ja tyhjyys jäi

Heitti noidannuolia perääni
tulilieskoja nuolin
pataansa liemiä loitsui
hornankattilaansa kääröni
paistiksi laittoi

minun hetkeni taittoi
yliperhanan huomiseen
elämäni julkaisut vietteli
väkevään huulipunaan

pienet nääntyneet rippeeni
kierteli käärmeenä
sisällein
karrelle polttamaan
tunteeni pohjattomat

savuina taivaan tuuliin
kiehkuroina leijaili
maallinen tomu vajavainen

varokkeeksi
manojen
matalille majoille

kirkon kirjoista
päästäkseen

- ja tyhjyys jäi.

14

370

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kerppulintu

      voimakasta tunnetta sisältävä runo, ainakin siitä tulee sellainen tunne minulle. Siksi pidin siitä. Hyvä runo. kerppunen

      • Itsessäni hymyilin kun tämän
        tein yöllä,alkoi kuin
        salamana virrata tiettyjä
        hyväntahtoisia mietteitä
        aiemmilta ajoilta...ehkä siksikin
        - kuin myös tavallaan muistoja.

        Iloinen olen kommentistasi.
        Kiitän.


    • Belethiel

      että todellisuus olisi hieman armollisempi. Voimaa tässäkin, mutta myös tuskaa ja ahdistusta.
      Mutta ehkä osa siitä tuli näin ulkoistetuksi.
      Voimia lähetän päivääsi.

      • Juuri kun edellisessä sanoin
        -todellisuudessa- nyt sitten
        tuon sanasen tässä osuvasti
        mainitsetkin.

        Voinen helpottaa Sinua...että
        ota tämä nyt vain runona.

        Edelleen Kiitän
        Sinua.


      • Belethiel
        dolan kirjoitti:

        Juuri kun edellisessä sanoin
        -todellisuudessa- nyt sitten
        tuon sanasen tässä osuvasti
        mainitsetkin.

        Voinen helpottaa Sinua...että
        ota tämä nyt vain runona.

        Edelleen Kiitän
        Sinua.

        en taida arvata sun runoja mitenkään oivaltaa...menee puskaan jo toista kertaa..."tää on vaan runo". Johtunee siitä että itse kirjoitan suoraan mieleen tulevien ajatusten tuomasta tunteesta eli aina on totta vähintään toinen puoli, noh mitäpä minä runoudesta ymmärrän, tällasta luomutulkintaa kuin -kirjoittamista.


      • Belethiel kirjoitti:

        en taida arvata sun runoja mitenkään oivaltaa...menee puskaan jo toista kertaa..."tää on vaan runo". Johtunee siitä että itse kirjoitan suoraan mieleen tulevien ajatusten tuomasta tunteesta eli aina on totta vähintään toinen puoli, noh mitäpä minä runoudesta ymmärrän, tällasta luomutulkintaa kuin -kirjoittamista.

        Hitsi - kun älykkäästi sanoit ja yritän
        mieleeni laittaa ; luomutulkintaa.
        Saat minulta 5 tähteä ja 10 kokeissa
        mutta itseni jätän luokkaani
        kertaamaan.

        Tavallaan kyllä hyvin monetkin runoni
        minusta kertoo tietyssä mielessä ja
        epäsuorasti sekoittaen.
        Tietenkin on myös ihan hihasta
        vedettyjä runoja tai mitä lie
        raakileita,jotka vain putkahtavat.

        Hyvää Sinun
        ajatuksiisi ... ja tietyllä pilkkeellä
        voit myös lukea sepustuksiani,ettei
        mene liian vakavaksi tämä meidän
        harrastuksemme... ota tästäkin nyt
        selvää ja moitteita otan kyllä
        vastaan.


      • Belethiel
        dolan kirjoitti:

        Hitsi - kun älykkäästi sanoit ja yritän
        mieleeni laittaa ; luomutulkintaa.
        Saat minulta 5 tähteä ja 10 kokeissa
        mutta itseni jätän luokkaani
        kertaamaan.

        Tavallaan kyllä hyvin monetkin runoni
        minusta kertoo tietyssä mielessä ja
        epäsuorasti sekoittaen.
        Tietenkin on myös ihan hihasta
        vedettyjä runoja tai mitä lie
        raakileita,jotka vain putkahtavat.

        Hyvää Sinun
        ajatuksiisi ... ja tietyllä pilkkeellä
        voit myös lukea sepustuksiani,ettei
        mene liian vakavaksi tämä meidän
        harrastuksemme... ota tästäkin nyt
        selvää ja moitteita otan kyllä
        vastaan.

        palautteenpalautteesta...mietin, siis sitten kun taas kerkesin, että taitaa olla vaan enemmän harmistumista omaan taitamattomuuteeni tuo kommenttini. Otan korjaukset vastaan murisematta ja koitan ottaa opikseni "failure is the god of success". Koitan kaivaa sen pilkkeen jostain taas paremmin mukaan ja tarkoitus ei todellakaan ollut mitenkään moittia, edelleenkin ihailen taitavaa sanankäyttöäsi, kun sen osaa niin sen osaa.


      • Belethiel kirjoitti:

        palautteenpalautteesta...mietin, siis sitten kun taas kerkesin, että taitaa olla vaan enemmän harmistumista omaan taitamattomuuteeni tuo kommenttini. Otan korjaukset vastaan murisematta ja koitan ottaa opikseni "failure is the god of success". Koitan kaivaa sen pilkkeen jostain taas paremmin mukaan ja tarkoitus ei todellakaan ollut mitenkään moittia, edelleenkin ihailen taitavaa sanankäyttöäsi, kun sen osaa niin sen osaa.

        Huomenta - älä nyt noin raskaasti
        ota tuota kommenttia.
        En minä moitteena ottanutkaan ja
        asiasta : Otan kyllä mielelläni
        vastaan.
        No omaa sanankäyttöäni voisin
        harkita hieman joskus tarkemminkin,
        sillä enhän voi olettaa että kaikki
        ovat kanssani samalla aaltopituudella.

        Toivotan hyvää päivää
        Sinulle.


    • Minanoita

      ei heittänyt noidannuolin
      vaan amorin

      padassa kiehuivat
      sopat lemmen

      tomuko savuna ilmaan
      leijui
      ehei

      houkutteleva tuoksu
      täytti tienoon

      manojen matalille
      majoille sinulla
      ei vielä ole tuloa

      noita on portilla
      vastassa
      lempeästi
      ohjaa sinut takaisin
      maallisiin kirkonkirjoihin

      unohda tyhjyys
      -tervetuloa täyttymys-

      Vastarunolla sinua tempaisin
      silveplee! =))))

      • Sanonta että rohkea rotan syö,
        tässä tapauksessa...niin...
        pitääkin miettiä että kumpi
        syö kumman.

        Nyt sitten sanon...Noitana olit
        mielessäni kun tätä myöhään tein
        hymy suupielissä.
        Ihmettelin että mistä peeveli
        tämä vimma syttyi palamaan
        ... syytä itseäsi...no niin
        nyt tuon huumori ei kestänytkään.

        Kyllä noidat viettävät
        vesipeijaisiaan,jossakin
        kynsiään teroittavat
        sähisten kuin kissat
        selkä kyyryssä...

        nyt meikä lähtee.


      • Minanoita
        dolan kirjoitti:

        Sanonta että rohkea rotan syö,
        tässä tapauksessa...niin...
        pitääkin miettiä että kumpi
        syö kumman.

        Nyt sitten sanon...Noitana olit
        mielessäni kun tätä myöhään tein
        hymy suupielissä.
        Ihmettelin että mistä peeveli
        tämä vimma syttyi palamaan
        ... syytä itseäsi...no niin
        nyt tuon huumori ei kestänytkään.

        Kyllä noidat viettävät
        vesipeijaisiaan,jossakin
        kynsiään teroittavat
        sähisten kuin kissat
        selkä kyyryssä...

        nyt meikä lähtee.

        ei haittaa
        vaikka
        päätit minut runoosi
        laittaa

        otan asioita pitkälti
        huumorilla
        en ole kissa
        joka sähisee
        tai raapimalla taistelee

        rotta ei välttämättä
        ole maukkainta
        kasvinsyöjä
        noitien maailmassa


      • Minanoita kirjoitti:

        ei haittaa
        vaikka
        päätit minut runoosi
        laittaa

        otan asioita pitkälti
        huumorilla
        en ole kissa
        joka sähisee
        tai raapimalla taistelee

        rotta ei välttämättä
        ole maukkainta
        kasvinsyöjä
        noitien maailmassa

        -huumorin leimaa minä olen
        Sinussa hyvin huomioinut,
        vaikka pientä kirpeikkyyttä
        eräässä huomasinkin jopa
        pienellä uhmalla
        höystettynä-
        -ja liemien keitossa olevissa
        höysteissä liene pikku
        siimahäntääkin olevan-


    • lindalinda1

      runo Sinulta, ja luulenpa tietäväni mitä tämä pi-
      tää sisällään - mistä tämä on syntynsä saanut.

      Tyhjyys on luettavissa, autius aistittavissa.
      Toisenlaista Sinua, napakkaa tekstiä.

      • Sinulla lienee ilmiömäinen vainu,
        näiden suhteen ja loppujen lopuksi
        aika pienihän tämä piiri on ja
        puolet Suomen väkiluvusta asuu
        ruuhka suomen kehällä.

        Tuosta runosta,että ihmettelen tuota
        sanojen vientiä itsekkin,minkäs sille
        mahtaa kun pääkoppa vie ja sormikkaat
        viskelee sanojaan tänne - oiskohan
        mulla jo loman
        paikka ja
        hiljentyis.

        Kiitos Sinulle linda.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      127
      1316
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      100
      1013
    3. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      944
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      25
      927
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      299
      807
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      97
      770
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      37
      673
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      656
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      55
      613
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      141
      602
    Aihe