Nyt elellään härkäviikkoja ja reikäleipiä.
Onko sinulla hyviä ideoita sentinvenytykseen?
Olisi mukava kuulla mistä ja miten 60 ikäiset pihistävät ja venyttävät.
Vinkkejä härkäviikoille...
14
632
Vastaukset
- Reino
Turhaan ei polteta sähköä eikä oteta ylinopeudesta rikesakkoja.
- leivätön
reikäleipä ostamatta. Hintakin on kuulemma noussut.
- kerran viikossa
kaupassa. Ja silloinkin vain ostoksia, mitä lukee lapussa.
- juntti
käännetään karvalakki nurinpäin
- 1943
minäkin käytän. Käytän pakastimesta marjoja ja sieniä. Leivon itse. Tyhjennän kuivamuonavarastojani. Samalla tulee uudistettua hiutale- ja jauhovarastot.
- Edellinen
juntti kirjoitti:
käännetään karvalakki nurinpäin
Tosikko nimitystä en vielä olekaan saanut, mutta sopii oikein hyvin.
Juntti kaiketi tarkoitti sinua, kun oli nimimerkin paikalla?
Karvalakkiakaan en omista, mutta jos sinä käännät omasi, niin en tiedä miten se Auttaa muita säästämään?
Huomaatko, olen myös tyhmä, ja monet muutkin nimittelyt sopii hyvin, sehän tuo monipuolisuutta, ja lisäarvoa, kun on monipuolinen. ;-)
- vaimon kanssa noista
sänkyhommista:enää pari kertaa viikossa eli maanantai,tiistai,keskiviikko ja torstai,perjantai,lauantai.Leivän päälle pannaan ylähuuli,lauantaina saunan jälkeen syödään vasta.
- Tase pappa
Juuri äsken kävin katkaisemassa paikallisen sanomalehden läpyskän kestotilauksen. Mokoma maksaa yli 200 vuodessa. Lehdessä ei tiedetä mitään oman alueen tapahtumista,EI TODELLAKAAN MITÄÄN,lukuunottamatta korkeakulttuurisia tapahtumia. Jääkiekkoseuran asioita sekä muuta urheilua on tasan puolet lehden sivuista.
Todelliset uutiset kuulen radiosta,moneenkin kertaan,päivän aikana. Netissä on kaikkien vähänkin huomattavien lehtien sivustot,pääosin ilmoituksineen,luettavissa ilmaiseksi.
Kun olen viime aikoina seurannut eri lehtien toimitusten antia lukijoilleen,olen huomannut että maakuntalehdet ovat paljon paremmin toimitettuja kuin nämä ns.valtalehdet.
Hyvästi vaan TS.ja minä kun juuri niiden urheilusivujen takia tarvitsen sitä TS:ää, muuten olisi meille lakannut se aikapäiviä sitten tulemasta.
Niinhän se on, että kuka mistäkin tykkää.
Ilta-Sanomaa lakkasin kauppareissullani ostamasta sen jälkeen, kun aloin tämän läppärin kanssa netissä surffaileen.
Tulee siitä hiukan korvausta laajakaistan maksuun.
- talvikaivelija
pakastinta.
Hirvenpää syltyn ainekset(valm. keit.) otin juuri sulamaan. korvasieniä kantarelleja, herkkutatteja, hirvenpaistia, häränfile ost 50% alesta,kinkun lopusta tehty hernekeitto, lakkoja, mustikkaa, puolukkaa, mehuja, musta ja punaherukkaa, parsa ja kukkakaali, porkkanaa raastettu ja esikypsytetty, ym.
Syön vain ruisleipää ja senkin ostan alekorista, tuoretta leipää en pysty syömään.
Kuiva-aineet ryynit ym., siinä se kevät on käsillä ennenkuin yksin kaiken saan syödyksi.- ne hirvet
ovatkin,teidän pakastimessa.Juoksivat vielä vapaana lähimetsässä jokin aika sitten,näin ne,pari urosta ja naaras.
- non-rec
Kirpputorit (varsinkin hyväntekeväisyys- yms. kirpparit) ja varsinkin kierrätyskeskukset ovat aarreaittoja varsinkin vaatteiden suhteen. Jos niitä kuka tämän ikäinen nyt enää hamuaa? Tietenkin pitää hankkia vain sellaista mitä tarvitsee, ei mitään lisäroinaa.
Meillä useimmilla lienee kaapit ja hyllyt täynnä tavaraa jota emme tarvitse. Siinäpä askartelua ja ajankulua muutamaksi viikoksi kun varaa pöydän kirpparilta ja alkaa myydä turhia pois. Harvemmin siellä miinusta tulee, tuskin koskaan, jos yhtään suunnittelee hommaa etukäteen ja hinnoittelee "oikein".
Minullakin on kirppariosasto tiukasti suunnitelmissa, kunhan työhommista hiukan enemmän vapaudun.
Syömisissä ja varsinkin juomisissa voi helposti ja nopeasti säästää pitkän pennin. Ei syödä ennenkuin on oikeasti nälkä! Jos syö aina vaan tavan mukaan, niin lihoo varmasti - eikä sitä meistä paljon kukaan halua, vai? Ruokakaappien ja pakastimen systemaattinen tyhjentäminen on hyvä idea, tuossa edellä jo mainittu.- Säästöä ruualla
Hernesoppaa saa edullisesti valmistettua kun vain sen tekee itse, ja uunissa se valmistuu aivan mainiosti.
Kaaliporkkana jauheliha pata, voi heittää kourallisen riissiä joukkon oi kun tulee makoisaa ja sitä voi pakastaakin.
Sieniä ja marjoja, juuri katsoin kaupasta siitakesienen kasvualustaa, kun omat alkavat olla lopuillaan siitä kasvaa uutta.
Makkarakeittoja maustettuna tuorejuustolla, missä on keittämisen alkuvaiheessa laitettu kaltattuja tomaatteja 1 prk.
*** - RosaLiiin
Säästöä ruualla kirjoitti:
Hernesoppaa saa edullisesti valmistettua kun vain sen tekee itse, ja uunissa se valmistuu aivan mainiosti.
Kaaliporkkana jauheliha pata, voi heittää kourallisen riissiä joukkon oi kun tulee makoisaa ja sitä voi pakastaakin.
Sieniä ja marjoja, juuri katsoin kaupasta siitakesienen kasvualustaa, kun omat alkavat olla lopuillaan siitä kasvaa uutta.
Makkarakeittoja maustettuna tuorejuustolla, missä on keittämisen alkuvaiheessa laitettu kaltattuja tomaatteja 1 prk.
***olipa mukava lukea hyviä vinkkejänne.
Niin monipuolisia.
Nykyään kun saa euron säästettyä niin se on viisi suomen markkaa säästössä (eihän noita markkoja saisi enää ajatella, vaan kun ajattelen).
Helposti tulee ajateltua juuri jotakin ostaessa, että eihän toi maksa kuin euron mutta...sehän on jo...
Ruuasta sentinvenytys on ehkä kaikkein helpointa ja tuloksellisinta ja voi olla hauskaakin.
Silloin voi käyttää mielikuvitustaan ja kokeilla erilaisia ennen kokeilemattomia yhdistelmiä.
Hiutaleita ja ryynejä voi käyttää niin monin eri tavoin sen tutun peruspuuron sijaan.
Soppia minäkin harrastan, yhden hengen taloudessakin voi keittää ison kattilallisen ja sitten pakastaa.
Kaikki hyvät säästövinkit vain talteen ja voi tehdä vaikka ihan ikioman säästövinkkivihkosen ja ystävien kanssa voi vaihdella niitä vinkkejä kuin reseptejä konsanaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ihana on nähdä edes ohimennen
Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su1538513- 664724
Mies, mua jotenkin kiinnostaa
Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?1404383Aamu on aina iltaa viisaampi.
Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene233972Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt
Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko353513Moi kuumis.
Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.423490Saattaisimme olla yhdessä
Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla383378- 483143
Milloin olisi sinun ja kaivattusi
Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?422891- 492654