupan ja voi kuinka ihastuttavan kukkaretongin näin ikkunassa. Nyt vaan sauvat viuhtomaan ja kalorit minimiin jos vaikka kesäksi saisi puettua päällensä sen sievän unelman.

Olen toivoton tapaus ; )

Sinulle käykin semmoinen mekko, väittämistäsi kiloista huolimatta, ja vaikka kiloillakin.

Ihailen toisten ihmisten vaatemakua, mutku sovitan sellaisia itelleni..uups..joku taikoi ne jotenkin kummallisiksi..:/

• torivahti

näkyvillä ulkonakin liikkuessa, sanoo ummikkovenäläinen naapurini Tatjana. Minä kyllä ihmettelen, lämmittääkö karvakaulus niin paljon, että voi minihameessa steppailla 15 asteen pakkasessa.
      Miehet sensijaan täällä Moskovassa pukeutuvat yleisimmin mustaan nahkatakkiin. Niin minäkin, jotten erottuisi joukosta.

• Eksäni oli aikoinaan komennushommissa Moskovassa ja silloin itsekin vierailin siellä. Musta nahkako on pitänyt pintansa miesten muodin maailmassa?

Silloin kahdeksankymmenluvun lopulla sanottiin, että turakit tuntee mustista nahkatakeista. Turakiksi kutsuivat paikallisia maahanmuuttajia. Armenialaisia tai muita "tummia" idänsuunnalta.

Olen kyllä pannut merkille täällä vierailevien venäläisten miesten vieläkin tukeutuvan tuohon nahkaan, mutta nahkatakit ovat saaneet eri värisävyjä ja kaulukset on somistettu turkiksilla.

• korpikirjailija kirjoitti:

Eksäni oli aikoinaan komennushommissa Moskovassa ja silloin itsekin vierailin siellä. Musta nahkako on pitänyt pintansa miesten muodin maailmassa?

Silloin kahdeksankymmenluvun lopulla sanottiin, että turakit tuntee mustista nahkatakeista. Turakiksi kutsuivat paikallisia maahanmuuttajia. Armenialaisia tai muita "tummia" idänsuunnalta.

Olen kyllä pannut merkille täällä vierailevien venäläisten miesten vieläkin tukeutuvan tuohon nahkaan, mutta nahkatakit ovat saaneet eri värisävyjä ja kaulukset on somistettu turkiksilla.

hiusluukki on sama, se iänikkuinen :)

Miehillä..

• torivahti

Eksäni oli aikoinaan komennushommissa Moskovassa ja silloin itsekin vierailin siellä. Musta nahkako on pitänyt pintansa miesten muodin maailmassa?

...ovat kuitenkin useimmiten mustaa tai tummanharmaata karvaa, jos nahkatakki on musta. Tosi on, että 90-luvun alussa mustat nahkatakit kuuluivat "kaukaasialaiset kasvonpiirteet" omaaville kansalaisille. Niin ajat muuttuvat. Joskus 20-30 -luvulla salaisen poliisin (NKVD) miehillä oli pitkät mustat nahkatakit, jonka johdosta Lubljankan mäkeä (FSB:n, aiemmin KGB:n päämajan seutua) kutsutaan vieläkin "pitkäpalttoonmäeksi".

• torivahti
        Pirrejuupas kirjoitti:

hiusluukki on sama, se iänikkuinen :)

Miehillä..

Isot pojat kertoivat minulle, että sellaisia näki Pariisin ja Hampurin ilotytöillä 70- ja 80 -luvuilla. Niin jotta minulla tulee aina ne isojen poikien jutut mieleen, kun näen venakon pitkävartisissa saappaissa...

• Pirre*
        torivahti kirjoitti:

...ovat kuitenkin useimmiten mustaa tai tummanharmaata karvaa, jos nahkatakki on musta. Tosi on, että 90-luvun alussa mustat nahkatakit kuuluivat "kaukaasialaiset kasvonpiirteet" omaaville kansalaisille. Niin ajat muuttuvat. Joskus 20-30 -luvulla salaisen poliisin (NKVD) miehillä oli pitkät mustat nahkatakit, jonka johdosta Lubljankan mäkeä (FSB:n, aiemmin KGB:n päämajan seutua) kutsutaan vieläkin "pitkäpalttoonmäeksi".

ne oli gestapon miehilläkin..sillon 40 -luvulla, niin se vaan muoti matkaa..

• torivahti
        Pirre* kirjoitti:

ne oli gestapon miehilläkin..sillon 40 -luvulla, niin se vaan muoti matkaa..

Häätyypä ottoo selevöö...

• torivahti kirjoitti:

Häätyypä ottoo selevöö...

savokarjalloo :)) - elä yritäkkää..

Niin, oisko niitä Saksassa vielä - tai jo..

• torivahti*
        Pirrejuupas kirjoitti:

savokarjalloo :)) - elä yritäkkää..

Niin, oisko niitä Saksassa vielä - tai jo..

...kuhan piäsen tuas jokavuotiselle pilikkireissulle Juukaan...

• torivahti* kirjoitti:

Mitä ajattelit pukea päällesi pilkkireissulle toppaa, sarkaa vai sadeasun.

Onko järvenjäällä istujilla oma pukeutumistyyli ja vaihteleeko se vuosittain ; )

• torivahti* kirjoitti:

sitäkö Pielisellä kalatellaan..

Ossoohan ne sielläkkii viänttee ja kiänttee..:)

Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      119
      1722
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1558
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      42
      1059
    4. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      29
      919
    5. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      38
      881
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      50
      836
    7. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      43
      778
    8. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      770
    9. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      768
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      37
      740
    Aihe