Kuivat, halkeilevat

jalkapohjat vaivaavat!

Minulla TODELLA kuivat jalkapohjat, erityisesti siis kantapohja ja isovarpaan alue!
Silloin tällöin liotan jalkojani jalkakylvyssä, raspaan hiki päässä ja sitten rasvaan.
Tuo kuivuus saattaa kai olla myös jotain sientä?
Nyt isovarpaan iho halkeileekin ja siihen on tullut kipeä haava, ollut jo aikas kauan!
Olen kuullut, että jos missä tahansa kehoa on joku KAUAN kestänyt haava, voi olla vaarallisempaakin, mitä mieltä?
Onko muilla vastaavanlaista, mikä auttaa?
Sitten pikkuvarpaan ulkosyrjään kasvaa jatkuvasti "kovaa pahkuramaista nahkaa"! Ja lisäksi pikkuvarpaan kynnen viereen kasvaa "ylimääräinen" pieni kynsipala tms.?

KIITOKSIA!

9

5733

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • maisakerttu

      Minulla on myös aina ollut vähän ongelmaa ihon kuivumisen kanssa. Johtuen varmaan atooppisesta ekseemasta.
      En harrasta raspaamista ollenkaan vaan joka ilta suihkun jälkeen voitelen jalat huolellisesti.
      Näin talviaikaan käytän paksua Niveaa, muuten normaalia ihovoidetta.
      Jos tuntuu että rasva ei imeydy kovin nopeasti voi jalkoihin laittaa puhtaat puuvillasukat niin ei sotke lakanoita tai lattioita jos kävelee.

      Minusta tuntuu että raspaaminen vain turhaan ärsyttää ihoa.
      Apteekissa on muistaakseni myynnissä jotain erikoisvoidetta halkeileville kantapäille.

      Noista haavoista, kyllä nyt ainakin pitkäaikaissairailla makuuhaavat ovat vaarallisia.
      Muutenkin haavoistahan pääsee bakteereja elimistöön.
      Apteekista kannattaa kysyä apua muihinkin iho-ongelmiin. Neuvovat mielellään siellä.

    • ..oli..

      ..nuorena tosi kuivat jalkapohjat, jotka halkeili ja oli kipeät. Sitten sain joululahjaksi mummolta sellaisen jalkakylpylaitteen mikä hieroo jalkapohjia tärisemällä. Sitä kun käytin jonkun aikaa, niin pääsin kokonaan eroon vaivasta. Veteen laitoin jotain mineraalisuolaa. Ja hieromakylvyn jälkeen rasvaus. Jos ei rahat riitä, niin voithan koittaa laittaa kylpyveteen merisuolaa, se auttaa muutenkin kuivaan ihoon ja hieroa niitä.

    • minulla jo pitkään

      raspiminen kuulemma pahentaa asiaa, rasvaan (aina kun muistan) jalat iltaisin ja meneekin päivä pari että ok mutta sitten taas tuntuu että tikkuja jalkapohja täynnä kun sukat tarttuu jne. Kantapäät myös halkeilee ilkeesti.
      Myös sukan materiaalilla on merkitystä. eli värjäämättömiä puuvilla sukkia pitäisi suosia, villa kait vielä parempaa mutta kukapa niitä voisi kesällä pitää ?

      • jalkasilsaan

        Osta apteekista Lamisilia ja kokeile hoitaa sillä. On vaikeasti hoidettavissa jos ehtii kynsiin.


      • nnanno
        jalkasilsaan kirjoitti:

        Osta apteekista Lamisilia ja kokeile hoitaa sillä. On vaikeasti hoidettavissa jos ehtii kynsiin.

        minulla oli myös kuivat halkeilevat jalkapohjat. joista iho lähti välillä liuskottain..se todettiin jalkasieneksi .ja parani vain sisäisillä lääkkeillä.. yleensä kynsisieni on eri juttu . eikä minulla edes levinnyt varpaiden väliin mikä on yleisin muoto... kannattaa mennä näyttää lääkärille jo epäilet ettei ole normi kuivumista.


    • 55 MUMMELI

      HEIPPA!! MINULLA ON MYÖS OIKEIN ISO ONGELMA JALKAPOHJIEN KOVUUS. JOUDUN JOSKUS TAI AIKA USEIN SAKSILLA LEEIKKAAMAAN IHOA POIS, SE ON NIIN PAKSUA JA SITTE PAKOTTAA. NYT OLEN TOISTA PÄIVÄÄ KÄYTTÄNYT KAHTA AINETTA YHTÄ AIKAA ( SAA APTEEKISTA ILMAN RESEPTIÄ) NIMELTÄÄN: COMPEED JA TOINEN WIDMER. JUTTELIN KAUAN FARMASEUTIN KANSSA ONGELMASTANI. NYT TUNTUU AINASKIN IHAN HYVÄLTÄ. EI KUULEMMA KANNATA PAHEMMIN LIOTELLA JALKOJANSA VEDESSÄ LIIKAA. MINÄ PUHDISTAN JALKAPOHJANI KOSTEUSPUUHKEELLÄ JA RASVAAN KUNNOLLA, ODOTAN VÄHÄN AIKAA JA RASSVAAN UUDESTAAN OIKEIN KUNNOLLA SITTEN PUUVILLA SUKAT JALKAAN JA LÖTKÖTÄN SÄNGYSSÄ. TULEE HYVÄ OLO JALOILLE. SAAS SITTEN NÄHDÄ MITEN SE AUTTAA KUNHAN "HOITOJAKSONI" PÄÄSEE KUNNOLLA VAUHTIIN. ONKO SINULLA HYVIÄ NIKSEJÄ AVUKSENI?? HYVÄÄ JOULUN ODOTUSTA JA TUSKATTOMIA JALKAPOHJIA, P.S. KÄYTÄN MYÖS TUMMELIA AVUKSI.

    • jatuli58

      Sama vika omien jalkapohjieni kanssa. Joudun rasvaamaan ja käymään jalkahoidossa varsinkin talvisin ja joskus kesällä ulkomailla jalkapohjat halkeileavt kun ei käytä sukkia. Viime kerralla jalkahoitolassa Porissa oli jokin uusi voide, joka ei varsinaisesti ollut jalkavoide mutta tulokset olivat erinomaiset. En muista tarkkaa tuotteen nimeä Prima tai Sprima jotain..., mutta italialainen ja oliiviöljyä mukana. Muistaakseni apteekeissa pitäisi olla myynnissä. En ole vielä ostanut, mutta aion kyllä.

    • tuojarnovissiinki

      munkin pippeli tuntuu olevan tosi kuiva :'(

    • kuivakäsi

      Minulla ei ollut kuivia jalkoja, mutta käsissä oli todella kuiva ja halkeileva iho. Tosin se oli ekseemaa. Mutta joka tapauksessa uskoisin oireiden lievittämiseen käyvän samat periaatteet, oli syy sitten jalkasieni tai mikä milloinkin. Aina suihkun, saunan tai muuten vaan kastelun jalkeen reilusti rasvaa ja miksei välillä muulloinkin. Juuri kun iholta on varsinainen märkyys kuivunut, mutta iho on vielä kosteaa niin rasva sitten lukitsee osan vielä siitä talteen. Itselleni varsinainen ihmevoide oli Orionin Hydran. Hyvin rasvainen perusvoide, mutta se paransi minun vaivani. Siinä pitää kyllä käyttää sukkia rasvaamisen jälkeen, ettei tahri paikkoja.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Terveystalo paljasti yksityisen sairaanhoidon empatia puutteet

      Yksityisellä puolella raha ratkaisee, jos ei ole rahaa potilas ei saa empatiaa eikä siten apuakaan: Poliisi teki rikosi
      Maailman menoa
      130
      1295
    2. Ehdin aamulla

      ajattelemaan sinua. Olit ensimmäisenä mielessäni. Avasin silmäni tähän uneen, jota elämäksi kutsutaan. Kuuntelin lintuje
      Ikävä
      139
      1175
    3. Mä todella toivon että

      Sulla on nyt kaikki hyvin sun elämässä, olet sisukas nainen sen näki jo ensimmäisestä hetkestä.
      Ikävä
      24
      804
    4. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      146
      783
    5. Katselimme pitkään ja se merkitsi minulle paljon

      Sinulle se ei merkannut näköjään mitään.
      Ikävä
      41
      726
    6. Naiselle kysymys

      Oletko rakastunut minuun?
      Ikävä
      54
      713
    7. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      149
      705
    8. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      48
      688
    9. Ymmärräthän, että sun katkeruus ajaa mut pois

      Sä olet niin itseriittoinen, ettet edes tajua mitä myrkkyä suollat ympärillesi. Olet harhaisessa päässäsi kuvittellut et
      Ikävä
      27
      578
    10. Sun pitää mies unohtaa

      Minut jo. Tiedän että se on sulle tosi hankalaa. Mut sun pitää unohtaa mut jo. Älä kirjoita mulle tänne viestejä enää.
      Ikävä
      36
      541
    Aihe