Elisan laajakaista ei toimi

Vanha ukkeli

Tietokone uusittu ja omistajan mukaan laajakaista tulee koneelle saakka, mutta verkkoon ei pääse?
Tavalliset "tahvot" ei ole bonjanneet missä vika?
Onko jotain asetuksia, että kruksi väärässä paikassa?
Tiedustelee patun vanha kaveri
Kiitoksia jos joku vastaa!

12

1877

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei niin vanha

      Mistä sen voi tietää. Luultavasti onkin joku kruksi väärässä paikassa, mutta ei noilla kertomillasi tiedoilla kukaan voi kysymykseesi vastata.

      Eli mikä tietokone? Miksi tietokone uusittu? Mikä käyttöjärjestelmä siinä? Mikä modeemi (merkki ja malli)? Millainen laajakaistaliittymä? Minkä omistajan mukaan laajakaista tulee koneelle asti, asunnonko, tietokoneen vai modeemin omistajan? Ja mistä hän sen tietää että laajakaista tulee, näkeekö hän sen modeemin ledeistä? Oletko maalla vai kaupungissa?

    • hyvin toimii

      Onko mokkula vai kaapelinetti, onko liinuksi vai windowsi. Ja muita tarkennuksia, kuten sijainti.

      • Vanha ukkeli

        Kaapeli, Windows. Sijainti Vantaa.

        Vanhassa koneessa kiintolevy hajosi?


      • modeemi&malli
        Vanha ukkeli kirjoitti:

        Kaapeli, Windows. Sijainti Vantaa.

        Vanhassa koneessa kiintolevy hajosi?

        , mistä saatu , ostettu ? Jos elisalta niin asetuksethan on kohdallaan .Mihinkään vc-arvoihin ei tarvitse puuttua , vaikka täällä palstoilla joku itsepintaisesti sitä tolkuttaakin. Nykyiset modeemit hakee (yleensä) arvonsa automaattisesti JOS tarvii.


      • myös odottava
        modeemi&malli kirjoitti:

        , mistä saatu , ostettu ? Jos elisalta niin asetuksethan on kohdallaan .Mihinkään vc-arvoihin ei tarvitse puuttua , vaikka täällä palstoilla joku itsepintaisesti sitä tolkuttaakin. Nykyiset modeemit hakee (yleensä) arvonsa automaattisesti JOS tarvii.

        Niinpä, eli jos tosiaan on kaapelimodeemi, niin pääsee helpommalla. Tai modeemi on saatu Elisalta, niin arvot ovat kohdallaan. Mutta tästä ei vielä oikein tiedä, kun kysyjä ei ole vastannut laiteuteluihin ja siksi pitää koettaa tarjota kaikkia mahdollisia syitä, joiden takia ei toimisi.

        Eli menee arvailuksi, kun ei ole tietoa kysyjän laitteistosta.

        t. nimimerkki "VPI- & VCI-arvojen tarkistamisestakin maininnut"


    • rane adsl-mies

      Jos sinulla on ADSL-modeemi, siinä voi olla väärät VPI- ja VCI-arvot. Esim. Elisalla on 0 ja 100, ja Soneralla on 0 ja 33. Ne pitää tarkistaa ja laittaa oikeaksi. Ja se, miten ne laitetaan, riippuu mikrostasi ja sen käyttöjärjestelmästä sekä modeemimerkistä.

      • Vanha ukkeli

        Noitahan pitää tarkistaa!
        Luultavasti laitettu kaikki liikkeessä valmiiksi ja jos niillä on ollut Soneran liittymä, niin...

        Kiitosta paljon! Täytyy tarkistaa


      • ei toimi

        kaapeliliittymässä , pitää olla kaapelimodeemi.Ja Elisan liittymissä en ole modeemien asetuksiin ikinä koskenut kun ei ole ollut tarvetta. Aina ovat toimineet suoraan. Muista en tiedä. Soneraa en kannata enkä huoli ikinä.


    • "unohtaa " kytkeä

      yhteyden päälle. Niinkuin kävi minulle vaikka myymälässä väittivät kaksi viikkoa että kyllä se pitäisi toimia.

      • Vanha ukkeli

        Olin toisen asialla ja kone toimi toisessa paikassa ja vinkkienne perusteella ja hiplaamisen jälkeen se alkoi toimia myös hänen kotonaan.
        Kiitosta kaikille!


      • alkoi toimia
        Vanha ukkeli kirjoitti:

        Olin toisen asialla ja kone toimi toisessa paikassa ja vinkkienne perusteella ja hiplaamisen jälkeen se alkoi toimia myös hänen kotonaan.
        Kiitosta kaikille!

        mukavaa olisi myös jos "valaisisit" muillekin mikä oli ongelma ja miten sait sen ratkaistua. Kiitos!


      • Vanha ukkeli
        alkoi toimia kirjoitti:

        mukavaa olisi myös jos "valaisisit" muillekin mikä oli ongelma ja miten sait sen ratkaistua. Kiitos!

        Ongelmahan oli siis toisen henkilön koneella joka ei ole osannut käydä itse utelemassa Suomi24 sivulla ja ongelman jatkuessa jo puolen vuotta kyselin teiltä kautta rantain ja lähetin viestiketjun hänelle työkoneeseen ja niiden vihjeiden perusteella hän itse ratkaisi ongelman:)) Oli sitä jo pari "asiantuntijaa" tutkaillut mutta eivät tajunneet mikä ongelma oli.

        Soitti minulle ja kiitti aktiivisuudesta kaikkia!
        Kertoi kyllä ratkaisunkin, mutta sehän meni ohi korvasta sisään ja toisesta ulos;(( Kiitos!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1729
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      20
      1644
    3. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      59
      1482
    4. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      70
      1478
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      56
      1370
    6. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      89
      1344
    7. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      17
      1332
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      18
      1186
    9. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1140
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1124
    Aihe