papilloomavirus

neiti opiskelija

minulta otettiin pari viikkoa sitten papa-koe ja tänään terveydenhoitaja soitti ja sanoi että oli löytynyt papilloomavirus. sanoi vain että suurimmalla osalla se menee itsestään ohi ja että papa otetaan puolen vuoden päästä uudelleen.

äsken sitten googletin ja kauhistuin. periaatteessa minulla voisi nyt olla vaikka kondylooma? niinkö?
huomenna ajattelin soittaa terveydenhoitajalle uudestaan mutta nyt tarvitsisin vähän mielenrauhaa. nytkö sitten harrastetaan seksiä vain kumin kanssa ja poikaystävällä saattaa olla myös papilloomavirus?

4

5107

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nimetön

hpv = human papilloma virus. Jotkut lajit niistä elävät sukupuolielimissä tai siellä liepeillä. Kysymys on ihan samasta asiasta kuin kondylooma.

Ihan niinkuin se terveydenhoitaja sanoi, sinulta on löydetty tuo virus. Normaaliin tapaan otetaan seurantanäyte puolen vuoden kuluttua.

Jos sinulla olisi näytteessä havaittu jotain vakavampaa, kuten solumuutoksia, niin sinut olisi kutsuttu aikaisemmin.

Poikaystäväsi kanssa sinulla on yhteiset taudit, joten kondomia on ihan turha alkaa käyttää nyt, kun ette ole sitä tähänkään asti käyttäneet.

Rauhoitu ja menen puolen vuoden kuluttua vastaanotolle. Jos vaihdat partneria ennen kuin puoli vuotta on kulunut, niin muista sitten käyttää kondomia.

• kokemuksella

Kondomikaan ei välttämättä suojaa virukselta...itse sain vuosi sitten tartunnan poikaystävältäni,mutta oireet tuli ja meni ja toiseen kertaan en lukemani mukaan voi sitä sairastaa..Olen tällä hetkellä itse grooninen kantaja,joten virus tarttuu periaatteellisesti samalla tavalla kuin syylät ja herpes..se ei tartu silloin kun se ei ole näkyvä..mulle ainakin tarttui näkyvänä..

• Anonyymi

Grooninen ?

• papa-luokka oli?

Kertoiko terkkari sulle että mikä papa-luokka oli?
      Itselläni papa oli luokkaa 3, olen käynyt kolposkopiassa kahteen kertaan ja kondylooma sieltä löytyi. Looppi-hoitoa eivät voi nyt tehdä koska olen raskaana, se siirtynee raskauden jälkeen hoidettavaksi. Eli itselläni on solumuutoksia jotka pitää poistaa. Nyt olen papa-seurannassa raskauden ajan, seuraava jo kk päästä..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Ja taas ammuttu kokkolassa

Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.
      Kokkola
      57
      5469
    2. Mitä siellä ABC on tapahtunut

Tavallista isompi operaatio näkyy olevan kyseessä.
      Alajärvi
      93
      4307
    3. Helena Koivu on äiti

Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      374
      2552
    4. Ovatko naiset lopettaneet sen vähäisenkin vaivannäön Tinderissa?

Meinaan vaan profiileja selatessa nykyään valtaosalla ei ole minkäänlaista kirjoitettua tekstiä siellä. Juuri ja juuri s
      Nettideittailu
      70
      1075
    5. Suomi vietiin Natoon väärin perustein. Viides artikla on hölynpölyä. Yksin jäämme.

Kuka vielä uskoo, että viides artikla takaa Suomelle avun, jos Suomeen hyökätään. Liikuttavasti täällä on uskottu ja ved
      Maailman menoa
      330
      1028
    6. Et ilmeisesti aio enää ikinä olla tekemisissä

Että näinkö se menee
      Ikävä
      61
      843
    7. Sydämeni on sinun luona

Koko ajan. Oli ympärilläni ketä oli niin sinä olet vain ajatuksissa ja tunteissa. En halua muiden kosketusta kuin sinun
      Ikävä
      46
      816
    8. Kuvaile elämäsi naista

Millainen hän on? Mikä tekee hänestä sinulle erityisen?
      Ikävä
      28
      803
    9. Trump ja Venäjä

Huomasitteko muuten... Käytännössä ainoat valtiot, joille Trump EI eilen asettanut typeriä tariffejaan, olivat Venäjä ja
      Maailman menoa
      102
      789
    10. Jatkuva stressitila

On sinun vuoksesi kun en tiedä missä mennään mutta tunteeni tiedän ainoastaan
      Ikävä
      52
      779
    Aihe