Heh. Mihinkä elektrooni jäte...

hpop

Ei ole kovinkaan helpoksi ja näkyväksi tehty. Itse tässä just tuskailen, että laitanko roskikseen ja antaa olla. Mutta olisihan se kansalaisvelvollisuuden laiminlyömistä jos sen tekisin, mutta jos kierrätetään, niin kyllä pitäisi olla sitten kaikki tehty niin helpoksi ja vaivattomaksi, että homma toimii kaikilta osi. Tietysti tästä jätteestä ei taida roskafirmat rikastua, niin mitäpä sitä sitten ilmoittelemaan, mut ootas jos johtajan pussiin kilahtaa hilloo, niin kaikki toimis ja voi alamaisia potkia päähän.

4

720

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kierrättäjä1

Jostakin luin, että jokaisella paikkakunnalla on velvollisuus järjestää hyvä ja toimiva jätehuolto. Joten elektroniikka- ja ongelmajätteet on vietävä johonkin paikkakuntasi keräilypaikkaan. En voi tietää, missä asut, mutta mahdollisesti paikkakuntasi kotisivuilta löytyy varmasti tietoa?

Kun ostat elektroniikkaa, maksat samalla SER-kierrätysmaksun. Tässäkin asiassa on sama juttu, kuin panttipulloissa. Jos nakkaat roskiin, voit saman tien nakata rahaakin. Lisäksi, kuten sanoitkin, niin ihmisillä on velvollisuus hävittää elektroniikka- ja ongelmajätteet paikkakunnan ohjeiden mukaisesti. Ja niitä ei saa silloin laittaa roskapönttöön.

• joka kunnassa ja

kaupungissa. Sinne kuskaat romusi, samalla viet lumput, muovit, isommat metalliromut....usein kyllä tuntuu, että pienemmissä kunnissa nämä on paljon paremmin järjestetty kuin pääkaupunkiseudulla:-/.

• La Tortuga
        joka kunnassa ja kirjoitti:

kaupungissa. Sinne kuskaat romusi, samalla viet lumput, muovit, isommat metalliromut....usein kyllä tuntuu, että pienemmissä kunnissa nämä on paljon paremmin järjestetty kuin pääkaupunkiseudulla:-/.

Elektroniikkaromun kierrätyksestä vastaavat niiden tuottajat (vrt. auton renkaat). Jos vastaanottoverkosto on surkea, turha syyttää kunnan viranomaisia / paikallista jätehuoltoyhtiötä, vika on laitteiden valmistajissa. Se, että vastaanottopaikka sijaitsee yleisellä jäteasemalla, ei vielä tarkoita sitä, että kunta olisi asiasta vastuussa.

• olis
        La Tortuga kirjoitti:

Elektroniikkaromun kierrätyksestä vastaavat niiden tuottajat (vrt. auton renkaat). Jos vastaanottoverkosto on surkea, turha syyttää kunnan viranomaisia / paikallista jätehuoltoyhtiötä, vika on laitteiden valmistajissa. Se, että vastaanottopaikka sijaitsee yleisellä jäteasemalla, ei vielä tarkoita sitä, että kunta olisi asiasta vastuussa.

Kierrätyskeskus ,johon voi maksutta viedä kaikki elektroniikkajäte ,mm.loisteputket ja televisioista aina kodinkoneisiin,joita ei muuten tavanomaisen jätteen mukana jäteasemalle enää voikaan viedä.
        Sieltä voi myös ostaa kunnostettuja kodinkoneita
        edullisesti, kuten myös varaosia monen merkkisiin laitteisiin Myös vaatteita kirjoja ja kalusteita..
        Myös noutavat ainakin lähiympäristöstä.
        Samoin oletan ,että tarvittaessa kuljetus järjestyy.
        Paikka on kierrätyskeskus Kankaanpäässä.
        Valikoimaa löytyy ja on todella mittava.
        Osoite lötyy netistä Googlettamalla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies kateissa Lapualla

Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla
      Lapua
      112
      5825
    2. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      32
      3927
    3. Olenko joka hetki

Ajatuksissasi?
      Ikävä
      82
      3332
    4. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      18
      2946
    5. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      250
      1997
    6. Joo nyt mä sen tajuan

Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?
      Ikävä
      87
      1963
    7. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      141
      1758
    8. Olipa ihana rakas

❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau
      Ikävä
      8
      1686
    9. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      39
      1685
    10. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      88
      1529
    Aihe