Vinkkejä

Kiitos!

Sisilia
Matkustamme mieheni kanssa ensi kesänä Sisiliaan omatoimisesti ja eksyin tälle palstalle kun rakentelen omaa 'matkaopasta', eli copy-pastella vetelen wordiin kiinnostavia paikkoja, ravintoloita ja teidän muiden vinkkejä.

Aiomme kierrellä Sisiliaa, yhteen paikkaan jymähtäminen ei kiinnosta, Sisiliassa käydään kuitenkin vaan kerran ja siirrytään sitten seuraavaan kohteeseen. Enimmäkseen keskustelua on löytynyt Taorminasta, Naxoksesta ja Cefalusta. Tällä alueella aiomme viettää päivän. Etnalla vietetään yksi päivä.

Nyt kaipaisin kuitenkin vinkkejä Sisiliasta alueena muuten. Jos unohdetaan tämä 'kultarannikko-alue', niin missä muualla Sisiliassa kannattaa käydä. Majoitumme luultavasti Sciaccaan, onko saaren sillä puolella kivoja paikkoja?

Reissussa olemme vajaan kaksi viikkoa ja vuokraamme auton. Tein kerran päivän reissun Maltalta Sisiliaan ja siksi haluan uudestaan. Toivon saavani asiallisia vinkkejä Sisilia faneilta :)

6

661

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • matkailija1

      Kiinnostavia ja käymisen arvoisia paikkoja:

      - Syracusa, kaunis vanha kaupunki
      - hieno vanha paikka Castellammare Palermon läheltä & Balestrate (paljon paikallisia, turisteja ei juuri yhtään esim. talvella, paljon eläimiä vapaina)
      - Agrigenton temppelilaakso
      - Etnalandia (jos kaipaa huvipuistoa, jossain Catanian lähellä, googlella löytyy lisätietoa)
      - Montelepre ja bandidos-Salvatore Giulianon kotimuseo
      - Castelmola Taorminan yläpuolelta, paikka joka on lähellä pilviä, siellä on mm. pieni linna jossa on kotkia sekä hintava erikoinen ravintola
      - Lipari ja eolie saaret...
      ja paljon muuta.


      Sisiliasta matkajuttuja, kuvia, suosituksia, osoitteita ja ideoita minne mennä katso täältä lisää:

      http://coloredelmare.blogspot.com/2008/06/matka-i-sicilia.html


      http://coloredelmare.blogspot.com/2008/12/matkapaikkojen-erikoisia-juttuja.html

      • Ennannan

        Tietääkö joku patikoitavaa laaksoa reitillä Pozzillosta Cataniaan...piru kun nukuin bussissa, en muista paikannimeä :(


      • telmolassa

        löytyvät vielä kotkat mutta ravintola on ollut suljettuna jo muutaman vuoden.
        Savocan kaupunki ja kapustiiniluostari muumioineen on tutustumisen arvoinen paikka.
        Taorminan edustalla on Isolabella niminen pieni saari johon järjestetään tutustumisia sunnuntaisin. Ilmoittautuminen etkäteen, ryhmien koot ovat rajoitettuja.


      • Naxos- fani sempre
        telmolassa kirjoitti:

        löytyvät vielä kotkat mutta ravintola on ollut suljettuna jo muutaman vuoden.
        Savocan kaupunki ja kapustiiniluostari muumioineen on tutustumisen arvoinen paikka.
        Taorminan edustalla on Isolabella niminen pieni saari johon järjestetään tutustumisia sunnuntaisin. Ilmoittautuminen etkäteen, ryhmien koot ovat rajoitettuja.

        Hei!
        Kiitos sinulle tiedosta, että Isola Bellaan järjestetään tutustumisia!
        Sitä en ole vielä tiennyt :).
        Olisi tosi kiva käydä joskus siellä sisällä!
        Mielenkiintoinen ja kaunis saari.
        Olen kuullut, että siellä kalliossa on 16 ikkunaa.
        Itse olen mennyt siitä useita kertoja veneellä ohi ja nähnyt niitä ikkunoita.
        Joskus 20v sitten kuulin, että saari olisi ollut joskus jopa Englannin Elisabethin omistuksessa, mutta en sitten tiedä onko vaiko ei.
        Oletko sinä koskaan käynyt "saaren sisässä".
        Sehän on sellainen, kuin "kallio vuori", jonka sisällä on asunto/museo.
        T. Naxos- fani sempre


    • Sisilian matkaaja

      läksin lomalle 70-luvulla. Myöhemmin kierreltiin Sisilia pitkin ja poikin. Kun saavuttiin Sisilian eteläiseen kärkeen niin se oli siinä, rakkautta ensisilmäyksellä. Nyt en enää halua muualle matkustaakkaan. Olen jopa suunnitellut viettää osan vuodesta eläkepäiviäni Sciclissä, Modicassa tai Ragusassa, tai vaikka Notossa. Scicli on minulle ehkä kaikista rakkain.

      http://www.buenavistabb.it/mappactrg.bmp

      Minua kiinnostaa rakennukset ja Ragusan provinsissa on upeita barokkikirkkoja vaikka millä mitalla. Nämä kaupungit ovat siistejä ja hyvin kunnossapidettyjä. Ja merenrantaa löytyy silminkantamattomiin.

      • Enna-Maria

        Rakastuin Modicaan, vaikka kerkesin olla siellä vaan tunnin :) Scicli kuulostaa kivalta. Eipä taida 9 päivässä joka paikkaan keretä...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      114
      8504
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2585
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      124
      2303
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1966
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1704
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1519
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1462
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1409
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1282
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      13
      1203
    Aihe