minulta otettiin pari viikkoa sitten papa-koe ja tänään terveydenhoitaja soitti ja sanoi että oli löytynyt papilloomavirus. sanoi vain että suurimmalla osalla se menee itsestään ohi ja että papa otetaan puolen vuoden päästä uudelleen.
äsken sitten googletin ja kauhistuin. periaatteessa minulla voisi nyt olla vaikka kondylooma? niinkö?
huomenna ajattelin soittaa terveydenhoitajalle uudestaan mutta nyt tarvitsisin vähän mielenrauhaa. nytkö sitten harrastetaan seksiä vain kumin kanssa ja poikaystävällä saattaa olla myös papilloomavirus?
papilloomavirus
4
5036
Vastaukset
- Nimetön
hpv = human papilloma virus. Jotkut lajit niistä elävät sukupuolielimissä tai siellä liepeillä. Kysymys on ihan samasta asiasta kuin kondylooma.
Ihan niinkuin se terveydenhoitaja sanoi, sinulta on löydetty tuo virus. Normaaliin tapaan otetaan seurantanäyte puolen vuoden kuluttua.
Jos sinulla olisi näytteessä havaittu jotain vakavampaa, kuten solumuutoksia, niin sinut olisi kutsuttu aikaisemmin.
Poikaystäväsi kanssa sinulla on yhteiset taudit, joten kondomia on ihan turha alkaa käyttää nyt, kun ette ole sitä tähänkään asti käyttäneet.
Rauhoitu ja menen puolen vuoden kuluttua vastaanotolle. Jos vaihdat partneria ennen kuin puoli vuotta on kulunut, niin muista sitten käyttää kondomia. - kokemuksella
Kondomikaan ei välttämättä suojaa virukselta...itse sain vuosi sitten tartunnan poikaystävältäni,mutta oireet tuli ja meni ja toiseen kertaan en lukemani mukaan voi sitä sairastaa..Olen tällä hetkellä itse grooninen kantaja,joten virus tarttuu periaatteellisesti samalla tavalla kuin syylät ja herpes..se ei tartu silloin kun se ei ole näkyvä..mulle ainakin tarttui näkyvänä..
- Anonyymi
Grooninen ?
- papa-luokka oli?
Kertoiko terkkari sulle että mikä papa-luokka oli?
Itselläni papa oli luokkaa 3, olen käynyt kolposkopiassa kahteen kertaan ja kondylooma sieltä löytyi. Looppi-hoitoa eivät voi nyt tehdä koska olen raskaana, se siirtynee raskauden jälkeen hoidettavaksi. Eli itselläni on solumuutoksia jotka pitää poistaa. Nyt olen papa-seurannassa raskauden ajan, seuraava jo kk päästä..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik103419MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar681858Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5411566Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin771169Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja61982Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s33948Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt209872- 170823
Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o59806Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3768