papilloomavirus

neiti opiskelija

minulta otettiin pari viikkoa sitten papa-koe ja tänään terveydenhoitaja soitti ja sanoi että oli löytynyt papilloomavirus. sanoi vain että suurimmalla osalla se menee itsestään ohi ja että papa otetaan puolen vuoden päästä uudelleen.

äsken sitten googletin ja kauhistuin. periaatteessa minulla voisi nyt olla vaikka kondylooma? niinkö?
huomenna ajattelin soittaa terveydenhoitajalle uudestaan mutta nyt tarvitsisin vähän mielenrauhaa. nytkö sitten harrastetaan seksiä vain kumin kanssa ja poikaystävällä saattaa olla myös papilloomavirus?

4

4812

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nimetön

      hpv = human papilloma virus. Jotkut lajit niistä elävät sukupuolielimissä tai siellä liepeillä. Kysymys on ihan samasta asiasta kuin kondylooma.

      Ihan niinkuin se terveydenhoitaja sanoi, sinulta on löydetty tuo virus. Normaaliin tapaan otetaan seurantanäyte puolen vuoden kuluttua.

      Jos sinulla olisi näytteessä havaittu jotain vakavampaa, kuten solumuutoksia, niin sinut olisi kutsuttu aikaisemmin.

      Poikaystäväsi kanssa sinulla on yhteiset taudit, joten kondomia on ihan turha alkaa käyttää nyt, kun ette ole sitä tähänkään asti käyttäneet.

      Rauhoitu ja menen puolen vuoden kuluttua vastaanotolle. Jos vaihdat partneria ennen kuin puoli vuotta on kulunut, niin muista sitten käyttää kondomia.

    • kokemuksella

      Kondomikaan ei välttämättä suojaa virukselta...itse sain vuosi sitten tartunnan poikaystävältäni,mutta oireet tuli ja meni ja toiseen kertaan en lukemani mukaan voi sitä sairastaa..Olen tällä hetkellä itse grooninen kantaja,joten virus tarttuu periaatteellisesti samalla tavalla kuin syylät ja herpes..se ei tartu silloin kun se ei ole näkyvä..mulle ainakin tarttui näkyvänä..

      • Anonyymi

        Grooninen ?


    • papa-luokka oli?

      Kertoiko terkkari sulle että mikä papa-luokka oli?
      Itselläni papa oli luokkaa 3, olen käynyt kolposkopiassa kahteen kertaan ja kondylooma sieltä löytyi. Looppi-hoitoa eivät voi nyt tehdä koska olen raskaana, se siirtynee raskauden jälkeen hoidettavaksi. Eli itselläni on solumuutoksia jotka pitää poistaa. Nyt olen papa-seurannassa raskauden ajan, seuraava jo kk päästä..

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1843
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1406
    3. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1401
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      14
      1372
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1355
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1334
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1307
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1260
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1210
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1183
    Aihe