Hei,
olen lähdössä reilun kuukauden kuluttua lomamatkalle Floridaan. Käytän gluteenitonta ruokavaliota ja kyselenkin, että mitenköhän on gluteenittoman ruoan laita USA:ssa. Löytyyköhän marketeista/ravintoloista suuhunpantavaa myös minulle? Kiitos vinkeistä jo etukäteen!
Gluteeniton ruoka Amerikassa?
4
2316
Vastaukset
- -b.e.-
Itse olen kuukauden kuluttua lähdössä NJ:n ja samaa onkelma on pyörinyt myös minun ajatuksissani.
Toisaalta, kuten muuallakin asioitaessa, on tuoteselosteiden lukeminen aina ollut se varmin tapa saada mitä haluaa. Ja kyllähän sitä viikon ainakin pelkällä vihreällä salaatilla (dressing on the side, no bread or croutons, please) elää...
Mutta minuakin kiinnostaa tietää mistä mahdollisesti voisin saada "oikeaa ruokaa".
-b.e.-
joka on itseasiassa kuullut jostain, että keliakia on varsin yleistä USAssa- New York
Itse asustelen New Yorkissa mutta täällä ainakin jopa meidän pienestä lähikaupasta löytyy todella hyvin monta hyllyllistä gluteenitonta ruokaa. On niin valmisruokia kuin muitakin tarvikkeita, joista voi itse kokkailla aterian. Ihan pienistä Deli myymälöistä on varmaan vaikeampi löytää ko. tuotteita mutta jos tavalliseen ruokakauppaan sattuu niin pitäisi löytyä hyvä valikoima. Ravintoloiden tarjonnasta en osaa niinkään sanoa koska en itse ole keliaakikko mutta monesti on kaupassa silmään pistänyt gluteenittomien tuotteiden hyvä valikoima (monta tuttavaa käyttää gluteenittomia tuotteita) niin ajattelin tämän tiedon jyväsen jakaa sitten tänne.
- transatlantic
Henkilökohtaisesti ei asia minua koske, mutta näyttävät täällä hengissä pysyvän nekin joita koskee. Olen huomannut Whole Foods ruokakaupassa paljon gluteenittomia tuotteita. Whole Foods on ketjumyymälä ja netiltä varmaan löytyy onko kohteesi lähellä heidän liikettään.
- Keliaaakikko
Tässä hyvää stooria länsirannikolta:
http://www.glu.fi/vinkit/gluteeniton/USAn gluteeniton l%E4nsirannikko/18/
Osa noista rafloista on ketjumestoja ja löytyy myös Floridasta.
Itsekin suunnitellut Floridaan lähtöä vielä tänä vuonna. Kerrohan omista kokemuksistasi täällä tai Glu.fi:ssä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.52452- 1161617
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361356Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1561181- 521095
- 1131082
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051044- 571041
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46919- 60882