Mahtava Vampyyri saaga!!

KirasWorld

Viime perjantaina kävin huvikseni kirjakaupassa ja siellä vastaani tuli kirja nimeltä Houkutus. Ajattelin että erikoinen nimin ja kun luin että siitä on jo tehty elokuva, päätin vilaista takakannenkin. Noh sen lupauksien saattelemana osti kyseisen kirjan ja nyt olen myyty! Tälläistä Vampyyri ja ihmis rakkaus romaania olen metsästänyt jo kauan (etenkin vuosia sitten luin Veren vangit ja jäin koukkuun Anne Ricen kirjoihin)...

Kirjailija on Stephenie Meyer ja kirjan nimi on siis Houkutus. Kyseisestä kirjasta on tehty elokuva nimeltä Twilight joka perustuu kyseiseen kirjaan.Perus juoni on se että kuolevainen tyttö Isabella (Bella) ihastuu ja rakastuu vampyyriin poikaan nimeltä Edward, joka pian vastaakin hänen tunteisiinsa. Juuri kun homma on selvä ilmestyy mutkia matkaan....

Kirja imaisi minut omalla oudolla tavallan minut heti mukaansa ja tulen todellakin hankimaan kaikki tämän saagan kirjat. Siis en ole vähään aikaan lukenut näin mielenpainuvaa kirjaa jonka koko sarjan haluaisin saada itselleni...Lisää odotellessa! Ja kaikille ei vielä kyseistä kirja sarjaa lukeneille suosittelen!!!

Eritoten jos rakastat Anne Ricen vampyyri kirjoja tulet varmasti ihastumaan tähänkin sarjaan...

23

2850

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • !!!

      Kirjat ovat todella koukuttavia, itse olen lukenut houkutuksen yli vuosi sitten ja ostin sen omaksi, koska sen lukemiseen ei vain voi kyllästyä!!! SUOSITTELEN LÄMPIMÄSTI!

      • Meerr

        Juu, mäki suosittelen, ja aion ostaa omaksi myös jatko-osat: new moon (uusikuu) ja eclipse (epäilys).
        Suosittelen teille myös elokuvaa, se on aivan loistava!


      • .........
        Meerr kirjoitti:

        Juu, mäki suosittelen, ja aion ostaa omaksi myös jatko-osat: new moon (uusikuu) ja eclipse (epäilys).
        Suosittelen teille myös elokuvaa, se on aivan loistava!

        On se kumma että ihmiset huomaavat hyvät kirjat vasta kun niistä tehdään elokuva. :DD

        Itse olen lukenut nuo kaikki jo aikoja sitten. Oma lempparini on viimeinen osa, Breaking Dawn. Ei ole vielä käännetty suomeksi, vaikka loppuvuodeksihan tuota on luvattu (vielä 8-11 pitkää kuukautta..). Suosittelen, suhteellisen helppolukuista englantia joten ihan perustaidoilla pystyy lukemaan (ja minä jos joku tietää mistä puhuu, oli yläasteen enkunnumero 5, vaikka nyt onkin noussut ammattikoulussa..).



        Stephenie Meyerin omilla sivuilla on myös ensimmäinen chapter Edwardin näkökulmasta kerrottuna, alkaa siis siitä kun vampyyri törmää Bellaan ensimmäisen kerran. Toivottavasti joskus ilmestyy myös ihan oikeana kirjana, kirjailija ainakin itse on povannut tuon venyvän tuhatsivuiseksi mikäli se tulee valmistumaan. :DD

        Kannattaa muutenkin käydä k.o. sivuilla, sieltä löytää mm. kahdesta ensimmäisestä kirjasta poistettuja kohtauksia ja esimerkiksi myös kuvat kaikista kirjassa esiintyvistä ajoneuvoista. ^^

        http://www.stepheniemeyer.com/


      • .........
        ......... kirjoitti:

        On se kumma että ihmiset huomaavat hyvät kirjat vasta kun niistä tehdään elokuva. :DD

        Itse olen lukenut nuo kaikki jo aikoja sitten. Oma lempparini on viimeinen osa, Breaking Dawn. Ei ole vielä käännetty suomeksi, vaikka loppuvuodeksihan tuota on luvattu (vielä 8-11 pitkää kuukautta..). Suosittelen, suhteellisen helppolukuista englantia joten ihan perustaidoilla pystyy lukemaan (ja minä jos joku tietää mistä puhuu, oli yläasteen enkunnumero 5, vaikka nyt onkin noussut ammattikoulussa..).



        Stephenie Meyerin omilla sivuilla on myös ensimmäinen chapter Edwardin näkökulmasta kerrottuna, alkaa siis siitä kun vampyyri törmää Bellaan ensimmäisen kerran. Toivottavasti joskus ilmestyy myös ihan oikeana kirjana, kirjailija ainakin itse on povannut tuon venyvän tuhatsivuiseksi mikäli se tulee valmistumaan. :DD

        Kannattaa muutenkin käydä k.o. sivuilla, sieltä löytää mm. kahdesta ensimmäisestä kirjasta poistettuja kohtauksia ja esimerkiksi myös kuvat kaikista kirjassa esiintyvistä ajoneuvoista. ^^

        http://www.stepheniemeyer.com/

        Siis tuosta Edwardin tarinasta, siellähän on enemmän asiaa kuin vain ensimmäinen chapter. Tarinaa on näköjään lisätty sitten viimekatsomani, nyt siellä on sitä 264 sivua!


    • naksukka

      Ihan mielenkiinnosta kysyn minkä ikäisiä ovat Houkutusta kehuvat ihmiset? Itsekin olen sen lukenut kai joskus pari kolme vuotta sitten ja, no, aika lapsellinen kirja! Nyt olen 26. Eli fanittavatko näitä kirjoja vain alle 20-vuotiaat?

      • .........

        ..ollaan 19, vaikka mitätä se merkitsee. Mitä väliä sillä muutenkaan on, mitä kirjoja minkäkin ikäiset lukee? Jokaisella on oma kuitenkin oma maku, tuskin kaikki 26-vuotiaat tykkää sinun lempikirjoistasi. Uskaltaisin sanoa jopa että joidenkin mielestä lempikirjasi ovat täyttä roskaa.

        Tottakai jotkut sarjat menevät selvästi paremmin kaupaksi nuorisolle kuin keski-ikäisille, mutta mitäpä sillä väliä vaikka Jaakko-Petteri 34v. lukisi Peppi Pitkätossua. Tarkoitushan nyt kuitenkin on vain nauttia siitä lukemisesta, ei miettä "mitäköhän noi muut nyt ajattelee, kun luen tätä kirjaa vaikka olen jo kypsä aikamies/nainen", jo 26w!!,


      • kuikui

        Kyllä tästä kirjasta pitävät ihan aikuisemmatkin. Itse olen 27 ja vaikka Houkutus tuntui aluksi vähän oudolta niin kyllä siihen tykästyin. Hengailen eräällä toisella kirjapalstalla ja siellä on muitakin näihin kirjoihin ihastuneita, ja ihan "varttuneempaakin" sakkia kuin minä.


      • ...
        kuikui kirjoitti:

        Kyllä tästä kirjasta pitävät ihan aikuisemmatkin. Itse olen 27 ja vaikka Houkutus tuntui aluksi vähän oudolta niin kyllä siihen tykästyin. Hengailen eräällä toisella kirjapalstalla ja siellä on muitakin näihin kirjoihin ihastuneita, ja ihan "varttuneempaakin" sakkia kuin minä.

        Missä palstalla "iäkkäämmät" houkutus-fanit kokoontuvat?


      • naksukka
        ......... kirjoitti:

        ..ollaan 19, vaikka mitätä se merkitsee. Mitä väliä sillä muutenkaan on, mitä kirjoja minkäkin ikäiset lukee? Jokaisella on oma kuitenkin oma maku, tuskin kaikki 26-vuotiaat tykkää sinun lempikirjoistasi. Uskaltaisin sanoa jopa että joidenkin mielestä lempikirjasi ovat täyttä roskaa.

        Tottakai jotkut sarjat menevät selvästi paremmin kaupaksi nuorisolle kuin keski-ikäisille, mutta mitäpä sillä väliä vaikka Jaakko-Petteri 34v. lukisi Peppi Pitkätossua. Tarkoitushan nyt kuitenkin on vain nauttia siitä lukemisesta, ei miettä "mitäköhän noi muut nyt ajattelee, kun luen tätä kirjaa vaikka olen jo kypsä aikamies/nainen", jo 26w!!,

        ...reaktiostahan tuo ikäsi hyvin näkyykin!:D Enpä sanonut että Houkutus olisi roskaa vaan mielestäni aika lapsellinen. Itse luen kyllä mieluusti myös nuortenkirjoja.


    • jaa...

      Luin tuon ensimmäisen kirjan englanninkielisenä jokunen vuosi sitten. Sattui vain pokkarihyllyltä käteen.
      En pitänyt kirjasta. Henkilöt olivat ärsyttäviä ja pinnallisia. Kuten joku aikaisemmin mainitsikin kirja oli lapsellinen. Melko kliseistä "teiniromantiikkaa". Vasta tässä vajaa vuosi sitten kuulin että kirjalle on jatkoakin ja hurjan suuri fanikanta. Piti ihan ihmetellä. Mutta ymmärrän kyllä miksi kirjasarja vetoaa joihinkin.

    • tylsä kirja...

      Mä en tajuu ku kaikki kehuu Houkutusta hyväks kirjaks ku mä en millää jaksais ees lukee koko kirjaa... oon lukenu reilu 250 sivua eikä kiinnosta sit yhtää.. oli alusta alkaen nii puuduttava ja tylsä ku olla voi... en siis pääse mitenkää juoneen mukaan.. Ja oon sentäs jo puoles välis ja mun täytyy oikeesti pakottaa itteeni lukeen.. Mä luen yleensä kaikkia fantasia kirjoja enkä sillon joudu koskaa väkisi lukeen vaan päinvastoin... Oonko vaa outo? ku oon viel 13 vuotias ja just sen ikäset kehuu houkutusta ihan sairaasti...

    • Landeri

      Houkutus ja sen jatko-osat on huonoimpia nuortenkirjoja mitä oon ikuna lukenu. Meyerin kirjoitustyyli on parhaimmillaankin keskinkertaista, hahmot tuntuvat pahvisilta ja mikä pahinta, mormoni-kirjailija on "piilottanut" oman arvomaailmansa kirjaan. Kokonaisuus on seksistinen ja näyttää mielestäni nuorille lukijoille huonoa esimerkkiä.

      Kirjassa on runsaasti hyviä ja kiehtovia ideoita mutta Meyerin käsittelyssä suurin osa valuu viemäriin.

      • Mursuuh

        Houkutus, Uusikuu ja Epäilys ovat parhaita kirjoja joita suosittelen!
        Vaikka elokuva Twilightistä ei ollut mikään paras, ainakin kirjat täytyy lukea!
        Luen nyt varmaan parhaillaan 5 kertaa kirjasarjaa ja odotan innolla myös 4 ja viikkaa kirjaa Aamunkoita (suomennetaan) ja Newmoon leffaa! Jäin heti koukkuun ja sen lukemista ei voi lopettaa, on pakko jatkaa ja jatkaa lukemista, siis niin upea kirja! Varmaan kuolinvuoteellakin luen kirjasarjaaa, mikäli ne ovat tallessa zD

        Meyer suunnittelee nyt Edwardin näkökulmasta Houkutustakin, Keskiyön aurinkoa.
        Ehdottomasti suosittelen ja arvosana on 10 !! Kaveri lukee juuri Aamunkoita enkuks, niin pitää yritää olla ettei kysele, vaikka tiedänkin juonen. Voin sanoa vain Aamunkoihin:
        Voi Bella,Bella, Bella..


      • tahtoo midnightsunin
        Mursuuh kirjoitti:

        Houkutus, Uusikuu ja Epäilys ovat parhaita kirjoja joita suosittelen!
        Vaikka elokuva Twilightistä ei ollut mikään paras, ainakin kirjat täytyy lukea!
        Luen nyt varmaan parhaillaan 5 kertaa kirjasarjaa ja odotan innolla myös 4 ja viikkaa kirjaa Aamunkoita (suomennetaan) ja Newmoon leffaa! Jäin heti koukkuun ja sen lukemista ei voi lopettaa, on pakko jatkaa ja jatkaa lukemista, siis niin upea kirja! Varmaan kuolinvuoteellakin luen kirjasarjaaa, mikäli ne ovat tallessa zD

        Meyer suunnittelee nyt Edwardin näkökulmasta Houkutustakin, Keskiyön aurinkoa.
        Ehdottomasti suosittelen ja arvosana on 10 !! Kaveri lukee juuri Aamunkoita enkuks, niin pitää yritää olla ettei kysele, vaikka tiedänkin juonen. Voin sanoa vain Aamunkoihin:
        Voi Bella,Bella, Bella..

        Sori, musta on ihan paskaa kun jokku tyypit tulee tänne ihan vituttaakseen meitä kirjasta pitäviä!
        Se kirjasarja on aivan paras.. Hiukset lähtee kohta päästä kun kaikki on luettu.
        harmittaa kun midnightsun (keskiyön aurinko) ei ilmesty, joku idiootti oli julkassu netissä ja Stephanie oli lopettanu kirjotuksen! Elokuvat ihan jees, mutta kirjat voittaa. Houkutus elokuva pienoinen pettymys, mutta Uusikuu oli oikein hyvä! Minun mielestäni Stephanie Meyer on kirjoittanut hienon, mukaansa tempaavan kirjasarjan, joka kertoo hienosti Vampyyrin ja Kuolevaisen rakkaustarinan. Sarjassa Bella joutuu valitsemaan Edwardin rakkauden ja Jacobin ystävyyden välillä. Kerrassaan upea sarja!


      • kimaltava vampyyri
        tahtoo midnightsunin kirjoitti:

        Sori, musta on ihan paskaa kun jokku tyypit tulee tänne ihan vituttaakseen meitä kirjasta pitäviä!
        Se kirjasarja on aivan paras.. Hiukset lähtee kohta päästä kun kaikki on luettu.
        harmittaa kun midnightsun (keskiyön aurinko) ei ilmesty, joku idiootti oli julkassu netissä ja Stephanie oli lopettanu kirjotuksen! Elokuvat ihan jees, mutta kirjat voittaa. Houkutus elokuva pienoinen pettymys, mutta Uusikuu oli oikein hyvä! Minun mielestäni Stephanie Meyer on kirjoittanut hienon, mukaansa tempaavan kirjasarjan, joka kertoo hienosti Vampyyrin ja Kuolevaisen rakkaustarinan. Sarjassa Bella joutuu valitsemaan Edwardin rakkauden ja Jacobin ystävyyden välillä. Kerrassaan upea sarja!

        Tarkoitukseni ei ole haukkua, mutta en vain ymmärrä miksi nämä kirjat ovat kaikkien mielestä niin ihmeellistä. Jos joku viittis kertoa...? Luin ekan osan ja se oli todella tylsä.


      • totaaliyh
        kimaltava vampyyri kirjoitti:

        Tarkoitukseni ei ole haukkua, mutta en vain ymmärrä miksi nämä kirjat ovat kaikkien mielestä niin ihmeellistä. Jos joku viittis kertoa...? Luin ekan osan ja se oli todella tylsä.

        en ole itse lukenut ollenkaan kirjoja, tarkotus on kyllä kun jaksan. On aika yleisävää että väität et miks KAIKKI voi tykätä tosta kirjasarjasta? onko kaikki väittäneet tykkäävän? ja ei sun tarvii sitä ihmetellä, mielipiteitä on monia, ole sinä omaa mieltä kirjasta mut älä ihmettele muita!

        joku tykkää homejuustost, joku inhoo.

        Itse toivon et se kirjasarja ois hyvä, koska aion lukea sen.

        aurinkoista talvisäätä kaikille! =)


      • tuh-ki-mo
        totaaliyh kirjoitti:

        en ole itse lukenut ollenkaan kirjoja, tarkotus on kyllä kun jaksan. On aika yleisävää että väität et miks KAIKKI voi tykätä tosta kirjasarjasta? onko kaikki väittäneet tykkäävän? ja ei sun tarvii sitä ihmetellä, mielipiteitä on monia, ole sinä omaa mieltä kirjasta mut älä ihmettele muita!

        joku tykkää homejuustost, joku inhoo.

        Itse toivon et se kirjasarja ois hyvä, koska aion lukea sen.

        aurinkoista talvisäätä kaikille! =)

        Pidin kaikista neljästä kirjasta.. Tykkään lukea paljon kirjoja ja luen aikuisille sekä nuoremmille suunnattua. Minua itseäni kirjoissa houkutteli ns. yliluonnollisuus ja kirjan romanttinen puoli. Kuka nainen ei haluaisi kokea vastaavaa rakkautta... Mistä löytyy mies joka on täydellinen muttei sitten kuitenkaan täydelline, mies joka tekee kaikkensa sinun eteesi mutta silti voit säilyttää itsesi. Mielestäni ensimäisen kirjan jälkeen kirjoitus tyyli oli erilaisempaa. Ei ehkä niin lapsellisella tyylillä kirjoitettu. Kaikilla meillä on oma makumme asiassa kuin asiassa, joten en usko että tälläisestä kannattee tapella, se vasta lapsellista onkin. Mutta tottahan se on että kirja-sarja on vedonnut ihmisiin (suurimmaksi osaksi nuoriin) ympäri maailmaa ja elokuviahan ei tietenkään saa unohtaa kyseisestä sarjasta..


      • giana

        Samaa mieltä! Kirjassa on todellakin hyviä ideoita ja muutamia mielenkiintoisia henkilöitä
        (joiden ansiosta jaksoin lukea kirjasarjan loppuun). Valitettavasti pääpari(Bella ja Edward)
        alkaa kyllästyttää viimeistään neljännessä kirjassa, ja juoni toistaa samaa kaavaa.
        Epäilys on mielestäni paras kirja. Tylsin on ehdottomasti Aamunkoi, jonka olisi voinut
        hyvin jättää lukematta.


      • h

        Houkutus-kirjasarja on ihan mahtava. Ei nyt ehkä ihan mun lemppari mut aika lähellä... Stephenie Mayerin kirjoitustyyli on omaperäinen ja hän on onnistunut luomaan tosi mielenkiintoiset henkilöt. Okei, Edward on musta vähän pinnallinen, mut muuten. Suosittelen!


    • tinzdu

      Kuten kaikki Twilight fanit varmasti tietävät, että Stephenie Meyer kirjoittaa parhaillaan viidettä Twilight kirjaansa. Tämä '' keskiyön aurinko'' Midnight sun on Meyerin ensimmäinen kirja, mutta Edward Cullenin näkökulmasta.
      Ensin oli hyvin epävarmaa julkaistaanko Midnight sunia ollenkaan, sillä joku vuosi siitä osia nettiin vuonna 2008

      • Kuka kettu?

        Ja se on ilmeisesti kirjoittanut jonkun erillisen, mutta saagaan liittyvän kirjan jostakusta Bree Tannerista (nyt en oikeasti kuolemaksenikaan muista kuka kettu se on, valaiskaa minua) joka ilmeisesti esiintyi Epäilyksessä?
        Ainakin musta WSOY:n sivuilla oli sellainen juttu uutisissa... o__ô


      • 16
        Kuka kettu? kirjoitti:

        Ja se on ilmeisesti kirjoittanut jonkun erillisen, mutta saagaan liittyvän kirjan jostakusta Bree Tannerista (nyt en oikeasti kuolemaksenikaan muista kuka kettu se on, valaiskaa minua) joka ilmeisesti esiintyi Epäilyksessä?
        Ainakin musta WSOY:n sivuilla oli sellainen juttu uutisissa... o__ô

        Ja wikipedia auttoi sillä selvisi, että Bree Tanner on se Aamunkoissa oleva vastasyntynyt vampyyri ihan loppupuolella, jonka Volturit sitten tappavat...


      • genjin
        16 kirjoitti:

        Ja wikipedia auttoi sillä selvisi, että Bree Tanner on se Aamunkoissa oleva vastasyntynyt vampyyri ihan loppupuolella, jonka Volturit sitten tappavat...

        missään aamunkoissa ole kun epäilyksessä. itselläni kaikki kirjat ja rakastan kirjoja enemmän kuin mitään myötä. Varsinkin Bree tannerin lyhyt elämä ja aamunkoi ovat kirjoista parhaimmat.
        se on niin että ensimmäisestä kirjasta tulee sellainen "awws" fiilis, toinen kirja itkettää perkeleesti, kolmannessa ärsyyntyy (ärsyynnyin jacobista) ja neljännessä on vain, että "wow" täydellinen tunteiden kirjo, täydellinen maailma.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nykynuoret puhuu nolosti englantia suomen sekaan, hävetkää!

      Kamalan kuuloista touhua. Oltiin ravintolassa ja viereen tuli 4 semmosta 20-25v lasta. Kaikki puhui samaan tyyliin. Nolo
      Maailman menoa
      195
      4564
    2. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      255
      2582
    3. 133
      1687
    4. Luovutetaanko nainen?

      En taida olla sinulle edes hyvän päivän tuttu. Nauratkin pilkallisesti jo selän takana.
      Ikävä
      67
      1381
    5. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      202
      1273
    6. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      84
      1126
    7. Miten olette lähestyneet kiinnostuksen kohdettanne?

      Keskusteluita seuranneena tilanne tuntuu usein olevan sellainen, että palstan anonyymit kaipaajat eivät ole koskaan suor
      Ikävä
      64
      1104
    8. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1047
    9. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      74
      1047
    10. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      76
      1041
    Aihe