Salarakas;)

kaaru

olin poistumassa Laanihovista
poskia punoitti ja hiukset
olivat liimautuneet otsalle
tanssin tuomasta kuumuudesta
väenpaljoudesta ja kuumasta rommista

päivävaellus takana
nälkä kurni
sauna ja yhdessäolo
odotti
mielessä jo ilta
ja tanssilattia

huusit perääni

nainen Sinä siellä
et lähde
enkä edes tajunnut
huutosi tarkoittavan minua

tempasit Souvareiden
tahtiin eikä vastustelu
auttanut
Sinä määräsit tahdin
ja minä nauroin

et irroittanut otetta
ryöstit minut porukasta

suukkoja illalla vaihdettiin
revontulien ja tähtitaivaan alla

vieläkin haluat kuulla nauruni
muistelemme toisiamme lämmöllä

harmi ettei tarinnallamme
annettu jatko-osaa
elimme täysillä sen
mitä meille suotiin

Salarakkaani
Lapin ruskan taikoma

12

355

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • padme_amidala

      ..hienosti sanottu tuo "Lapin ruskan taikoma". Lavatanssin jytke kuului runostasi tänne asti. Tämä oli oikein realistinen rakkausruno ilman hörhelöitä.

      • kaaru

        ...että kuulit kun Souvareiden rytmit Lapin villissä monotansseissa. Siis se näky tai siis meininkin on aivan uskomaton, eka kerta meni siinä ihmetellessä. Aivan kuin lehmät ois päässeet talven jälkeen laitumelle:)))

        Lavatanssit ovat olleet aina intohimoni, välillä taukoa ja välillä menoks;)


    • *MURUKULTA*

      Kaaru ystäväiseni, tämähän kuulostaa ihanalta!! *hyrisee* :))

      "et irroittanut otetta
      ryöstit minut porukasta

      suukkoja illalla vaihdettiin
      revontulien ja tähtitaivaan alla"

      *voi huokaus* Tunteitten paloa ja tiedätkös tästä kuuluu se - ilo - naurua.
      Naurujakin on monenlaisia...
      Vaan en ihmettele, että haluaa edelleenkin kuulla nauruasi, ajattelen se siis myös niin, että sitä ihmistä,
      sehän sen naurun tekee, positiivinen ja hyvätuulinen kaiken kaikkiaan - naurusi!

      Pidin tästä tunnelmasta, oli mukavaa lukea näin aamussa. :)

      • kaaru

        miest, joka ottaa hiuksista ja raahaa luolaansa, mie tarvitsen;)

        Eipä heit tunnu olevan, rimani taitaa ol liian korkia.

        Näist sanoistas on jo menny monta aamuu, mut ku on kiirus, you know. Mut parempi myöhään ku ei milloinkaan...thanks;)


    • Minanoita

      Lapin ruskalla
      on taskussaan monta
      taikaa

      sieltä se tilanteiden
      tullen heittelee
      niitä esille

      kuin irronneita
      keltaisia lehtiä

      jättäen ne leijailemaan
      kätesi ulottuville

      poimithan ne esiin eräänä
      päivänä =))))

      Tällaisen runon heitti sinun
      runosi mieleeni, lähtölaukauksena
      tiätty tuo "Lapin ruskan taikoma"

      Tykkäsi Noita!

      • kaaru

        miten hieno oli tuo maaruska eka kerralla. Ja ei nuo mun miehet ymmärtäneet, kun otin erään upean värilehden käteeni ja kysyin onks tää vanamo...katsoivat hölmönä, heillä oli muita kiireitä..nääs;)

        Sullekin tää kiits hieman myöhäs...sori:)


    • Tanssi-tuulispää

      Hymyilemään pisti runosi.

      Tuttu paikka ja tutut
      tanssitunnelmat ;))

      • kaaru

        Jos onnistuin
        sait minut nyt
        vuorostaan
        sanoillasi
        hymyilemään:)


    • Semmosta sielä lapintaijan maassa
      on sielä ollu liukas lattiaki.
      Alko kuules nyt niin naurattaan,
      pitääköhää minunkii kertoa.
      Miten lapin mies kiihkeesti tanssii,
      onneks oli semmonen tretsihame venyy.
      Tangoo hää veii,ihmettelin,
      mites pitkät jalat hällä onkaa.

      älä kuole nauruun
      kiitos hauskasta runostas.
      "Salarakas"
      missä mahtaaka nyt olla.
      Liisa hymysuin kiittelee

      • kaaru

        on, mutta sairastelee ja se mua harmittaa. Välillä soitellaan, mut tuo jatkuva polvinivelten vaihto keinotekoisiin, saa pysymään pirtissä keppeineen.


        Harmittaa, oli muutes hyvä tanssittaja:)


    • Mysteriet

      Upea ja elämänmakuinen runo!

      Enkä minä yhtään ihmettele että joku haluaa kuulla naurusi...

      • kaaru

        Uskotko:)

        Eletty elämäni elämän makua täys, ikä on saanut sen ymmärtämään...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1313
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      833
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      640
    4. 50
      567
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      11
      481
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      454
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      149
      408
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      387
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      174
      372
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      368
    Aihe