Liittyykö masennukseen sekavuus ja huimaus?

mitä tää on?

Minulla on jo 4 viikon ajan ollut flunssaa. Olen myös ollut masentunut jo kuukausia. Flunssan aikana aloin saada sekavuusoireita eli unohtelin, kirjoittaminen on vaikeaa, pyörryttää ja väsyttää koko ajan.

Kävin uudelleen lääkärissä, lääkärin mukaan masennus voi aiheuttaa muistiongelmia? Entäs huimaus?

Lääkäri käski "miettiä pari viikkoa onko mulla masennusta siihen asti kunnes saan omalääkäri ajan" :D ha siinä vaiheessa ei enää moni masennuspotilast oo elossa... :D V..ttu mitä lääreitä Helsingissä!

Antoi se sitten lääkkeet masennukseen kun vaadin. Ei oo vaan muuta silitystä tälle sekavalle ololle.

12

5207

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vastaus.kaipa

      tällä hetkellä virusperäinen flunssa.Kävin lääkärillä ja kokeet osoittivat virusperäiseksi.Minulla on myöskin masennusta.Flunssan aikana minulle on tullut kummallisia muistikatkoja ja huimausta ja olen myöskin yhtäkkiä tosi väsynyt.Viikko melkein meni vuoteessa.Huimausta myöskin on ollut.Toki masennus aiheuttaa muistiongelmia ja muutenkin voimattomuutta.Aivot toimivat hitaammin mitä ei-masentuneilla henkilöillä.

      • alk peräinen...

        No hyvä jos siihen on jokin selitys. tuntuu kuin olisi saanut "tyhmyys pillerin"... Jospa se tästä nyt noilla masennuslääkkeillä... Kiitos vastauksesta!


    • huimailee

      Taitaa olla tuo huimaus ihan jotain kulkutautia. Monilla tutuilla on ollut ja itseäkin on huimannut jo neljä viikkoa. Kuumetta on myös ollut koko tuon ajan. Olo on tosi väsynyt ja välillä vähän sekavakin. Verikokeissa ei tosin selvinnyt mitään, mutta luulisin jotain flunssaa tämän silti olevan, tähän kun littyy myös lihas- ja nivelkivut.
      Tottahan sekavuus ja muistin häiriöt voivat liittyä myös masennukseen. Luultavasti flunssa vielä pahentaa oireita. Yritä levätä mahdollisimman paljon, se ainakin minulla auttoi huimaukseen. Nyt ei vippaa päässä enää :)

    • ncjkdsönvjhfl

      Mulla myös. Itselläni myös lääkkeet aiheuttavat huimausta, oksetusta ja väsymystä, mutta oli näitä oireita jo ennen lääkitystä. Ei kivaa :s

    • lölö

      Itellä kokemusta masennuksesta. Lähes kokoajan epämääräinen huimaava/pyörryttävä olo. Onneksi sitalopraami auttoi. Toki muitakin oireita kuin huimaus.

      • että apua löytyi

        Pelottanut jo jonkin aikaa kun alkaa kauhea huimaus ja pyörrytys ja sekava olo.... sillai et ois kun ois unessa. Kärsin paniikkikohtauksista, masennuksesta, univelasta ja flunssasta tällä hetkellä... joten en ihmettele noita huimaussekavuuskohtauksia. Toivottavasti ei mitään vakavaa


      • Mhmm
        että apua löytyi kirjoitti:

        Pelottanut jo jonkin aikaa kun alkaa kauhea huimaus ja pyörrytys ja sekava olo.... sillai et ois kun ois unessa. Kärsin paniikkikohtauksista, masennuksesta, univelasta ja flunssasta tällä hetkellä... joten en ihmettele noita huimaussekavuuskohtauksia. Toivottavasti ei mitään vakavaa

        Vanha ketju, mutta myös niskarusetin eli yläniskan jumit voivat aiheuttaa huimausta. Juuri luin joltain (luotettavalta) sivulta, että yläniskan jumit voivat aiheuttaa myös ajatusten sekavuutta ja haitata keskittymiskykyä, koska niskan alueella on jumituksista johtuen jatkuva impulssivirta, ja aivot eivät pidä siitä. Yläniskajumi voi aiheuttaa myös näön heikkenemistä (ikään kuin harso silmien edessä).


      • Anonyymi
        että apua löytyi kirjoitti:

        Pelottanut jo jonkin aikaa kun alkaa kauhea huimaus ja pyörrytys ja sekava olo.... sillai et ois kun ois unessa. Kärsin paniikkikohtauksista, masennuksesta, univelasta ja flunssasta tällä hetkellä... joten en ihmettele noita huimaussekavuuskohtauksia. Toivottavasti ei mitään vakavaa

        Kunhan vaan jaksat pahimman kauden ylitse niin masennus oireineen alkaa häipyä vähitellen . Monella on juuri tuo huimaus kuvassa mukana joten aikansa kutakin


    • artsi7

      mulla vastaavat oireet liittyivät ahdistukseen/paniikkiin. kannattaa keskustella lääkärin kanssa asiasta mistä on kysymys. mulle sitalopram ei sopinut, mut onneksi venlafax sopii ja auttaa. jos mahdollista hoito-ohjelmaan liikunta, ruokavalio, empaattinen kanssakäyminen niin alkaa helpottaa pikkuhiljaa.

    • Anonyymi

      Masennus johtuu synnista ja laiskuudesta. Kun saa synnit anteeksi masennus katoaa

      • Anonyymi

        Syö pääsi.


    • Anonyymi

      Kyllä masennukseen kuuluu huimauskin joten älä huoli menee aikanaan ohitse sekin kuten masennuskin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      75
      5564
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      24
      2486
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1967
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      56
      1704
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1591
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1388
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1307
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      9
      1269
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1239
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1193
    Aihe